quote:Onder sedatie verstaan we het toedienen van medicatie via orale, intramusculaire, intraveneuze of rectale weg, met het doel de patiënt te sederen of te kalmeren zodat hij minder reageert of schrikt van de dingen die rondom hem gebeuren. Sedatie wordt dikwijls gecombineerd met regionale of lokale anesthesie. Het nadeel van sedatie is dat de patiënt na de operatie gedurende lange tijd suf en slaperig blijft, en niet alleen kan functioneren. Dit laatste is belangrijk in de eendagshospitalisatie, waar beoogt wordt bij ontslag een wakkere patiënt naar huis te sturen.
Nou ja, je haalt de kleine weer op. Kan me mijn eigen woest snikkend kind herinneren. Toen ik hem kwam ophalen wilde hij niet mee.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
Jessie, aggos... wat zielig zeg... ik zou geloof ik ook breken... knap dat je haar toch achter gelaten hebt...
Beminde Belana, oma Sater [66] vertelt:laat je niet op stang jagen. Prestaties van kleintjes zijn niét noodzakelijkerwijs aan leeftijd gebonden. Mijn zoon Leo [34 ]was een late loper en een vroege prater. En ja, het is helemaal goed gekomen. Belangrijk voor de spraakontwikkeling: spreek normaal en gebruik géén babytaal. Wat betreft verbieden: heb, zelden of nooit geroepen: " Nee, daar mag je niet aankomen." Alles wat verboden was, radio - t.v. e.d., daar mocht peutertje Leo naar wuiven.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:44 schreef Belana het volgende:
Piet gaat zeker hard ineens zeg!
En Iris ook trouwens! Ik wist niet dat ze met 16 maanden al zoveel moesten kunnen...
We merken hier wel dat Liam nu ook woordjes leuk begint te vinden. We moeten maar wat meer voor gaan lezen enzo, boekjes aanschaffen dus, want die hebben we niet echt veel.
Gelukkig, geen opgefokte Belanamamma. Hoe ik dat wuiven deed? Gewoon voordoen!quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:34 schreef Belana het volgende:
ET, hier ook 2 leesfreaks in huis, dus daar mag het niet aan liggen, op de 1 of andere manier zijn er gewoon nog geen boekjes voor Liam in huis gekomenIk ga het gewoon proberen, wie weet vind ie het helaaml fantastisch!
Sater, laat 1 ding duidelijk zijn: ik ben niet het type moeder: "ow jee, hij kan nog niet dit of dat"
Ik ben ervan overtuigd dat ie op zijn eigen tijd alles zal leren
Hoe deed je dat precies met dat wuiven dan?
Ik moet zeggen dat het consequent "nee" zeggen hier al zijn vruchten afwerpt, als ie aan het kruipen is luistert ie heel goed ernaar.
dat had ik ook bij lucaquote:Op donderdag 27 januari 2005 22:48 schreef Knorretje het volgende:
oe ik heb ook cijfertjes(alweer
)
....... (we gaan eindelijk weg bij de babykleertjes schappen)
Dat kwam nu zo uit, Jayden moest iedere maand en ik sleep haar dan ook mee (geen oppas). Ze staatzelf voor controle eens in de drie maanden, maar aangezien ze toch mee was gaf het cb aan dat we net zo goed eens een tijdje weer maandelijks konden wegen. Nu moet Jayden pas in maart weer, en gaat ze in maart er weer op en dan weer in mei en gaan we weer over op dire maandelijks mocht dat 'nodig' zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Gaan jullie nu elke maand naar het CB voor de statistieken, knor??
Ow, oké, ik dacht dat het misschien 'moest' uit zorgen om haar groei en zo, maar gelukkig niet dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:50 schreef Danny het volgende:
we gaan dus niet specifiek voor haar naar het cb iedere maand (heb thuis anders ook wel weegschaal)
nope, gelukkig konden ze dat nu gewoon met een drie maandelijks bezoekje in de gaten houden. Maar ze is nog net niet de curve uit (p3) uit.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ow, oké, ik dacht dat het misschien 'moest' uit zorgen om haar groei en zo, maar gelukkig niet dus.
piet!!!!!! leef jij op zulke grote voeten? ik heb nog bob de bouwerlaarzen in de aanbieding hoor!quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:43 schreef bixister het volgende:
lady-wrb kijk eens Piet past z'n laarzen al!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |