Loop hier al een tijd mee rond en het is duidelijk dat ik er niet meer uitkom, ook las ik in het topic van Smirre dat ze moeite had met haar bevalling. Vandaar dit topic, misschien dat anderen er ook wat aan hebben.
Jolie is al bijna 6 maanden en nog steeds staat mijn leven in het teken van
'de bevalling'Het heeft een behoorlijke invloed op m'n leven, ik ben niet depressief ofzo maar er is wel een overheersend gevoel van angst en onzekerheid wat er daarvoor nog niet zo was. Ik dacht eerst dat het kwam doordat Jolie er nu is en ik 'als moeder' onzeker ben geworden maar dat is niet zo.
Ik heb een leuk leven met haar, ze doet het goed en is altijd blij.
Toch voel ik me soms een beetje mat en in stilte staat het huilen me nader dan het lachen. Ik ben erg angstig geworden, wil weinig lichamelijk contact, slaap slecht, soms trillen m'n handen ineens en kan me absoluut niet meer goed concentreren. Ik moet me wel kunnen concentreren want wil graag school en alles nog afmaken. Vroeger wilde ik graag een gezinnetje met 2 of 3 kinderen zeker weten maar inmiddels weet ik zeker dat ik nooit meer een kind wil. Niet omdat ik het niet leuk vind om moeder te zijn maar omdat ik nooit meer wil bevallen of iets in die richting. M'n vertrouwen in de medische wereld is dusdanig aangetast dat ik er moeite mee heb artsen te geloven. Als Jolie een bultje in d'r mond heeft bezoek ik het liefst eerst 3 dokters voordat ik geloof dat de juiste diagnose gesteld is. En dat terwijl ik me in eerste instantie ontzettend over een drempel moet zetten om uberhaupt naar een dokter toe te gaan. M'n onzekerheid wordt steeds groter, spreek alleen nog maar met goede vriendinnen af en mensen die ik echt vertrouw, 'gewone vrienden' en kennissen laat ik links liggen, weet vaak niet meer wat ik terug moet zeggen tegen mensen en zelfs een klein gedoetje hier begon ik me persoonlijk aan te trekken.
Allemaal dingen die niet bij mij horen en die weg moeten. Ik wil gewoon optimaal genieten van m'n kind en de rest van het leven. Ik wil niet meer continu aan dat gedoe moeten denken. Ik had verwacht dat het wel zou slijten maar zo makkelijk schijnt het niet te gaan, in ieder geval; het gaat niet vanzelf. Zijn er meer mensen bij wie dit zo'n grote invloed heeft gehad? En wat heb je er aan gedaan om er enigszins over heen te komen? Ik ben toch zeker niet de enige?