Qua beleving zéker.quote:Op maandag 21 november 2005 20:25 schreef Brahimov het volgende:
Qua sprong moet het ook een van de meest sensationele WR's zijn
Ik ook niet, maar het is iets wat je bij zo'n tijd roept. De 14.23 van Heiden werd een week of zo later op Medeo ook alweer verbeterd. Hoewel veel van die Medeo tijden natuurlijk ernstig verdacht waren. Kijk maar eens naar de 1:59,30 van Kania. De laatste ronde in die rit was imho onmogelijk snel.quote:Op maandag 21 november 2005 20:28 schreef komrad het volgende:
nou dat denk ik niet, maar in turijn wordt dit WR niet verbeterd
Dat was overigens ook een mannentijd (toen). Het was in die tijd (van de buitenbanen) zeker niet standaard dat er beneden de 2 minuten werd gereden door de beste mannen.quote:Op maandag 21 november 2005 21:02 schreef Arcee het volgende:
Die 1.59.30 van Kania is ook echt legendarisch. Die is in de openlucht gereden (wel op hoogte) en daar kwamen ze zelfs in een hal niet aan. Pas op de klapschaats is dat record, na 11 jaar, verbroken. Met exact 't zelfde verschil (1.43) als waarmee Klassen 't record gisteren brak.
Door de ligging van de baan in Medeo kon je daar een volle ronde wind mee hebben, heb ik wel eens begrepen.quote:Op maandag 21 november 2005 21:02 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het is iets wat je bij zo'n tijd roept. De 14.23 van Heiden werd een week of zo later op Medeo ook alweer verbeterd. Hoewel veel van die Medeo tijden natuurlijk ernstig verdacht waren. Kijk maar eens naar de 1:59,30 van Kania. De laatste ronde in die rit was imho onmogelijk snel.
Heeft met de ligging van de baan te maken, in een bergdal waar de wind rare dingen kon doen. Of zoiets.quote:Op maandag 21 november 2005 21:08 schreef komrad het volgende:
krijg je een soort van ronde windvlaag
Slotrondje van Kania was 31.72. Maar 0.21 langzamer dan Guljajev zijn WR op de 1.500m (1.52.70), die hij een jaar na Kania in 't net overdekte Thialf klokte.quote:Op maandag 21 november 2005 21:02 schreef Brahimov het volgende:
Ik ook niet, maar het is iets wat je bij zo'n tijd roept. De 14.23 van Heiden werd een week of zo later op Medeo ook alweer verbeterd. Hoewel veel van die Medeo tijden natuurlijk ernstig verdacht waren. Kijk maar eens naar de 1:59,30 van Kania. De laatste ronde in die rit was imho onmogelijk snel.
Nee.quote:Op maandag 21 november 2005 21:11 schreef komrad het volgende:
bestaat die baan eigenlijk nog??
anders moeten daar eens wereldbekerwedstrijden gereden worden
zonde van zo'n monumentquote:Op maandag 21 november 2005 21:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee.
Is na het uiteenvallen van de sovjet-unie en de opkomst van de binnenbanen in onbruik geraakt.
Waren geen centjes voor onderhoud, dus verviel. En is nu gesloopt ook geloof ik.
Da's wel bizar snel ja.quote:Op maandag 21 november 2005 21:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Slotrondje van Kania was 31.72. Maar 0.21 langzamer dan Guljajev zijn WR op de 1.500m (1.52.70), die hij een jaar na Kania in 't net overdekte Thialf klokte.
Westerse schaatsers kwamen daar ook bijna nooit. Ik kan me maar een 'normaal' toernooi in Medeo herinneren, toen Eric Flaim wereldkampioen all-round werd, volgens mij ook nog met sterk wisselende weersomstandigheden.quote:Op maandag 21 november 2005 21:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Door de ligging van de baan in Medeo kon je daar een volle ronde wind mee hebben, heb ik wel eens begrepen.
Maak van die 1.51.70 in mijn quote nog even 1.52.70, als je wil.quote:Op maandag 21 november 2005 21:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel bizar snel ja.
misschien klopt dat dan toch van die windvlagen
Klopt, toen was het +18 graden, of zo.quote:Op maandag 21 november 2005 21:15 schreef Brahimov het volgende:
Westerse schaatsers kwamen daar ook bijna nooit. Ik kan me maar een 'normaal' toernooi in Medeo herinneren, toen Eric Flaim wereldkampioen all-round werd, volgens mij ook nog met sterk wisselende weersomstandigheden.
Yep. 1988quote:Op maandag 21 november 2005 21:15 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Westerse schaatsers kwamen daar ook bijna nooit. Ik kan me maar een 'normaal' toernooi in Medeo herinneren, toen Eric Flaim wereldkampioen all-round werd, volgens mij ook nog met sterk wisselende weersomstandigheden.
En op hoogte waar geen luchtweerstand wasquote:Op maandag 21 november 2005 21:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Door de ligging van de baan in Medeo kon je daar een volle ronde wind mee hebben, heb ik wel eens begrepen.
quote:Op maandag 21 november 2005 21:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maak van die 1.51.70 in mijn quote nog even 1.52.70, als je wil.
Nergens meer denk ik. Zijn PR op de 1.500 was 1.52.12.quote:Op maandag 21 november 2005 21:18 schreef komrad het volgende:
en nu?? nog net in de top 100 of zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |