abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24720540
Ja, dat moet er zeker uit. (Kick)boksen is een goeie optie lijkt me.
pi_24720593
ga sporten inderdaad.....sportschool lijkt me dan wel wat voor je.....aan de 'ijzers' trekken.
bla bla bla......
  maandag 24 januari 2005 @ 11:25:58 #53
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24720733
quote:
Op zondag 23 januari 2005 23:40 schreef broken63 het volgende:
I'll have to go with Hallulama...
trouwens, heb net zo'n driehonderd bladzijden over agressie ingestudeerd, en al wat gezegd wordt van 'agressi afreageren is goed, opkroppen maakt het alleen maar erger' klopt dus NIET. Integendeel, je agresie zal alleen maar erger worden....

Probeer je gedachten te verzetten, doe eits waar je vrolijk van wordt, war je je goed bij voelt!
Valuable information, thank you sir!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 24 januari 2005 @ 11:29:45 #54
22273 Dizer
Save the beard!
pi_24720807
quote:
Op maandag 24 januari 2005 11:17 schreef Stiffmaster het volgende:
ga sporten inderdaad.....sportschool lijkt me dan wel wat voor je.....aan de 'ijzers' trekken.
Ga ik doen!
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 24 januari 2005 @ 12:22:59 #55
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24721740
Sporten helpt bij mij wel. Keihard de muziek aanzetten en meeschreeuwen ook wel, maar dat vind mijn vriend niet altijd even lekker.

En het allerbeste? Seks. Seks maakt je humeur weer helemaal goed, je kan je er helemaal mee afreageren, een hoop energie kwijt en het is nog lekker ook!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  maandag 24 januari 2005 @ 12:30:11 #56
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24721872
Kanaliseren die hap: vechtsport. Doe ik ook. twee keer in de week Taekwondo. Zaaalig.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 24 januari 2005 @ 12:35:09 #57
90273 merdeka
pi_24721960
quote:
I'll have to go with Hallulama...
trouwens, heb net zo'n driehonderd bladzijden over agressie ingestudeerd, en al wat gezegd wordt van 'agressi afreageren is goed, opkroppen maakt het alleen maar erger' klopt dus NIET. Integendeel, je agresie zal alleen maar erger worden....

Probeer je gedachten te verzetten, doe eits waar je vrolijk van wordt, war je je goed bij voelt!
Afreageren lucht in mijn beleving toch echt wel op. Je zet je negatieve energie toch om in iets waar je je lekker bij voelt.

En je hebt natuurlijk afreageren als in: 'ik ga nu de straat op met mijn ploertendoder en ik hak eens lekker iemand in de pan', en je hebt afreageren wat precies zo werkt als jij het zegt: je gaat je er goed bij voelen en je verzet je gedachten (even). Mijns inziens is dat bij afreageren dmv sport, muziek en seks wel degelijk het geval. Een deur intrappen is dan wel niet erg positief, maar je hebt toch dmv iets tamelijk onschadelijks je opgekropte woede geuit. Dat lucht op, je bent overtollige (negatieve) energie kwijt.

Vrouwen schijnen trouwens ook vaak hun agressie af te reageren in een flinke schoonmaakbeurt in huis, of een warm bad ofzo. Helaas werkt dat bij mij nooit zo... ik wordt daar juist geirriteerd en chagrijnig van. Ik raak mijn woede niet kwijt door te relaxen

Maar ach, kwijtraken is ook niet zo belangrijk. Als je het maar kan uiten, dan zakt je agressie weer onder de oppervlakte naar het juiste plekje en is het leven weer prima hanteerbaar
pi_24726969
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:25 schreef danni het volgende:

[..]

come again?
Nou en?.. en je kent er niet eens!

geef me jou adres effe, ga IK je schoppen.
Geen kwaad woord over dat meissie..

Ik ben verliefd op d'r zoals ze is. Door dat losse haar lijkt d'r hoofd wel wat breder,
maar het ziet er heel anders uit als ze het opsteekt hoor!
Hoe de hel weet jij nou dat ik d'r niet ken .
En voel je niet zo aangevallen, ik zei niet 1 negatief woord over d'r bril en of brede hoofd.
pi_24736132
Hoi Nouk!

Waar kenje Daantje dan van?
pi_24748493
quote:
al wat gezegd wordt van 'agressi afreageren is goed, opkroppen maakt het alleen maar erger' klopt dus NIET. Integendeel, je agresie zal alleen maar erger worden....
Ligt eraan hoe je je agressie afreageerd.. als je het doet dmv veel sporten, hard aan school werken, keihard meezingen met muziek.. ... goede dingen, zeg maar, dan zie ik niet in waarom het erger zal worden. Het lucht op. Opkroppen zorgt in het einde voor meer ellende dan wanneer je het gelijk de loop laat.
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:16:48 #61
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24749391
Maar, je blijft zo nog altijd achter de feiten aanlopen gekke Sandra ( ), dus eeh, Dizer, introduceer eens een andere manier van denken, een andere manier van leven, b.v. meer muziek, ook als je niet kwaad bent, een ander dieet, slaap langer of regelmatiger, verbreed je horizon, lees een boek over filosofie of Taoisme, leer te relativeren!

Een filosoof van wie ik de naam ben vergeten vond dat mensen die snel kwaad worden eigenlijk maar naief zijn, "denken ze soms dat alles altijd zomaar & vanzelf goed gaat ofzo"?

Verder heeft een onderzoek in een gevangenis in de VS bewezen dat het geweld omlaag gaat wanneer de maaltijden gezonder worden.

Het verbannen van junkfood en het invoeren van meer voedzamere lunches op een school in de VS zorgde voor rustigere kinderen die zich beter konden concentreren en hogere cijfers haalden.

Ik bedoel maar!
pi_24749486
zijn er niet zo'n cursussen voor agressiebeheersing ofzo? ben er wel nieuwsgierig naar, niet voor mezelf trouwens
lijkt me best dat je kunt leren om om te gaan met agressie zonder dat je je handen kapot moet slaan op een muur... als ik boos ben dan praat ik er ook gewoon over, maar ja ik weet niet natuurlijk niet hoe een persoon zich voelt die zich dan niet kan beheersen op zo'n moment
pi_24749794
Mischien is dat 'erger worden van de agressie' wel broodje aap.
Bij mij lucht agressie uiten dmv. boksen ofzo wel op.

Joggen helpt ook, en is nog goed ook.
Opdrukken (40x) voor het slapen ook

Dat zweverige tao gedoe enzo, ja ik ken dat, het zijn twee uitersten.
TS wil agressie kwijtraken. en vlug.. NU
Tao vereist kennis en ervaring.. dat komt wel met de tijd..
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:38:19 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24749859
Die cursussen zijn er zeker, maar agressiebeheersing is nog steeds symptoombestrijding, je leert jezelf dan namelijk te beheersen op het moment dat je al agressief bent, en ik geef net aan hoe je er voor kunt zorgen dat je uberhaupt niet boos of agressief wordt, iets wat fantastisch is als je 't eenmaal onder de knie hebt.

Echter, sommige mensen beginnen dan weer te zeuren over dat je nooit boos bent, of sommige mensen worden dan juist enorm kwaad tijdens een ruzie omdat jij zo kalm blijft, het is ook niet aan te raden wanneer je samenwoont met een temperamentvolle Italiaanse, schreeuw dan maar liever met haar mee, daar wordt zij gelukkiger van
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:42:18 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24749933
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:35 schreef danni het volgende:
Mischien is dat 'erger worden van de agressie' wel broodje aap.
Bij mij lucht agressie uiten dmv. boksen ofzo wel op.

Joggen helpt ook, en is nog goed ook.
Opdrukken (40x) voor het slapen ook

Dat zweverige tao gedoe enzo, ja ik ken dat, het zijn twee uitersten.
TS wil agressie kwijtraken. en vlug.. NU
Tao vereist kennis en ervaring.. dat komt wel met de tijd..
Staar je niet blind op mijn tao-tische geouwehoer

Het volgende...

"Verder heeft een onderzoek in een gevangenis in de VS bewezen dat het geweld omlaag gaat wanneer de maaltijden gezonder worden.

Het verbannen van junkfood en het invoeren van meer voedzamere lunches op een school in de VS zorgde voor rustigere kinderen die zich beter konden concentreren en hogere cijfers haalden."

...liegt er natuurlijk niet om.

Dat wat je eet heeft erg veel invloed op je lichamelijke gesteldheid, en dus op je mentale .

(je weet ongetwijfeld al over de lang ontkende maar tegenwoordig zeer duidelijke link tussen lichaam en geest, welnu, voila)
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:48:50 #66
90273 merdeka
pi_24750055
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:21 schreef Nadientje het volgende:
zijn er niet zo'n cursussen voor agressiebeheersing ofzo? ben er wel nieuwsgierig naar, niet voor mezelf trouwens
lijkt me best dat je kunt leren om om te gaan met agressie zonder dat je je handen kapot moet slaan op een muur... als ik boos ben dan praat ik er ook gewoon over, maar ja ik weet niet natuurlijk niet hoe een persoon zich voelt die zich dan niet kan beheersen op zo'n moment
Het is een stuk lastiger afreageren als je niet zo'n prater bent. Ik praat niet graag over waarom ik agressief ben ofzo, dan ga ik het allemaal weer oprakelen en dat lucht niet bepaald op.
Ik kan me prima beheersen als ik agressief ben, maar ik moet wel snel die woede-energie kwijt, anders beinvloedt het mijn dag teveel en word ik er chagrijnig van.
Hoewel heel veel chocola eten en voetbal kijken bij mij ook wel een substantiele bijdrage kan leveren aan een relaxed gevoel, maar dat is niet altijd voorhanden
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:52:02 #67
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24750105
bedenk een verhaal dat slecht afloopt, ga een stukje lopen, vermoei jezelf met iets; zorg dat je een focus hebt. En als dat niet helpt, mep de eerste de beste schlemiel die je tegenkomt
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24767425
Ik reageerde mijn agressie af op mijn vriendje,nah jah het hielp wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')