abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19269929
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 16:03 schreef Mark het volgende:
Nou, dat mag van mij!

Mark zet Wish weer eens op
ohw!!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 01:04:02 #152
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_19283237
Ik denk dat ik Further down the spiral es ga aanschaffen.... is die goed? ze kost maar 7 euro bij large??
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_19284652
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 01:04 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Ik denk dat ik Further down the spiral es ga aanschaffen.... is die goed? ze kost maar 7 euro bij large??
Die is goed, mag zeker niet ontbreken als je The Downward Spiral ook in je collectie hebt.
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 02:55:44 #154
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19285089
Nah, in eerste instantie zou ik vooral alle reguliere albums aanschaffen voordat je aan al dat remix-werk begint. Daar moet je namelijk wel van houden. Probeer hem eerst ergens te beluisteren!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_19287634
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En niet klein beetje ook. Heb dit soort 'fans' altijd gewantrouwd. De meeste muzikanten kotsen ook op dit soort fans.
Wat bands over mij denken als fan kan me eigenlijk een reet roesten en zo is het omgekeerd ook, ik koop een plaat omdat ik het mooi vind. De formule van NIN heeft me wel alle platen doen kopen en ik denk erover alles in 3-voud te kopen zodat ik later als slijtage in mijn cd's komt ik deze nog altijd kan luisteren. Kortom ik koop de kaartjes voor concerten, betaal voor de cd's omdat _ik_ iets mooi vind. En daar ben ik niet de enige in.

En over dat wantrouwen, hoe kinderachtig ben je? Het gaat hier over muziek, iets wat mooi is: Ik hou van de NIN formule, dat is waar ik voor kom bij een concert. Niet om erbij te horen, niet omdat een band hip op dat moment is, maar omdat ik iets mooi vind. Net zoals ik ooit The Gathering, Smashing Pumpkins mooi vond en nu geen ene reet aanvind. Moet ik blij zijn als een band, waar ik elk concert naartoe ging voor de muziek, ineens een andere tak in gaat en niet meer in mijn straatje past? In de industrial tak zijn er al behoorlijk veel verschillen, en niet alles ligt me. Gezien alle muzikanten die ik goed vind al dood zijn (Nirvana, The Doors, Hendrix), uit elkaar zijn (Smashing Pumpkins, Skunk anancy), nooit meer wat van hoort (Hole, Silverchair) of andere kant op gaan (zoals eerder beschreven, the gathering, smashing pumpkins, Within Temptation *was lekker nu bagger zwijmel* of Placebo *eerste album top, nu af en toe gayrock*). Kortom ik heb niet erg veel meer waar ik naartoe ga voor concerten, en ben altijd huiverig als ik hoor: We gaan een hele andere kant op! het word namelijk ... Opera/Soul/Funk/Speedcore/Hardcore.

Als NIN de kant op gaat van Broken noem ik dat niet een hele andere kant maar terug in het verleden, een van de betere verledens.
pi_19288527
En dan blijf ik erbij dat je enorm egoistisch bent. Die bands maken muziek vaak toch in 1e instantie voor zichzelf en niet voor het publiek. En als je als band al 4 dezelfde albums hebt gemaakt kan ik me voorstellen dat je wat anders moet gaan doen wil het voor jezelf nog leuk zijn.
En wat boeit een artiest 1 fan als jij nou? Niets toch?

En tuurlijk is het jammer als een goede band andere muziek gaat maken die jij niet leuk vind. Maar om nou te zeggen dat dat gewoon niet mag...

even een paar verbeteringen: Het is Skunk Anansie. Silverchair heeft vorig jaar nog een nieuw album uit gebracht, maar het toeren ging niet door want de zanger was bijna dood gegaan aan een niet zo fijne ziekte.

Ik had laatst een nederlandse documentaire gedownload ten tijde van het nirvana concert in Paradiso. En er stond al een fan die vond dat ze volledig de verkeerde kant op waren gegaan met Nervermind. "Op Bleach was het nog lekker raggen en nu is het gewoon bijna pop"
hmm jaja. Hetzelfde idee krijg ik nu bij jou.
pi_19289748
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:35 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Wat bands over mij denken als fan kan me eigenlijk een reet roesten en zo is het omgekeerd ook, ik koop een plaat omdat ik het mooi vind. De formule van NIN heeft me wel alle platen doen kopen en ik denk erover alles in 3-voud te kopen zodat ik later als slijtage in mijn cd's komt ik deze nog altijd kan luisteren. Kortom ik koop de kaartjes voor concerten, betaal voor de cd's omdat _ik_ iets mooi vind. En daar ben ik niet de enige in.

En over dat wantrouwen, hoe kinderachtig ben je? Het gaat hier over muziek, iets wat mooi is: Ik hou van de NIN formule, dat is waar ik voor kom bij een concert. Niet om erbij te horen, niet omdat een band hip op dat moment is, maar omdat ik iets mooi vind. Net zoals ik ooit The Gathering, Smashing Pumpkins mooi vond en nu geen ene reet aanvind. Moet ik blij zijn als een band, waar ik elk concert naartoe ging voor de muziek, ineens een andere tak in gaat en niet meer in mijn straatje past? In de industrial tak zijn er al behoorlijk veel verschillen, en niet alles ligt me. Gezien alle muzikanten die ik goed vind al dood zijn (Nirvana, The Doors, Hendrix), uit elkaar zijn (Smashing Pumpkins, Skunk anancy), nooit meer wat van hoort (Hole, Silverchair) of andere kant op gaan (zoals eerder beschreven, the gathering, smashing pumpkins, Within Temptation *was lekker nu bagger zwijmel* of Placebo *eerste album top, nu af en toe gayrock*). Kortom ik heb niet erg veel meer waar ik naartoe ga voor concerten, en ben altijd huiverig als ik hoor: We gaan een hele andere kant op! het word namelijk ... Opera/Soul/Funk/Speedcore/Hardcore.

Als NIN de kant op gaat van Broken noem ik dat niet een hele andere kant maar terug in het verleden, een van de betere verledens.
Weet niet waarom je me dit allemaal vertelt. Enige wat ik zeg dat ik 'fans' die afhaken nadat een band naar een groter publiek doorbreken erg triest vind. Vooral met als reden dat het je eigen band niet meer is die jij ontdekt hebt.
pi_19290202
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 02:55 schreef Mark het volgende:
Nah, in eerste instantie zou ik vooral alle reguliere albums aanschaffen voordat je aan al dat remix-werk begint. Daar moet je namelijk wel van houden. Probeer hem eerst ergens te beluisteren!
goed idee anders moet ik weer de hele dag NIN horen door Schuldige Omstander
pi_19307300
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:21 schreef Betse het volgende:
En dan blijf ik erbij dat je enorm egoistisch bent. Die bands maken muziek vaak toch in 1e instantie voor zichzelf en niet voor het publiek. En als je als band al 4 dezelfde albums hebt gemaakt kan ik me voorstellen dat je wat anders moet gaan doen wil het voor jezelf nog leuk zijn.
En wat boeit een artiest 1 fan als jij nou? Niets toch?
Muziek luisteren is inderdaad ook erg egoistisch, ik neem aan dat jij geen muziek luisterd om de band een plezier te doen toch? Kortom je doet het voor jezelf, je luisterd de muziek omdat JIJ iets mooi vind en dat is egoistisch. Als jij iets niet mooi vind zou jij dus iets moeten blijven luisteren 'omdat de band naar grotere publiek' zou doorbreken. Totale onzin, ik als Fan kom voor de muziek. De muziek die ik graag luister en die ik graag wil behouden, als jij wilt dat een band verder evolueerd niet voor jezelf maar voor de band noem ik je een vieze meeloper. Ik weet niet wat bands liever hebben, een fan die zijn eigen keuzes maakt en eigen smaak heeft of een meeloper die alleen vanwege een naam de muziek blijft luisteren. Als muzikant voor de muziek zou ik liever fans hebben die voor de muziek komen, als commerciele muzikant zou ik liever fans hebben die voor mijn naam komen. Makkelijk geld verdienen.
quote:
En tuurlijk is het jammer als een goede band andere muziek gaat maken die jij niet leuk vind. Maar om nou te zeggen dat dat gewoon niet mag...
Misschien dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, of dat je het zelf eraan hebt geplakt maar ik kan me niet herinneren dat ik zei dat iets niet MAG. Enige wat ik vind is dat ik niet graag een band zie veranderen, ik betaal de cd's en als het me niet bevalt betaal ik geen geld meer voor hun cd's maar voor die van andere bands. Ik dwing of eis dus van niemand iets, en ik weet dat dit ook never niet kan.
quote:
even een paar verbeteringen: Het is Skunk Anansie.
Even een verbetering: Aan elk begin van een zin gebruik je een Hoofdletter, als we toch gaan mierenneuken.
quote:
Silverchair heeft vorig jaar nog een nieuw album uit gebracht, maar het toeren ging niet door want de zanger was bijna dood gegaan aan een niet zo fijne ziekte.
Na een termijn van hoeveel jaar? Ik weet dat zijn ziekte (anorexia toch?) voor problemen heeft gezorgd, maar van nieuwe projecten hoor je gewoon niets meer. Van andere bands hoor je dat ze alsnog touren gaan, alsnog werken aan nieuw materiaal etc. Jij nog iets van Silverchair gehoord?
quote:
Ik had laatst een nederlandse documentaire gedownload ten tijde van het nirvana concert in Paradiso. En er stond al een fan die vond dat ze volledig de verkeerde kant op waren gegaan met Nervermind. "Op Bleach was het nog lekker raggen en nu is het gewoon bijna pop"
hmm jaja. Hetzelfde idee krijg ik nu bij jou.
En dat was ook een van de slechtste albums van Nirvana, en weet je wie dat ook vond? Kurt Cobain himself, of je weet dit niet of je verzwijgt het voor het gemak. Mocht je je afvragen of het waar is, zoek naar de video band live tonight sold out en je zal hier een versie vinden van Cobain die het uitlegd en een versie van Smells like teen spirit afbreekt omdat hij het nummer niet wil spelen. Tevens ook zijn er passages te vinden van Cobain die aangeeft dat toen hij weer Smells like teen spirit wou spelen, hij het nummer en de teksten opnieuw moest leren omdat hij het nummer maanden in banning had gedaan. Kortom slecht voorbeeld.
pi_19307427
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Weet niet waarom je me dit allemaal vertelt. Enige wat ik zeg dat ik 'fans' die afhaken nadat een band naar een groter publiek doorbreken erg triest vind. Vooral met als reden dat het je eigen band niet meer is die jij ontdekt hebt.
De discussie was het veranderen van muziek soort, niet van het doorbreken naar een groter publiek. Ik vraag me al jaren af waarom NIN zo relatief onbekend is bij het 'grote' publiek.

Echter de discussie was het veranderen van muziek stijl, soort van muziek. Ik denk daarom dat je je facts straight moet krijgen, discussie was (wederom) het veranderen van muziek stijl. Wat ik "not done" vind is een band te blijven steunen als je de muziek niets aanvind, maar ieder zijn keuze natuurlijk. De ene komt voor de muziek, de ander voor een naam. Tuurlijk is NIN een hele coole naam, maar niet voldoende om nogmaals 7 cd's van te kopen. Bij mij gaat het dus om de muziek, helaas niet voor iedereen kennelijk.
pi_19307558
Kurt Cobain brak tijdens Live Tonight Sold Out Smells Like Teen Spirit af omdat ie een fout maakte. Het is onzin om aan te nemen dat Kurt Cobain Nevermind haatte. Cobain stond erom bekend om zijn ongenuanceerde opvattingen (denk maar aan de uitspraken over de leden Pearl Jam, mensen die hij nog nooit ontmoet had. Uitspraken om pers de mond in te praten.) en vooral het labiele voorkomen tijdens interviews. Bij alles wat ie op een gegeven moment zei kon je je afvragen of ie het nu meende of niet.

En natuurlijk is Nevermind geen slechte plaat. Iedereen die zegt dat Bleach beter is dan Nevermind kan ik niet serieus nemen. Nevermind is een monument en dat wordt bevestigd door de alltime albumlijsten van bijvoorbeeld stubru.

En nu godverdomme weer over NIN want er komt een nieuwe plaat aan.
pi_19307855
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 00:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kurt Cobain brak tijdens Live Tonight Sold Out Smells Like Teen Spirit af omdat ie een fout maakte. Het is onzin om aan te nemen dat Kurt Cobain Nevermind haatte. Cobain stond erom bekend om zijn ongenuanceerde opvattingen (denk maar aan de uitspraken over de leden Pearl Jam, mensen die hij nog nooit ontmoet had. Uitspraken om pers de mond in te praten.) en vooral het labiele voorkomen tijdens interviews. Bij alles wat ie op een gegeven moment zei kon je je afvragen of ie het nu meende of niet.

En natuurlijk is Nevermind geen slechte plaat. Iedereen die zegt dat Bleach beter is dan Nevermind kan ik niet serieus nemen. Nevermind is een monument en dat wordt bevestigd door de alltime albumlijsten van bijvoorbeeld stubru.

En nu godverdomme weer over NIN want er komt een nieuwe plaat aan.
Nog effe snel over Nirvana, er waren 2 stukjes 1 in australie of japan tour waarbij hij de boel verneukt maar of het smells like teen spirit was of niet weet ik niet. En tweede was dat hij het nummer weigert te spelen, maakt een begin maar laat dan alle noten vals worden en de band kapt met het nummer waarna dave grohl of christ volgens mij zegt dat ze het nummer niet spelen. Tevens een passage uit the rolling stone:

http://www.digitalnirvana.net/happening/interviews/01.27.94.html
quote:
I don’t even remember the guitar solo on "Teen Spirit" It would take me five minutes to sit in the catering room and learn the solo. But I'm not interested in that kind of stuff. I don’t know if that’s so lazy that I don’t care anymore or what. I still like playing "Teen Spirit," but it’s almost an embarrassment to play it.

In what way? Does the enormity of its success still bug you?

Yeah. Everyone has focused on that song so much. The reason it gets a big reaction is people have seen it on MTV a million times. It’s been pounded into their brains. But I think there are so many other songs that i’ve written that are as good, if not better, than that song, like "Drain You." That’s definitely as good as "Teen Spirit." I love the lyrics, and I never get tired of playing it. Maybe if it was as big as "Teen Spirit," I wouldn’t like it as much.

But I can barely, especially on a bad night like tonight, get through "Teen Spirit." I literally want to throw my guitar down and walk away. I can’t pretend to have a good time playing it.
Dit staat in nog veel meer interviews, naast deze van The Rolling Stone waarin hij verklaard niets te gebruiken en voor zijn gebruik uit te komen.

IIG over NIN: We weten allemaal nog niet wat het gaat worden, en ben erg benieuwd. Ik hoop dat het zoals altijd muzikaal geniaal is en weer even complex in elkaar zit... We zullen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2004 00:58:49 ]
pi_19313154
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 00:34 schreef Aneurism het volgende:

[..]
Totale onzin, ik als Fan kom voor de muziek. De muziek die ik graag luister en die ik graag wil behouden, als jij wilt dat een band verder evolueerd niet voor jezelf maar voor de band noem ik je een vieze meeloper.
Ik wil dat een band verder evolueert ja. Zoals ik al gezegd heb heb ik geen zin in 2 keer hetzelfde album. En of het dan voor mij de goede kant is of niet, dat is niet zo heel erg. Maar dan ga ik niet krampachtig het album kopen en dan doen alsof ie mooi is. Kortom ik ben geen meeloper zoals jij beschrijft.
quote:
Misschien dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, of dat je het zelf eraan hebt geplakt maar ik kan me niet herinneren dat ik zei dat iets niet MAG.
Het leek er wel wat op, maar okeej dan vergeet ik dat weer.
Wat ik wel moet zeggen is dat uit jouw woorden duidelijk een conclusie te trekken is dat je het niet accepteert van een band dat ze veranderen.
quote:
[..]

En dat was ook een van de slechtste albums van Nirvana, [..] Kortom slecht voorbeeld.
Nee dat had ik niet in gedachten. Het ging me meer om het type fan dan om nirvana. Het was gewoon toeval dat het over nirvana ging. het was gewoon een typische fan die niet accepteert van een band dat ze verder evolueren. Net als jij.

En nu weer ontopic:
Ik heb trent ook een vraag gesteld op die site van hem, en ben wel benieuwd naar zijn reactie
pi_19980928
schopje. Heeft er iemand nog wat nieuwtjes?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 01:55:35 #165
95046 keitel
waarvan akte...
pi_19982608
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 00:24 schreef Carn het volgende:
schopje. Heeft er iemand nog wat nieuwtjes?
het tapeworm project is geannuleerd (je weet wel met de gitarist van pitch shifter; die zich trouwens gelepeld voelt)
Ontvang nu gratis een sociaal stigma van Hanenwurger.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:38:37 #166
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_19986105
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 01:55 schreef keitel het volgende:

[..]

het tapeworm project is geannuleerd (je weet wel met de gitarist van pitch shifter; die zich trouwens gelepeld voelt)
En met Maynard Keanan (keanon?) van Tool die live al wat nummers van Tapeworm had gespeeld met Tool waar Trent dan weer niet zo blij mee was.
Maar kut dat het geannulleerd is (bron?) leek me wel een interessant project.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:20:31 #167
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_19987041
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 10:38 schreef Ceased2Be het volgende:
(bron?)
Ik geloof dat Reznor het zelf heeft gezegd. Omdat de nummers gewoon niet goed genoeg waren of iets dergelijks.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_19987113
Nee, het staat op acces op www.nin.com ergens in de datums. Hierin staat dat er teveel gedoe was met juridisch geneuzel en platenmaatschapijen.
pi_20177344
Het is weer stil op de pagina waar hij eerst vragen beantwoorde, laten we hopen dat dit betekend dat hij hard aan het werken is.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:28:41 #170
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_20441883
damned Reznor, werk een beetje door jongen, straks ben ik niet meer geinteresserd in je muziek omdat ik te oud ben. (zoals bij metallica, tristania, tiamat, moonspell, sepultura, fear factory)
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  vrijdag 16 juli 2004 @ 18:09:13 #171
14096 Black_Rainbow
de kaart kwijt
pi_20669504
Update aan het NIN front.

vanaf de site (http://www.nin.com/access/index.html)

Album komt pas in 2005
Er zijn al 20 nummers gemaakt, waarvan Dave Grohl er in 15 Drumt, dus dat wordt wel lekker.
Er komt nog wel een DVD en een remake van de downward spiral (in 5.1) voordat het nieuwe album uitkomt.
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
  vrijdag 16 juli 2004 @ 23:15:11 #172
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_20677108
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 18:09 schreef Black_Rainbow het volgende:
Update aan het NIN front.

vanaf de site (http://www.nin.com/access/index.html)

Album komt pas in 2005
Er zijn al 20 nummers gemaakt, waarvan Dave Grohl er in 15 Drumt, dus dat wordt wel lekker.
Er komt nog wel een DVD en een remake van de downward spiral (in 5.1) voordat het nieuwe album uitkomt.
Ik zie liever dat ze 'closure' op dvd uitbrengen dan een 5.1 remix van downward spiral, m'n videobanden zijn aan het verslijten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 16 juli 2004 @ 23:16:48 #173
38549 dewd
100% pure
pi_20677166
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:28 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
damned Reznor, werk een beetje door jongen, straks ben ik niet meer geinteresserd in je muziek omdat ik te oud ben. (zoals bij metallica, tristania, tiamat, moonspell, sepultura, fear factory)
Shit, zit er een leeftijds grens aan NiN muziek.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 00:33:44 #174
14096 Black_Rainbow
de kaart kwijt
pi_20679358
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 23:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zie liever dat ze 'closure' op dvd uitbrengen dan een 5.1 remix van downward spiral, m'n videobanden zijn aan het verslijten.
De DVD die uitkomt is de closure dvd
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_20683040
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 00:33 schreef Black_Rainbow het volgende:

[..]

De DVD die uitkomt is de closure dvd
Woehoe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')