Je begrijpt niet hoe het werkt...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Jomanda is een heks. Maar deze uitspraak is gebaseerd op ongefundeerd materiaal, omdat er nooit direct bewijsmateriaal aangeleverd word, het is paranormaal jah, er zijn geen chirurgen en deskundigen die haar gelijk geven, nog steeds niet. Ik vind haar een heks, en ze is te commercieel. Ben je in staat tot genezing dan doe je dat in rust en niet in volle belangstelling. Toch geloof ik niet dat je kanker kunt genezen door een handoplegging, dat je eventueel de pijn kunt verzachten door mensen iets wijs te maken wel. Zoals hypnose of het placebo effect. Je kunt toch niet via handoplegging straling veroorzaken in het bloed, waardoor de rode bloedlichaampjes zich omvormen tot een groter geheel? Wie denkt ze wel niet dat ze is? God?
Dat vind ik dus 1 van de principes. En geld mag niet meespelen. Je geneest mensen spontaan zonder terugbetaling of je doet het niet. Heb je gaves daartoe, dan heb je die gaves gratis gekregen, en mag je nooit en te nimmer winst maken ermee.
Jomanda is wat mij betreft een feeks.
Blijkt ze helemaal niet over enige wonderbaarlijke zaken te beschikken en licht ze de boel op, wat ik me niet kan voorstellen, dat mensen zo ziek zijn. Dan verdient ze zoals in de middeleeuwen de brandstapel
Dat weet ik erodome, maar waarom zei Jomanda dan dit niet.Jomanda heeft gezegd dat het een bacteriele infectie was.Ze had net zo goed kunnen zeggen en nou ga hupsa naar het ziekenhuis, ik heb een zelfde situatie gehad met een tante die wilde ook niet maar barste van de pijn.Maar gelukkig heeft ze het overleeft.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:59 schreef erodome het volgende:
Silvia wist dondersgoed wat ze had, er is gewoon een diagnose gesteld door een arts, maar ze kon zich daarmee niet verenigen en is net zolang opzoek geweest totdat een paar personen zeiden wat zij wel wilde horen...
Heb je er weleens aan gedacht dat silvia helemaal niet voor kanker behandeld wilde worden, ze is bij een paar alternatieve genezers gewoon weggelopen omdat die wilde dat ze het toch op z'n minst in de gaten bleef houden via het ziekenhuis...
Later beschuldigde Jomanda, de partner van Sylvia,omdat hij toestond dat zei een borst vergrooting kreeg, terwijl zijn huidige partner een a cup heeft.Jomanda moet haar smoel houden en op tiefen.zoals de bijbel zegt, op elke straathoek staat er wel een.Jomanda tis een bagger figuur.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:15 schreef erodome het volgende:
Dat was een belachelijke fout, je mag geen diagnose's stellen als je geen arts bent en dat heeft hele goede redenen, zoals deze...
Dat is echt heel erg zwaar miskleunen, dat spoort echt niet...
Ik kan best hele rake vermoedens hebben hoor als ik iemand onder handen heb, maar laat een arts maar een diagnose stellen, ik waag me daar niet aan, ik mag het niet eens...
Silvia wilde echt niet naar een gewone arts, waarom jomanda die andere diagnose heeft gesteld is me een raadsel, vooral omdat er foto's en al waren gemaakt, het was geen vraag meer wat silvia had, de enige vraag was of zij dat gewoon wilde laten behandelen of niet en bij niet hadden ze realistisch moeten zijn en moeten zeggen dat het dan uiteindelijk alleen maar stervensbegeleiding was, oftewel het laatste stuk van je leven zo goed mogelijk doorkomen...
idd het zou hypocriet zijn te denken de alleswetende te zijn..... bewandel een middenweg zou ik zeggen sta open voor opvattingen ....quote:Op zondag 23 januari 2005 13:17 schreef Choices het volgende:
denk nooit dat de maatstaffen waarmee jij je wereld meet, compleet is, een vergissing van velen.
*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo isquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:00 schreef erodome het volgende:
Maar om te weten hoe het werkt met energie moet je wat kennis hebben van hoe het lichaam werkt.
Misschien weet je wel dat het lichaam werkt op elektrischiteit eigenlijk, magnetische velden die pulseren, elke cel heeft zijn eigen trilfrequentie, in een orgaan behoren de cellen met elkaar mee te lopen wbt het trillen.
Wordt een cel nu ziek dan gaat hij in een andere frequentie trillen, hij kan zo zijn buren ziek maken, grote ellende dus.
De energie die je instuurt helpt het lichaam de cellen weer in de juiste frequentie te zetten.
yup omdat het ook zo is. wetenschappelijk bewezen ook. dat stuk wat je van Ero gequote heb bedoel ik dus. het princiepe van wat Jomanda vertelde is zo, dat zij het niet goed gebruikt lijkt te hebben is niet onze schuld.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:56 schreef Rasing het volgende:
[..]
*ril... er zijn dus echt mensen die denken dat dit zo is
Dan stel ik voor dat je hoofdletters gebruikt aan het begin van de zin, als we het dan toch hebben over intelligent overkomen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:21 schreef Enyalius het volgende:
ik stel voor dat je voortaan eerst:
1. kennis op doet op wetenschappelijk niveau voordat je commentaar geeft
2. dat je je meer verdiept en uit probeerd voordat je commentaar geeft
dat laat je wat intelligenter overkomen
Dit stuk legt het wat beter uit dan dat ik dat kan doen.quote:Langzaam maar zeker begint de wetenschap iets te begrijpen van bepaalde aspecten van de helende krachten.
Om een wetenschappelijke theorie over de werking van reiki te kunnen begrijpen, moet je je in de magneetvelden verdiepen die elk levend wezen opwekt.De arts Dr. James Oschman beschrijft dit fascinerende thema in zijn onlangs verschenen boek: Energy Medicine, the scientific basis.
Het is al enige tijd bekend dat er elektrische stroom door ons lichaam gaat.
Deze stroom vloeit door ons zenuwstelsel en behoort tot de zelfregulerende krachten van ons eigen lichaam.
Het zenuwstelsel is verbonden met elk orgaan en stukje weefsel in ons lichaam, en signalen vanuit de hersenen gebruiken deze snelweg om alle lichamelijke activiteiten te regelen.
Elektrische stroom beweegt zich in en tussen de lichaamscellen door.
Veel lichaamscellen bevatten zelfs vloeibare kristallen.
Deze levende kristallen zitten gevangen in celmembramen, in de mergschede van de zenuwen en op verschillende andere plaatsen.
Wanneer die kristallen onder druk komen te staan, geven ze piezo-elektrische stroomstootjes af.
De vloeibare kristallen in het lichaam wekken dus voortdurend elektrische stroom op.
Deze stroompjes zijn vaak coherent, dat wil zeggen dat, net als bij een lazer, de frequentie’s allemaal in harmonie met een bepaald gebied zijn.
Deze lazer-achtige trillingen kunnen zich in het lichaam verplaatsen maar ook naar de omgeving uitstralen.
Dat doet denken aan het helende effect van trommels.
Wanneer de percussiedruk van het tromgeroffel op het lichaamsweefsel inwerkt, worden ritmische elektrische stroompjes en velden opgewekt die de biologische activiteit van het weefsel beinvloeden.
Bovendien is er nog een zenuwstelsel, het perineurium.
Het bestaat uit een laag verbindend weefsel, dat het zenuwstel omringt.
In een reeks artikelen wordt het door Robert O. Becker beschreven.
Meer dan de helft van de hersencellen zijn perineurale cellen.
Men moet het perineurium als een tweede zenuwstelsel zien dat op gelijkstroom werkt.
Het word door hersengolven gestuurd en is rechtstreeks bij het genezingsproces betrokken.
Als een deel van het lichaam gewond raakt, wekt het perineurale stelsel een elektrisch potentiaal op, op de plek van de verwonding, waardoor het lichaam hierop attent gemaakt wordt.
Met behulp van dit elektrische potentiaal stuurt het perineurale stelsel cellen, zoals witte bloedlichaampjes, fibroplasten en mobiele huidcellen naar de gekwetste plek.
Tijdens het genezingsproces verandert het elektrisch potentiaal.
Het perineurale stelsel reageert bovendien bijzonder gevoelig op uitwendige magneetvelden.
Als er elektrische stroom door een geleider gaat, dan wordt de geleider door een magnetisch veld omringd.
De elektrische stromen in het menselijke lichaam wekken magnetische velden op die men biomagneetvelden noemt.
Ze dringen het lichaam binnen en omringen het.
Met gevoelige magnometers heeft men die velen gemeten.
Dr. John Zimmerman van de university of Colorado school of medicine in Denver gebruikt een apperaat dat men SQUID(super conducting quantum interference device) noemt, om de magnetische velden van verschillende delen van het lichaam te meten, waaronder de hersenen, het hart en een groot aantal organen.
Deze biomagnetische waarden helpen inzicht te krijgen in de wijze waarop het lichaam werkt en bij het stellen van een diagnose.
Het hart heeft het sterkste biomagnetische veld.
Het kon zelfs nog op een afstand van 4 meter worden gemeten.
De hersenen en alle organen worden omringt door hun eigen biomagnetische veld.
Deze velden pulseren met verschillende frequentie’s en werken in op elkaar.
Als een orgaan gezond is heeft hij een bepaalde frequentie.
Wordt het ziek dan veranderd die freqentie.
Al deze biomagnetische velden tezamen vormen een groot biomagnetisch veld dat het lichaam omhult.
Natuurlijk lijkt het op wat wij de aura noemen.
Het biomagnetisch veld zou dus een van de hoofdbestandsdelen van de aura kunnen zijn, hoewel er natuurlijk ook andere facetten kunnen meespelen.
Deze velden werken in op andere velden die zich in de buurt van het lichaam bevinden, ook op die van andere mensen.
Dit principe noemt men inductie.
Dat wil zeggen dat een magneetveld kan inwerken op een ander, door veranderingen in het veld te veroorzaken maar ook door de intensiteit en de frequentie van de elektrische stroom in de geleider te veranderen.
Dat wil zeggen dat het biomagnetische veld van de ene mens inwerkt op dat van een ander.
Dit kan gevolgen hebben voor het welzijn van die persoon, maar ook voor het functioneren van zijn organen en weefsels.
Dit verduidelijkt de term “magnetische persoonlijkheid”.
Het is ook het wetenschappelijke principe van de ene mens die een therapeutische werking heeft op een ander mens.
Wetenschappelijk gezien vormt de huid niet de begrenzing van een mens, maar zijn persoonlijkheid strekt zich rondom hem uit.
Uit eigen ervaring weten wij dat dat waar is, want ieder mens heeft weleens de aanwezigheid van een ander gevoeld.
Nu is er ook een wetenschappelijke verklaring voor.
Dat is pas een gezonde instelling ... velen denken op den duur dat ze zelf dokter zijn. Ze vergeten soms welke invloed ze op hun patient hebben, en ook welke verantwoordelijkheid ...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
Ohhhhh wat betrefd artsen ga ik zelfs nog veel verder hoor, iedereen met klachten behoort ook naar de gewone arts te gaan, een ieder die bij me komt met toch wel echte klachten geef ik het dringende advies om naar de arts te gaan, als ze echt niet willen blijf ik dat stimuleren, ga desnoods met iemand mee als ze dan wel willen...
Ik ben namelijk geen arts en wil op geen enkele manier de plaats van een arts innemen, zou ik dat wel doen dan is de kans natuurlijk groot dat ik tegen net zulke enorme en fatale blunders aanloop als dat jomanda heeft gedaan, de gevolgen zijn te groot, een schoenmaker moet zich bij zijn eigen leest houden...
Ik smijt graag met linkjes:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:37 schreef erodome het volgende:
knip
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....quote:Op dinsdag 25 januari 2005 14:09 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik smijt graag met linkjes:
http://www.abc.net.au/science/k2/moments/gmis9836.htm
Korte samenvatting: Emily Rosa, een meisje van 9, heeft met haar 'science project' aangetoond dat Therapeutic Touch (vergelijkbaar met Reiki (toch?)) healers niet konden voelen of Emily haar hand bij hun hand hield of niet. Gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association. En dat zonder moeilijke SQUID-apparaten of theorieën over magneten die niemand begrijpt.
Niet helemaal hetzelfde, okay.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....
Een mooie voorwaarde voor goede wetenschap is dat onafhankelijke onderzoekers de resultaten moeten kunnen herhalen. Is dat gebeurd?quote:Ze hebben ook testen met reiki gedaan, er zijn wat verschillende uitkomsten bij verschillende testen, maar 1 van de mooiste was een test met planten die allemaal presies onder dezelfde omstandigeheden gehouden werden, degene die reiki kregen waren gezonder, groter en groener, betere conditie dus...
En sorry, als jij wetenschap niet snapt is dat niet mijn schuld, dit gaat over wetenschappelijke onderzoeken die onder voorwaarde's gedaan worden, netjes en keurig zoals het hoort.
Wat is het verschil hierin dan erodome?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:00 schreef erodome het volgende:
Neen, niet te vergelijken, therapeutic touch is presies wat het zegt, aanraken, de helende kracht van simpele aanrakingen, van aandacht....
Bij reiki wordt er toch niet aangeraakt? Ik dacht dat dat bij TT ook niet het geval was, maar 'touch' doet toch eigenlijk wel anders vermoedenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 16:07 schreef Choices het volgende:
Wat is het verschil hierin dan erodome?
Reiki kan wellicht zeer goed hetzelfde zijn als therapeutic touch. Wat zou het verschil zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |