abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24886118
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:06 schreef Eb het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben Eb, vader van David, die geboren is in augustus 2002. Ruim tweeenhalf dus.
David is een vrolijke kerel, die niettemin af en toe behoorlijk driftig kan zijn.
Misschien komt dat wel doordat hij nog niet zo makkelijk praat en ook de indruk wekt nog niet alles goed te begrijpen. Met lopen was hij ook al wat later dan gemiddeld.
David heeft altijd veel last gehad van verkoudheidjes. Ongeveer 4 maanden geleden zijn zijn neusamandelen weggehaald en dat heeft hem goed gedaan. Hij is veel minder verkouden en is daardoor vrijer om te doen en laten.
Maar goed, dat praten. Ik maak me er niet zo heel erg druk over. Jongetjes schijnen sowieso later te zijn dan meisjes (ik heb ook een dochter, die is al 6) en hij is gewoon vrolijk en opgewekt en maakt geen suffe indruk. Maar mijn vrouw maakt zich heeeel erg zorgen. Die denkt al aan dyslexie en weet ik niet wat allemaal. Maar ik wil ook weer voorkomen dat we naar allerlei dokters gaan rennen als dat helemaal niet nodig is.

Wie heeft er een goed idee? Is ergens te achterhalen of David werkelijk een ontwikkelingsachterstand heeft? Heeft iemand daar ervaring mee?
Bedankt alvast
Welk bezwaar heb je om David te laten testen? Als alles goed is gefeliciteerd. Als er onverhoopt dingen mis zijn jammer, maar dan kun je de geeigende maatregelen nemen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24886184
Vraag het eens op het consultatiebureau Eb, of aan je huisarts. Die zouden je daarmee moeten kunnen helpen.

succes Jonnetje
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 18:48:52 #178
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24887030
eb, heb je dit topic wel eens bekeken?
gehoor test niet gehaald

enne ... voor dyslexie moet een kind toch eerst kunnen lezen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 februari 2005 @ 19:40:05 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24887969
Dyslexie heeft volgens mij weinig met praten te maken. Ik zou inderdaad eerst maar eens naar Davids oren laten kijken als ik jullie was. Misschien hoort hij niet goed, en dat zou meteen het minder goed begrijpen en het late of slechte praten kunnen verklaren. Je zegt zelf al dat hij vaak verkouden was, misschien zit er een hoop prut in zijn oortjes.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24898488
Het neetijdperk nadert. Stampvoetend, en soms slopend, verzet van wilskrachtigen. Al enige ervaring?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 februari 2005 @ 11:06:42 #181
13151 crew  Rewimo
pi_24898518
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:04 schreef Sater het volgende:
Het neetijdperk nadert. Stampvoetend, en soms slopend, verzet van wilskrachtigen. Al enige ervaring?
Volop Duurt een paar jaar, daarna zakt het weer wat af
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 13:45:14 #182
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24901576
en daarna komt het weer 100 x zo erg terug (en ze noemen het pubertijd) Of is het nou met ei ?
pi_24918058
Zoals ik in het Lopen jullie tegen problemen aan? -topic van Troel al poste, zijn we aan het kijken hoe het gaat met Wilyan als hij geen middagslaapje meer doet.

De laatste tijd was Wilyan namelijk nog al van de nachtelijke feestjes en dat vonden pappa en mamma toch wel iets minder...
Hij werd bij voorkeur midden in de nacht (een paar keer) wakker en ging dan met zijn hoofd op het matras bonken en keihard 'zingen'. Wilyan is een behoorlijke slaapkop (hij kan bij bijna iedereen wel slapen en overal doorheen) maar pappa en mamma raakten hier toch best wel een beetje moe van, wat we ook probeerden hij deed het steeds weer.

We hebben het er even over gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat we maar eens gaan kijken hoe het zou gaan zonder middagslaapje. Gisteren hebben we het voor het eerst geprobeerd en alhoewel hij natuurlijk zo rond half twee even een dipje had ging het prima! En 's nachts ging het helemaal goed, hij heeft als een blok geslapen en is niet één keer wakker geweest! Mamma natuurlijk wel, die was een beetje ongerust en heeft rond een uur of vier toch nog maar even bij hem gekeken... Maar Wilyan lag prinsheerlijk te slapen.
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 februari 2005 @ 11:03:09 #184
13151 crew  Rewimo
pi_24918122
Klinkt goed Jonnetje

Nu moet je zelf weer even leren doorslapen
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 11:20:06 #185
43556 miss_dynastie
pi_24918455
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:06 schreef Eb het volgende:
Wie heeft er een goed idee? Is ergens te achterhalen of David werkelijk een ontwikkelingsachterstand heeft?
Ik zou met David naar de huisarts of CB gaan en daar om advies vragen.
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 11:44:39 #186
81992 Githa
pi_24918905
Edit: verkeerd topic .....

[ Bericht 49% gewijzigd door Githa op 04-02-2005 11:50:28 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 11:46:17 #187
43556 miss_dynastie
pi_24918927
Is dat niet een beetje vroeg Githa ??
Hier moet je zijn: Het grote kleine babietjestopic # 41
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 11:48:16 #188
81992 Githa
pi_24918956
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Is dat niet een beetje vroeg Githa ??
Hier moet je zijn: Het grote kleine babietjestopic # 41
hmmmz uuuuuuh tjah beetje wel he
pi_24919142
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:03 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt goed Jonnetje

Nu moet je zelf weer even leren doorslapen
Ja.. Echt wel
Slaapt ie eens goed ben ik alsnog wakker. En dan is het zo stil... Toch maar even kijken dan. En dan zelf weer terug in slaap komen is dan ook weer moeilijk.

Ik hoop dat we vanacht allemaal door slapen.
W ~ H ~ T
  vrijdag 4 februari 2005 @ 22:32:04 #190
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24927062
Succes Jonnetje met het slapen, ik hoop alleen neit dat je er spijt van krijgt als je zelfs straks een dutje wil doen tussen de middag, en Wilyan er dan geen behoefte mer aan heeft.
Ik ben nog zo blij dat ik ook even kan liggen na de lunch...
Maar een goede nachtrust is natuurlijk ook belangerijk!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 23:57:40 #191
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24928911
We waren vanmiddag in een speeltuin daar was een klimtoren met een glijbaan van ongeveer 1.80 hoog. Tom wilde heel graag klimmen. Ik zette hem neer op het platform en wachtte af wat hij deed. Tom kroop de bocht om en liet zich zó vooraf van de glijbaan af glijden
Die jongen kent geen angst, echt niet
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:55:30 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24932676
Waarschijnlijk zou hij er ook zo zelf opklimmen als je hem de kans gaf . Ik heb ook zo'n durfal van een dochter. En dan sta ik zelf doodsangsten uit om haar capriolen en ben ik tegelijkertijd heel erg mijn best aan het doen om dat niet aan haar te laten merken.

Dus als zij roept "Kijk eens, Mama!!", moet ik mezelf dwingen om met een nepglimlach te kijken en niet te roepen: "Nee, Katja, dat is gevaarlijk, doe dat maar niet!!!".
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:18:44 #193
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24932978
Dat klimmen deed hij later zelf ook ja. Ik bleef er alleen even bij om te zien wat hij deed, dat platform was rondom open namelijk. Hij zou zich zonder problemen naar beneden laten vallen, zoals hij ook zo het trapgat instapt om beneden te komen :s
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_24933191
ieks! die tom & katja!

ik ben daar ook niet goed in hoor livelink. hihi ik zie mij ook al helemaal nepglimlachend bij de speeltuin staan. gelukkig is Piet tot nu toe redelijk voorzichtig. maar nu hij veel aan 't lopen is wordt ie af en toe ook wat overmoedig en maakt ie soms toch ook wel flinke smakken.
pi_24933266
@Groot gelijk Livelink en bixister het maakt jullie kleintjes alleen maar zelfstandiger. Jullie moederlijke wijsheid behoedt hen voor overmoed.
pi_24933294
Dat is ook een manier om beneden te komen

Kijkt Tom het af van Jasper of is hij zo moedig van zichzelf? En hoe is het eigenlijk verder met Tom, eet hij nog steeds goed?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:45:00 #197
37150 livelink
pi_24933371
Katja is overigens wel een keer van bovenaf van het klimrek naar beneden gevallen. Ze was toen nog geen 2. Ik zie haar nog zo gaan, met haar hoofd eerst. De verwondingen vielen mee, maar haar gezicht was wel helemaal geschaafd van de houtsnippers. Het heeft wel voor een tijdelijke dip gezorgd in haar klimactiviteiten. Ze is er nu gelukkig weer helemaal overheen.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:17:48 #198
30488 coolbabe
My little pwny
pi_24933904
Tom is heldhaftiger dan Jasper. Jasper gaat eerst netjes zitten bij zo`n glijbaan en gaat dan heel voorzichtig naar beneden. Jasper legt liever een puzzeltje of leest een boek dan dat hij klimt en klautert. Tom klimt rustig op de eettafel en gaat daar een dansje doen :#

Eten gaat op zich goed bij Tom, hij eet nu helemaal zelf en als wij vinden dat hij niet genoeg heeft gegeten pureren we nog wat voor hem en voeren dat. Dat gaat prima.
Alleen nu zit hij even in een dipje omdat hij verkouden is en kiezen krijgt, hij leeft nu op Brinta ipv boterhammen
pi_24933977
Hoi iedereen! ben nieuw hier! Ik heb een dochter die 3 is, en ik ben een alleenstaande moeder. De dingen die mijn dochter soms uitvindt... waar krijgt ze het vandaan? LOL
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:27:08 #200
37150 livelink
pi_24934084
Hoi lunamoon, welkom hier. En die creativiteit van die kleintjes is inderdaad vaak ongelooflijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')