abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24648772
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dus moet de andere kant dat ook maar doen, gewoon even om aan te geven hoe gelijk de niveaus zijn
Streep aan beide kanten de aannames weg, wat hou je over, een marokkaan wat een vrouw berooft.
pi_24648794
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ehm nou ik las vanmorgen in de krant dat ze verdacht wordt van doodslag, ze is expres hard op de jongen afgereden, en dit was een onaanvaardbaar risico. Zo stond het er, tenminste.
Maar 't kan natuurlijk nog anders uitwijzen hoor, ik bedoel alleen maar te zeggen dat iedereen het een goede actie vindt van die vrouw> dit suggereert dus net zo goed dat ze 't expres heeft gedaan, en dat keur ik af.
Ze heeft expres achteruit gereden, maar niet met de intentie hem te vermoorden ... tenminste, daar ga ik gemakshalve van uit
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:02:36 #278
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24648812
Ali el B. is wél dood, dat is toch een groot verdriet voor zijn familie en vrienden. Daar mag best rekening mee gehouden worden.

Ieder welopgevoede burger weet natuurlijk ook wel dat de maatschappij beter af is zonder dieven en lastpakken, maar ieder mens kan zich beteren. Ali heeft daar nu geen kans voor gekregen.

Da's oneerlijk in mijn ogen.
pi_24648815
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:58 schreef Taurus het volgende:

Ehm nou ik las vanmorgen in de krant dat ze verdacht wordt van doodslag, ze is expres hard op de jongen afgereden, en dit was een onaanvaardbaar risico. Zo stond het er, tenminste.
Dat staat er helemaal niet? Er staat helemaal niet dat ze expres hard op de jongen is afgereden, dat maak jij ervan.

Dit staat er:
quote:
Uit onderzoek van politie en justitie is tot nu toe gebleken dat zij maandag met opzet over ongeveer 50 meter hard achteruit is gereden in reactie op het stelen van haar tas uit de auto.
Ik zie nergens staan dat ze expres hard op de jongen af is gereden. Die vertaling maak je zelf.
pi_24648825
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:55 schreef Redux het volgende:

[..]

Zo nemen degenen die aan de kant van ali b gemakshalve aan dat de vrouw expres de jongen heeft aangereden.
Je bedoelt dat degenen die willen dat recht geschiedt en dat het OM een onderzoek instelt naar een geweldadige dood automatisch 'de kant van ali b' kiezen? Ik leef in de veronderstelling dat diezulken de kant van ons Westers verlichtingsideaal kiezen.
I´m back.
pi_24648832
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:00 schreef Redux het volgende:

[..]

Streep aan beide kanten de aannames weg, wat hou je over, een marokkaan wat een vrouw berooft.
én de vrouw die de jongen vervolgens dood rijdt.
pi_24648849
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef RigorMortis het volgende:
Ali el B. is wél dood, dat is toch een groot verdriet voor zijn familie en vrienden. Daar mag best rekening mee gehouden worden.

Ieder welopgevoede burger weet natuurlijk ook wel dat de maatschappij beter af is zonder dieven en lastpakken, maar ieder mens kan zich beteren. Ali heeft daar nu geen kans voor gekregen.

Hij was een veelpleger wat vaker in aanraking is geweest met de politie als ik de nieuwsberichten moet geloven. Hoe veel kansen moet iemand krijgen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 12:04:10 #283
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24648852
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je een tasjesdief bent loop je altijd enig risico dat je iets over komt, je doet immers iets wat niet door de beugel kan. Maar bij dat risico hoort niet de dood.

Iemand dood rijden omdat ie je tasje heeft gejat is gewoon geen oplossing die goed te keuren valt, ook al zijn er hier een boel domme mensen die hun vreugde over de dood van deze jongen, of in ieder geval over de actie van de vrouw, te kennen geven.
En waarom niet. Dergelijke dieven ontnemen iedere dag stukjes van mensen hun leven - dierbare dingen die vaak emotionele waarde hebben, en ze geven daar angst voor terug - het gevoel dat je niet veilig bent. Die immateriële schade is zoveel erger dan de materiële. DAT wordt veel te vaak vergeten. Na het stelen van zoveel stukjes van andermans leven kan het je eigen leven kosten: karma's a bitch ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24648868
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat degenen die willen dat recht geschiedt en dat het OM een onderzoek instelt naar een geweldadige dood automatisch 'de kant van ali b' kiezen?
Nee, die bedoel ik niet.
pi_24648884
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ach ja. Ik kan me daar niet druk om maken. Hier in Leeuwarden hebben we Tjoelker gehad waarvan bekend was dat hij er regelmatig op los rosde tijdens het uitgaan. Hij had een naam wat dat betreft. Op een dag treft hij de verkeerden en krijgt een trap tegen het hoofd, interne bloeding en dood.

Vanaf dat moment was het een heilige en geen woord over zijn verleden.

We zijn zelf niet zo anders hoor.
pi_24648902
Ali B. zal de rechter wel innerlijk uitgelachen hebben op dezelfde dag: "Lul jij maar ouwe, ik doe straks buiten lekker wat ík wil! Een familielid verschaft me wel een alibi hahaha!". Blijven lachen, nou in dit geval dus niet.
Moeder van 43 is niet degene die problemen zocht. Ali B. kwam om door een bedrijfsongeval. Dat is de risico van het beroep tasjesdief. Een gemiste opportunity voor de Marokkaanse gemeenschap of ik moet iets gemist hebben want ik hoor geen Marokkaan zeggen dat Ali B. problemen zocht. Nee het was een schatje!
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_24648939
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:04 schreef Doc het volgende:

[..]

En waarom niet. Dergelijke dieven ontnemen iedere dag stukjes van mensen hun leven - dierbare dingen die vaak emotionele waarde hebben, en ze geven daar angst voor terug - het gevoel dat je niet veilig bent. Die immateriële schade is zoveel erger dan de materiële. DAT wordt veel te vaak vergeten. Na het stelen van zoveel stukjes van andermans leven kan het je eigen leven kosten: karma's a bitch ...
Mja.. Proberen het roven van een tasje gelijk te maken aan doodslag gaat echt niet lukken hoor. Dit is gewoon dramatiseren. Je hoeft er natuurlijk niet gelijk van uit te gaan dat iedereen van wie een tasje gejat is daar een stuk of 3 erfstukken van overleden oma's in heeft zitten, zou ik zowieso in ieder geval niet doen, maar dat terzijde..

Ik ken genoeg mensen die van hun tasje beroofd zijn, waaronder ik zelf, en ik kan je vertellen dat geen van die mensen er psychische schade aan over heeft gehouden
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 12:08:25 #288
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24648944
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef RigorMortis het volgende:

Ali heeft talloze kansen gehad. Hij heeft ze alleen niet gegrepen. Het was niet de eerste tasjes roof die hij pleegde. Hij was ook geen 12 of 15. Hij was volwassen en was al enkele malen opgepakt en minstens een maal veroordeeld.
pi_24648998
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:08 schreef Doc het volgende:

[..]

Ali heeft talloze kansen gehad. Hij heeft ze alleen niet gegrepen. Het was niet de eerste tasjes roof die hij pleegde. Hij was ook geen 12 of 15. Hij was volwassen en was al enkele malen opgepakt en minstens een maal veroordeeld.
Hoe weet jij dat ie 'talloze kansen' heeft gehad? Jij weet precies wat het leven hem allemaal te bieden had of zo?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 12:14:50 #290
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24649064
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Mja.. Proberen het roven van een tasje gelijk te maken aan doodslag gaat echt niet lukken hoor. Dit is gewoon dramatiseren. Je hoeft er natuurlijk niet gelijk van uit te gaan dat iedereen van wie een tasje gejat is daar een stuk of 3 erfstukken van overleden oma's in heeft zitten, zou ik zowieso in ieder geval niet doen, maar dat terzijde..

Ik ken genoeg mensen die van hun tasje beroofd zijn, waaronder ik zelf, en ik kan je vertellen dat geen van die mensen er psychische schade aan over heeft gehouden
Er zijn genoeg mensen die WEL dingen graag bij zich dragen die ze dierbaar zijn. Een foto of iets van een overleden partner of weet ik veel. Een stukje van iemands ziel. Daar wordt overheen gelopen alsof het niets is. Dat is niet dramatiseren: dat is de werkelijkheid die misschien niet voor jouw geld, maar wel voor veel anderen.

Er zijn overigens ook voldoende mensen die niet eens overvallen zijn en ook psychische schade krijgen door overvallen in de buurt. Bejaarden die niet meer naar buiten durven: niet vreemd omdat bejaarden vaak als gemakkelijk slachtoffer gekozen worden. Dat daarbij het risico genomen wordt dat deze daareen gebroken heup bij kan krijgen (met alle gruwlijke gevolgen van dien) wordt niet stil gestaan.

Ik zeg ook niet dat iedereen er psychische schade van oploopt, maar er zijn evenzo goed velen die er WEL psychisch door geschaad worden.
pi_24649108
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ie 'talloze kansen' heeft gehad? Jij weet precies wat het leven hem allemaal te bieden had of zo?
Dan toch in ieder geval genoeg waarschuwingen van het Nederlandse rechtssyteem. Blijkbaar een zogeheten draaideurcrimineel als je de berichtgeving mag geloven.
Kansen weet je niet... in ieder geval justitieel gezien genoeg 'duwtjes' in de goede richting
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_24649118
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je een tasjesdief bent loop je altijd enig risico dat je iets over komt, je doet immers iets wat niet door de beugel kan. Maar bij dat risico hoort niet de dood.
Iemand dood rijden omdat ie je tasje heeft gejat is gewoon geen oplossing die goed te keuren valt, ook al zijn er hier een boel domme mensen die hun vreugde over de dood van deze jongen, of in ieder geval over de actie van de vrouw, te kennen geven.
Bij dat risico hoort dus blijkbaar wel de dood. Het is heel extreem maar het is wel gebeurd. Ik wil ook niet beweren dat ik het doodrijden van die gozer goedkeur, maar er is ook nog niet gebleken of dit opzettelijk is gebeurd. Het kan ook een ongeluk zijn. Het feit dat je achter iemand aan gaat die er met je spullen vandoor gaat vind ik heel begrijpelijk. Dit wil echter nog niet zeggen dat je achter hem aan gaat om hem te doden.
pi_24649126
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die WEL dingen graag bij zich dragen die ze dierbaar zijn. Een foto of iets van een overleden partner of weet ik veel. Een stukje van iemands ziel. Daar wordt overheen gelopen alsof het niets is. Dat is niet dramatiseren: dat is de werkelijkheid die misschien niet voor jouw geld, maar wel voor veel anderen.

Er zijn overigens ook voldoende mensen die niet eens overvallen zijn en ook psychische schade krijgen door overvallen in de buurt. Bejaarden die niet meer naar buiten durven: niet vreemd omdat bejaarden vaak als gemakkelijk slachtoffer gekozen worden. Dat daarbij het risico genomen wordt dat deze daareen gebroken heup bij kan krijgen (met alle gruwlijke gevolgen van dien) wordt niet stil gestaan.

Ik zeg ook niet dat iedereen er psychische schade van oploopt, maar er zijn evenzo goed velen die er WEL psychisch door geschaad worden.
Dan nog komt het niet eens in de buurt van het verlies van iemand die je dierbaar is, ben je het daar nou echt niet mee eens?
pi_24649129
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jonge mensen wellicht niet maar ik kan je verzekeren dat het voor ouderen die misschien ook nog eens vallen omdat ze omver getrokken worden en hun heup breken een zeer traumatische ervaring is. En dat gebeurd regelmatig. En die mensen zijn gewoon bang na zo een gebeurtenis.
En zelfs de meeste jonge mensen die ik ken en overvallen zijn tbv van hun telefoon ,tasje of geldbuidel zijn toch een weekje of wat van de leg omdat ze zich machteloos voelen.

Dat is eens wat anders...
pi_24649147
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

én de vrouw die de jongen vervolgens dood rijdt.
Ja, hetgeen vergeten lijkt te worden door veel geachte Fok!kertjes. De constatering die ik doe is dat deze lieden een rechtssysteem voorstaan dat nog enkele straten hartvochtiger is dan de sjaria, waarvan zij bang zijn dat ons rechtsysteem er voor bezwijkt. In de sjaria staat op diefstal het afhakken van een hand. Voor veel Fok!kertjes volstaat dit niet. Afhankelijk van de dader (dus willekeurig) zou alleen de doodstraf volstaan.
I´m back.
pi_24649152
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dan nog komt het niet eens in de buurt van het verlies van iemand die je dierbaar is, ben je het daar nou echt niet mee eens?
Je vergeet dat de marokkaanse dief de acties zelf in gang heeft gezet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 12:20:43 #297
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24649164
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het gevolgd had, maarhij is eerder veroordeeld geweest. Dat zijn ouders niet echt kansloze types waren. Als je vanaf je 15e dergelijk gedrag vertoond en je maakt de keuze om na je 18e verjaardag door te gaan (veel gastjes kappen voor hun 18e is omdat vanaf dat moment wat er op je strafblad staat blijft staan...), dan heb je kansen genoeg gehad.

Ik zeg ook niet dat-ie direct de dood verdiende, maar dit was niet een gevalletje van iemand die z'n eerste fout heeft gemaakt em nooit de kans heeft gehad om over zijn zonden na te denken ...

En ik heb zelf een tijd in dat wereldje gehangen als kutjongere en weet
pi_24649199
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:20 schreef Redux het volgende:

[..]

Je vergeet dat de marokkaanse dief de acties zelf in gang heeft gezet.
Jij vergeet dat die 43-jarige automobiliste verantwoordelijk is voor haar daden en onder het rechtssyteem dat wij gelukkig nog hebben zich dient te verantwoorden voor de rechter. Morgen rijdt 1 of andere dwaas, hierdoor geïnspireerd, iemand anders dood.
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 januari 2005 @ 12:23:24 #299
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24649224
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als je al die stukjes bij elkaar op telt dan wel. Je laat mensen met angst, pijn en verdriet leven. Doelbewust.

De schade die de tasjesdief mensen en de maatschappij aandoet staat ook in geen enkele verhouding tot zijn materieel gewin. En toch gaat-ie zelf door met z'n actie. De schade die hij toebrengt is ook buiten proportioneel aan zijn gewin.
pi_24649241
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:18 schreef Scarred het volgende:

[..]

Bij dat risico hoort dus blijkbaar wel de dood. Het is heel extreem maar het is wel gebeurd. Ik wil ook niet beweren dat ik het doodrijden van die gozer goedkeur, maar er is ook nog niet gebleken of dit opzettelijk is gebeurd. Het kan ook een ongeluk zijn. Het feit dat je achter iemand aan gaat die er met je spullen vandoor gaat vind ik heel begrijpelijk. Dit wil echter nog niet zeggen dat je achter hem aan gaat om hem te doden.
Nee, maar ik ben hier tegen de mensen die de actie van de vrouw goedkeuren. Daar was dit een quote op. Bovendien neigt het naar schuld van de vrouw, ze wordt verdacht van doodslag. Dit wil alsnog niet zeggen dat echt opzettelijk is gebeurt, maar ook niet dat daar geen sprake van is.
Dus mocht ze het wél expres hebben gedaan, dan vind ik 't niet het risico van het vak 'tasjesdief', mocht ze het niet expres hebben gedaan, dan vind ik alsnog dat dit een te zware straf is voor 'n tasjesdief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')