Hij zal vast wel eens in de zoveel tijd naar de moskee gaan, een moslim en een crimineel dusquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:59 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Iets zegt me dat deze jongen weinig met een moskee te maken had. Maar je moet toch ergens een opening in vinden om je ongenoegen over de Islam kenbaar te maken, niet waar?
Van mij part was het een Fries, Engelsman, Nederlander of een Spanjaard. Ik zou precies dezelfde mening hebben.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Alleen het woord Marokkaan al werkt hier voor menigeen als een rode lap op een dolle stier.
*proest* Je kan het nog zo hard roepen, je zit er simpel weg naast met je gekleurde mening.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:56 schreef Redux het volgende:
[..]
*proest* Je kan het nog zo hard roepen, je zit er simpel weg naast met je gekleurde mening.
Maakt dat wat uit? Zijn marokkanen minder dan een ander mens? Ik probeer niets goed te praten. Daarentegen zie ik jou het inrijden op mensen wel goed praten.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:56 schreef Darkster het volgende:
Risale - I-Nur>>> ben je zelf ook marokkaan? je bent het anders aardig aan het goed/om-praten....
Die kans zit er zeker in. Maar waarom moeten zijn ouders daar dan blijven? Wat hebben die misdaan?quote:ik hoop dat als ze die vent in marokko gaan begraven ze er ook blijven.
Nederland is zeker een kutland vol ongelovigen, maar je kijk op vrouwen verbaast me. Of toch weer niet. Vrouwen zijn geen hoeren, maar als jij dat graag zo ziet, dan is dat jouw probleem en heb je hulp nodig.quote:nederland is toch een kutland vol ongelovigen en waar de vrouwen allemaal hoeren zijn
Dat is de schuld van de mediaquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:59 schreef Redux het volgende:
[..]
Klopt. Dat komt niet uit de lucht vallen. Aanleiding zijn de marokkaanse jongeren die steeds weer negatief in het nieuws komen. Dit voorval is er weer zo 1.
Even voor de duidelijkheid Doc, reagerend op je andere post, ik weet dat afkomst en huidskleur voor jou niet telt, maar dat geldt helaas niet voor alle users op Fok, dat zal jez zelf ook wel duidelijk zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Wellicht komt dat doordat dit soort lieden als die nu dood is mensen veel leed is aangedaan. Er wordt wel gezegd "het is maar een tasje", maar wat vaak in dergelijke tasjes zit kan van onmeetbare waarde zijn voor mensen. Van die kleinde dingen die een deel van je ziel zijn, die je graag bij je kan willen hebben. Een broche van een overleden moeder, een foto van een zeer dierbaar moment, dergelijke zaken die voor de dief van geen en enerlei waarde zijn, maar doordat die gast een bankpasje en wat matrieële dingetjes wil (bedenk dat de DIEF juist de gene is die alleen om matriële zaken geeft en voor wie de kwaliteit van het leven van de ander geen betekenis heeft), jat hij een stuk van iemands ziel die hij vervolgens weggooit alsof het oud vuil is. DAT is traumatisch. Dat iemand in jouw auto komt waardoor je zelfs in je eigene ruimte niet meer veilig voelt en met de angst rondloopt dat iemand dat zomaar kan doen. Dat er bekend is dat dat soort gastjes niet echt gestraft worden. Dan kan het een goed gevoel zijn dat eindelijk iemands leven afgenomen wordt, vanwege al die kleine stukjes leven dat soort gastjes dagelijks van mensen afnemen door ze in angst te laten leven, door dingen van ze af te nemen die zo dierbaar en onvervangbaar zijn - matrieel en immatrieel-.
Ook hoor ik het argument af en toe dat iemand jeugdzondes kan hebben, maar die gast was niet bezig met een "jeugdzonde". Het was geen kutpubertje, maar iemand 19. Dat is daadwerkelijk een groot verschil. Veel van die gastjes die in hun puberteit crimineel waren maken zo rond hun 18e de beslissing: gaan ze door of niet, omdat vanaf hun 18e ze onder het volwassen recht vallen. Wat voor hun 18e op het strafblad staat wordt vernietigd. DAT waren de jeugdzonden. Na je 18e is het geen jeugdzonde meer. En dat bleek bij deze Ali waarvan bekend was dat-ie dit soort zaken vaker deed. En als het aan mij ligt, mogen gastjes die na hun 18e voor de vijfde keer voor dit soort dingen opgepakt worden de doodstraf krijgen. Dan zijn ze onverbeterlijk en is hetgeen vergissing meer. Dan hebben ze kansen gehad om zich te verbeteren. Dat lukt dan nooit meer. Afmaken als de honden die het zijn.
SCH, zal nu wel geschokt zijn, maar het spijt me: dit meen ik. Dit soort gasten vergallen voor zoveel mensen de kwaliteit van het leven op matriële en immatriele wijze dat zij het leven niet waard zijn. Ik zeg ook niet dat iemand bij z'n eerste gestolen dropveter standrechtelijk geëxecuteerd moet worden, maar ik heb het echt over onverbeterlijke gasten. Als iemand een structureel betere oplossing weet voor dat soort figuren die dagelijks mensen hun leven vergallen mag-ie het zeggen ...
1. Wie zegt dat hij eens in de zoveel tijd naar de moskee ging?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:02 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Hij zal vast wel eens in de zoveel tijd naar de moskee gaan, een moslim en een crimineel dusMaaar wel een dooie momenteel
![]()
Ik heb het idee dat dat niet geldt voor iedereen in deze discussiequote:Op woensdag 19 januari 2005 13:02 schreef Noca het volgende:
[..]
Van mij part was het een Fries, Engelsman, Nederlander of een Spanjaard. Ik zou precies dezelfde mening hebben.
Dat je dan rare dingen gaat doen is psychologisch te verklaren.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:01 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Dat klopt. Net zoals je er niet aan denkt dat je een mens hebt overreden en ipv je te bekommeren om de persoon onder je auto, maak je je meer zorgen om dat niemand op je tas en je spullen gaat staan terwijl jij je tas weer bijeenraapt.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:08 schreef Darkster het volgende:
dat dat in jullie gemeenschap heel normaal is, een kapotgeslagen persoon, weten we wel.
Dit verhaal zou zo uit het dagelijks leven ergens in de rimboe in Afrika gerukt kunnen zijn, waar het gebruikelijk is dat mensen de wetten niet erkennen en het recht in eigen hand nemen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
Die vrouw heeft een weloverwogen besluit in luttele seconden genomen.
Oeps. Autodeur wordt opengerukt en tas weggegrist.
1 Autodeur eventueel weer sluiten.
2 Voor en tegens afwegen om tot actie over te gaan.
3 Auto gauw in de achteruit versnelling zetten.
4 Boompje uitzoeken om klem te rijden.
5 Niki Lauda's coureur eigenschappen herinneren.
6 Knul afstraffen d.m.v. doodrijden.
En probeer dat eens te projecteren op de situatie van de nabestaanden, vrienden en kennissen van de straatroverquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:08 schreef Darkster het volgende:
[..]
Dat je dan rare dingen gaat doen is psychologisch te verklaren.
ja duh. zou jij het leuk vinden als je net de een hadtasjes heb gestolen en je meteen geld aan oom agent voor de boete zonder helm rijden mag geven. hey die marokkanen werken niet voor niks...quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:05 schreef Gio het volgende:
Het slachtoffer had wel zijn helm op. Dat betekent dat hij in ieder geval op dat punt beter de wet volgde dan de gemiddelde scooterrijdende jeugd.
Dat zeg ik, al was het niet fysiek danwel geestelijk!.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:08 schreef Risale-i_Nur het volgende:
1. Wie zegt dat hij eens in de zoveel tijd naar de moskee ging?
Ja, iemand die zich een moslim noemt is naar de Nederlandse maatstaven een moslim.quote:2. Is een moslim nog moslim als hij alles doet wat God heeft verboden?
Het was een moslim, dat moge duidelijk zijn.quote:te zetten in een topic over de Islam, is wel een grote kunst. Maar bepaalde mensen hebben nu eenmaal de fundamentalistische neiging om ieder topic om te zetten in een topic over de Islam.
Ja, ze was zo in shock dat ze besloot iedereen op afstand van haar tas te houden terwijl ze haar make-up spullen weer bijeenraapte.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:08 schreef Darkster het volgende:
[..]
Dat je dan rare dingen gaat doen is psychologisch te verklaren.
die vrouw was in shock na het zien van die dodelijk verwonde Ali B
dat dat in jullie gemeenschap heel normaal is, een kapotgeslagen persoon, weten we wel.
Volgens mij had hij die helm ook op bij de overval om niet herkend te worden...quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:12 schreef Darkster het volgende:
[..]
ja duh. zou jij het leuk vinden als je net de een hadtasjes heb gestolen en je meteen geld aan oom agent voor de boete zonder helm rijden mag geven. hey die marokkanen werken niet voor niks...
Bron?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:13 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat zeg ik, al was het niet fysiek danwel geestelijk!.
Ik noem mijzelf paus. Ben ik nu een paus naar de nederlandse maatstaven?quote:[..]
Ja, iemand die zich een moslim noemt is naar de Nederlandse maatstaven een moslim.
Waaruit kon je dat concluderen als ik vragen mag? Of zie jij iedereen die niet blank is als een moslim? Dan zou je broeder Van der Ven eens om meer info moeten vragen.quote:[..]
Het was een moslim, dat moge duidelijk zijn.
Dat was onderhand wel duidelijk denk ik. Maar bedankt voor het benadrukken. Het kan maar niet vaak genoeg benadrukt worden.quote:Ook wil ik nog even benadrukken dat het een Marokkaan was.
Als jij je overoveroveroverovergrootouders ook pedofiel wilt noemen, dan ja.quote:Jij bent zeker ook een aanhanger van die pedo "profeet" he?
Zoveel gelul, zo weinig inhoud. Maar ook dat zijn we wel van je gewend.quote:Nuff said.![]()
Het zou goed kunnen dat er tegenstrijdigheden in zitten. Kan je aanwijzen welke punten van tegenstrijdigheid?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:07 schreef SCH het volgende:
Ik ben niet geschokt door je post al verbaast het me wel nogal want ik zie nogal wat punten die tegenstrijdig zijn en vooral je roep om de doodstraf vind ik merkwaardig.
Het verschil met witte boorden criminelen en tasjesdieven is de immateriele schade die ze aanrichten. Ten eerste tasten tasjesdieven en in brekers het immateriele gevoel van veiligheid aan - het gevoel dat je op straat, in je auto, in je eigen huis. Ten tweede nemen ze vaak ook zaken mee die gevoelsmatig veel meer betekenen en voor de persoon zelf een onmeetbare emotionele waarde hebben die nooit meer te vervangen zijn. Ten derde is het een persoonlijke aanval: er is een iemand die direct er de dupe van is en waarvoor de kwalititeit van het leven in eenklap een enorme knauw krijgt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:07 schreef SCH het volgende:
Bovendien gaan je voorbeelden voor tal van andere delicten op. Ik vind dat er nogal wat witteboordencriminelen zijn, en ook politici, die moedwillig het leven verzieken.
Die mensen zijn ook vaak onverbeterlijk en vallen veel in herhaling. MOeten die dood?
Misschien dat ik hier tegenstrijdig in kan zijn. Aan de ene kant kan ik het met je eens zijn dat iemands leven veel waard is, maar mensen die doelbewust het leven van andere vergallen en blijven vergallen en daarna weer opnieuw vergallen, daar heb ik heel erg veel moeite mee. Wat MOET je met die mensen die ondanks traject en project en praten en hulp en weet ik veel wat het leven van andere BLIJVEN vergallen?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:07 schreef SCH het volgende:
Nee, wij gaan daar niet over. Iedereen heeft recht van leven - iedereen is een kind van zijn of haar ouders en wij hebben niet en nooit het recht om het overlijden van iemand toe te juichen of te wensen. Dat is ten diepste mijn mening.
Dat weet ik wel zeker en dat is erg jammer.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat niet geldt voor iedereen in deze discussie
Oeps autodeur en tas met persoonlijke, zelf betaalde en zaken van emotionele waarde die niet in geld uit te drukken zijn word door 2 aso's op een scooter uit JOUW auto gestolen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
Die vrouw heeft een weloverwogen besluit in luttele seconden genomen.
Oeps. Autodeur wordt opengerukt en tas weggegrist.
1 Autodeur eventueel weer sluiten.
2 Voor en tegens afwegen om tot actie over te gaan.
3 Auto gauw in de achteruit versnelling zetten.
4 Boompje uitzoeken om klem te rijden.
5 Niki Lauda's coureur eigenschappen herinneren.
6 Knul afstraffen d.m.v. doodrijden.
ja het hele dilemma ontstond naar aanleiding van tasje. vrouw had net iemand dood gereden, om haar aandacht af te leiden richt ze zich op tasje... (psychologisch is er een goede verklaring voor maar weet niet meer exact hoe dat zat).quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:13 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ja, ze was zo in shock dat ze besloot iedereen op afstand van haar tas te houden terwijl ze haar make-up spullen weer bijeenraapte.
Ik weet niet wat voor opleiding en opvoeding je hebt genoten, maar je kijk op de wereld buiten je kamertje lijkt wel behoorlijk vertroebeld. Weet je zeker dat je in je jeugd niet heel hard op je hoofd bent gevallen?
Jajaquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:35 schreef Darkster het volgende:
gelukkig hebben mijn ouders mij altijd waarden en normen bijgebracht en respect voor anderen. ik heb voor iedereen respect van chinees tot rus, geel, rood zwart. boedhist, christelijk moslim.
Onder welke normen en waarden valt deze uitspraak. Respect?quote:en ten slotte. ik hoor je varkentje hier nog knorren vol ongeduld, Risale-I-Nur, dus neuk dat beestje asjeblieft weer ff in zijn hol of vraag je vader of hij de pijp-sessie in de moskee ff wil onderbreuken om voor het beestje te zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |