abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86751606
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:33 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Ontspanning is zo af en toe ook niet verkeerd :) Bijna alle vakantiegangers gaan naar plekken toe waar het niet echt spannend is, als je het mij vraagt.. Maargoed, dat was niet het punt dat ik wilde maken. De Baltische staten zijn prima te combineren in een trip.
Dan lijken de Baltische Staten mij toch wel wat spannender als een gemiddelde zonbestemming in Spanje of Griekenland. Overigens zeker prima te combineren, maar 10 dagen (incl 2 reisdagen van/naar huis) blijft krap voor het programma waar die ene vraag over gaat.
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:35:54 #227
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_86941615
Vanmorgen terug gekomen van 3 dgn Vilnius. Wat een heerlijke en mooie stad is dat. Ben rond geleid door een aantal bekende Litouwse studentes en heb volgens mij allerlei plekken gezien die je bij excursies niet te zien krijgt. Erg fijn :)

Aanrader als je keer naar Vilnius gaat: pak de trein naar Trakai. Mooi gebied en heerlijk zeilen :)
Drugs are good mkay?
pi_86946791
Altijd leuk als je op stap gaat met mensen uit de plaats zelf. Volgende keer zal ik ook naar Trakai gaan!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:05:45 #229
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_87230207
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:57 schreef Zenschaatser het volgende:
Altijd leuk als je op stap gaat met mensen uit de plaats zelf. Volgende keer zal ik ook naar Trakai gaan!
dat moet je zeer zeker doen. Eind van deze maand ga ik weer naar Litouwen voor een aantal dagen. Ook dan weer wat dingen ontdekken in Vilnius en waarschijnlijk nog naar Birstonas :)

Heb er zin an :D
Drugs are good mkay?
  maandag 1 november 2010 @ 11:20:35 #230
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_88203288
Zie net dat je vanaf April voor een prikkie ( 30 euro enkele reis) vanaf Eindhoven naar Vilnius kunt vliegen met wizzair.
  FOK!fotograaf maandag 1 november 2010 @ 17:29:54 #231
73911 ultra_ivo
pi_88215780
Interesant. Wizzair is zeker geen slechte maatschappij.
pi_88218839
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:20 schreef PLAE@ het volgende:
Zie net dat je vanaf April voor een prikkie ( 30 euro enkele reis) vanaf Eindhoven naar Vilnius kunt vliegen met wizzair.
Als je in Vilnius moet wezen is dat goedkoop idd vergeleken met Baltic Air of KLM, maar een retourtje Riga/Kaunas met Ryanair heb je al vanaf 20 euro ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 1 november 2010 @ 19:57:12 #233
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_88221507
Klopt maar dat is vanuit Düsseldorf wat lastiger voor bepaalde groepen qua vervoer (OV) etc.
Wizzair heeft vaak net zulke goedkope vluchten overigens maar zag nu dat het gemiddeld zo'n 30 euro is.
  woensdag 3 november 2010 @ 14:06:00 #234
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_88285952
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:05 schreef Party_P het volgende:

[..]

dat moet je zeer zeker doen. Eind van deze maand ga ik weer naar Litouwen voor een aantal dagen. Ook dan weer wat dingen ontdekken in Vilnius en waarschijnlijk nog naar Birstonas :)

Heb er zin an :D
Ben inmiddels weer terug van me 2de tripje Litouwen, weer enorm genoten. En ben ook naar Birstonas gegaan. Ligt op 2 uur busreizen vanaf Vilnius, maar wat een heerlijk rustgevend dorpje is dat zeg.
Waarschijnlijk in december (/januari) weer :)

quote:
Op maandag 1 november 2010 19:57 schreef PLAE@ het volgende:
Klopt maar dat is vanuit Düsseldorf wat lastiger voor bepaalde groepen qua vervoer (OV) etc.
Wizzair heeft vaak net zulke goedkope vluchten overigens maar zag nu dat het gemiddeld zo'n 30 euro is.
Je kan prima online bustickets boeken (via ollex.lt) die je voor 8 euro naar Vilnius brengt :) Met een grote groep wordt het wat lastiger.
Wizzair is inderdaad ook wel interessant.
Drugs are good mkay?
pi_88289509
Deze mag hier ook niet ontbreken lijkt me.

quote:
Tallinn nieuwe bestemming Ryanair

AMSTERDAM - Ryanair krijgt er vanaf 13 december een nieuwe bestemming bij: de Estse hoofdstad Tallinn. Vanaf Düsseldorf Weeze zal er drie keer per week een vliegtuig naar de stad aan de Finse golf vetrekken.

Tallinn is een volledig nieuwe bestemming voor Ryanair, en daarmee de derde in de Baltische Staten. De low-cost maatschappij vliegt vanaf Weeze ook al rechtstreeks naar Kaunas (Litouwen) en Riga (Letland).

Ook vanaf andere plaatsen in Europa zal Ryanair op Tallinn gaan vliegen. In Dublin, Edinburgh, Londen Luton, Milaan Bergamo, Oslo Rygge en Stockholm Skavsta start de maatschappij in december en januari lijndiensten naar Estland.

De route vanaf Weeze is vanaf 1 oktober boekbaar.
pi_88294172
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:06 schreef Party_P het volgende:
Je kan prima online bustickets boeken (via ollex.lt) die je voor 8 euro naar Vilnius brengt :) Met een grote groep wordt het wat lastiger.
Wizzair is inderdaad ook wel interessant.
Volgens mij ging het meer om het feit dat je lastig met openbaar vervoer bij Airport Weeze komt ;) wat op zich een redelijk goed punt is overigens....
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 3 november 2010 @ 22:53:08 #237
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_88308756
quote:
Op woensdag 3 november 2010 17:44 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Volgens mij ging het meer om het feit dat je lastig met openbaar vervoer bij Airport Weeze komt ;) wat op zich een redelijk goed punt is overigens....
Klopt. Vanuit nijmegen gaan er wel bussen, maar als je vliegt om 8 uur 's ochtends en de bus al om 3.30 gaat, moet je wel erg lang wachten op Weeze, waar echt geen ruk te doen is. Zelf ben ik beide keren met de auto gegaan en koste het parkeren me 35 euro, wat nog meevalt.
Drugs are good mkay?
pi_98475824
Whoo 2010 de laatste post.
Maargoed, binnenkort ga ik van woensdag tot en met vrijdag of zaterdag naar Litouwen en zit eraan te denken om dan in Vilnius te overnachten. Op donderdag moet ik wel naar Kaunas, ik lees dat je daar per trein of per taxi kunt komen. Kan iemand mij vertellen om de hoeveel uur die treinen ongeveer rijden en hoeveel een taxirtje kost van Vilnius naar Kaunas? Moet er in de ochtend/middag zijn, in Kaunas, en ga pas in de avond weer terug dus dan rijden die treinen waarschijnlijk niet meer en probeer ik een taxi terug te regelen.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juni 2011 @ 19:48:32 #239
73911 ultra_ivo
pi_98476295
Tussen Vilnius en Kaunas gaan veel bussen. Alletwee de steden liggen aan de belangrijskte snelweg van het land. De hele nacht door heb je bussen, met name de nachtbussen die tussen Klaipeda/Palanga en Vilnius rijden. Als ze het busstation niet verplaatst hebben is dat vlakbij het treinstation van Vilnius. In Kaunas een paar honderd meter de straat in.
pi_98476470
Welke straat in Kaunas? Dat vind ik met name belangrijk, de terugweg aangezien dat 's avonds is. Bij aankomst in hotel kan ik hopelijk aan de receptie wel nog een keer navragen waar de bussen of treinen richting Kaunas rijden, maar de terugweg naar Vilnius wil ik echt zeker weten.

Maar van die bussen is wel mooi, die treinen lijken me niet echt snel te gaan.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juni 2011 @ 20:07:06 #241
73911 ultra_ivo
pi_98477274
Gewoon als je het station uitloopt rechtdoor over Vytauto prospektas.
kan niet missen. En anders gewoon vragen. Iedereen weet waar het busstation is. (of ff spieken op googlemaps, je ziet de stations gewoon liggen).
pi_105887575
Is het duur en zijn er veel vakantiehuisjes?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:50:10 #243
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_111577969
Hoewel er al lang niet meer in dit topic gepost is, toch een schop!

Wij willen deze zomer een tour van 4 weken gaan maken, waarbij we onder andere door de Baltische staten komen (de geplande route is Duitsland, Polen (Auschwitz) , Oekraïne (Tsjernobyl), Rusland - Moskow & St. Petersburg, de Baltische staten en dan terug naar huis). We hebben er niet extreem veel tijd voor, dus gaan vooral voor de highlights.

Maar om de route te bepalen hoop ik dat iemand hier mij kan vertellen waar het mooiste strand van de Baltische staten ligt? Ik wil toch een paar dagen op het strand liggen :) Wij hebben een eigen auto dus kunnen overal heen.

Verder vroeg ik me af of Vilnius de moeite waard is om een paar dagen te stoppen (nadat we al in Tallinn en Riga zijn geweest, daar komen we toch doorheen) of is het leuker om met de boot naar zweden over te steken en dan door Denemarken terug te rijden?

Alvast bedankt!
pi_111595882
Je neemt naar mijn inziens wel veel hooi op de vork in die vier weken.
Vilnius is zeker de moeite waard, vind ik persoonlijk de leukste hoofdstad van de Baltische staten, knappe binnenstand, heel leuk nachtleven, goedkoper dan Tallin en Riga, leuke musea, unesco werelderfgoed in de buurt (kasteel van Trakai) etc... Kun je beter Riga schrappen.

Over het strandgedeelte kan ik je niet echt helpen, we zijn wel in Klaipeda geweest aan de Baltische zee, maar de strandgebieden liggen eerder in Neringa (litouwen) of Jurmala (letland), Vaana-Jossu ofoiets.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:30:12 #245
45833 crew  Fogel
pi_210900209
Slot eraf :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_210901182
Momenteel nog in Estland.
Maar echt een geweldig land!
Leuke vriendelijke mensen, zelfs in het verkeer gewoon zoveel rustiger.
En weinig rokers, dat is ook echt een verademing zeg! Zo fijn.

De 2 grote steden (Tallinn en Tartu, voor zo ver je ze groot kunt noemen) zijn echt ontzettend mooi. En compact dus makkelijk om te bezoeken.

Alvast even schopje. Kopie bericht SC. Thx!
pi_210922448
@TS beetje raar om nu naar Rusland te gaan tijdens een rondreis, vind je zelf niet?

Edit: damn zie nu passss, bericht van ts van 2003. Lol!

Naja hopelijk was het leuk?
Sue Me
pi_210922924
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:07 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik vond Tallinn ook heel mooi, vandaar dat we daar ook heenwillen in onze vakantie volgend jaar.
Ja, echt hele mooie stad en super mooi land. Incl de Esten die gewoon super zijn.

Snap het helemaal.
pi_210922933
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:34 schreef Staaf het volgende:
@:TS beetje raar om nu naar Rusland te gaan tijdens een rondreis, vind je zelf niet?

Edit: damn zie nu passss, bericht van ts van 2003. Lol!

Naja hopelijk was het leuk?
Hehe.

Er is wel een user die zelfs nu nog graag rond hangt in Rusland, was ook in TRV dacht ik.
pi_210922946
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 08:30 schreef Fogel het volgende:
Slot eraf :)
Machtige schop. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')