Koppen laat ie aan z'n medespelers over.quote:Op maandag 24 januari 2005 16:01 schreef cultheld het volgende:
Die jongen gaat kogels koppen als ie ooit tegen Turkije heeft gespeeld.
Ach, 1 van m'n allerbeste vrienden is een Turk. Een goede vriendin is Turks. Daarnaast heb ik nog een hoop 'gewone' Turkse vrienden en woon ik al een aantal jaar naast twee Turkse gezinnen waar ik veel contact mee heb en kom ik zelfs zo nu en dan in 't koffiehuis hier in de buurt........quote:Op maandag 24 januari 2005 16:01 schreef cultheld het volgende:
[..]Hoeveel Turken ken je echt? En dan bedoel ik "kennen" anders dan alleen van naam. Hij wordt juist niet als koning binnengehaald, dat zou ie wel zijn als ie voor Turkije zou spelen. Turken zijn ontzettend nationalistisch. Hij is echt een traditionele Turk, die veel waarde hecht aan de islam en zich een echte Turk voelt. Denk je nou echt dat Turkse mensen tegen hem zullen zeggen: Jongen, geweldig dat jij als echte Turk voor Nederland speelt. Die jongen gaat kogels koppen als ie ooit tegen Turkije heeft gespeeld.
Hij heeft al eens in interviews gezegd dat hij een echte Turk isquote:Op maandag 24 januari 2005 16:16 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ja dit zeggen diezelfde vriendjes die jou lieten geloven dat hij voor Turkije ging kiezen. Daaaaaag cultheld, droom maar lekker verder. En ten tweede is hij helemaal geen traditionele Turk. Ken jij hem? En dan bedoel ik echt 'kennen'.
Dan heb je niet opgelet, want in jouw eerste reactie op mij stuurde jij mij impliciet terug naar school en was jouw tweede kreet 'Tuurlijk kan dat wel.' Daarin kan ik geen argumenten vinden om inhoudelijk op te reageren. Daarna kwam ik tot de conclusie dat jij nu eenmaal vindt dat je je 100% het een èn 100% het ander kan voelen en dat ik dat niet vind (m.b.t. nationaliteit ) en dat dat verschil van mening zal bijven bestaan. Reageer nog maar een keer en als er niet teveel onwaarheden in staan gun ik je het laatste woord wel.quote:Op maandag 24 januari 2005 15:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Gewoon doen, hoor. Maar dat deed je niet. Het voornaamste wat je deed was zeggen dat onze meningen verschillen en dat dat zo zou blijven. Dat heet een dooddoener. M.a.w. jij ontweek de discussie zelf.
FIFA-sitequote:2 As a general rule, any Player who has already represented one Association
(either in full or in part) in an official competition of any category
may not play an international match with another Association
team.
En in datzelfde interview zegt hij dat hij het niet zo nauw neemt met de Islam. Geen 5x bidden, geen ramadan.quote:Op maandag 24 januari 2005 16:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij heeft al eens in interviews gezegd dat hij een echte Turk is![]()
Aannames en dus bullshit. En daarbij wonen er genoeg beschaafde mensen met gezond verstand in Turkije.quote:Met familie in Turkije etc. In Turkije wonen alle familieleden vaak in hetzelfde dorp, ook hij heeft ongetwijfeld z'n eigen dorp. En als hij daar komt, dan is ie niet veilig
Niemand hier in VBL neemt over het algemeen de posts van Cultheld nog serieus hoor.quote:Op maandag 24 januari 2005 17:10 schreef MaxPower het volgende:
Aannames en dus bullshit. En daarbij wonen er genoeg beschaafde mensen met gezond verstand in Turkije.
Bij mijn weten is Dennis Purperhart de enige Surinamer uit de Nederlandse competitie die ooit voor Suriname uitkwam. Ok, Tol en Klinker van RBC ook nog, maar die werden gehaald uit de Surinaamse competitie.quote:Op maandag 24 januari 2005 15:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Ging toen ook niet over de gevestigde namen maar over de mindere sterren uit de Nederlandse competitie met Surinaamse roots, zoals er recent nog een hoop uit zijn gekomen voor de Antillen.
Natuurlijk is het een non-issue als je kunt kiezen tussen Suriname en Nederland, sowieso qua sportief niveau, maar ook qua organisatie, prestige en ambiance. Dan hoef je als sportman niet lang na te denken. Neem ook een Thierry Henry, wie durft er te zeggen dat hij voor Martinique had moeten kiezen, of Zidane voor Algerije?
De keuze tussen Turkije en Nederland is nou eenmaal lastiger. Qua niveau, prestige en geschiedenis wint Nederland waarschijnlijk (hoewel Turkije 3e werd op het laatste WK, en Nederland?), maar niet met een overweldigende voorsprong. Maar je moet als voetballer ook kijken waar je meer kans maakt om daadwerkelijk een vaste waarde te worden in het elftal, wat dat betreft scoort Turkije weer meer punten. En daarnaast speelt ook persoonlijke voorkeur een rol. Al met al denk ik een beslissing waar je zoals Yildirim gedaan heeft goed over moet nadenken, nemen we het hem nu kwalijk dat hij dat heeft gedaan?
quote:Op maandag 24 januari 2005 17:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Niemand hier in VBL neemt over het algemeen de posts van Cultheld nog serieus hoor.
Die heeft wel meer last van zijn fantasie.
Mooie onderbouwde postquote:Op maandag 24 januari 2005 17:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
<knip>
1 Assist of goal en ze zijn stilquote:Op maandag 24 januari 2005 15:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het is wel de mening van een heleboel TurkenHopelijk speelt Nederland een keer in een uitverkocht stadion in Istanbul: De hel van Turkije
Je wilt dat hij niet veilig is?quote:Op maandag 24 januari 2005 16:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
En als hij daar komt, dan is ie niet veilig
Ehm nee, dat suggereer jij. Je studeert zeker journalistiek of niet.quote:Op maandag 24 januari 2005 18:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je wilt dat hij niet veilig is?![]()
Wat ben jij een misselijk makend ventje zeg.
Ik studeer nog niks en ik kom al slimmer over dan jijquote:Op maandag 24 januari 2005 18:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ehm nee, dat suggereer jij. Je studeert zeker journalistiek of niet.
Ik gebruik die smilie graagquote:Op maandag 24 januari 2005 18:24 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom doe jij dan trouwens steeds die '''' smiley's als je zegt dat hij zeker niet veilig is in Turkije en dat ze hem ''dood gaan schelden''?
Blaat toch eens niet zo. Ik heb wat posts van je gezien en Jessica Simpson zou zich schamen voor jouw verstandelijk vermogen.quote:Op maandag 24 januari 2005 18:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik studeer nog niks en ik kom al slimmer over dan jij![]()
quote:De Turkse gemeenschap echter reageert een tikje minder genuanceerd en zal Yildirims keuze voor Oranje beschouwen als een klap in het gezicht. Yildirim was in hun ogen een absolute held, maar hij zal vanaf nu worden beschouwd als een verrader.
Ik zeg ook niet dat ie geknuffeld wordt of dat ze blij met zijn keuze zijn maar ik ga niet blij zitten doen als blijkt dat ie niet veilig is in Turkije wat jij dan wel weer doet. En ik denk dat Ugur juist wel graag voor Nederland wil spelen. Er stond zoveel druk op die jongen en toch kiest hij voor Nederland (zie ook die nieuwe column op vi.nl). En die vergelijking met Kalou is heel wat anders. Ugur woont hier gewoon al heel zijn leven en Kalou is maar een voetbalimport.quote:Op maandag 24 januari 2005 18:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik gebruik die smilie graagOverigens zeg ik niet dat ze hem "dood gaan schelden" , ik quotte iemand die dat beweerde. En hij zal zeker niet veilig zijn in Turkije, hij wordt nu door elke échte Turk als verrader gezien (dat staat trouwens ook op vi.nl). Maar er zijn hier blijkbaar nogal veel commie bastards die geloven dat Yildirim nu geknuffeld gaat worden door alle Turken en dat we allemaal éé grote voetbalfamilie zijn, het liefst ook nog met Ivoriaan Kalou in het Nederlands elftal
Nou zijn Yildirim en Kalou zeker van toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal, maar het Nederlands elftal is niet een padvindersclub waar je eventjes bij kunt gaan. Je moet voor volk en vaderland tot en met de blessuretijd alles geven en jezelf 100% Nederlander voelen. Dat is ook de reden waarom ik niet zoveel respect heb voor Cruijff. Op het WK in Mexico in 1970 deed Cruijff in beslissende kwalificatiewedstrijden niet mee en reisde naar Italië af vanwege de schoenenzaak van zijn vrouw. Ik wil alleen maar vertegenwoordigers van het Nederlands elftal die alles willen geven voor Nederland en haar voetbalelftal.
Dit was een reactie op de 'wiskundige verantwoording', maar het betreft hier geen wiskundig maar een logisch vraagstuk. Misplaatste hoogdravendheid imo, zodoende de flauwe grap.quote:Op maandag 24 januari 2005 16:51 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet, want in jouw eerste reactie op mij stuurde jij mij impliciet terug naar school
Dat was een soort uitnodiging om je standpunt toe te lichten.quote:en was jouw tweede kreet 'Tuurlijk kan dat wel.' Daarin kan ik geen argumenten vinden om inhoudelijk op te reageren.
Akkoord.quote:Daarna kwam ik tot de conclusie dat jij nu eenmaal vindt dat je je 100% het een èn 100% het ander kan voelen en dat ik dat niet vind (m.b.t. nationaliteit ) en dat dat verschil van mening zal bijven bestaan.
Ik ben benieuwd.quote:Reageer nog maar een keer en als er niet teveel onwaarheden in staan gun ik je het laatste woord wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |