abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24645940
Het ergste vind ik het nog voor die vrouw, die is tegen wil en dank in deze situatie terecht gekomen en zal waarschijnlijk de rest van d'r leven de last meedragen dat ze iemand doodgereden heeft.
Die vriend van het 'slachtoffer' zal waarschijnlijk wel vrijuit gaan omdat hij al genoeg gestraft is vanwege de schrik die hij heeft gehad. In principe zou hij ook voor doodslag vervolgd moeten worden ... hij is ten slotte op z'n minst net zo schuldig aan de dood van zijn vriend.
  donderdag 20 januari 2005 @ 07:58:03 #202
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_24645985
is er een giro 555 achtige mogelijkheid om die vrouw financieel te steunen?

Als ik de kans krijg om die vrouw d`r advocaatskosten te verlichten dan stort ik vandaag nog een mooi bedrag.
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
pi_24646050
Beroofde automobiliste verdacht van doodslag (video)

Uitgegeven: 19 januari 2005 20:02
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 23:10

AMSTERDAM - De 43-jarige automobiliste die nadat zij beroofd was één van de daders in Amsterdam doodreed, wordt verdacht van doodslag. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam woensdag bekendgemaakt. De vrouw moet donderdagmiddag voor de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam verschijnen.

Bekijk video:
Modem/ Breedband

Uit onderzoek van politie en justitie is tot nu toe gebleken dat zij maandag met opzet over ongeveer 50 meter hard achteruit is gereden in reactie op het stelen van haar tas uit de auto. Daarbij heeft zij de brommer en de overleden man geraakt. De 19-jarige Amsterdammer raakt bekneld tussen de auto en de boom waartegen de vrouw tot stilstand kwam. Hij overleed aan de gevolgen daarvan.

Justitie verdenkt de automobiliste in de eerste plaats van "het nemen van een onaanvaardbaar risico, hetgeen in juridische zin de verdenking oplevert van doodslag", zo luidt de verklaring van het OM. De officier van justitie denkt dat gezien de ernst van de feiten de rechter-commissaris kan beslissen dat de vrouw langer vast moet blijven zitten.

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=470598&c=13

terwijl je in de auto zit word er onrechtmatig "ingebroken". daarna word onrechtmatig je eigen tas met persoonlijke spullen (materieel en emotioneel) gestolen.
de daders gaan ervandoor met JOUW spullen op een scooter.
de auto draaien kost teveel tijd. Compleet in shock door het onrecht wat je is aangedaan wil je je spullen terug en zet de auto in de achteruit (als je draait dan zijn ze op scooter weg). je trapt het gas hard in en rijdt achteruit om de dieven bij te houden. helaas kom je er achter dat achteruitrijden met hoge snelheid zeer moeilijk is. die dikke drempel zorgt ervoor dat je auto uit balans komt en een verkeerde kant opschiet en de dader doodt (je hebt het zelf niet eens door).
de dader kwam die ochtend nog van de rechtbank inzake een gewelddadige roofoverval op de xenos. verder stond hij bekend als tasjesdief. nog dezelfde dag dat hij van de rechtbank komt besluit hij een onschuldige vrouw heel lomp te beroven van haar tasjes. deze vrouw wil haar spullen terug en zet de achtervolging in en rijdt hem dood.

de vrouw wordt aangeklaagd voor doodslag en de dader is een jongen met een hart van goud en deed nooit iets verkeerd...
euhm kan iemand mij uitleggen hoe het rechtssysteem in nederland werkt? ik snap er niks meer van iig?

had die vrouw rennend achter een scooter aan moeten gaan?
had die vrouw niks moeten doen en een aanklacht bij de politie indienen die er niks mee doet aangezien dit tasjesroofzaak 122141234424 is?

een stille tocht voor een crimineel. ik snap er geen hol meer van, zal wel aan mij liggen.

ik denk ook maar eens om een carriere te beginnen in de criminaliteit. de straffen zijn laag, verdiensten hoog, geen opleiding noodzakelijk en je hebt meer rechten dan een goede burger....
pi_24646070
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 07:58 schreef jantine het volgende:

Als ik de kans krijg om die vrouw d`r advocaatskosten te verlichten dan stort ik vandaag nog een mooi bedrag.
ik denk dat veel mensen zouden doneren en dat ze niet een advocaat kan betalen dan maar een team van 10 top-advocaten.....
pi_24646153
Hallo hallo, stille tocht, stille tocht, het wordt niet vanuit de regering georganiseerd hoor, elke debiel zet tegenwoordig een stille tocht op. Als de sympathisanten van die rat met droge ogen een stille tocht willen organiseren doen ze dat toch? We weten allemaal dat het opgeklopte flauwekul is bedoeld om aandacht te trekken.

Mijn ouders zouden zich eerder kapotschamen als ik in zo'n situatie om het het leven zou zijn gekomen maar ja, ik kom uit een normale familie.

Misschien wel handig als er media bij zijn ook, heb je meteen een heel zootje ratten bij elkaar op film die het blijkbaar allemaal niet zo nauw nemen met de regels, want ja 'hij was zo'n aardige gozer'.

[ Bericht 15% gewijzigd door Manono op 20-01-2005 08:44:18 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_24646174
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 07:58 schreef jantine het volgende:

Nou, kommop voeg de daad eens bij het woord, zet een initiatief op?
  donderdag 20 januari 2005 @ 08:32:28 #207
8372 Bastard
Persona non grata
pi_24646209
Ik snap er ook niks van Darkster... ik kan de impulsieve emotie van die vrouw goed begrijpen. Je schrikt, bent verontwaardigd en je "doet wat". Niet met het idee iemand dood te rijden..
Maar zij is de boevrouw..

En die kleine draaideur crimineel, die de overheid jaarlijks veel geld kost en een groot probleem is om aan te pakken, word vereerd door zn volk als een brave borst.
The truth was in here.
pi_24646218
De andere dader heeft zich gemeld bij de politie.
Voelt zich zeker sterk nu bekend is dat de vrouw aangeklaagd is voor doodslag.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24646239
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 07:45 schreef sol1tair het volgende:
Het ergste vind ik het nog voor die vrouw, die is tegen wil en dank in deze situatie terecht gekomen en zal waarschijnlijk de rest van d'r leven de last meedragen dat ze iemand doodgereden heeft.
Juist. Op sommige momenten ga je Prins Berhard nog missen

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 20-01-2005 08:41:36 ]
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 08:37:35 #210
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24646252
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:34 schreef milagro het volgende:
De andere dader heeft zich gemeld bij de politie.
Voelt zich zeker sterk nu bekend is dat de vrouw aangeklaagd is voor doodslag.
Ze is nog niet aangeklaagd.

"Justitie verdenkt de automobiliste in de eerste plaats van "het nemen van een onaanvaardbaar risico, hetgeen in juridische zin de verdenking oplevert van doodslag", zo luidt de verklaring van het OM. De officier van justitie denkt dat gezien de ernst van de feiten de rechter-commissaris kan beslissen dat de vrouw langer vast moet blijven zitten."

Belachelijk dat ze vastzit trouwens.
  FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2005 @ 08:48:23 #211
18921 freud
Who's John Galt?
pi_24646343
En dan die bloedende hartje op het journaal die allemaal vertellen hoe lief en rechtschapen die ali wel niet was... Geeft wel aardig aan dat over beroving en criminaliteit hele andere ideeen en normen heersen dan binnen die groep dan bij normale mensen.

Jammer dat je niet in redelijke discussie met dergelijke mensen kan aangeven waarom dit soort goedpraterij niet kan in NEderland. Het was een crimineel, en bij de keuze om criminele activiteiten te ontplooien, accepteerde hij ook alle gevolgen. Als hij die tas niet had gejat, dan was er niets aan de hand geweest.

Maar goed, als je dit probeert te bespreken met die mensen, dan worden ze alleen maar kwaad en gewelddadig. Ze zijn te dom om te kunnen redeneren helaas. En dan nog het trieste feit dat niet nederlands sprekende burgervaders toezicht moeten houden dat de jongens niet over de scheef gaan... WAAR WAREN DIE JURKEN TOEN DE ARME ALI OVERVALLEN EN BEROVINGEN PLEEGDE???
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_24646351
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:32 schreef Bastard het volgende:
Ik snap er ook niks van Darkster... ik kan de impulsieve emotie van die vrouw goed begrijpen. Je schrikt, bent verontwaardigd en je "doet wat". Niet met het idee iemand dood te rijden..
Maar zij is de boevrouw..

En die kleine draaideur crimineel, die de overheid jaarlijks veel geld kost en een groot probleem is om aan te pakken, word vereerd door zn volk als een brave borst.
Ja het principe van oorzaak en gevolg werkt alleen dan als het in hun voordeel is.

Het feit dat deze knul een veelpleger is wordt vergeten of ontkend.
En degene die het niet ontkent doet voorkomen alsof de knul een appel vd groentekraam in zijn zak gestoken heeft.

Het was een soldaat, van Allah neem ik aan.

Laten we daarom de redenatie vd ouders van de moordenaar van Rene Steegmans aanhouden :
"Het was gewoon Ali's tijd om te gaan. Het was voorbestemd. Deze dame was slechts een instrument van Allah. Ali moest gaan en Allah wees deze dame aan als degene die hem moest 'brengen', Allah's wil, Allah is alwetend, en alles wat Allah doet is goed"
pi_24646376
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:37 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze is nog niet aangeklaagd.

"Justitie verdenkt de automobiliste in de eerste plaats van "het nemen van een onaanvaardbaar risico, hetgeen in juridische zin de verdenking oplevert van doodslag", zo luidt de verklaring van het OM. De officier van justitie denkt dat gezien de ernst van de feiten de rechter-commissaris kan beslissen dat de vrouw langer vast moet blijven zitten."

Belachelijk dat ze vastzit trouwens.
Nee, klopt, donderdag komt ze voor.
Ik denk dat het OM gewoon hoog in zet, om tijd te winnen, de gemoederen te kalmeren en geen precedent te scheppen.
Het zal mij zeer verbazen als ze idd wordt veroordeeld.
Dat ze vast zit is ergens maar goed, ze is als je die knullen zo hoorde, haar leven niet zeker anders en ik geloof ze op hun woord in dit geval.
pi_24646414
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:52 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat het OM gewoon hoog in zet, om tijd te winnen, de gemoederen te kalmeren en geen precedent te scheppen.
Erg verstandig van het OM.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2005 @ 09:14:06 #215
18921 freud
Who's John Galt?
pi_24646599
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:56 schreef pyl het volgende:

[..]

Erg verstandig van het OM.
Inderdaad, als je slachtoffer bent van een misdaad, moet je je vooral als slachtoffer gedragen. Je moet natuurlijk de crimineel geen strobreed in de weg gaan liggen.

Natuurlijk moet het onderzocht worden, maar de hele situatie wordt erg scheef getrokken hoor. De vrouw moet begeleiding krijgen van slachtofferhulp, en het moet eerst uitgezocht worden voordat er enige sprake is van schuld. Nu wordt de vrouw al aangemerkt als dader, terwijl dat nog niet zeker is.

Bijkomend voordeel voor de vrouw; ze is nu wel wat veiliger voor wraakacties.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_24646673
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:14 schreef freud het volgende:
Inderdaad, als je slachtoffer bent van een misdaad, moet je je vooral als slachtoffer gedragen. Je moet natuurlijk de crimineel geen strobreed in de weg gaan liggen.

En dat leidt jij allemaal af uit mijn opmerking van vijf woorden? Knap.
quote:
Natuurlijk moet het onderzocht worden, maar de hele situatie wordt erg scheef getrokken hoor.
Hier wel ja, en jij maakt je er ook schuldig aan.
quote:
De vrouw moet begeleiding krijgen van slachtofferhulp, en het moet eerst uitgezocht worden voordat er enige sprake is van schuld.
Tuurlijk, dat zeg ik.
quote:
Nu wordt de vrouw al aangemerkt als dader,
Nee hoor, dat maak jij ervan.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_24646750
Zijn er dan mensen die er tegen zijn dat ze vervolgd wordt?

Daar kan ik me niks bij voorstellen.

Volgens mij halen mensen nogal wat dingen door elkaar - je kunt toch prima vrij gesproken worden uiteindelijk. Vervolging lijkt me de enige juiste uitkomst van deze zaak en het is goed dat er zo zorgvuldig mee wordt omgegaan. Lijkt me ook voor de vrouw het beste.
pi_24646779
Wel bizar dat er op TV geen enkele reactie tegenover die verheerlijking van die dief staat.
Het was nota bene een bekende van de politie, die al eerder had gezeten voor overval, roof e.d.

Opgeruimd staat netjes in dit geval.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_24646788
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:20 schreef pyl het volgende:

[..]

En dat leidt jij allemaal af uit mijn opmerking van vijf woorden? Knap.
[..]

Hier wel ja, en jij maakt je er ook schuldig aan.
[..]

Tuurlijk, dat zeg ik.
[..]

Nee hoor, dat maak jij ervan.
Hmm ... de vrouw zit vast en dat gebeurt hier niet zo snel. Ze wordt dus wel degelijk gezien als dader vind ik. Ik denk niet dat de vriend van die straatrover ook vast zit.
pi_24646847
Moeten we geen gironummer openen?
Die vrouw heeft vast een hoop schade aan haar auto. Wat dat tegenwoordig al niet kost om te herstellen?!?!
pi_24646848
quote:
Beroofde automobiliste verdacht van doodslag (video)

AMSTERDAM - De 43-jarige automobiliste die nadat zij beroofd was één van de daders in Amsterdam doodreed, wordt verdacht van doodslag.

Uit onderzoek van politie en justitie is tot nu toe gebleken

Justitie verdenkt de automobiliste in de eerste plaats van "het nemen van een onaanvaardbaar risico, hetgeen in juridische zin de verdenking oplevert van doodslag", zo luidt de verklaring van het OM. De officier van justitie denkt dat gezien de ernst van de feiten de rechter-commissaris kan beslissen dat de vrouw langer vast moet blijven zitten.
Formeel allemaal juist. Wat uiteindelijk zal gebeuren -of de vrouw straf krijgt of niet- zal uit verder onderzoek moeten blijken.
pi_24646936
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:31 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Hmm ... de vrouw zit vast en dat gebeurt hier niet zo snel. Ze wordt dus wel degelijk gezien als dader vind ik. Ik denk niet dat de vriend van die straatrover ook vast zit.
Ze is verdachte. En ze zal vanmiddag wel vrij komen, vermoed ik.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 09:44:26 #223
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24646962
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:35 schreef Redux het volgende:

[..]

Formeel allemaal juist. Wat uiteindelijk zal gebeuren -of de vrouw straf krijgt of niet- zal uit verder onderzoek moeten blijken.
OM zegt nu dat ze verdacht wordt van...

> rechter-commissaris moet beslissen of dit grond is haar vast te houden

Officier van Justitie moet vervolgens beslissen of hij er een zaak van wil maken.

> OM kan seponeren of er mee in stemmen het voor de rechter te brengen

Pas als ze het voor de rechter brengen is er sprake van vervolging.

En dan is het allemaal nog maar afwachten wat de rechter beslist.

Heel vaak worden dit soort unieke zaken met opzet voor de rechter gebracht om zo jurisprudentie te verkrijgen. Niet om iemand veroordeeld te krijgen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:47:06 #224
8372 Bastard
Persona non grata
pi_24647009
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 08:49 schreef milagro het volgende:

Laten we daarom de redenatie vd ouders van de moordenaar van Rene Steegmans aanhouden :
"Het was gewoon Ali's tijd om te gaan. Het was voorbestemd. Deze dame was slechts een instrument van Allah. Ali moest gaan en Allah wees deze dame aan als degene die hem moest 'brengen', Allah's wil, Allah is alwetend, en alles wat Allah doet is goed"
Whehehe inderdaad, die kul werkt natuurlijk ook andersom
The truth was in here.
  FOK!Fotograaf donderdag 20 januari 2005 @ 09:47:41 #225
18921 freud
Who's John Galt?
pi_24647019
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:31 schreef sol1tair het volgende:
De vriend van de straatrover kan waarschijnlijk tientallen getuigen oproepen die voor hem getuigen dat hij een nette jongen is. De getuigen hebben al mogen oefenen voor de camera met hun versie van de waarheid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')