abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24694731
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 20:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Jomanda is een heks. Maar deze uitspraak is gebaseerd op ongefundeerd materiaal, omdat er nooit direct bewijsmateriaal aangeleverd word, het is paranormaal jah, er zijn geen chirurgen en deskundigen die haar gelijk geven, nog steeds niet. Ik vind haar een heks, en ze is te commercieel. Ben je in staat tot genezing dan doe je dat in rust en niet in volle belangstelling. Toch geloof ik niet dat je kanker kunt genezen door een handoplegging, dat je eventueel de pijn kunt verzachten door mensen iets wijs te maken wel. Zoals hypnose of het placebo effect. Je kunt toch niet via handoplegging straling veroorzaken in het bloed, waardoor de rode bloedlichaampjes zich omvormen tot een groter geheel? Wie denkt ze wel niet dat ze is? God?

Dat vind ik dus 1 van de principes. En geld mag niet meespelen. Je geneest mensen spontaan zonder terugbetaling of je doet het niet. Heb je gaves daartoe, dan heb je die gaves gratis gekregen, en mag je nooit en te nimmer winst maken ermee.

Jomanda is wat mij betreft een feeks.

Blijkt ze helemaal niet over enige wonderbaarlijke zaken te beschikken en licht ze de boel op, wat ik me niet kan voorstellen, dat mensen zo ziek zijn. Dan verdient ze zoals in de middeleeuwen de brandstapel
Je begrijpt niet hoe het werkt...

Je vormt geen bloedcellen, dat doet het lichaam zelf, met de energie die je instuurt stimuleer je het zelfgenezend vermogen van het lichaam en onderschat dat vermogen niet...

Een chirurg doet uiteindelijk niets anders, alleen zal hij schade aanrichten om het lichaam zover te krijgen zijn aandacht er vol op te leggen, maar dan met de aanpassingen die de chirurg heeft gedaan.

Ik kan me nog een operatie van een baby herrineren op tv, dit kind had een zwaar misvormt hoofd, wat ze hebben gedaan is die hele schedel verbouwen, er bleef uiteindelijk niets anders over dan wat zig-zag gevormt bot, als je dat zag dacht je bij jezelf, hoe moet dat nu goedkomen, want meer dan de helft van het schedelbot was gewoon weg, ok er was wat zaagsel van het bot tussengepropt, maar veel was het niet...

Dan gaat het lichaam aan het werk, het zelfgenezend vermogen en binnen een jaar was de hele boel weer dichtgegroeid.

Maar om te weten hoe het werkt met energie moet je wat kennis hebben van hoe het lichaam werkt.
Misschien weet je wel dat het lichaam werkt op elektrischiteit eigenlijk, magnetische velden die pulseren, elke cel heeft zijn eigen trilfrequentie, in een orgaan behoren de cellen met elkaar mee te lopen wbt het trillen.
Wordt een cel nu ziek dan gaat hij in een andere frequentie trillen, hij kan zo zijn buren ziek maken, grote ellende dus.
De energie die je instuurt helpt het lichaam de cellen weer in de juiste frequentie te zetten.

Nu is healing geen wondermiddel, als iemand kanker heeft behoort hij/zij gewoon naar een reguliere arts te gaan, maar je kan wel ondersteunen met energie, iets dat enorm veel succes heeft, mensen die chemo krijgen lopen er veel beter door als ze healing krijgen, het beste van 2 werelden dus...

Zo is ook bewezen dat mensen die een operatie gehad hebben sneller genezen als ze voor en na de operatie healing krijgen.

Nogmaals, het is geen wondermiddel, er bestaan geen dingen die je maar even kan doen en die alles oplossen, zo simpel werkt het gewoon niet.
Niets is waterdicht, alternatief niet, regulier niet...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:06:52 #52
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24694855
bij ernstige situaties die je daar beschrijft is om een healing 1x per week of zo te doen. gewoon regelmatig zorgen dat de frequenties goed blijven en niet afwijken en zorgen dat de energie ververst wordt zal ik maar zeggen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_24695846
Toch moet je niet alleen daarop steunen, bewandel de reguliere weg en ondesteun met alternatief....

Dat is verreweg het beste, het beste van 2 werelden verenigen...

Nu is voor intensieve behandeling een strak behandelingsschema nodig, de eerste week bv 4 keer, de week daarop 2 keer en als dat goed gaat overgaan naar 1 keer per week, net zolang als dat het nodig is...

Maar het is geen wondermiddel, echt niet, bv kanker kan heel erg snel gaan, heel agressief zijn, dat trek je niet met alleen healing, wel kan je de klachten verminderen en zo de weg naar de dood aangenamer maken, of je bewandels de reguliere weg, chemo enzo en ondersteunt dat met healing, mensen worden veel minder misselijk, voelen zich veel beter tijdens de chemo, kunnen gewoon eten, dat bevordert de genezing enorm, al is het alleen omdat het moraal wat hoger gehouden kan worden..
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24696340
Ik heb zelf wel eens nek pijn weggehaald bij mensen, maar deed dit door hitte in mijn handen op te wekken, door ze tegen elkaar te wrijven.Dus volkomen uitlegbaar.Waar jomanda op ent is dingen te zeggen die niet aanwijsbaar zijn,soms ook niet te begrijpen.Waar ik me helemaal over verbaas is dat ze zelfs een diagnose kanker kan veranderen.Maar goed het was de keuze van Syliva Millecam zelf om met Jomanda in zee te gaan.Zij heeft het niet overleeft.
pi_24697032
Silvia wist dondersgoed wat ze had, er is gewoon een diagnose gesteld door een arts, maar ze kon zich daarmee niet verenigen en is net zolang opzoek geweest totdat een paar personen zeiden wat zij wel wilde horen...

Heb je er weleens aan gedacht dat silvia helemaal niet voor kanker behandeld wilde worden, ze is bij een paar alternatieve genezers gewoon weggelopen omdat die wilde dat ze het toch op z'n minst in de gaten bleef houden via het ziekenhuis...
pi_24697100
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:59 schreef erodome het volgende:
Silvia wist dondersgoed wat ze had, er is gewoon een diagnose gesteld door een arts, maar ze kon zich daarmee niet verenigen en is net zolang opzoek geweest totdat een paar personen zeiden wat zij wel wilde horen...

Heb je er weleens aan gedacht dat silvia helemaal niet voor kanker behandeld wilde worden, ze is bij een paar alternatieve genezers gewoon weggelopen omdat die wilde dat ze het toch op z'n minst in de gaten bleef houden via het ziekenhuis...
Dat weet ik erodome, maar waarom zei Jomanda dan dit niet.Jomanda heeft gezegd dat het een bacteriele infectie was.Ze had net zo goed kunnen zeggen en nou ga hupsa naar het ziekenhuis, ik heb een zelfde situatie gehad met een tante die wilde ook niet maar barste van de pijn.Maar gelukkig heeft ze het overleeft.
pi_24697359
Dat was een belachelijke fout, je mag geen diagnose's stellen als je geen arts bent en dat heeft hele goede redenen, zoals deze...

Dat is echt heel erg zwaar miskleunen, dat spoort echt niet...

Ik kan best hele rake vermoedens hebben hoor als ik iemand onder handen heb, maar laat een arts maar een diagnose stellen, ik waag me daar niet aan, ik mag het niet eens...

Silvia wilde echt niet naar een gewone arts, waarom jomanda die andere diagnose heeft gesteld is me een raadsel, vooral omdat er foto's en al waren gemaakt, het was geen vraag meer wat silvia had, de enige vraag was of zij dat gewoon wilde laten behandelen of niet en bij niet hadden ze realistisch moeten zijn en moeten zeggen dat het dan uiteindelijk alleen maar stervensbegeleiding was, oftewel het laatste stuk van je leven zo goed mogelijk doorkomen...
pi_24699325
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 23:15 schreef erodome het volgende:
Dat was een belachelijke fout, je mag geen diagnose's stellen als je geen arts bent en dat heeft hele goede redenen, zoals deze...

Dat is echt heel erg zwaar miskleunen, dat spoort echt niet...

Ik kan best hele rake vermoedens hebben hoor als ik iemand onder handen heb, maar laat een arts maar een diagnose stellen, ik waag me daar niet aan, ik mag het niet eens...

Silvia wilde echt niet naar een gewone arts, waarom jomanda die andere diagnose heeft gesteld is me een raadsel, vooral omdat er foto's en al waren gemaakt, het was geen vraag meer wat silvia had, de enige vraag was of zij dat gewoon wilde laten behandelen of niet en bij niet hadden ze realistisch moeten zijn en moeten zeggen dat het dan uiteindelijk alleen maar stervensbegeleiding was, oftewel het laatste stuk van je leven zo goed mogelijk doorkomen...
Later beschuldigde Jomanda, de partner van Sylvia,omdat hij toestond dat zei een borst vergrooting kreeg, terwijl zijn huidige partner een a cup heeft.Jomanda moet haar smoel houden en op tiefen.zoals de bijbel zegt, op elke straathoek staat er wel een.Jomanda tis een bagger figuur.
  zondag 23 januari 2005 @ 09:18:10 #59
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24702153
ja en de mensen van de bijbel zijn zelf ook een stel hypocrieten. ze denken dat omdat ze de bijbel lezen en af en toe naar de kerk gaan opeens zo geweldig zijn. mensen zoals erodome en ik worden gezien als handlangers van satan. ja echt geweldig betrouwbaar die bijbel.

ben blij dat ik mijn christendom heb afgezworen en dat kostte veel moeite en tijd om dat te doen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  zondag 23 januari 2005 @ 13:17:50 #60
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24705125
erodome, er is nog veel meer aan de gang wat betreft genezing, en wonderen. Daar kun je van op aan. Er is veel, en veel meer mogelijk, als dat jij stelt. het enigste advies dat ik je kan geven is wees voorzichtig met absolute uitspraken. , denk nooit dat de maatstaffen waarmee jij je wereld meet, compleet is, een vergissing van velen.
  zondag 23 januari 2005 @ 13:34:31 #61
73888 DIA
die ja .....
pi_24705412
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:17 schreef Choices het volgende:
denk nooit dat de maatstaffen waarmee jij je wereld meet, compleet is, een vergissing van velen.
idd het zou hypocriet zijn te denken de alleswetende te zijn..... bewandel een middenweg zou ik zeggen sta open voor opvattingen ....

Ik ben geen aanhanger van Jomanda.....al zou ze het kunnen dan wordt het t'e commercieel gebracht....
maar dit stuk is duidelijk geschreven uit de hand van een christenen.... en zou volgens de bijbel ook van toepassing op andere "profeten" als mozes mohammet etc. kunnen zijn....terwijl die op hun beurt ook weer overtuigd zijn van hun eigen geloof......
pi_24728321
Nou volgens mij is een ding zeer duidelijk Jomanda is echt niet alwetend.Volgens mij denkt ze dat ze kan genezen.Ik heb weining vertrouwen in dit figuur.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:56:47 #63
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_24737404
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:00 schreef erodome het volgende:
Maar om te weten hoe het werkt met energie moet je wat kennis hebben van hoe het lichaam werkt.
Misschien weet je wel dat het lichaam werkt op elektrischiteit eigenlijk, magnetische velden die pulseren, elke cel heeft zijn eigen trilfrequentie, in een orgaan behoren de cellen met elkaar mee te lopen wbt het trillen.
Wordt een cel nu ziek dan gaat hij in een andere frequentie trillen, hij kan zo zijn buren ziek maken, grote ellende dus.
De energie die je instuurt helpt het lichaam de cellen weer in de juiste frequentie te zetten.
*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo is
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 12:21:00 #64
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24739466
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 09:56 schreef Rasing het volgende:

[..]

*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo is
yup omdat het ook zo is. wetenschappelijk bewezen ook. dat stuk wat je van Ero gequote heb bedoel ik dus. het princiepe van wat Jomanda vertelde is zo, dat zij het niet goed gebruikt lijkt te hebben is niet onze schuld.

ik stel voor dat je voortaan eerst:
1. kennis op doet op wetenschappelijk niveau voordat je commentaar geeft
2. dat je je meer verdiept en uit probeerd voordat je commentaar geeft
dat laat je wat intelligenter overkomen
  dinsdag 25 januari 2005 @ 12:41:03 #65
41051 Rasing
pi_24739742
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:21 schreef Enyalius het volgende:
ik stel voor dat je voortaan eerst:
1. kennis op doet op wetenschappelijk niveau voordat je commentaar geeft
2. dat je je meer verdiept en uit probeerd voordat je commentaar geeft
dat laat je wat intelligenter overkomen
Dan stel ik voor dat je hoofdletters gebruikt aan het begin van de zin, als we het dan toch hebben over intelligent overkomen.

Het lichaam 'werkt' op electriciteit?
Elke cel heeft zijn frequentie?
Ziekte --> andere frequentie?
'Energie' het lichaam insturen --> tadaa goede frequentie?

Dat klink ontzettend alsof iemand niet weet waar hij (zij in dit geval) het over heeft. Nofi verder, maar als je te sterk hieraan vasthoudt, gaan er Sylvia Millecams dood. Gelukkig stelt Erodome nog dat iemand met kanker naar een echte arts moet.
pi_24740681
Sorry, maar het is echt waar, wetenschappelijk bewezen...

Zie dit stuk, ik gebruik hem wel vaker, maar het legt het gewoon leuk uit en geeft wat bronnen die je na kan kijken...
quote:
Langzaam maar zeker begint de wetenschap iets te begrijpen van bepaalde aspecten van de helende krachten.
Om een wetenschappelijke theorie over de werking van reiki te kunnen begrijpen, moet je je in de magneetvelden verdiepen die elk levend wezen opwekt.De arts Dr. James Oschman beschrijft dit fascinerende thema in zijn onlangs verschenen boek: Energy Medicine, the scientific basis.

Het is al enige tijd bekend dat er elektrische stroom door ons lichaam gaat.
Deze stroom vloeit door ons zenuwstelsel en behoort tot de zelfregulerende krachten van ons eigen lichaam.
Het zenuwstelsel is verbonden met elk orgaan en stukje weefsel in ons lichaam, en signalen vanuit de hersenen gebruiken deze snelweg om alle lichamelijke activiteiten te regelen.

Elektrische stroom beweegt zich in en tussen de lichaamscellen door.
Veel lichaamscellen bevatten zelfs vloeibare kristallen.
Deze levende kristallen zitten gevangen in celmembramen, in de mergschede van de zenuwen en op verschillende andere plaatsen.
Wanneer die kristallen onder druk komen te staan, geven ze piezo-elektrische stroomstootjes af.
De vloeibare kristallen in het lichaam wekken dus voortdurend elektrische stroom op.
Deze stroompjes zijn vaak coherent, dat wil zeggen dat, net als bij een lazer, de frequentie’s allemaal in harmonie met een bepaald gebied zijn.
Deze lazer-achtige trillingen kunnen zich in het lichaam verplaatsen maar ook naar de omgeving uitstralen.
Dat doet denken aan het helende effect van trommels.
Wanneer de percussiedruk van het tromgeroffel op het lichaamsweefsel inwerkt, worden ritmische elektrische stroompjes en velden opgewekt die de biologische activiteit van het weefsel beinvloeden.

Bovendien is er nog een zenuwstelsel, het perineurium.
Het bestaat uit een laag verbindend weefsel, dat het zenuwstel omringt.
In een reeks artikelen wordt het door Robert O. Becker beschreven.
Meer dan de helft van de hersencellen zijn perineurale cellen.
Men moet het perineurium als een tweede zenuwstelsel zien dat op gelijkstroom werkt.
Het word door hersengolven gestuurd en is rechtstreeks bij het genezingsproces betrokken.
Als een deel van het lichaam gewond raakt, wekt het perineurale stelsel een elektrisch potentiaal op, op de plek van de verwonding, waardoor het lichaam hierop attent gemaakt wordt.
Met behulp van dit elektrische potentiaal stuurt het perineurale stelsel cellen, zoals witte bloedlichaampjes, fibroplasten en mobiele huidcellen naar de gekwetste plek.
Tijdens het genezingsproces verandert het elektrisch potentiaal.
Het perineurale stelsel reageert bovendien bijzonder gevoelig op uitwendige magneetvelden.

Als er elektrische stroom door een geleider gaat, dan wordt de geleider door een magnetisch veld omringd.
De elektrische stromen in het menselijke lichaam wekken magnetische velden op die men biomagneetvelden noemt.
Ze dringen het lichaam binnen en omringen het.
Met gevoelige magnometers heeft men die velen gemeten.
Dr. John Zimmerman van de university of Colorado school of medicine in Denver gebruikt een apperaat dat men SQUID(super conducting quantum interference device) noemt, om de magnetische velden van verschillende delen van het lichaam te meten, waaronder de hersenen, het hart en een groot aantal organen.
Deze biomagnetische waarden helpen inzicht te krijgen in de wijze waarop het lichaam werkt en bij het stellen van een diagnose.

Het hart heeft het sterkste biomagnetische veld.
Het kon zelfs nog op een afstand van 4 meter worden gemeten.
De hersenen en alle organen worden omringt door hun eigen biomagnetische veld.
Deze velden pulseren met verschillende frequentie’s en werken in op elkaar.
Als een orgaan gezond is heeft hij een bepaalde frequentie.
Wordt het ziek dan veranderd die freqentie.
Al deze biomagnetische velden tezamen vormen een groot biomagnetisch veld dat het lichaam omhult.
Natuurlijk lijkt het op wat wij de aura noemen.
Het biomagnetisch veld zou dus een van de hoofdbestandsdelen van de aura kunnen zijn, hoewel er natuurlijk ook andere facetten kunnen meespelen.

Deze velden werken in op andere velden die zich in de buurt van het lichaam bevinden, ook op die van andere mensen.
Dit principe noemt men inductie.
Dat wil zeggen dat een magneetveld kan inwerken op een ander, door veranderingen in het veld te veroorzaken maar ook door de intensiteit en de frequentie van de elektrische stroom in de geleider te veranderen.
Dat wil zeggen dat het biomagnetische veld van de ene mens inwerkt op dat van een ander.
Dit kan gevolgen hebben voor het welzijn van die persoon, maar ook voor het functioneren van zijn organen en weefsels.
Dit verduidelijkt de term “magnetische persoonlijkheid”.
Het is ook het wetenschappelijke principe van de ene mens die een therapeutische werking heeft op een ander mens.

Wetenschappelijk gezien vormt de huid niet de begrenzing van een mens, maar zijn persoonlijkheid strekt zich rondom hem uit.
Uit eigen ervaring weten wij dat dat waar is, want ieder mens heeft weleens de aanwezigheid van een ander gevoeld.
Nu is er ook een wetenschappelijke verklaring voor.
Dit stuk legt het wat beter uit dan dat ik dat kan doen.
Zoals je ziet maak ik echt geen grapjes en klets ik niet uit mijn nek, het is wetenschappelijk bwezen, is te meten gewoonweg...
Het geeft niet dat je dat niet wist, maar vraag de volgende keer gewoon even hoe ik op dat idee kom..

Ohhhhh wat betrefd artsen ga ik zelfs nog veel verder hoor, iedereen met klachten behoort ook naar de gewone arts te gaan, een ieder die bij me komt met toch wel echte klachten geef ik het dringende advies om naar de arts te gaan, als ze echt niet willen blijf ik dat stimuleren, ga desnoods met iemand mee als ze dan wel willen...

Ik ben namelijk geen arts en wil op geen enkele manier de plaats van een arts innemen, zou ik dat wel doen dan is de kans natuurlijk groot dat ik tegen net zulke enorme en fatale blunders aanloop als dat jomanda heeft gedaan, de gevolgen zijn te groot, een schoenmaker moet zich bij zijn eigen leest houden...
pi_24740919
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
Ohhhhh wat betrefd artsen ga ik zelfs nog veel verder hoor, iedereen met klachten behoort ook naar de gewone arts te gaan, een ieder die bij me komt met toch wel echte klachten geef ik het dringende advies om naar de arts te gaan, als ze echt niet willen blijf ik dat stimuleren, ga desnoods met iemand mee als ze dan wel willen...

Ik ben namelijk geen arts en wil op geen enkele manier de plaats van een arts innemen, zou ik dat wel doen dan is de kans natuurlijk groot dat ik tegen net zulke enorme en fatale blunders aanloop als dat jomanda heeft gedaan, de gevolgen zijn te groot, een schoenmaker moet zich bij zijn eigen leest houden...
Dat is pas een gezonde instelling ... velen denken op den duur dat ze zelf dokter zijn. Ze vergeten soms welke invloed ze op hun patient hebben, en ook welke verantwoordelijkheid ...
Mijn moeder is ook jaren naar zo iemand geweest. Ze is er jaren goed bij geweest, want ze mankeerde niks ... tot ze borstkanker kreeg. Die persoon is haar blijven behandelen en ging haar genezen. Tov anderen heeft ze alles stilgezwegen ... tot het echt zichtbaar werd, en te laat was ... Op het laatste heeft die "geneesster" zich teruggetrokken en is mijn moeder naar de klassieke geneeskunde gegaan ... maar tevergeefs, die hebben haar nog wat uitstel kunnen geven maar ze is heengegaan ...
Erg vind ik dat ... ook vooral omdat ze het tov ons verzwegen had ... wij hadden nog kunnen aandringen om haar te laten behandelen ...
En die persoon "werkt" ondertussen gewoon verder ... ik vraag me soms af of ze er achteraf nog wel es bij stilstaat ... of telt ze gewoon haar centjes ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:01:17 #68
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24741140
@Erodome
Coole info. Hier zocht ik al een tijdje naar.

Edit: En een schoenmaker moet zich idd bij zijn eigen leest houden
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:09:44 #69
41051 Rasing
pi_24741293
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
knip
Ik smijt graag met linkjes:

http://www.abc.net.au/science/k2/moments/gmis9836.htm

Korte samenvatting: Emily Rosa, een meisje van 9, heeft met haar 'science project' aangetoond dat Therapeutic Touch (vergelijkbaar met Reiki (toch?)) healers niet konden voelen of Emily haar hand bij hun hand hield of niet. Gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association. En dat zonder moeilijke SQUID-apparaten of theorieën over magneten die niemand begrijpt.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:27:46 #70
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24741589
Ik ken wel verhalen die toch echt erop lijken te duiden dat zoiets als 'reiki' kan. Ik heb geen idee hoe of wat maar ik geloof best dat je een apparaat kan maken dat je hart op 4 meter afstand kan uitlezen. Hoe dat tussen mensen werkt weet ik niet maar veel hebben er baat bij. Zolang je maar niet vergeet om ook naar een arts te gaan
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:33:13 #71
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24741669
Oke... dat Jomanda zuigt ...oke.. Maar die BS wat ik lees over dat Satan mensen geneest ipv Jomanda... tja... beetje errug vergezocht vindt je niet?
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24742120
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 14:09 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik smijt graag met linkjes:

http://www.abc.net.au/science/k2/moments/gmis9836.htm

Korte samenvatting: Emily Rosa, een meisje van 9, heeft met haar 'science project' aangetoond dat Therapeutic Touch (vergelijkbaar met Reiki (toch?)) healers niet konden voelen of Emily haar hand bij hun hand hield of niet. Gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association. En dat zonder moeilijke SQUID-apparaten of theorieën over magneten die niemand begrijpt.
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....

Ze hebben ook testen met reiki gedaan, er zijn wat verschillende uitkomsten bij verschillende testen, maar 1 van de mooiste was een test met planten die allemaal presies onder dezelfde omstandigeheden gehouden werden, degene die reiki kregen waren gezonder, groter en groener, betere conditie dus...

En sorry, als jij wetenschap niet snapt is dat niet mijn schuld, dit gaat over wetenschappelijke onderzoeken die onder voorwaarde's gedaan worden, netjes en keurig zoals het hoort.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 15:14:58 #73
41051 Rasing
pi_24742331
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....
Niet helemaal hetzelfde, okay.

Wat blijft: deze mensen konden niet voelen of Emily haar hand bij die van hen hield. Ze zeiden dit wel te kunnen, maar zodra ze niks meer konden zien, verdween dit effect helemaal.
quote:
Ze hebben ook testen met reiki gedaan, er zijn wat verschillende uitkomsten bij verschillende testen, maar 1 van de mooiste was een test met planten die allemaal presies onder dezelfde omstandigeheden gehouden werden, degene die reiki kregen waren gezonder, groter en groener, betere conditie dus...

En sorry, als jij wetenschap niet snapt is dat niet mijn schuld, dit gaat over wetenschappelijke onderzoeken die onder voorwaarde's gedaan worden, netjes en keurig zoals het hoort.
Een mooie voorwaarde voor goede wetenschap is dat onafhankelijke onderzoekers de resultaten moeten kunnen herhalen. Is dat gebeurd?

'Wetenschap' is geen toverwoord. Ook de wetenschappelijke methode kan misbruikt worden door mensen die dingen aan willen tonen die in hun straatje passen. En dan kunnen de resultaten van een onderzoek er nog zo mooi uitzien, als iets niet kan, dan kan het niet. Het feit dat Reiki en aanverwante methoden niet in de reguliere praktijk worden gebruikt, spreekt wat dat betreft boekdelen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:07:21 #74
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24743065
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:

Wat is het verschil hierin dan erodome?
Reiki kan wellicht zeer goed hetzelfde zijn als therapeutic touch. Wat zou het verschil zijn?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:09:38 #75
41051 Rasing
pi_24743098
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:07 schreef Choices het volgende:
Wat is het verschil hierin dan erodome?
Reiki kan wellicht zeer goed hetzelfde zijn als therapeutic touch. Wat zou het verschil zijn?
Bij reiki wordt er toch niet aangeraakt? Ik dacht dat dat bij TT ook niet het geval was, maar 'touch' doet toch eigenlijk wel anders vermoeden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')