abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 25 januari 2005 @ 20:52:25 #51
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24747820
Vandaag zijn we met Eva naar het VU geweest voor een afspraak met de kindernefroloog en urologe. Na onderzoek door de verpleegkundige, ze weegt nu 14 kilo en is precies 1 meter , en een heel gesprek met de co-assistent (goh dat u precies de data weet van alle operaties en haar apgarscore etc. ja ach ik vertel het pas voor de tigste keer ) kwamen na ruim anderhalf uur eindelijk de nefroloog en de urologe binnen.
Na een vraaggesprek kwam de allervriendelijkste nefroloog met een benepen vraag "neem me niet kwalijk maar is Eva al gediagnostiseerd?" waarop ik bevestigend antwoord gaf en toen gaf hij toe dat hij al vermoedde dat Eva autistisch was door haar gedrag in de spreekkamer. Ze keek de artsen nl. geen moment aan, en was volledig geobsedeerd door het aan en uit doen van het licht (haar nieuwste obsessie).
Affijn, dat maakte de zaak gelijk een stuk ingewikkelder vond hij want hij wilde graag dat ze zoveel mogelijk antwoorden kregen door onderzoek met zo min mogelijk stress voor Eva.
Erg lief dus, hij wilde echt het allerbeste voor haar maar het moest niet ten koste gaan van haar gemoedstoestand. Ik heb hem daar ook voor bedankt, dat is precies de lijn die wij ook altijd volgen en dat past dus goed bij onze gemoedstoestand en de gedachten die wij hierover hadden.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor de vergrote nier, en er kunnen meerdere redenen zijn waarom de kleine niermisschien niet of nauwelijks werkt. Dat vraagt om nader onderzoek en daar wil hij nog even over nadenken. Het nadeel is dus dat Eva gesedeerd moet worden en dat wil hij even in overleg doen met onze eigen kinderarts. Kinderen met Autistiforme gedragsstoornissen kunnen heel vreemd reageren op sedatie en hij wil dus checken welke middelen er al eerder bij Eva zijn gebruikt en hoe ze daarop heeft gereageerd. Hij wil daar een weekje over nadenken en belt dus volgende week woensdag op om nadere afspraken te maken over welke onderzoeken er moeten worden gedaan en op welke manier we dat het beste kunnen gaan doen.
Hij wilde nog een aanvullende echo omdat er nog wat dingen niet duidelijk waren op de beelden van de vorige en na een uurtje wachten is ook de echo gedaan.
Eva had een plaszakje opgeplakt gekregen om wat urine op te vangen en weigerde vervolgens prompt om in de ruim 3 uur die we in het ziekenhuis hebben doorgebracht ook maar een druppel limonade te drinken. Dat had dus weinig zin maar dat hadden we ook al verwacht. Hoe meer je bij Eva aandringt hoe minder ze iets doet dus dat moet de volgende keer ook op een andere manier, via infuus ofzo.
Toen de echo eenmaal klaar was en we op weg naar de auto gingen gaf Eva aan dat ze dorst had en dronk vervolgens in de auto 2 bekers limonade achter elkaar op.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:15:50 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_24748263
Klinkt goed Lois! Een arts die er mee om weet te gaan is wel zo prettig (is in het verleden wel eens anders geweest)
En Eva Je bent wel grappig evengoed ondanks dat het niet zo uitkwam
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 21:18:17 #53
43556 miss_dynastie
pi_24748329
Eefje
Wat fijn dat die arts zo meedenkt Lois, moet een goed gevoel geven
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:23:43 #54
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24748457
Fijn dat de arts eens meedenkt daar heb je teminste iets aan ...
eva
pi_24748949
He wat fijn Lois dat de arts zo begripvol en vooral inlevend was!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24749865
Lois wat is een sedatie precies?
En ik ben blij dat de arts goed is bevallen, het vertrouwen is iig gewonnen!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:28:20 #57
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_24750962
Lois, wat fijn dat de artsen zo meedenken met jullie en hun best doen om Eva zo veel mogelijk te ontzien. Wat een ellende met die plaszakjes he, Storm moest dat vorig jaar voor het onderzoek ook. En natuurlijk geen drup in dat zakje en als het te lang zat was alles eromheen nat en het zakje nog steeds leeg. Uiteindelijk heb ik hem thuis maar na het eten en voor het douchen op zijn (schoongeboende) potje gezet en toen kon ik een plasje inleveren Twee maanden later zijn we begonnen met zijn potjestraining en was hij zindelijk.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:56:12 #58
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_24751686
Anestesieweetjes voor de patiënt..
quote:
Onder sedatie verstaan we het toedienen van medicatie via orale, intramusculaire, intraveneuze of rectale weg, met het doel de patiënt te sederen of te kalmeren zodat hij minder reageert of schrikt van de dingen die rondom hem gebeuren. Sedatie wordt dikwijls gecombineerd met regionale of lokale anesthesie. Het nadeel van sedatie is dat de patiënt na de operatie gedurende lange tijd suf en slaperig blijft, en niet alleen kan functioneren. Dit laatste is belangrijk in de eendagshospitalisatie, waar beoogt wordt bij ontslag een wakkere patiënt naar huis te sturen.

Niet zo gek dat autisten daar soms ''vreemd'' op reageren. Goed dat ze het in de gaten houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oxymoron op 25-01-2005 23:56:41 (link) ]
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_24754832
"Night from hell part 2"

1.20 uur
... en Suus is nog steeds wakker... Ze heeft sinds vanmiddag 1 uur iets van een half uurtje geslapen en zit bomvol snot...
Ik heb haar al een slabbetje omgehangen om het druipende snot op te vangen, er viel niet tegenin te vegen, het lijkt wel of er een kraan open staat
Zodra ze gaat liggen gaat haar neus helemaal dicht zitten en aangezien ze er ook nog bij duimt krijgt ze dus geen lucht...
Volgens mij wordt dit een heeeeeeeeeeele lange nacht...

2.24 uur
Ze slaapt!
Ein-de-lijk!
*nest in duikt*

2.57 uur

4.29 uur
We mogen weer!
(Voor hoelang is nog maar de vraag...)

6.36 uur
Guess Who.... We (alle3 dus) hebben anderhalf uur mogen slapen... tis weer gillen.....

7.03 uur
HAP gebeld, ... en mag om 8 uur braaf mijn eigen huisarts bellen... Zal je zien dat madam dan uitgerend net in een diepe slaap verzonken is en ik haar wakker moet maken...... Oortjes zijn het niet naar mijn gevoel... dit is anders dan de vorige oorontstekingen.....

8.52
Ik ben zo ongelooflijk boos!!!!!!
Bel net naar mijn eigen HA op... HA heeft 3 assistentes die parttime werken.... 2 hele lieve meiden en 1 ongelooflijk kat-met-een-u-wief en al-tijd als ik bel voor iets zit dat kat-met-een-u-wief er....
Zojuist dus ook.... Het zou al bij voorbaat een prettig gesprek gaan worden....

Ik zeggen dat ik een afspraak wil voor mijn dochter...

Kat-met-een-u-wief: "Waarvoor?"
Omdat ze al 24 uur huilt en wakker is en ik wil weten of er iets is?
Kat-met-een-u-wief: "heeft ze koorts?"
Nee?
Kat-met-een-u-wief: "geeft ze over?"
Nee?
Kat-met-een-u-wief: "Drinkt ze goed?"
vanacht om 1 uur voor het laatst gedronken?
Kat-met-een-u-wief: "Hoe oud is ze?"
Bijna 15 maanden!

en toen kwam het.......
Kat-met-een-u-wief: "Maar dan hoeft ze snachts toch niet meer te drinken? Dan hoort ze te slapen! Ze heeft geen nachtvoedingen meer nodig!"

Hallo?? Vraag ik opvoedkundig advies? Zit ik bij het concentratiebureau? ik wil een afspraak !!!

Kat-met-een-u-wief: "Oke, u kunt komen om 10 over 11, maar u komt toch voor niets want ze heeft geen koorts!"

Fijn, voel je je al kalote omdat je kind 24 uur huilt... wordt je nog even ingewreven een hypochonder te zijn.....

3x raden wat er straks om 10 over 11 ter sprake zal komen bij de HA....

(overigens.. die kwakbol slaapt (wéér!) maar ik blijf nu maar wakker, als ik nu ook in slaap val wordt ik niet eerder wakker voor 1 uur ben ik bang....)
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 09:19:18 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24754874
sommige mensen zou je toch met liefde vierendelen
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 09:19:43 #61
43556 miss_dynastie
pi_24754879
Wat een biiiiiiiiiiiiitch, nou ja..... duh, ze is ziek, muts, en ze kan wel ziek zijn zonder koorts hoor
Sterkte ermee luck
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:47:07 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_24756151
Sjees Luck, ik zou het gezegd hebben tegen dat mens zelf! Is ze nou helemaal belazerd!! gvd zeg, hoe durft ze!!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:05:59 #63
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24756431
je mag geen moederinstinkt meer hebben lijkt het wel...
je weet zelf het beste als je met je kind naar de dokter moet ..
als ik dit verhaal lees moet ik weer aan mezelf denken en dan word ik zo link he...
omdat ze je gewoonweg niet geloven..terwijl je gewoon gelijk hebt..
en zeg het maar van dat wijf hoor luckepuck want zo iemand hoord daar echt niet thuis...

en suus beterschap
pi_24757255
Oortjes zijn nagekeken, zijn schoon.
Keel is nagekeken, niet opgezet/geirriteerd/rood.
Klieren in de hals gevoeld, zijn normaal.

Moet het nu nog 24 uur aankijken (met max. 3x paramol zetpil!) en anders moet ik er morgenochtend weer zijn (hoef dan niet eens te bellen, moet direct komen) en gaan ze verder kijken.

Toevallig was ze daar ook zo hysterisch aan het huilen/gillen, dus had hij direct een voorbeeld.

Thuis aangekomen heeft ze wat melk gedronken en godzijdank slaapt ze nu weer.

(op mijn vraag of ik soms een overbezorgde moeder ben omdat ik met deze klachten bij hem kwam gaf hij geen antwoord..... ga maar eens overleggen hier voor een andere huisarts, als ik nog zo´n aanvaring met dat mens krijg trek ik haar nog eens over die balie heen denk ik...)
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:05:20 #65
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24757488
nou blij dat het niks ernstigs is ...maar ik vind altijd je kan beter 10 keer te veel gaan als 1 keer te weinig...
een kind kan nog niks aan geven dus ga je op je gevoel af simpel..
het is jou kind en jij weet het beste als het echt niet lekker zit bij suus ..
Nogmaal beterschap en hoop dat ze na haar slaapje zich beter voelt...
pi_24757842
Luckepuk, wat een kutwijf zeg!!
Mooi dat je de dokter even heeft gekeken naar Suus, maar jammer dat er niet iets duidelijks uit kwam. iig Veel beterschap en rust toegewenst
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24757978
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
Jessie, aggos... wat zielig zeg... ik zou geloof ik ook breken... knap dat je haar toch achter gelaten hebt...
Nou ja, je haalt de kleine weer op. Kan me mijn eigen woest snikkend kind herinneren. Toen ik hem kwam ophalen wilde hij niet mee.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24775870
Vanmorgen eme Bo naar het CB geweest.
Ogen waren getest en waren goed.
Met de lengte 102.5 cm zit ze nog steeds bij de lange dames.
En ze weegt nu 17.1 kilo en dat is dan weer gemiddeld.
Ik gaf nog aan dat ze zo lenig was en nog zo vaak viel en dat ik me afvroeg hoe het met haar spierspanning zat. Het werd namelijk vaak gegooid op haar drukke gedrag. Ze heeft wat testjes gedaan omdat ze het nog steeds vallen en haar vaak ongelukkige grove motoriek ivm haar onwijze lenigheid ook verdacht vond. Ze kwam er gelijk achter dat haar banden te slap waren. We moeten nu met een aantekening van haar een verwijzing van de huisarts vragen voor een diagnostisch consult bij de kinder fysio. Ze dacht zelf wel dat ze fysio zou krijgen om haar banden te laten aansterken.
Ben blij dat ik dit weer vermeld heb. Ik voelde het dus toch goed aan!

[ Bericht 0% gewijzigd door jessie op 27-01-2005 11:50:36 ]
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24776649
Tuurlijk voel je het allemaal goed aan, je bent toch haar moeder! Goed hoor, dat je het even hebt laten checken! Ik ben benieuwd naar de diagnose van de fysiotherapeut.

Hoe is het met Suus?

En verder met de dreumesjes van Fok?? Ik lees zo weinig over jullie!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24776657
jessie!

Piet gaat verbaal momenteel heel hard vooruit, zo leuk om te merken hoeveel hij al begrijpt en onthoudt. en grapjes maken he. een paar dagen geleden ging hij mij bijvoorbeeld 'plagen' door me 'mimi' te noemen in plaats van 'mama'. ik natuurlijk quasi verontwaardigd reageren, en dan ligt hij echt in een deuk.
met 't lopen blijft ie erg voorzichtig. beneden op de houten vloer pakt hij 't liefst de blokkenwagen, waar hij nu wel heel goed zelf bij kan gaan staan en mee kan sturen dus daar maakt hij echt tientallen (zo niet honderden..) rondjes door de kamer mee per dag. soms zet ik dat ding bewust even weg want hij is er echt helemaal wild van, en wil dan 't liefst alleen nog maar met die wagen rondsjouwen. ander speelgoed is dan echt niet interessant meer, hooguit om te dienen als vulling voor die kar.
  Jubileum moderator donderdag 27 januari 2005 @ 12:22:03 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24776737
Genuivere, ik dacht nog wel dat die plaszakjes beter zouden zitten bij jongetjes. Weer een illusie armer dus....

Luckie, dit zou ik inderdaad ook niet pikken. Jezus wat een achterlijke assistente Bij ons in de praktijk gaan ze van het "beter 10 keer voor niks dan 1 keer te laat" principe uit en dat is veel aardiger.

Jessie wat fijn dat je moederinstinct nu serieus is genomen. Ik hoop dat je snel ergens terecht kunt met Bo en ik ben benieuwd wat ze daar dan precies aan gaan doen. Wat groeit ze goed!

Iris is vanmorgen ook weer naar het cb geweest. Ze is nu 16,5 maand en kreeg vanmorgen de BMR en de Men. C injectie.
Eerst nog wegen en meten, 12 kilo en 82,5 cm (3 cm gegroeid in een maand tijd) en daarna een lichamelijk onderzoek. Alles was prima, de heupjes zijn mooi recht, ze heeft geen x of o benen en voor de rest was ze ook prima in orde. Daarna kwamen er wat opdrachtjes, ze moest een toren bouwen met eerst haar linkerhand en daarna haar rechterhand. Dat ging ook allemaal prima. Met een boekje op schoot moest ze zo veel mogelijk plaatjes benoemen en de cb arts kwam al gauw aan zo'n 25 woordjes die ze goed kan uitspreken. Nou kan ze er volgens mij nog wel meer maar daar hadden ze geen plaatjes van.
De prikken vond ze iets minder maar gelukkig was dat leed snel geleden. Al met al is ze weer door de keuring heen, en is alles goed bevonden.

Owja vergeet ik helemaal. Haar ogen zijn ook goed nagekeken, vooral omdat Eva zo scheel is natuurlijk, en op dit moment staan ze keurig kaarsrecht.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24776850
Goeie berichten over Piet en Iris!! Super!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:44:36 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_24777258
Piet gaat zeker hard ineens zeg!
En Iris ook trouwens! Ik wist niet dat ze met 16 maanden al zoveel moesten kunnen...
We merken hier wel dat Liam nu ook woordjes leuk begint te vinden. We moeten maar wat meer voor gaan lezen enzo, boekjes aanschaffen dus, want die hebben we niet echt veel.
stormy waters...
sailin'
pi_24777339
Piet is nog niet zo goed in torens bouwen hoor! en belana, niet teveel denken dat ze van alles 'moeten' kunnen, gewoon een beetje kijken wat Liam leuk vindt zou ik zeggen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:57:52 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_24777528
Ja, daar heb je gelijk in hoor Bix, ik had alleen ineens zo'n beeld voor me. Ik bedoel, Liam stopt alleen alles in zijn mond en gooit er wat mee Ik zie niet voor me dat ie ineens torens gaat bouwen Maar daar moet je je niet op blind staren idd. Maar "voorlezen" kan af en toe geen kwaad denk ik, hoewel ik me afvraag of Liam daar de rust voor heeft. Liedjes zingen is het enige waar meneer rustig van wordt
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:26:50 #76
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24778037
Ik heb kyllian net gemeten en gewogen
hij is precies 1 meter en weegt 18 kilo

wel goed jessie dat ze nu verder gaan en eindelijk eens luisteren..
en al die andere kindjes ook goed door de apk goed hoor
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:01:34 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24778685
Belana, het kan je verbazen met voorlezen
Saskia heeft ook absoluut geen rust in d'r kont, maar als ik ga voorlezen (en dat zjin dan echt korte verhaaltjes/hele dunne prentenboekjes) dan is ze vol aandacht
Ze vindt het geweldig om de (kartonnen) bladzijdes om te slaan en om samen met mij dingen aan te wijzen en te benoemen. (Ik pak haar vinger en wijs naar de koe.. "oohh.. wat is dat?? Dat is een koe! Wat doet de koe? etc )
'echte' verhaaltjes zijn vaak te lang en heeft ze het geduld ook nog niet voor. Als ze 2 dingen op een bladzijde heeft gedaan gaat ze al weer aan het boek trekken en dichtdoen/blad omslaan.. Tijd voor een volgend plaatje!

(ow en dit hele ritueel duurt max. 5minuten ofzo hoor.. (en ik denk dat dat ruim geschat is) maar ze vind 't wel leuk en ik probeer ook elke dag wel ff zo met haar te gaan zitten.)
Niet voor niets dat leuke prentenboeken hier ook op het verjaardagslijstje staan (hoewel ze al best een berg heeft, maar ja papa en mama zijn ook leesfreaks )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24778741
Wauw Lois wat knap van Iris. Janneke komt nog niet verder als pppppppapa en bo en soms mamma
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24779130
Chiara heeft een nieuwe slaapzak, die vindt ze zo geweldig dat ze weer naar bed wilde... hihihihihi
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24779471
Van slapen zelf komt trouwens weinig, ze ligt lekker te spenen en nu om mama te roepen, dus ik hou het hierbij...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24779587
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:44 schreef Belana het volgende:
Piet gaat zeker hard ineens zeg!
En Iris ook trouwens! Ik wist niet dat ze met 16 maanden al zoveel moesten kunnen...
We merken hier wel dat Liam nu ook woordjes leuk begint te vinden. We moeten maar wat meer voor gaan lezen enzo, boekjes aanschaffen dus, want die hebben we niet echt veel.
Beminde Belana, oma Sater [66] vertelt:laat je niet op stang jagen. Prestaties van kleintjes zijn niét noodzakelijkerwijs aan leeftijd gebonden. Mijn zoon Leo [34 ]was een late loper en een vroege prater. En ja, het is helemaal goed gekomen. Belangrijk voor de spraakontwikkeling: spreek normaal en gebruik géén babytaal. Wat betreft verbieden: heb, zelden of nooit geroepen: " Nee, daar mag je niet aankomen." Alles wat verboden was, radio - t.v. e.d., daar mocht peutertje Leo naar wuiven.
Hetgeen mijn moeder ontlokte: " Nou heb ik acht kinderen opgevoed, hier ben ik nog nooit op gekomen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:34:57 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_24780345
ET, hier ook 2 leesfreaks in huis, dus daar mag het niet aan liggen, op de 1 of andere manier zijn er gewoon nog geen boekjes voor Liam in huis gekomen Ik ga het gewoon proberen, wie weet vind ie het helaaml fantastisch!

Sater, laat 1 ding duidelijk zijn: ik ben niet het type moeder: "ow jee, hij kan nog niet dit of dat"
Ik ben ervan overtuigd dat ie op zijn eigen tijd alles zal leren
Hoe deed je dat precies met dat wuiven dan?
Ik moet zeggen dat het consequent "nee" zeggen hier al zijn vruchten afwerpt, als ie aan het kruipen is luistert ie heel goed ernaar.
stormy waters...
sailin'
pi_24780474
lady-wrb kijk eens Piet past z'n laarzen al!

Belana, boekjes zijn hier ook al vanaf 't begin erg populair, maar precies zoals ET zegt, niet al te lang, en gewoon kijken wat hij er leuk aan vindt, niet per se het hele 'verhaal' voor willen lezen. op een gegeven moment is het vooral de herkenning die erg leuk is, de vertrouwde boekjes hebben dan de voorkeur. Piet vindt 't op dit moment erg leuk om boekjes/plaatjes met (voornamelijk dieren-)geluiden te bekijken en weet nu bij de meeste plaatjes het bijbehorende geluid. maar lange tijd vond hij 't vooral leuk als wij die geluiden maakten en was hij zelf alleen maar aan 't aanwijzen, bladeren en kijken/luisteren/voelen (we hebben een aantal boekjes waar ook van alles bij 'gedaan' moet worden, van die flapjes openen of bepaalde stofjes waar je aan kunt voelen).

wow Iris, 25 woorden (of zelfs meer) vind ik ook heel knap!
pi_24780729
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:34 schreef Belana het volgende:
ET, hier ook 2 leesfreaks in huis, dus daar mag het niet aan liggen, op de 1 of andere manier zijn er gewoon nog geen boekjes voor Liam in huis gekomen Ik ga het gewoon proberen, wie weet vind ie het helaaml fantastisch!

Sater, laat 1 ding duidelijk zijn: ik ben niet het type moeder: "ow jee, hij kan nog niet dit of dat"
Ik ben ervan overtuigd dat ie op zijn eigen tijd alles zal leren
Hoe deed je dat precies met dat wuiven dan?
Ik moet zeggen dat het consequent "nee" zeggen hier al zijn vruchten afwerpt, als ie aan het kruipen is luistert ie heel goed ernaar.
Gelukkig, geen opgefokte Belanamamma. Hoe ik dat wuiven deed? Gewoon voordoen!
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:23:20 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_24781297
yeah right
stormy waters...
sailin'
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:32:39 #86
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24781437
Je kunt die kleintjes ook al aanmelden voor de bieb! Kun je precies uitzoeken wat voor boekjes de kleine leuk vindt. Tot 16 jaar is het lidmaatschap gratis.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:25:09 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_24782258
ow, dat ga ik ff uitzoeken grijs, dankjewel!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 18:30:55 #88
43556 miss_dynastie
pi_24782367
Irisje Fijn dat je het zo lekker doet, meissie!!

Bix, ik ben jaloers op je vloer
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:21:22 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24786886
Katja moest vandaag ook naar het cb en kreeg inderdaad ook een ogentest. Dat ging allemaal goed. En ik was dolblij dat ze een beetje mee wilde werken, want als ze niet wil, dan doet ze het ook niet.

Ze was 96 cm. lang en 14.8 kilo zwaar. We kregen altijd bij het cb te horen dat Katja wat te zwaar was, dus ik had me al helemaal voorbereid op de preek, maar ze hebben er niks van gezegd, dus ze zal nu wel niet meer te zwaar zijn.

Job moest ook en heeft zijn BMR en meningitis (of zoiets) prikken gehad. Gelukkig hebben we het nu weer allemaal achter de rug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24787203
Fijn dat alles goed was livelink
En maar hopen dat Job niet teveel last krijgt van de prikken.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24787336
Wat een CB bezoeken, en wat een goede resultaten, goed werk hoor ouders en kindjes!!!

Chiara vandaag precies 21 maanden oud, alweer bijna 2 jaar en ik heb dr even proberen te meten, was er ook wel nieuwsgierig naar geworden toen ik alle resultaten hier las, maar ze is tussen de 83 en 84 cm. Een weegschaal hebben we niet, dus gewicht kan ik niet meten. Volgens mij moet Chiara binnekort weer naar het peuterburo zoals dat hier noemen, ik moet alleen nog een oproepje krijgen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:41:10 #92
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24787467
zo klinkt goed mel wat kan je dan trots zijn als ze het zo goed doen he...
had het al eerder geschreven maar doe het nog een keertje
kyllian heb ik zelf ook opgemeten en is precies 1 meter en weegt 18 kilo...
hij zit bij het gewicht en lengte op het bovenste randje van de curven
hij word zo groot
pi_24787675
oe ik heb ook cijfertjes (alweer )

gisteren 2jr - 8mnd - 11.4 (we waren weer afgevallen) bij 89 cm ( we gaan eindelijk weg bij de babykleertjes schappen)

Ze is een heuse jojo aan het worden, en we lijken maar niet de 12 kilo te bereiken
2jr 1mnd 11.7
2jr 5mnd 11.5
2jr 6mnd 11.2
2jr 7mnd 11.6
2jr 8mnd 11.4
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 07:57:01 #94
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24792205
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:48 schreef Knorretje het volgende:
oe ik heb ook cijfertjes (alweer )

....... ( we gaan eindelijk weg bij de babykleertjes schappen)
dat had ik ook bij luca eindelijk kom je geen broeken meer tegen met drukknopen in het kruis en geen truitjes met 'baby' dr op
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 09:05:48 #95
43556 miss_dynastie
pi_24792633
Gaan jullie nu elke maand naar het CB voor de statistieken, knor??
  Admin vrijdag 28 januari 2005 @ 09:50:10 #96
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_24793193
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Gaan jullie nu elke maand naar het CB voor de statistieken, knor??
Dat kwam nu zo uit, Jayden moest iedere maand en ik sleep haar dan ook mee (geen oppas). Ze staatzelf voor controle eens in de drie maanden, maar aangezien ze toch mee was gaf het cb aan dat we net zo goed eens een tijdje weer maandelijks konden wegen. Nu moet Jayden pas in maart weer, en gaat ze in maart er weer op en dan weer in mei en gaan we weer over op dire maandelijks mocht dat 'nodig' zijn.

we gaan dus niet specifiek voor haar naar het cb iedere maand (heb thuis anders ook wel weegschaal)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 09:52:00 #97
43556 miss_dynastie
pi_24793220
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:50 schreef Danny het volgende:
we gaan dus niet specifiek voor haar naar het cb iedere maand (heb thuis anders ook wel weegschaal)
Ow, oké, ik dacht dat het misschien 'moest' uit zorgen om haar groei en zo, maar gelukkig niet dus.
  Admin vrijdag 28 januari 2005 @ 09:57:38 #98
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_24793296
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ow, oké, ik dacht dat het misschien 'moest' uit zorgen om haar groei en zo, maar gelukkig niet dus.
nope, gelukkig konden ze dat nu gewoon met een drie maandelijks bezoekje in de gaten houden. Maar ze is nog net niet de curve uit (p3) uit.

http://www.fok.nl/~danny/curvealicia.jpg
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 11:24:43 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24794792
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:43 schreef bixister het volgende:
lady-wrb kijk eens Piet past z'n laarzen al!
piet!!!!!! leef jij op zulke grote voeten? ik heb nog bob de bouwerlaarzen in de aanbieding hoor!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:00:48 #100
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24805293
Kyllian, wat ben je al groot, zeg. En Alicia ook al bij de grotere maatjes. Dat gaat de goede kant op.
Katja heeft een beetje rare maten. Ze heeft een lang bovenlichaam en wat korte beentjes, dus ze heeft truitjes maat 104 en broeken maat 92. Job heeft nu al de broeken aan waar Katja nog maar net uit is gegroeid.

Luckepuk, hoe gaat het nu met Suus? Ik ben wel benieuwd hoe het bij de dokter is afgelopen en of het inmiddels weer wat beter gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')