Een hoofdstuk met alleen maar geslachtsregisters, of 4 hoofdstukken die beschrijven hoe de Ark is gebouwd.. Dat zijn inderdaad de wat saaiere hoofdstukken.quote:Op zondag 30 januari 2005 23:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou begin maar vast te lezen dan want het is een hele pil. En grote delen ervan zijn ernstig slaapverwekkend.
Allah/JHWH/Zeus dus?quote:Op maandag 31 januari 2005 09:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een hoofdstuk met alleen maar geslachtsregisters, of 4 hoofdstukken die beschrijven hoe de Ark is gebouwd.. Dat zijn inderdaad de wat saaiere hoofdstukken.
Als we de bijbel overigens lezen zien we vooral dat God er een beetje moe van is geworden.. Trad hij vroeger nog vaak op, en sprak hij eens in de zoveel tijd wat doodsvonnissen uit, doet hij in het nieuwe testament niets meer zelf.
Of God almachtig is? Uiteindelijk denk ik wel, ik denk alleen niet dat het de bijbelse God is.
Redelijk veel verzen waar gods almachtigheid wordt benadrukt.quote:Op maandag 31 januari 2005 09:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De bijbelse god maakt ook allesbehalve een almachtige indruk...
geen woorden maar daden !quote:Op maandag 31 januari 2005 11:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Redelijk veel verzen waar gods almachtigheid wordt benadrukt.
waarom moet het een God zijn die beschreven is door mensenquote:
Het is nooit bij je opgekomen dat er misschien geen enkele religie is die het bij het rechte eind heeft?quote:Op maandag 31 januari 2005 11:33 schreef Triggershot het volgende:
Allah/JHWH/Zeus dus?
Allah is beschreven door mensen?quote:Op maandag 31 januari 2005 11:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waarom moet het een God zijn die beschreven is door mensen![]()
misschien bedoelt Alicey wel dat ze zich niet kan vinden in de bekende religies.
Sorry ik sta qua religie niet open voor stellingen, wel argumenten..quote:Op maandag 31 januari 2005 11:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is nooit bij je opgekomen dat er misschien geen enkele religie is die het bij het rechte eind heeft?
oh ja, waarom lopen de grachten in het red light district al jaren niet buiten de oevers ?quote:Op maandag 31 januari 2005 11:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aardbevingen in Islamitische landen, tsunami?
quote:Op maandag 31 januari 2005 11:40 schreef Triggershot het volgende:
Sorry ik sta qua religie niet open voor stellingen, wel argumenten..
Waarom dit, waarom dat?quote:Op maandag 31 januari 2005 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
oh ja, waarom lopen de grachten in het red light district al jaren niet buiten de oevers ?
Alle Goden die zich redelijk opstellen.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wie dient u als engel danWelk godsbeeld?
tja, jij doet uitspraken die je slechts baseert op jouw beginaanname. dat zijn geen argumenten, dat is hoop van jouw kantquote:
Die zul je dan zelf moeten verzinnen. Ben er nog nooit één tegengekomen.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
Alle Goden die zich redelijk opstellen.
Owh, trusten dan maar.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry ik sta qua religie niet open voor stellingen, wel argumenten..
toch weer hetzelfde, mag ik u dan vragen wat redelijk is? Mee gaan met massa mensen of een god die al je principes en levensvisies aanspreekt?quote:Op maandag 31 januari 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Alle Goden die zich redelijk opstellen.
Ach, JHWH, Allah, etc. zijn soms ook in vlagen redelijk hoor.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die zul je dan zelf moeten verzinnen. Ben er nog nooit één tegengekomen.
Sorry berust hier een misverstand..quote:Op maandag 31 januari 2005 11:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
tja, jij doet uitspraken die je slechts baseert op jouw beginaanname. dat zijn geen argumenten, dat is hoop van jouw kant
Hoort toch ook , aangezien religie/geloof iets persoonlijks isquote:Op maandag 31 januari 2005 12:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar de ultieme God bestaat inderdaad niet anders dan in mijn gedachten ...
je staat niet open voor stellingen, maar verkondigt zelfd de islamitische stellingen onder het mom van argumentenquote:Op maandag 31 januari 2005 12:03 schreef Triggershot het volgende:
Daarover sta ik niet open voor stellingen, je zal toch wel met een Joods/christelijk/islamitisch/atheistisch/whatever beredenering en onderbouwde argumenten komen right?
hmmm ja, dat lijkt me ook. waarom geloven in een niet almachtige god ?quote:Op maandag 31 januari 2005 12:10 schreef Triggershot het volgende:
En voor Mensen van het Boek zullen toch wel met argumenten moeten komen, wanneer ze gods eigenschappen in twijfel nemen...
God is een atheïst: hij gelooft niet in een hoger wezen boven hem.quote:Op maandag 31 januari 2005 12:10 schreef Triggershot het volgende:
Over Gods macht sta ik niet open tot stellingen, aangezien een Atheist niet in een god gelooft zal het voor hem niet veel uitmaken wat god wel/niet is ( mijn mening) En voor Mensen van het Boek zullen toch wel met argumenten moeten komen, wanneer ze gods eigenschappen in twijfel nemen...
Dan vraag je toch ff wat ik precies bedoel...quote:Op maandag 31 januari 2005 12:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap geen ruk van wat Triggershot schrijft. Beetje kromme zinnen, kan er geen chocola van maken...
Laat staan, slagroom...quote:Op maandag 31 januari 2005 12:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap geen ruk van wat Triggershot schrijft. Beetje kromme zinnen, kan er geen chocola van maken...
True, ben het er mee eens. Sowieso zou wel in een hoger wezen boven hem geloven. zou zijn goddelijkheid vervallen Right?quote:Op maandag 31 januari 2005 12:24 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
God is een atheïst: hij gelooft niet in een hoger wezen boven hem.![]()
Dat laatste vind ik ook. Maar als het iets persoonlijks is, waarom dan een Bijbel, Koran of ander heilig boek erbij, waarin anderen beschrijven hoe zij God ervaren - Vooral als die ervaring mij persoonlijk niet aanspreekt?quote:Op maandag 31 januari 2005 12:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoort toch ook , aangezien religie/geloof iets persoonlijks is
je gaat er al vanuit dat iedere religie een "heilig boek" heeft. daarmee deklasseer je al een groep mensen met een persoonlijke religie zonder boek.quote:Op maandag 31 januari 2005 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[quote]Op maandag 31 januari 2005 12:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ook. Maar als het iets persoonlijks is, waarom dan een Bijbel, Koran of ander heilig boek erbij, waarin anderen beschrijven hoe zij God ervaren - Vooral als die ervaring mij persoonlijk niet aanspreekt?
[/quote
Correct me if i am wrong,
Maar gelooft niet elk religie dat hun heilig boek woord van God is, mensen die zich voelen aangesproken bekeren zich.. Anderen geloven gewoon iets in anders. Of helemaal niet?
Het is niet mijn intentie wie of wat dan ook te deklasseren, wanneer Alicey boeken zoals Koran en Bijbel aangaf beantwoorde ik haar reactie ervanuit gaand dat zij over de grootste monoteistische religies had.quote:Op maandag 31 januari 2005 13:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je gaat er al vanuit dat iedere religie een "heilig boek" heeft. daarmee deklasseer je al een groep mensen met een persoonlijke religie zonder boek.
Godsdienstvrijheid, ja...daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 31 januari 2005 13:28 schreef Triggershot het volgende:
" Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst.""
Hoort toch zoquote:Op maandag 31 januari 2005 13:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid, ja...daar ben ik het mee eens.
yep, zolang de evt. "uitwassen" van dergelijke uitingen zich niet in het publieke domein voordoen is er niets aan de hand lijkt me. wat er op vrijwillige basis in het privé domein gebeurt is m.i. niet zo interessant. anders moeten we ook sm gaan verbiedenquote:
En hij is ook de enige persoon (als hij bestaat) die écht zeker weet dat hij bestaat en dus niet in zijn (eigen) bestaan hoeft te geloven. God is dus een atheist én een ongelovige !quote:Op maandag 31 januari 2005 12:24 schreef andromeda1968 het volgende:
God is een atheïst: hij gelooft niet in een hoger wezen boven hem.![]()
(dat is een vers uit de koran, soera El Kafiroen (de "ongelovigen"/de "ondankbaren").quote:Op maandag 31 januari 2005 13:28 schreef Triggershot het volgende:
" Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst.""
het gaat er toch ook niet om wat God zegt ? Volgens mij is het de bedoeling dat de gelovigen het zeggen. Net als vele anderen begint deze surah met Zeg: "blablabla"quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
(dat is een vers uit de koran, soera El Kafiroen (de "ongelovigen"/de "ondankbaren").
Dat kan een God nooit zeggen. Want zodra een God dat zou zeggen doet die God dus iets waarmee hij zijn bestaan kenbaar én dus bewijsbaar maakt. En valt er per definitie niets meer te kiezen.
Een God die echt voor godsdienstvrijheid zou zijn kan immers maar één ding doen: namelijk niets.
Anders valt er immers niets meer te geloven
![]()
Vers uit de Qoran is neergezonden door Allah toen Mohammeds tegenstanders hem een compromis aanboden, om op sommige dagen Allah te aanbidden en op andere dagen de goden van pre-islamitische tijd. Allah is voor godsdienstvrijheid maar ongeloof is geen godsdienst. Eerder ontkenningquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
(dat is een vers uit de koran, soera El Kafiroen (de "ongelovigen"/de "ondankbaren").
Dat kan een God nooit zeggen. Want zodra een God dat zou zeggen doet die God dus iets waarmee hij zijn bestaan kenbaar én dus bewijsbaar maakt. En valt er per definitie niets meer te kiezen.
Een God die echt voor godsdienstvrijheid zou zijn kan immers maar één ding doen: namelijk niets.
Anders valt er immers niets meer te geloven
![]()
Nee. Ongeloof houdt eenvoudigweg in dat je geen geloof in een god hebt. Het betekent niet dat je beweert dat er geen god bestaat. Dat laatste is namelijk een onbewijsbare stelling, dus dat zou een beetje dom zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:32 schreef Triggershot het volgende:
...ongeloof is geen godsdienst. Eerder ontkenning
Dus wij mensen zijn gedoemt tot geloven? Nou weet ik wel dat hier het "vrije wil' argument weer aan zit te komen, maar toch blijft het een soort gedwongenheid. Dat ongeloof ontkenning is, is je reinste onzin. Je kunt met net zoveel geldigheid zeggen dat geloof een laatste wanhoopspoging tegen het existentialisme is.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vers uit de Qoran is neergezonden door Allah toen Mohammeds tegenstanders hem een compromis aanboden, om op sommige dagen Allah te aanbidden en op andere dagen de goden van pre-islamitische tijd. Allah is voor godsdienstvrijheid maar ongeloof is geen godsdienst. Eerder ontkenning
Why do you care,quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dus wij mensen zijn gedoemt tot geloven? Nou weet ik wel dat hier het "vrije wil' argument weer aan zit te komen, maar toch blijft het een soort gedwongenheid. Dat ongeloof ontkenning is, is je reinste onzin. Je kunt met net zoveel geldigheid zeggen dat geloof een laatste wanhoopspoging tegen het existentialisme is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |