Heb ik me wijs laten maken, die goser zei dat het uitgelekt was wanneer alles precies kwam etc.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:38 schreef DjNivek het volgende:
[..]
Volgens WoWFanboy wel, maar ik wil eerst de bron ervan zien . Op de officiële Europese WoW website staat nog niks, dus ik vraag me af hoe het 'officieel' kan zijn dan
Nope. Je blijft in principe op de server waar je je character begint.quote:Op maandag 24 januari 2005 14:12 schreef Slomy het volgende:
Nog een vraag: Is het mogelijk om te switchen tussen PvE en PvP servers? Dus bv je speelt eerst 2 weken PvE om te wennen en gaat dan naar PvP?
Ja, maar niet voor Player kills.quote:En krijg je in PvP ook experience points?
Op een mass raid weet ik het niet zeker, in kleinere groepen werkt het netjes met een dobbelsteen-systeem, ik verwacht dat het voor raids niet veel anders zal liggen.quote:Wanneer je met z'n allen op een raid gaat bv naar die draak, hoe gaat het dan met het verdelen van de buit?
Bedankt voor je antwoorden.quote:Op maandag 24 januari 2005 18:26 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nope. Je blijft in principe op de server waar je je character begint.
[..]
Ja, maar niet voor Player kills.
[..]
Op een mass raid weet ik het niet zeker, in kleinere groepen werkt het netjes met een dobbelsteen-systeem, ik verwacht dat het voor raids niet veel anders zal liggen.
Als iemand een item pakt van een lijk wat boven de door de groepsleider ingestelde limiet ligt (normal, rare, unique, epic, etc), krijgt iedereen een klein venstertje waar ze kunnen kiezen een dobbelsteen te gooien voor een getal tussen 1 en 100, of om niet te gooien voor dat item. Degene die het hoogste gooit, krijgt het item.
Valt op zich mee, je kunt in principe alle NPC's in een stad uitmoorden, maar omdat ze toch steeds respawnen, en de andere factie waarschijnlijk toch de tegenaanval inzet, is er nooit echt sprake van een soort permanente gebiedsovername.quote:Op maandag 24 januari 2005 18:46 schreef Slomy het volgende:
Wat me nu juist zo aantrekt van PvP is dat je met z'n allen gebieden kan gaan innemen die in handen zijn van b.v. the horde.
Er zijn wel degelijk raids in PvE. Ook daar voelen spelers regelmatig de behoefte een partijtje met elkaar te knokken, dus helemaal zonder zit je niet.quote:Heeft PvE ook zoiets (en zijn er uberhaupt wel raids in PvE?)
Hmm nou weet ik helemaal niet meer wat ik ga doen, PvE of PvP . Zal, als newbie tot het MMORPG genre, misschien wel verstandiger zijn om PvE te gaan doen.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:03 schreef Leshy het volgende:
[..]
Valt op zich mee, je kunt in principe alle NPC's in een stad uitmoorden, maar omdat ze toch steeds respawnen, en de andere factie waarschijnlijk toch de tegenaanval inzet, is er nooit echt sprake van een soort permanente gebiedsovername.
[..]
Er zijn wel degelijk raids in PvE. Ook daar voelen spelers regelmatig de behoefte een partijtje met elkaar te knokken, dus helemaal zonder zit je niet.
Bovendien zitten er op beide typen servers Battlegrounds aan te komen.
Oh, en voor degenen die de Alliance zitten op te hemelen, mag ik vragen waarom er vanmiddag op EU Beta 9 een level 27 Paladin in de Valley of Trials gewoon lvl 1-5 Orcs en Trolls stond te campen? Blijkbaar had hij PvP aangezet, en hadden een paar van die newbies inderdaad op hem geklikt of iets dergelijks, waarna hij ze had afgeslacht en bij hun lijken aan het campen was tot ze zouden respawnen, om ze weer te slachten.
Na wat intimiderende blikken van mijn lvl 28 Troll Warrior gebruikte hij echter haastig zijn hearthstone om weg te komen
Nee, echt eervol die Alliance Paladins
Tja, That's the Alliance wayquote:Op maandag 24 januari 2005 19:03 schreef Leshy het volgende:
[..]
Valt op zich mee, je kunt in principe alle NPC's in een stad uitmoorden, maar omdat ze toch steeds respawnen, en de andere factie waarschijnlijk toch de tegenaanval inzet, is er nooit echt sprake van een soort permanente gebiedsovername.
[..]
Er zijn wel degelijk raids in PvE. Ook daar voelen spelers regelmatig de behoefte een partijtje met elkaar te knokken, dus helemaal zonder zit je niet.
Bovendien zitten er op beide typen servers Battlegrounds aan te komen.
Oh, en voor degenen die de Alliance zitten op te hemelen, mag ik vragen waarom er vanmiddag op EU Beta 9 een level 27 Paladin in de Valley of Trials gewoon lvl 1-5 Orcs en Trolls stond te campen? Blijkbaar had hij PvP aangezet, en hadden een paar van die newbies inderdaad op hem geklikt of iets dergelijks, waarna hij ze had afgeslacht en bij hun lijken aan het campen was tot ze zouden respawnen, om ze weer te slachten.
Na wat intimiderende blikken van mijn lvl 28 Troll Warrior gebruikte hij echter haastig zijn hearthstone om weg te komen
Nee, echt eervol die Alliance Paladins
Niet echt eervol nee... het had wel gemogen bij de Undead natuurlijk!quote:Op maandag 24 januari 2005 19:03 schreef Leshy het volgende:
[..]
Valt op zich mee, je kunt in principe alle NPC's in een stad uitmoorden, maar omdat ze toch steeds respawnen, en de andere factie waarschijnlijk toch de tegenaanval inzet, is er nooit echt sprake van een soort permanente gebiedsovername.
[..]
Er zijn wel degelijk raids in PvE. Ook daar voelen spelers regelmatig de behoefte een partijtje met elkaar te knokken, dus helemaal zonder zit je niet.
Bovendien zitten er op beide typen servers Battlegrounds aan te komen.
Oh, en voor degenen die de Alliance zitten op te hemelen, mag ik vragen waarom er vanmiddag op EU Beta 9 een level 27 Paladin in de Valley of Trials gewoon lvl 1-5 Orcs en Trolls stond te campen? Blijkbaar had hij PvP aangezet, en hadden een paar van die newbies inderdaad op hem geklikt of iets dergelijks, waarna hij ze had afgeslacht en bij hun lijken aan het campen was tot ze zouden respawnen, om ze weer te slachten.
Na wat intimiderende blikken van mijn lvl 28 Troll Warrior gebruikte hij echter haastig zijn hearthstone om weg te komen
Nee, echt eervol die Alliance Paladins
Alweer een bijna level 30 Alliance figuur die de Horde newbie area's begint te campen. De Paladin class had veel beter bij de Horde kunnen zittenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 04:55 schreef DeX090 het volgende:
Guards van Razor Hill uitmoorden...
Dank jequote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:59 schreef =HellFire= het volgende:
Btw, vette Quest for Glory 1 VGA avatar!
Wij campten niet, en vielen niet aan als wij niet aangevallen werden. Het was ons voornamelijk te doen om het uitroeien van NPCs.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:47 schreef Leshy het volgende:
[..]
Alweer een bijna level 30 Alliance figuur die de Horde newbie area's begint te campen. De Paladin class had veel beter bij de Horde kunnen zitten
[..]
Dank je
Alliance pussies dus, altijd hetgene aanvallen dat ze kunnen makkelijk winnen....Oftewel de low level grounds....quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:03 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Wij campten niet, en vielen niet aan als wij niet aangevallen werden. Het was ons voornamelijk te doen om het uitroeien van NPCs.
quote:I mentioned last week that we sent a fairly terse set of questions over to Blizzard. They're a lot more direct than developers are used to receiving. The crazy thing is, the answers we got back were a lot more direct than the interviews out there usually receive. Funny, that.
Without further ado:
1. You say that you sold six hundred thousand units. Is the game not capable of supporting this many users?
The short answer is "The game is capable of supporting this many players," but it would probably be helpful to provide some background information. Based on our market analysis, we made some initial calculations about the size of the massively multiplayer online games market in the United States. We then accounted for new customers to the genre based on our previous games. Looking over this data, we did believe that there was the potential for an extremely sizable interest in a Blizzard MMOG. According to our research, other successful MMOGs in the U.S. had achieved roughly 300,000 subscribers after 12 months of operation. What ended up happening with World of Warcraft is that we achieved double these numbers in approximately the first six weeks of launch. We absolutely can support the number of copies we put on shelves, but we believed it would take us longer to get to this number in terms of players purchasing the game and logging on.
We had not anticipated this amount of growth in such a short time; however, we did have a backup plan that was deployed rapidly. In the first week of launch, we more than doubled our number of game servers and server infrastructure to accommodate the demand. The fact that we had planned to grow the service over the first 12 months of operation was evident, as we had server hardware waiting to be deployed. We just anticipated that this server rollout would be gradual. Copies of the game were being purchased at a much faster rate than anticipated, so we had to abandon our slower-paced plan and go into rapid deployment to accommodate these additional customers. This meant we also had to advance our timetable for additional server purchases.
With such a rapid growth of the network, we started to see several bottlenecks in the infrastructure that exposed themselves very quickly when the expanded hardware immediately took on massive load. These bottlenecks were solvable, but they required additional upgrades to the backend systems to accommodate the load—which, again, we hadn’t planned to see, even with the extreme estimates, until later in the year. Regardless, server stability has remained our number-one priority, and so we acquired and deployed even more equipment as part of the process of addressing these issues. All of this new hardware also required additional software and operating system upgrades on the backend. The problems that some players on the 20 or so most populated servers (out of the current total of 88 servers) have been experiencing are related to some of the upgrades not functioning as desired. We are working diligently with our vendors and internal technical staff to get as quick of a resolution to the problems as possible, and we believe there should be noticeable improvements soon. When our community team commented that people are working 24/7, they weren't exaggerating.
2. If it's true that the server problems are related to the overwhelming number of players, why was no effort made to better distribute players evenly across realms, or allow players and guilds to transfer to less populated servers?
We actually did have a number of checks in place at launch to distribute players as evenly as possible across realms. When a new account logged in, the game would ask what realm rule set and time zone the player preferred, and then it would suggest the realm with the lowest population that matched the selected preferences. That said, we're definitely working on resolving the overpopulation problems that ended up occurring on some realms despite our preventative measures. A realm-transfer option that would allow players to move from their high-population realm to one with a low population is one of the things we’re investigating. We’re exploring this option fully and hope to be able to communicate more detailed information about it to our customers in the coming weeks.
3. Currently, large scale player raids involving large groups of players experience a huge amount of latency. How do you plan to compensate for this in your upcoming PvP Battlegrounds feature?
The player raids often have hundreds of people per side in one area; that area is on a server that is also running the rest of the continent, and that can result in the latency you describe—depending, as well, on the total population of that server. We’re continuing to look into the issues surrounding this dip in performance. Battlegrounds, on the other hand, will run on the instance server, so there should be no such issues. Additionally, players will be unable to "zerg" in Battlegrounds; there will be a limit to the number of players per side.
4. What accounts for the frequent "emergency" maintenance downtime? What issues are you attempting to resolve?
The emergency maintenance periods are to restore stability while we continue to narrow down the cause of the problems. Some of them are also to deploy temporary fixes to various in-game systems while we continue to develop a longer term, more stable solution. World of Warcraft delivers many complex features that are unique to MMOGs. Features such as the in-game mail system, auction houses, player inventories, flight paths, quest states, etc. use a lot of server bandwidth, which makes pinpointing problems on the server infrastructure much more complicated.
Recently, the extended emergency downtime for a certain number of realms was needed in order to better accommodate our growing player base. Some of the upgrades that we planned for all of the realms were made to these realms first, as they are among the most populated and thus most in need of aid. We set the realms up on the latest top-of-the-line hardware and made the software upgrades accordingly, but some unforeseen issues cropped up with the database that resulted in the problems players currently see. This is no fun for our player base, of course, and we don't want to keep the realms running in a condition that frustrates our customers when we can attempt to fix things . So, these downtimes have been used to change hardware and apply fixes that will hopefully alleviate the issues. We have not yet resolved the problems, but we're working on this around the clock.
5. What issues are you experiencing with your login/authentication servers? It is often the case for myself and the people I play with that we cannot access realms our friends are already logged into.
These types of issues stem from the problems described above. Conflicts occur between some of the internal applications running in the background, and the end result can take the form of temporary login issues. We're working to resolve these conflicts so that they are no longer a factor.
6. When do you expect to have the worst of these problems resolved?
We’ll be constantly working on these issues each day moving forward until they’re resolved, but we don't currently have a set date for when that will be. We're doing all we can to make sure these problems no longer occur -- it's our top priority, and we hope to have the issues fixed as soon as possible. We’ll continue to provide players with regular updates on our progress.
7. Will the European launch utilize the same realms, or will these players be hosted on all new equipment? If they are hosted on new servers, what have you done to ensure that the launch will be free of the problems mentioned above?
They will be on their own set of hardware, as with our Korean release. Our teams are learning from the experience of our North American launch and are applying that knowledge to the servers in Europe. We hope to provide them with a smooth launch.
8. What would you have done differently?
It would be easy to speculate about what we could have done differently, but that wouldn’t turn back the clock. Right now we’re extremely focused on the issues at hand, and this focus is helping us methodically chase down the problems that are causing frustration for some of our players. The foundation of our company is based on providing a top-notch game experience and an equally top-notch level of customer satisfaction; we won’t be happy until we feel we’re consistently meeting those standards.
jawel........ ik verwacht ook helemaal geen wonderschone screens van een mmporg...... alleen..... ik zie allemaal screens voorbij komen...... met de meeste fantastische teksten erboven..... maar als ik dan het plaatje bekijk zie ik 2 mannetjes gewoon stil tegenover elkaar staan??quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:03 schreef Fliepke het volgende:
Persoonlijk kijk ik na een paar minuten wel voorbij de grafische pracht en praal en gaat het me vooral om de gameplay. Zou je ook eens moeten komen...
Het spel maakt geen animated GIF screenshotsquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:49 schreef Tim_G het volgende:
maar als ik dan het plaatje bekijk zie ik 2 mannetjes gewoon stil tegenover elkaar staan??
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:03 schreef DeX090 het volgende:
Wij campten niet
quote:Op dinsdag 25 januari 2005 04:55 schreef DeX090 het volgende:
We hebben deze NPC uiteindelijk 7 of 8 keer doodgeslagen. Hij blééf maar spawnen.
Mwoah, het is niet voor niets de Wereld van Warcraft, maar qua gameplay lijkt het natuurlijk niet in de verste verte op Warcraft I, II of III. Je komt uiteraard een flink aantal figuren uit het meest recente deel wel tegenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:03 schreef =HellFire= het volgende:
Het is zeg maar Warcraft III maar dan loop je *in* de wereld. Klaar.
Ik wil niet heel lullig doen, maar de Horde doet dat net zo hard. Wij worden regelmatig aangevallen in Darkshore en Ashenvale. Gisteravond nog werd ik gesloopt door 3 lvl37 hordes.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:07 schreef existenz het volgende:
[..]
Alliance pussies dus, altijd hetgene aanvallen dat ze kunnen makkelijk winnen....Oftewel de low level grounds....
Ashenvale is level 20-30+ contested gebied, raids naar Darkshore en the Barrens vinden dan ook regelmatig plaats.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:09 schreef DeX090 het volgende:
Ik wil niet heel lullig doen, maar de Horde doet dat net zo hard. Wij worden regelmatig aangevallen in Darkshore en Ashenvale. Gisteravond nog werd ik gesloopt door 3 lvl37 hordes.
Even een stukje toepassing der geometrische kennis. Een stad is over het algemeen zo gebouwd dat je er helemaal omheen kunt lopen. Als je ergens helemaal omheen loopt, kom je op hetzelfde punt terug. Nou ja, je begrijpt het nu waarschijnlijk zelf al.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef Leshy het volgende:
[..]
Het spel maakt geen animated GIF screenshots
[..]
[..]
[..]
Mwoah, het is niet voor niets de Wereld van Warcraft, maar qua gameplay lijkt het natuurlijk niet in de verste verte op Warcraft I, II of III. Je komt uiteraard een flink aantal figuren uit het meest recente deel wel tegen
ja duh........ je kan mij ook niet willen begrijpen he!!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef Leshy het volgende:
Het spel maakt geen animated GIF screenshots
Als je lang genoeg in een lowbie stad blijft hangen om een NPC 7 of 8 keer te laten respawnen, ben je aan het campen. Punt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:23 schreef DeX090 het volgende:
Even een stukje toepassing der geometrische kennis. Een stad is over het algemeen zo gebouwd dat je er helemaal omheen kunt lopen. Als je ergens helemaal omheen loopt, kom je op hetzelfde punt terug. Nou ja, je begrijpt het nu waarschijnlijk zelf al.
Ook niet goed, maar Ashenvale is een gevaarlijk gebied, omdat zowel de Horde als de Alliance er quests hebben. Je weet dat als je Ashenvale binnengaat, dat je gevaar loopt. Bovendien hangen daar vaak spelers van mid levels van beide kanten. Dat geldt all twee niet voor Durotar.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:27 schreef DeX090 het volgende:
Ashenvale lvl30, hehe. Ashenvale is contested ja, maar om daar nu als lvl42 horde lowbies te gaan slachten...?
Ik begrijp je wel, heb alleen even tijd nodig terwijl ik wat screenshots verzamelquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:26 schreef Tim_G het volgende:
ja duh........ je kan mij ook niet willen begrijpen he!!
Als < lvl20 heb je er ook niets te zoeken, je kan dan amper de npcs aan. Maar waar de alliance dat soort dingen 1:3 doen (dus 1 speler vd 3), speelt er bij de Horde 1:8 lam. Behoorlijk groot verschil toch...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:27 schreef DeX090 het volgende:
Ashenvale lvl30, hehe. Ashenvale is contested ja, maar om daar nu als lvl42 horde lowbies te gaan slachten...? Bijna alle NEs die in Ashenvale zijn voor quests zijn level 16 ongeveer. De Horde komt niet in Teldrassil omdat je dan via de haven moet, en daarna naar Rut'theran. En laat daar nou een aantal 55 guards staan. Wij hebben regelmatig ook aanvallen op Stormwind, en Goldshire. Goldshire is als questgebied lvl10 max.
allemaal x-jes ??quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:41 schreef Leshy het volgende:
Ik begrijp je wel, heb alleen even tijd nodig terwijl ik wat screenshots verzamel
Ruzie over de prijs van een vlucht loopt uit de hand
[afbeelding]
Sommige gnomes zijn best lief
[afbeelding]
Een elemental in Ragefire Chasm
[afbeelding]
Hij heeft vast ook grote tanden
[afbeelding]
En dan nog een paar gewoon omdat ze wel mooi zijn:
Ragefire Chasm
[afbeelding]
De arena in Orgrimmar
Je kunt overigens niet in het midden van deze arena komen. Het is de vraag wat Blizzard hier mee gaat doen, mogelijk dat er events gehouden gaan worden, of iets dergelijks.
[afbeelding]
One Night in Tirisfal
[afbeelding]
Lordaeron Throne Room
Welbekend, of misschien beter, berucht bij hen die Warcraft III hebben gespeeld.
[afbeelding]
Hier doen ze het netjes, en ook in verschillende browsers. Ze staan dus niet in de cache oid.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:46 schreef Tim_G het volgende:
allemaal x-jes ??
Waar de fuck baseer je dat nou weer op? Heel leuk dat je je kan identificeren met een groep, maar zie jij de Alliance members die niet 'lam' spelen? Nee, omdat die niet naar de Horde Territories gaan. Ik neem gewoon aan dat het aan beide kanten even veel gebeurt. Bij de Horde ietsjes minder, omdat Alliance gewoon populairder is (www.wowcensus.com), maar relatief even vaak.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:41 schreef existenz het volgende:
[..]
Als < lvl20 heb je er ook niets te zoeken, je kan dan amper de npcs aan. Maar waar de alliance dat soort dingen 1:3 doen (dus 1 speler vd 3), speelt er bij de Horde 1:8 lam. Behoorlijk groot verschil toch...
http://www.leshy.net/images/wow/fok/wowfok21.jpgquote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:51 schreef Leshy het volgende:
[..]
Hier doen ze het netjes, en ook in verschillende browsers. Ze staan dus niet in de cache oid.
Die Quest NPC respawnde in minder dan een minuut. Terecht, omdat je anders niet verder kan met je quest.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:41 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als je lang genoeg in een lowbie stad blijft hangen om een NPC 7 of 8 keer te laten respawnen, ben je aan het campen. Punt.
[..]
Ook niet goed, maar Ashenvale is een gevaarlijk gebied, omdat zowel de Horde als de Alliance er quests hebben. Je weet dat als je Ashenvale binnengaat, dat je gevaar loopt. Bovendien hangen daar vaak spelers van mid levels van beide kanten. Dat geldt all twee niet voor Durotar.
Hopelijk implementeert Blizzard snel het Honour systeem, zodat je tenminste een penalty hebt voor nogal lame gedrag zoals dat.
[..]
Hehe, Deadmines is echt minimaal lvl25...ik ging met een hele groep allemaal lvl25, en we werden nog 2x allemaal afgemaakt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:04 schreef Absinth het volgende:
Net ff met een groepje lvl11 lui de Dead Mines ingegaan, we kwamen niet echt ver
Dit spel is perfect om solo te spelen, je kan zelfs solo spelen tot lvl60 als je wiltquote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:03 schreef wc-eend het volgende:
Hallo daar allemaal,
Ik zit er nu al een tijdje tegen aan te hikken, al die screenshots, verhalen.. et klinkt echt geweldig.. maarre ik heb in principe niet altijd veel tijd.. tjah dagelijks een uurtje.. soms dagje niet.. soms 2 / 3 uur.. is dit dan wel wat voor mij? Zijn er zat quests voor 1 persoon of die niet veel tijd in nemen.. hoe zit dat?
Ik heb een poos EQ gespeeld.. maar op een gegeven moment vond ik niet meer leuk.. denk door te weinig quest en alleen maar het monster meppen.. maarja.. is dit dan wel wat voor mij?
En wat waren de prijzen ook al weer??
Omdat ik al meerdere keren hogere levels Alliance-spelers in de Horde newbie areas aan heb getroffen, en dezelfde verhalen op verschillende forums gelezen heb?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:06 schreef DeX090 het volgende:
Waarom loop je de Horde zo te verheerlijken, en de Alliance zo af te maken?
Daar zijn er in principe voldoende van - als je echter weinig tijd hebt, kun je de instances maar beter niet doen, daar heb je wel iets langer voor nodig.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:03 schreef wc-eend het volgende:
Zijn er zat quests voor 1 persoon of die niet veel tijd in nemen.. oe zit dat?
World of Warcraft heeft juist heel veel quests waardoor het willekeurig monsters meppen overbodig is.quote:Ik heb een poos EQ gespeeld.. maar op een gegeven moment vond ik niet meer leuk.. denk door te weinig quest en alleen maar het monster meppen.. maarja.. is dit dan wel wat voor mij?
Geen idee wat de officiële prijzen waren, maar reken op zo'n 11-13 euro in de maand, afhankelijk van hoeveel maanden je tegelijk betaalt.quote:En wat waren de prijzen ook al weer??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |