Mijn vriendin heeft bij een brommer ongeluk haar kaak gebroken en haar knie aan gort gereden.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:13 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ja, ze was zo in shock dat ze besloot iedereen op afstand van haar tas te houden terwijl ze haar make-up spullen weer bijeenraapte.
Ik weet niet wat voor opleiding en opvoeding je hebt genoten, maar je kijk op de wereld buiten je kamertje lijkt wel behoorlijk vertroebeld. Weet je zeker dat je in je jeugd niet heel hard op je hoofd bent gevallen?
Blijkbaar ligt het probleem dan ook bij je opvoeding en dus bij je ouders. Dat is niet jouw schuld hoor. Jij kunt het niet helpen dat je wordt opgevoed door mensen die wereldvreemd zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:35 schreef Darkster het volgende:
en nee ik ben niet op mijn hoofd gevallen. vroeger toen ik zag dat 6 marokkanen een meisje lastig vielen en ik er wat van zei sloegen die stoere ali's mij met zijn allen in elkaar. en ja toen knapte er iets binnenin mijn hoofd.....
gelukkig hebben mijn ouders mij altijd waarden en normen bijgebracht en respect voor anderen. ik heb voor iedereen respect van chinees tot rus, geel, rood zwart. boedhist, christelijk moslim.
mensen die ik niet respecteer zijn extreme gelovigen (zowel onder moslims als de paus en streng gereformeerden, en groeperingen die niet integreren en crimineel bezig zijn waarmee ze de samenleving ondermijnen.
Hoe kun je dat varkentje nou nog horen? Hij is al een paar maanden dood.quote:en ten slotte. ik hoor je varkentje hier nog knorren vol ongeduld, Risale-I-Nur, dus neuk dat beestje asjeblieft weer ff in zijn hol of vraag je vader of hij de pijp-sessie in de moskee ff wil onderbreuken om voor het beestje te zorgen.
zoals gezegd heb ik geen respect voor extreme fundamentalisten, zware criminelen, en groeperingen die zich als "gast" niet willen aanpassen aan de samenleving.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jaja
[..]
Onder welke normen en waarden valt deze uitspraak. Respect?
En Risale valt onder die groeperingen?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:44 schreef Darkster het volgende:
[..]
zoals gezegd heb ik geen respect voor extreme fundamentalisten, zware criminelen, en groeperingen die zich als "gast" niet willen aanpassen aan de samenleving.
Het lijkt erop dat je je emotioneel erg betrokken voelt bij deze voorval. Mag ik vragen waarom dat is? Kende jij de omgekomen dief?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:43 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Blijkbaar ligt het probleem dan ook bij je opvoeding en dus bij je ouders. Dat is niet jouw schuld hoor. Jij kunt het niet helpen dat je wordt opgevoed door mensen die wereldvreemd zijn.
Er is een verschil tussen een ongeluk waarbij alleen jijzelf bent betrokken en een 'ongeluk' waarbij je zojuist 3 keer over iemand anders bent heengereden. In geval van eigen ongeluk, ga je je natuurlijk geen zorgen maken om een ander. In geval van een 'ongeluk' waarbij waarschijnlijk een dode is gevallen, is dat normaalgesproken anders.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft bij een brommer ongeluk haar kaak gebroken en haar knie aan gort gereden.
Het eerste wat ze zei na de klap was "mijn panty, mijn panty is stuk"
Jij hebt een lesje psychologie nodig, want dergelijke idiote reacties zijn heel goed te verklaren.
Jij wilt haar gewoon als schuldige zien en grijpt zoiets aan om te bewijzen dat ze meer in zat over haar spulletjes dan over het ongeluk.
Nee, ik kende de dief niet. Ik ken namelijk geen dieven. Ik ga enkel om met vrome moslims.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:46 schreef Redux het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je je emotioneel erg betrokken voelt bij deze voorval. Mag ik vragen waarom dat is? Kende jij de omgekomen dief?
Waarvan de politie al zegt dat het onzin is.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:47 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Er is een verschil tussen een ongeluk waarbij alleen jijzelf bent betrokken en een 'ongeluk' waarbij je zojuist 3 keer over iemand anders bent heengereden.
Waarom neem je het dan op voor deze marokkaanse dief?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Nee, ik kende de dief niet. Ik ken namelijk geen dieven. Ik ga enkel om met vrome moslims.
Je hebt een slecht waarnemingsvermogen als jij uit mijn posts opmaakt dat ik me emotioneel betrokken voel bij dit voorval.quote:Het lijkt er eerder op dat jij emotioneel erg betrokken bent bij dit voorval. Komt dat omdat je zelf een bepaalde aversie voelt jegens marokkanen?
ja en jij interesseert je alleen voor omgekomen mensen als het Marokkanen zíjn, kanik ook wel zeggen, dus houd dat soort commentaar bij jequote:Op woensdag 19 januari 2005 13:47 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een ongeluk waarbij alleen jijzelf bent betrokken en een 'ongeluk' waarbij je zojuist 3 keer over iemand anders bent heengereden. In geval van eigen ongeluk, ga je je natuurlijk geen zorgen maken om een ander. In geval van een 'ongeluk' waarbij waarschijnlijk een dode is gevallen, is dat normaalgesproken anders.
Hieruit kun je conculderen dat iemand van ons beide een cursus psychologie nodig heeft, maar ik ben het niet. Jij wilt haar gewoon een hand boven het hoofd houden, want ze heeft toch maar een marokkaan overreden.
Ah, jij stond er gisteren bij, hoe weet jij dat ze 3keer over hem heen is gereden? Heb je je al bij de politie gemeld als getuige?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:47 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een ongeluk waarbij alleen jijzelf bent betrokken en een 'ongeluk' waarbij je zojuist 3 keer over iemand anders bent heengereden. In geval van eigen ongeluk, ga je je natuurlijk geen zorgen maken om een ander. In geval van een 'ongeluk' waarbij waarschijnlijk een dode is gevallen, is dat normaalgesproken anders.
Hieruit kun je conculderen dat iemand van ons beide een cursus psychologie nodig heeft, maar ik ben het niet. Jij wilt haar gewoon een hand boven het hoofd houden, want ze heeft toch maar een marokkaan overreden.
Die vrouw was duidelijk in shock als ik de beschrijving hoor. Die had duidelijk niet in de gaten wat er precies gebeurd is. Voor hetzelfde geld dacht ze dat ze een paaltje of de stoep geraakt heeft. Als je leest wat volgens de getuigen haar eerste reacties waren, past dat duidelijk van iemand die in shock is. Een shock die mogelijk ontstaan is door een direct gevoel van onveiligheid nadat haar tasje met spullen gepakt is. Een gevoel van veiligheid dat niet matrieel, maar immatrieel is. Een gevoel dat door Ali is afgenomen. In een klap van een gevoel van "ik ben veilig" naar "ik loop gevaar" doet vreemde dingen met mensen. Door dergelijke shock kan men tot vreemde acties. komen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:47 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Wat blaat jij nou weer met je 3x overheen gereden. Lees de politieverklaringen eens, maar nee jij gaat uit van de objectieve verklaringen van de vriendjes van het crimineeltje...quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:47 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
ja mijn vader was werkloos, zat de hele dag in de moskee en sloeg mijn moeder en verkrachte mijn zusjequote:Op woensdag 19 januari 2005 13:43 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Blijkbaar ligt het probleem dan ook bij je opvoeding en dus bij je ouders. Dat is niet jouw schuld hoor. Jij kunt het niet helpen dat je wordt opgevoed door mensen die wereldvreemd zijn.
[..]
quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:24 schreef milagro het volgende:
Goed verhaal, Doc.
![]()
Nee, hij had niet dood gehoeven en nee hij had niet dit verdiend, maar compassie verdient hij ook niet.
Hij heeft de eerste domino steen zélf omgegooid.
![]()
Je hebt een slecht waarnemingsvermogen als jij uit mijn postst opmaakt dat ik het opneem voor een dief.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:52 schreef Redux het volgende:
[..]
Waarom neem je het dan op voor deze marokkaanse dief?
[..]
Je hebt een slecht waarnemingsvermogen als jij uit mijn posts opmaakt dat ik me emotioneel betrokken voel bij dit voorval.
Jij lult gewoon dom, jij gaat er bij voorbaat al vanuit dat die Chimeze vrouw die marokkaan express heeft doodgereden, en wel 3x over hem heen is gereden om er zeker van te zijn dat die dood isquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:58 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Je hebt een slecht waarnemingsvermogen als jij uit mijn postst opmaakt dat ik het opneem voor een dief.
Okay, wat is je punt dan precies in deze discussie? Kun je dat voor de duidelijkheid aangeven?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:58 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Je hebt een slecht waarnemingsvermogen als jij uit mijn postst opmaakt dat ik het opneem voor een dief.
Ik wel in elk geval, net als meer dan de helft van de Nederlanders. Waarom komen moslims (lees: Marokkanen) zo vaak negatief in het nieuws. Verhoudingsgewijs gezien klopt het niet.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Nee, ik kende de dief niet. Ik ken namelijk geen dieven. Ik ga enkel om met vrome moslims.
Het lijkt er eerder op dat jij emotioneel erg betrokken bent bij dit voorval. Komt dat omdat je zelf een bepaalde aversie voelt jegens marokkanen?
"Ja, maar een ander doet het ook" Hoe voelt dat, een slachtofferrol? Bovendien interesseren alle mensen mij. Ik maak geen onderscheid.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:55 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en jij interesseert je alleen voor omgekomen mensen als het Marokkanen zíjn, kanik ook wel zeggen, dus houd dat soort commentaar bij je
Noem er maar 1 dan, aangezien er te over zijn.quote:Ze is niet drie keer over hem heen gereden.
En nee bij een ongeluk waar een ander bij betrokken is hóeft dat helemaal niet anders te zijn, voorbeelden te over daarvoor.
Bron?quote:Het is je distancieren van het gebeuren, je richten op onbelangrijke details omdat je de belangrijke verschrikkelijk details niet kunt bevatten nog of niet aan kan, niet beseft, niet wilt beseffen.
En dat gebeurt ook als er slachtoffers anders dan jijzelf erbij betrokken zijn.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:58 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Hoe lang ga jij dit toneel stukje nog volhouden?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Het lijkt er eerder op dat jij emotioneel erg betrokken bent bij dit voorval. Komt dat omdat je zelf een bepaalde aversie voelt jegens marokkanen?
Nee, stond jij erbij? Ik luister niet alleen naar de politie, want zo zwart-wit is mijn wereld niet. Ik neem ook de uitlating mee in mijn overwegingen van direct betrokkenen die je in de media hoort. Daarop baseer ik mijn mening.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:56 schreef Darklight het volgende:
[..]
Ah, jij stond er gisteren bij, hoe weet jij dat ze 3keer over hem heen is gereden? Heb je je al bij de politie gemeld als getuige?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |