abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24796345
- Edit
pi_24797223
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:12 schreef Orginial het volgende:
GTST brengt trouwens een CD uit.
quote:
GTST-CAST ZINGT CD VOL MET LIEFDESLIEDJES

De cast van de televisieserie 'Goede tijden, slechte tijden' brengt in het najaar een cd uit met liefdesliedjes. Dat meldt producer Tom Peters donderdag. "We zitten nog in een heel pril stadium en ik kan nog niet zeggen welke acteurs en actrices gaan meewerken aan het album", zegt hij. Het album zou oorspronkelijk vorig jaar uitkomen, maar wegens tijdgebrek is de release doorgeschoven naar dit jaar. "We kunnen pas in mei van start gaan met de opnames, na de contractbesprekingen met alle castleden", legt Peters uit.

Het is niet de eerste keer dat een 'GTST'-cd uitkomt. In 1995 werd onder supervisie van zanger en producer Peter Koelewijn een album opgenomen. Het liedje 'Ademnood' op dit album betekende een doorbraak voor het damestrio Linda, Roos en Jessica. Dit trio werd gevormd door de actrices Babette van Veen, Katja Schuurman en de vorig jaar overleden Guusje Nederhorst.

In 2000 werd de tweeduizendste aflevering van 'GTST' uitgezonden en vierde de soap zijn tienjarig bestaan. Ter gelegenheid daarvan namen Aukje van Ginneken (Charlie), Johnny de Mol (Sylvester), Chanella Hodge (Terra) en Winston Post (Benjamin) het nummer 'Ongelofelijk' op onder de gelegenheidsnaam 'Good Times'.

De release van het 'GTST'- album met liefdesliedjes staat gepland voor september.

BRON: rtlnl.web-log.nl
pi_24797312
Hmm, gister was dat ook op 538 en toen belden ze Lieke van Lexmond op maar die zei dat er geen cd kwam
Maar boeiend, ik ben toch niet van plan die cd te gaan beluisteren
pi_24797348
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:33 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm, gister was dat ook op 538 en toen belden ze Lieke van Lexmond op maar die zei dat er geen cd kwam
Maar boeiend, ik ben toch niet van plan die cd te gaan beluisteren
Ik ook niet.
pi_24797559
Editie #18: In the picture staat Bing Mauricius

pi_24797619
Editie #19: In the picture staan de nieuwkomers
quote:
Drie nieuwe jongeren in Meerdijk!
Aan alle mensen, die gereageerd hebben op mijn oproep inzake nieuwe rollen voor GTST:

Om te beginnen wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie brieven en foto’s. Het waren er honderden. Daarom heb ik streng moeten selecteren wie ik wel en wie ik niet voor een casting zou uitnodigen. Ik heb daarbij gekeken naar leeftijd en ervaring,- vooral dat laatste. Al jaren dromen van een rol in GTST en ik kijk elke dag, dus ik ken het goed en ik weet daarom dat ik er goed in pas: deze argumenten geven me niet voldoende vertrouwen, dat een screentest zal leiden tot een rol.

Gezien het aantal van de reacties kan ik niet iedereen persoonlijk beantwoorden. Als je niets van ons hebt gehoord, moet je dit verhaal maar als antwoord – en dus een afwijzend antwoord – beschouwen. Iedereen die ik op een screentest wilde zien is gebeld en met hen is een afspraak gemaakt. En dat zijn wel zo ongeveer 200 mensen!

Van de eerste groep, die ik getest heb, is al bekend wie doorgaat naar een tweede ronde en wie nu al is afgevallen. Op dit moment worden bij GTST nog de banden met degenen die later zijn geweest bekeken en daarvan komt de uitslag nog. Toch denk ik dat ik er al wel wat over kan zeggen: ik schat, dat we zo tussen de 30 en 40 mensen overhouden voor een tweede ronde. Hoe die er precies gaat uitzien, weten we nog niet, maar ik denk, dat die meer een workshop- karakter zal hebben. Daarna zal zeker nog een derde ronde volgen (en misschien nog wel een vierde),gericht op de specifieke rollen, die voor GTST gezocht worden. Zoals je ziet wordt er veel tijd en zorg besteed aan de casting. Durft iemand nog te zeggen, dat we ze toch altijd van de straat plukken?

Het aantal van 30 à 40 die nog even doorgaan, ten opzichte van de 200 die geweest zijn , zegt wel iets. Er zijn natuurlijk mensen geweest , die best goed waren, maar toch zijn afgevallen, omdat ze te jong waren of te oud ( of eigenlijk al te volwassen), of omdat ze niet het type waren waar GTST naar op zoek is. Maar ik moet toch zeggen dat ik veel gevallen van zelfoverschatting ben tegengekomen. En dat is op zich nog helemaal niet zo erg. We overschatten ons allemaal wel eens. ( Denk maar eens aan alle mensen, die bij Idols dachten dat ze konden zingen, terwijl de werkelijkheid toch iets anders lag.)

Maar wat ik erger vind, is dat het vak acteren zo dikwijls onderschat wordt. Er wordt kennelijk vaak gedacht: je leert een tekst uit je hoofd en die zeg je op en als je kwaad moet zijn, dan doe je of je kwaad bent en als je vrolijk moet zijn , dan kijk je blij. En het allerergst is, als je je tekst niet meer weet! Dan is het al helemaal mislukt! Zo wordt er vaak gedacht en zo is het nou net helemaal niet. Er is tekstkennis (wát moet ik zeggen) en er is tekstbegrip (waárom moet ik zeggen wat ik ga zeggen.). Het eerste trof ik bij de meeste mensen wel aan, het tweede veel minder, terwijl het toch veel belangrijker is.
Maar ja, niet voor niets bestaat er een beroepsopleiding van vier jaar. Acteren is een vak, dat je, als je er enige aanleg voor hebt, moet leren, je met hard werken, en vallen en opstaan eigen moet maken. En dat wordt wel eens over het hoofd gezien door mensen, die denken dat natuurtalent een toverwoord is, dat je zomaar vanzelf tot acteur maakt. Ieder talent is een natuurtalent , een talent kan je niet aanleren. Maar alleen het hebben van talent is niet genoeg. Denk maar eens iemand, die een talent heeft voor een muziekinstrument , maar niet geleerd heeft hoe hij dat instrument moet bespelen, of zelfs maar vasthouden: zal zo iemand zich met succes bij het Concertgebouworkest kunnen aanmelden? Het lijkt me niet waarschijnlijk.

Maar gelukkig heb ik een aantal getalenteerde, gemotiveerde mensen op een test gehad, waarvan het grootste gedeelte niet in GTST zal terechtkomen ( want we hebben er maar 3 nodig). Redenen daar voor zullen ook dan zijn: leeftijd, of type. En er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden. Maar ik verwacht dat ik over een paar jaar veel van deze mensen op de toneelscholen terugvind en over nog een paar jaar in het theater, in films of in televisieseries. Want ik heb vertrouwen in deze nieuwe, jonge acteursgeneratie.

En wie er straks in GTST gaan spelen: ik weet het nog niet. Ik zou zeggen: blijf kijken naar de serie, dan kom je ze vanzelf tegen.
pi_24797668
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:38 schreef BVO het volgende:
Rot nou eens op met dat volbaggeren van die topics. Wacht gewon tot 'ie vol is, al is het over drie weken.
Daar spreekt onze uberverstandige BVO .

Zo'n CD is ruk. Waarom denken soapies altijd dat ze kunnen zingen .
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:35:10 #283
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_24798370
Misschien een rare vraag, maar wanneer is een topic 'vol' ?
pi_24799400
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef Rocket Ride het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wanneer is een topic 'vol' ?
Als er 300 reacties in een topic staan. Nog 15 ofzo te gaan.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:46:43 #285
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_24799496
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:40 schreef Orginial het volgende:

[..]

Als er 300 reacties in een topic staan. Nog 15 ofzo te gaan.
Oh, okay. Spannend dan.
pi_24800702
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:38 schreef BVO het volgende:
Rot nou eens op met dat volbaggeren van die topics. Wacht gewon tot 'ie vol is, al is het over drie weken.
Das toch juist heerlijk! Lekker baggeren.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_24800779
Wie kan de spoilers van volgende week geven?
De NCRVgids laat ze tegenwoordig altijd weg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_24801059
Ja NCRV-gids is saai.ONM staat er wel heel de week in,maar GTST laten ze weer zitten.Ik heb dringend een andere gids nodig!
pi_24801088
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:16 schreef Nano het volgende:
Ja NCRV-gids is saai.ONM staat er wel heel de week in,maar GTST laten ze weer zitten.Ik heb dringend een andere gids nodig!
Ze staan op pagina 1 van dit topic.
pi_24801129
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_24801168
Ik had ze al wel gelezen ja.Ben benieuwd naar kindje Nick en Charlie!
pi_24801238
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:22 schreef Nano het volgende:
Ik had ze al wel gelezen ja.Ben benieuwd naar kindje Nick en Charlie!
Zal wel een jongentje worden, of een miskraam.
pi_24801270
Ja of een tweeling!Kan ook nog.Hebben ze al wel eens een tweeling gehad eigenlijk?
pi_24801299
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:27 schreef Nano het volgende:
Ja of een tweeling!Kan ook nog.Hebben ze al wel eens een tweeling gehad eigenlijk?
Ik geloof het niet. Weet iemand daar meer van?
pi_24801330
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:28 schreef Orginial het volgende:

[..]

Ik geloof het niet. Weet iemand daar meer van?
Edit: Daantje en Milan Verhagen & Mus.
pi_24801357
Ik weet het ook niet.Geloof het niet.
pi_24801363
Oh ja natuurlijk,Milan en Daantje.
pi_24801365
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:31 schreef Nano het volgende:
Ik weet het ook niet.Geloof het niet.
En Daantje en Milan dan?
pi_24801383
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:32 schreef Nano het volgende:
Oh ja natuurlijk,Milan en Daantje.
Ik vind het zo gaaf dat Lotje terugkomt, maar ik denk wel dat ze dood is en niet terugkomt.
pi_24801399
VOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')