abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24768205
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:55 schreef Wepeel2 het volgende:
Azumi
Hoe vond je dat 360° shot?
  woensdag 26 januari 2005 @ 22:17:53 #152
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24768351
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:10 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Hoe vond je dat 360° shot?
Duizelingwekkend.
Wel een opvallend shot en het zag er tof uit.
Sorry, ik kom verder niet tot een diep filosofische beschouwing van dit esthetische huzarenstukje
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 27 januari 2005 @ 00:03:38 #153
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24770678
The 'High Sign'

Keaton's eerste onafhankelijke 2 reeler. Een korte film dus. 20 minuten, maar dat doet niks af aan de kwaliteit. De opbouw is naar de climax ( ) is aardig, zitten leuke, erg vernuftige stukjes in, maar de laatste vijf minuten zijn helemaal geweldig. Buster bevind zich in een huis met allerlei geheime gangen en doet echt de mooiste stunts daarmee. Prachtig! Moet je gezien hebben!

En bijna alweer vergeten, hoewel ik hem echt net heb gezien:

In Cold Blood

Erg matig. Had hiervan gehoord dat het een nogal heftige film moest zijn, maar dat was het voor mij helemaal niet. De inbraak en moord waar het verhaal om draait zijn best excpliciet in beeld gebracht, maar aangezien je geen moment de tijd krijgt de slachtoffers en de daders te leren kennen boeit het gewoon niet wat er op het scherm gebeurd. Ook de rest van de film waar we het doen en laten van de daders na de moord te zien krijgen is totaal oninteressant.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 27 januari 2005 @ 01:51:42 #154
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24772017
Cure
http://www.imdb.com/title/tt0123948/

2de keer dat ik hem zag en weer was ik compleet in de war nadien maar weer voelde ik me nogal ongemakkelijk nadien. Op een zelfde manier als ik met Kairo (zelfde regiseur) en The Exorcist had.

Dus ik heb ff op internet gekeken en wat theoriën over het plot gelezen. Maar ik zal geen spoilers geven.

Horror is voornamelijk monsters/griezelige scenes/bloed. Hoewel deze film de nodige bloedige scenes heeft is de uitwerking anders. Hij is vrij lang, traag en heeft nauwelijks achtergrond muziek. Hij gebruikt ambient geluiden(ruis, natuurgeluiden, achtergrond herrie maar dan op een onnatuurlijk volume, stilte) om een onnatuurlijke sfeer te scheppen. Verder worden nogal wat vragen aan de kijker gesteld.

In het kort een aantal moorden worden gepleegd. Alle slachtoffers zijn op een bepaalde manier verminkt. Maar alle vermoedelijke daders zijn doodnormale mensen die in real life nooit zoiets zouden doen. Grappige is dat de werkelijke dader al in de eerste 15 minuten word ontmaskerd.. Maar dat is niet het doel van de film. De echte vraag is waarom gebeurd dit.

bijzonder griezelig filmpje maar je moet er de tijd voor nemen want hij heeft geen jump scares waar hollywood zo gek op is. Denk Se7en maar dan beter, griezeliger en heel veel meer bizar.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:51:19 #155
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24773207
Family Plot

Hitchcock's laatste en dat is ook eigenlijk het enige wat deze film vermeldenswaardig maakt. Verhaal begint als een of andere B-movie, hangt redelijk erg van toevalligheden aan elkaar en de acteurs vond ik maar zo zo. Gelukkig weet Hitch er nog wel een redelijk vermakelijk filmpje van te maken, maar geen moment meer dan dat.
pi_24773362
Gisteren How Arnold Won The West gekeken.

Wel boeiende docu over het proces van de stemming over een recall in Californië. Wordt aardig in beeld gebracht hoe het hele proces in gang is gezet door 1 persoon, namelijk een rijke zakenman met dubieus verleden en dubieuze broer. Aanvankelijk is hij zelf ook verkiesbaar, maar later trekt hij zich terug.
Ook krijgt de kijker aardig te zien hoe Arnold totaal geen tegenstand krijgt, behalve uit de hoek van een andere mediabekendheid wiens naam me is ontschoten. Deze vrouw doet haar best om wat tegengewicht te bieden aan Arnie's opkomst, maar de media zijn om onduidelijke redenen op Arnie's hand.
Dat is overigens vreemd, want tegen het einde van de docu wordt de situatie van de pers in het hele circus in beeld gebracht. Arnold doet geen interviews, slechts enkele debatten en zijn persvoorlichters doen hun uiterste best om iedereen aan het lijntje te houden.

Al met al leuke docu. Ik heb hem op IMDB een 7 gegeven. Niet zo zeer om hoe hij in elkaar zit maar meer om het inzicht dat hij verschaft in het hedendaagse gekkenhuis dat Amerikaanse politiek heet.
Nou lijkt me wel ja
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:16:55 #157
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24773469
Closer (Mike Nichols, 2004)
Sterke performances dragen de film. Met name Clive Owen en Natalie Portman, die ook veel nominaties en awards krijgen, schitteren in de film. Clive Owen mag van mij de Oscar op gaan halen, maar in de categorie van Natalie Portman zie ik liever Cate Blanchett voor haar rol in The Aviator winnen. De film behandelt thema's als liefde en vertrouwen op een gewaagde, originele, maar niet altijd bevredigende manier, daar is hij misschien wel te zwartgallig voor. We zien voornamelijk de negatieve momenten in de relaties en daardoor ontbrak het gevoel van medeleven gedurende bijna de gehele film, met name in het begin. Behalve qua thematiek is de film dus ook op dat vlak vergelijkbaar met Scener ur ett äktenskap van Ingmar Bergman, waar ik dus hetzelfde kritiekpuntje had, maar daar is alles wel wat sterker uitgewerkt. Wel erg mooie muziekkeuze met Damien Rice en klassieke stukken. ***½

Exorcist: The Beginning (Renny Harlin, 2004)
Suffe prequel wat uitblinkt in een incoherent plot. De regisseursgeschiedenis is hier vast de oorzaak van, maar volgens mij hadden ze het gewoon beter bij Paul Schrader kunnen laten. Renny Harlin heb ik nog nooit van subtiliteit kunnen betichten en hier krijg je dan ook flink wat "enge" scenes naar je kop geslingert zonder ook maar aan de logica te denken. **
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:43:23 #158
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24774612
One Week

Een short van Buster Keaton.
Waarin hij trouwt en van z'n oom een doe het zelf huis in elkaar zet pakket krijgt. En wat ie hier allemaal weer mee doet....
Echt, echt heel erg hoogstaande komedie. Ik ken niks leukers (afgezien van Chaplin misschien).
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:03:19 #159
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24774989
Finding Neverland
Ik vond hem goed. Johnny Depp is echt . Ik had niet het idee dat het drama er verschrikkelijk opgelegd was. Het enige waar ik wel moeite mee had was Kate Winslet, al is ze een een erg goede actrice, op één of andere manier kon ze mij niet overtuigen als moeder.
cijfer: 8
pi_24775328
S1m0ne

Slecht verhaal,ondanks dat wel vermakelijk
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:49:10 #161
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24775987
quote:
Een aanrader dus.
Sowieso is de aziatische suspense doorgaans om te smullen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_24776125
The Aviator
Wat een ontzettend gave film over een beetje excentrieke buitengewone man met een passie voor vliegen, Howard Hughes. Ik had nog nooit van m gehoord, maar zal m nu niet snel vergeten. De rol wordt ook erg goed neergezet door Leonardo, die ik eigenlijk nooit echt slecht vind (shoot me). De echte klasse zit m echter in het totale plaatje, de montage en techniek, de decors en aankleding en de heerlijk thirties muziek. Heerlijke sfeer met een mooi verhaal, en van mij mag ie flink scoren bij de oscars.
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:20:36 #163
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24777926
Garden State: uiterst fijne film. Doordat sommige bijrollen niet genoeg worden uitgewerkt werkt het drama soms niet zoals het zou moeten en ook sommige komische scènes doen het niet helemaal, maar er zijn zat erg lieve momenten. Portman zet een erg okaye rol neer die 180 graden anders is dan haar rol in Closer en ook Braff is erg tof. Dan is er ook nog de soundtrack die gewoon is. 8+.
White Chicks: ik had al eens geprobeerd erdoorheen te komen, en nu is het eindelijk gelukt. Het blijft stront. Niet grappig, niet leuk en niet vermakelijk. Gewoon kut. Orgazmo is The Apartment in vergelijking met dit wangedrocht. 2.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:14:58 #164
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24780026
Landmarks of Early Film, Vol. 1

Het is misschien wel geen echte film, maar op deze dvd staan echt het allereerste begin van de cinema, zonder deze pioniers had de filmwereld er nu misschien wel niet zo uitgezien
Staan echt een aantal zeer mooi en bekende filmpjes op, met Voyage to the Moon misschien wel het bekendst, maar verder ook the Great Train Robbery, de Lumiere filmpjes en de erg leuke tekenfilmpjes van Windsor McCay.

Aan iedere filmliefhebber aan te raden!
pi_24780178
Pink Floyd's The Wall [Alan Parker, 1982]

Inderdaad, niet het album, maar wel de film. In feite is het gewoon het legendarische album "The Wall" omgezet in een film. Anderhalf uur lang zijn heel wat nummers uit het album te horen, en daar draait de film 'The Wall' dan ook voor een groot deel rond.

Ik las op veel plaatsen dat je deze film best bekijkt als je stoned bent, en achteraf gezien kan ik me daar wel in vinden. Het is namelijk een heel erg wazige film. Het verhaal gaat eigenlijk over een rockzanger (Pink , gespeeld door Bob Geldof) die zwaar verslaafd is geraakt aan drugs. Pink wordt gevolgd tijdens z'n kinderjaren -z'n schooltijd- en door de jaren heen bouwt hij een muur om zich heen om zich te beschermen tegen de buitenwereld.

Zoals ik zei is het een erg vage film. Een echte 'film' kun je het eigenlijk moeilijk noemen, want er wordt echt nauwelijks in gesproken. Het is een combinatie van beelden van de hoofdrolspeler (en z'n levensverhaal) , en animatiebeelden. En vooral die animatiebeelden zijn vaak heel erg vreemd, en in vele gevallen ook gewelddadig.. Meestal duiden deze animaties ook op een gebeurtenis uit het verleden van Pink.

Het hoogtepunt van de film (imo) is het nummer "Another brick in the wall" en de daarbij horende scènes. Pink die op school zit en een gedicht schrijft. Maar wanneer de leerkracht dit merkt, vernedert hij hem voor z'n hele klas. Daarop speelt al de intro van Part I van "Another brick..". Enkele scènes later volgt Part II , met het voor mij meest indrukwekkende, geniale (en tegelijk angstaanjagende) shot , waarbij alle leerlingen van de school voor zich uit staren en de legendarische woorden "we don't need no education..." zingen..

Naar het einde toe, op het moment dat Pink helemaal wegzakt, en zichzelf ziet als machthebber over z'n eigen slaven (hij is een soort leider van een fascistische beweging, die ook terreuraanslagen pleegt op joden.. en eigenlijk iedereen die anders is). Ook dit levert enkele schitterende beelden (en bijhorende muziek uiteraard) op...

Het symbool van die beweging zijn de 2 hamers.. De scène met deze hamers is er 1 die op je netvlies staat gebrand na het bekijken.. Een beeld dat door je hoofd blijft spoken..

Pink Floyd.. de één vind het briljant, de ander vind het maar niets. Het eerste is op mij van toepassing.. Als fan moet je deze film eigenlijk echt wel zien. Ik heb er heel erg van genoten, "The Wall" is even indrukwekkend als geniaal als schitterend als ...

8.5/10
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_24780867
NIGHTMARE BEACH

WELCOME TO SPRING BREAK

So so slasher van Lenzi die ik nog maar op weinig goeds heb kunnen betrappen

pi_24787622
Taxi Driver #43

Wat een goede film blijft dit, een van de beste zoniet de beste Niro film in samenwerking met Scorcese. Prachtig acteerwerk en mooie klassieke scenes zoals " You Talkin to Me?"

8,5
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:30:43 #168
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24788782
Weather Woman
http://www.imdb.com/title/tt0114056/

Low budget filmpje uit Japan.
Tis een erotische comedy/musical/kungfu/comic book film.

Jaja. heel vaag. Dame vervangt normale weermeisje en laat haar slipje op TV zien en word populairste dame in Japan. Dit tot grote ergernis van de dochter van de directeur van de TV-zender. Dus die komt terug uit Parijs compleet met stokbrood(die overigens in vrijwel elke scene waar ze in zit te zien is) om Keiko de weervrouw van de troon te stoten.

Bizar filmpje die me best wel deed grinniken. Halverwege(lees middenstuk) zakt ie een beetje in maar de lesbische scenes tussen een schattig huishoudstertje en Keiko de weervrouw zorgen ervoor dat de aandacht erbij blijft. Daarna komt een compleet gestoorde finale waar de rivalen compleet in battle outfit de strijd met elkaar aangaan doormiddel van weer magie.

Umm ja... absoluut niet intelectueel maar wel grappig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 januari 2005 @ 23:38:35 #169
862 Arcee
Look closer
pi_24788974
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:20 schreef Sai het volgende:
Portman zet een erg okaye rol neer die 180 graden anders is dan haar rol in Closer
Ik vond de rol in Garden State veel beter bij haar passen dan die in Closer. Ik vind haar met haar zeer tengere lijf echt een meisje. Vond haar rol in Closer wel goed, maar niet beter dan in Garden State en zeker niet leuker. In Garden State was ze supercute.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 00:04:45 #170
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24789568
Un long dimanche de fiançailles

Een klein beetje Amelie 2 mag je het wel noemen, maar dat mag de pret niet drukken. Jeunet herhaald de vertelstijl die hij gebruikte bij amelie, maar doet dat gelukkig bij een heel ander, maar o zo mooi en o zo leuk verhaal. Het bruinachtige palet dat Jeunet over heel de film heeft geplaatst geeft de film een mooi oude look, de muziek is goed, en over het acteerwerk ook niets dan lof.
Maar het is toch de perfecte uitwerking van het verhaal dat deze film maakt. Met de voice-over, flash-backs, leuke humor, en een mooi liefdesverhaal.
Enige wat deze film wat minder maakt is dat het lastig te volgen is hoe Mathilda haar zoektocht precies doet. We horen zo veel namen, dat het op een gegeven moment voor mij iig niet meer mogelijk was echt te kijken of alles wel logisch was, maar dat ik gewoon ben gaan genieten van de film.
Wat een prachtige landschappen zitten er trouwens in de film en wat zijn ze mooi in beeld gebracht
  vrijdag 28 januari 2005 @ 02:14:00 #171
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24791378
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vond de rol in Garden State veel beter bij haar passen dan die in Closer. Ik vind haar met haar zeer tengere lijf echt een meisje. Vond haar rol in Closer wel goed, maar niet beter dan in Garden State en zeker niet leuker. In Garden State was ze supercute.
Ik vond haar in allebei de films erg goed. Als film ga ik meer voor Garden State, maar juist omdat Portman in Closer nogal tegen haar type inspeelde vond ik haar daar iets beter. Het verraste me wat meer. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te zien hoe ze twee totaal verschillende mensen geloofwaardig neer kon zetten.

Youth of the Beast: het volgt ongeveer hetzelfde verhaal als Yojimbo, maar qua uitvoering is dit totaal anders. We hebben martel- en actiescènes die niet zouden misstaan in een Miike, een beetje naakt, een homo die gezichten opensnijdt met een scheermes en een jazz-soundtrack. Erg hip dus. De duidelijkheid van het verhaal wordt nogal eens gedumpt voor meer vaart en stijl, en het acteerwerk is, eh, wisselend, maar dit is een erg leuke yakuza-film die van begin tot eind vermaakt. 8-.
Festen: het camerawerk is natuurlijk af en toe intens irritant, maar zorgt tegelijkertijd voor een hoog realisme dat de gestructureerdheid van het verhaal haast doet vergeten. Dit realisme, de ontzettend goede acteerprestaties en de geweldig geschreven dialogen zorgen voor een verdiende klassiekers-status. Erg meeslepend en pakkend, ondanks de structurele irritatiepunten. 8.
pi_24791596
Ik ga hier geen review meer van geven hoor, het is al bijna half vier en jullie weten toch wel dat ik dit een geweldige film vind. Dus ik duik lekker m'n bed in, ipv dat ik m'n tijd ga verdoen met het vertellen dat ik uitkijk naar de dvd. Dus. Click maar op het plaatje dan krijg je een hele goede review te lezen van iemand die er verstand van heeft.

dus.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 januari 2005 @ 08:16:17 #173
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_24792278
Meet The Fockers

Aardig vervolg op een redelijke film.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:35:01 #174
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24793923
The Treasure of the Sierra Madre

Hoewel het onderwerp van de film me niet geheel aanspreekt, en hoewel ik daardoor ook moeite had me te verplaatsen in de karakters is dit wel duidelijk gewoon een erg goede film. Voor ik het in de gaten had waren de 2 uur voorbij en dat zegt toch wat.
De film zit gewoon erg goed in elkaar, met een erg duidelijke structuur. Vooral het camerawerk viel me op, aangezien ik me nog erg veel kon herinneren van de vorige keer dat ik deze film had gezien.
Het acteerwerk vond ik voor het grootste deel wel wat tegenvallen, vooral Walter Huston (de zoon van ja) vond ik vre-se-lijk irritant. Geen leuke acteer, en Bogey zet hier ook niet z'n beste rol neer, ik prefereer hem toch echt (zonder baard) meer in z'n film-noirs of romances. Tim Holt vond ik daarentegen wel erg goed.
Ee muziek van deze film is natuurlijk ook klassiek.

The Goat

vrijdag 28 januari 2005 @ 11:02:16 #175
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24794405
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:35 schreef Hare het volgende:
Walter Huston (de zoon van ja) vond ik vre-se-lijk irritant.
De zoon van wie
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:15:45 #176
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24794621
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:06 schreef kinky_queen het volgende:
THE GRUDGE

Sarah Michelle Gellar is een mooie dame maar kan geen hele film dragen en ze is niet mooi genoeg om niet te hoeven kunnen acteren.

Ik heb het origineel niet vaak genoeg gezien om te kunnen zeggen dat het een 1 op 1 kopie is maar het scheelt niet veel volgens mij. Verder kunnen 3 leuke momenten geen hele film dragen

Matig.
THE GRUDGE

Wat een bagger-rip-off van "the ring"... Niet echt spannend & ook niet echt leuk. Af en toe wat "aardige" schrik-effecten, maar deze zijn zo sporadisch dat het niet de moeite waard is dit onding te huren.

3.5
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:14:54 #177
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24799027
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:04 schreef Hare het volgende:
Un long dimanche de fiançailles

Een klein beetje Amelie 2 mag je het wel noemen, maar dat mag de pret niet drukken. Jeunet herhaald de vertelstijl die hij gebruikte bij amelie, maar doet dat gelukkig bij een heel ander, maar o zo mooi en o zo leuk verhaal.
de manier van vertellen en filmen lijkt idd erg op de manier die dan Amelie wordt gebruikt. Dat en de hoofdrol voor Audrey Tatou zijn dan ook ongeveer de enige vergelijkingen die je tussen deze 2 films kunt trekken. Vind ik
Wel een toffe film trouwens

Gisteren in de sneak:

Vet hard
Na 5 jaar in de gevangenis te hebben gezeten komt Bennie (Jack Wouterse) vrij. Hij komt erachter dat zijn friture is verkocht en dat z`n pa op sterven ligt. De laatste wens van de vader is om z`n zoon, die gevangen zit in de zwaarst beveiligde gevangenis van Belgie. Aan Bennie en co. om hem te bevrijden en opzoek te gaan naar een nieuwe lever donor voor z`n pa...
Vooraf had ik niet al te hoge verwachtingen van deze nieuwe Nederlandse film. Maar het viel me echt helemaal mee. Dit is gewoon een hele, hele leuke comedy geworden. Het verhaal, dat niet al te sterk is, dient eigenlijk meer als kapstok om alle grove en slapstick achtige grappen die er bestaan met elkaar te verbinden. En dat lukt. De grappen zijn soms erg grof, vaak heel erg flauw maar zo flauw dat t wel leuk wordt. En blijft. Vooral dat laatste is erg knap gedaan door debuterend regisseur Tim Oliehoek. De hele film blijft t leuk. En alhoewel t een klein beetje minder wordt na de pauze, wordt t na t einde toe weer heel grappig. Het acteerwerk van Jack Wouterse is cool, net als van de rest van de cast.
Zo mogen wel meer Nederlandse films worden gemaakt. Petje af voor de regisseur, die hiermee wel degelijk z`n visitekaartje afgeeft

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 7,0/10
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:07:29 #178
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24804105
My Wife's Relations

Een wat minder Keaton Short. Keaton moet het toch echt hebben van z'n meer fysieke komedie en als ie het Chaplin pad op gaat (wat subtielere humor, minder stunts) vind ik het allemaal nog best aardig, maar niks hoogstaand.
pi_24806078
Fight Club

Geweldige film. Ik heb Fight Club SE dvd gekocht en deze dvd is echt waar voor zijn geld. Ik had vroeger al wel een groot deel van de film gezien, maar nog nooit helemaal gekeken. Ik moet toegeven, dit is een van de beste films die ik de laatste tijd heb gekeken en dit ligt zeker niet aan het aantal en soort films die ik heb gezien. Goed geacteerd door Brad Pitt en nog beter door Edward Norton (in American History X vond ik hem ook geweldig ). Ik ben blij dat ik de film op dvd heb gekocht, want ik ga hem zeker nog een aantal keer bekijken, omdat me volgensmij nog veelste veel is ontgaan. Kortom, Fight Club is echt een geweldige film die je moet hebben gezien.

IMDB: 8.5
mijn cijfer: 9
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:58:22 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24806595
Number 17
Een oude Hitchcock die in het begin vrij moelijk te volgen is. Nog een geluk dat ik de korte introductie op de DVD-hoes had gelezen zodat ik toch nog een beetje wist wat er aan de hand was. Uiteindelijk wordt alles wel duidelijk, maar het gaat allemaal moeizaam. Er zitten ook enkele erg vreemde plottwists in en een komische sidekick die vooral erg irritant is. Geen slechte film, maar soms zat Hitch hier toch een beetje te knoeien.

Murder!
Nog een oude Hitchcock over een dame die veroordeeld wordt voor moord. Een van de juryleden heeft echter z'n twijfels en gaat zelf op onderzoek uit.. Deze vond ik iets beter, er zat ook wat meer diepgang in en ook gewoon meer goede scènes. Leuk einde ook.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:07:01 #181
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24806776
La Nuit américaine (Day for Night)

Erg leuke, frisse film. We zien 2 uur lang de gebeurtenissen bij het maken van een fictieve film, en aangezien ik geinteresseerd ben in films en het maken ervan is het wel leuk op deze manier een kijkje achter de schermen te hebben. Want aangezien het drama natuurlijk volledig gefantaseerd is is de rest volgens mij wel zoals het in het echt gaat (acteurs die hun tekst verknoeien, buitenscenes, scene op balkon, sneeuw e.d.). Het verhaal dat door de film heengeweven zit vond ik het eerste uur matig, daarna was het best mooi. Maar toch, kijk deze film vooral voor een leuke kijk in de wereld die film heet
pi_24807379
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:07 schreef Hare het volgende:
La Nuit américaine (Day for Night)

Erg leuke, frisse film. We zien 2 uur lang de gebeurtenissen bij het maken van een fictieve film, en aangezien ik geinteresseerd ben in films en het maken ervan

bla bla
OTTO E MEZZO al gezien?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 01:27:13 #183
16701 scanman01
Today's a good day
pi_24809327
"National Treasure" met Nicolas cage, van Disney.

De film kwam wat traag op gang (we hadden hem al bijna weer uitgezet), maar na een kwartiertje begint het toch leuk te worden. Niet echt een standaard Disney film, maar toch wel duidelijk een film voor de hele familie. Het is een beetje "Goonies", maar dan met volwassenen.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 29 januari 2005 @ 02:22:03 #184
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_24810101
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:36 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

OTTO E MEZZO al gezien?
Ja, dat heeft hij. Ik kan het bevestigen.
Maar ik heb deze Truffaut nog niet gezien.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zaterdag 29 januari 2005 @ 02:38:27 #185
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24810261
Cannibal Holocaust
http://www.imdb.com/title/tt0078935/

hehe die hakt erin.
Anyway, veel mensen zullen hem wreed and ziek vinden maar ik vind hem goed. En onder alle extremen zit ook nog een relevante boodschap. Namelijk dat de zogenaamd beschaafde mens vaak zieker is dan de in hun ogen 'zieke en wrede' primitieveling.

verder

the Crow
http://www.imdb.com/title/tt0109506/

Inmiddels al meer dan 20 keer gezien. Blijft een fantastisch werkje. niet zonder fouten(sommige muziek werkt niet altijd en de comic relief had er uit gemogen. Met name die achterlijke Skank) maar erg mooi. Classic goth culture werkje.
pi_24810821
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 02:22 schreef Price het volgende:

* KQ slaps price around a bit with a large trout. Twice.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 09:55:36 #187
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24811290
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 02:22 schreef Price het volgende:

[..]

Idd, kheb hem gezien, maar vind de vergelijking een beetje ver gezocht, Otto e Mezzo is veel minder echt gericht op alleen het filmmaken. En dat is wat Nuit voor mij zo leuk maakt.
Verder is 8 1/2 ook een beetje te stylistisch naar mijn idee.
pi_24811320
SEVERE INJURIES

Lowbudget spoof op lowbudget slashers die maar so so is, soms wel geestig en de makers hebben genoeg horrors gezien, maar de film geniet duidelijk geen voordeel uit het lage budget.

Fans weten wat ze van Sub Rosa kunnen verw88

zaterdag 29 januari 2005 @ 09:58:40 #189
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24811321
The Iron Giant

Mwah, vond het verhaal wel erg simplistisch (beetje ET achtig) en kinderlijk, de animatie was tegenvallend.

The Three Ages

6,5
pi_24812274
FROZEN SCREAM

Geen wonder dat ik er geen moer aan vond, deze versie die ik heb gezien is gecut tot 70 min itt de normale lengte van +/- 85...

Vroeg me al af waarom dit een videonastie was/is

lol

[ Bericht 13% gewijzigd door kinky_queen op 29-01-2005 11:58:30 ]
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:55:36 #191
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_24812440
Shaun of the Dead
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_24812458
Moonraker
Tijd geleden dat ik die heb gezien, dus had er wel zin in om te kijken. Hij viel me niet tegen. Heel erg vermakelijk en gewoon echte bondactie die erin zit. Helaas soms iets te humoristisch maar ik kon het wel waarderen en erom lachen. Aanrader...
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:15:14 #193
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24812645
Muriel`s Wedding
Muriel (Toni Colette) is altijd al een buitenbeentje geweest. Ze hoort niet echt bij haar vriendinnen groep, heeft last van overgewicht, luistert de hele dag naar ABBA liedjes en t gezin waar ze uit komt is ook al niet al te best.Er zijn maar 2 dingen die ze graag wil in haar leven: trouwen en geaccepteerd worden zoals ze is...
Hele leuke film dit. Voor de rol van Muriel hebben precies de goede persoon gecast. Ze zet een geloofwaardig persoon neer. De bijrollen zijn lekker over the top, wat de film nog leuker maakt. Het goede van de film is waarschijnlijk ook dat veel mensen zich kunnen identificeren met Muriel, hetgeen t natuurlijk realistischer maakt. Naast de nodige humor is er ook een goede dosis drama, die goed uitpakt en gelukkig niet klef wordt.
Leuke en goede film die t aanzien waard is

IMDB Cijfer: 7,10/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:34:33 #194
46794 Berkery
Fat bastard
pi_24815814
De afgelopen dagen gezien:

Along came a spider

Een redelijke thriller over een ontvoering, met alle alle cliche's, maar met een verrassend einde.

Een zesje

Festen

Geweldige film, ik kwam er voor het slapen gaan zappend langs, en kom 'm niet meer uitzetten. Nachtrust . Maar zeker de moeite waard, prachtige film.

8.5

Dawn of the Dead

Ja, ik ken het orgineel en was wat sceptisch over de remake, maar ik vond 'm goed gedaan. De extra's op de DVD (Andy's story en de beelden van de nieuwszender) waren ook prima in orde, zo zie je ze niet vaak.

7.5

Kruimeltje

Ik kreeg Kruimeltje tegelijk met m'n DVD speler maar had 'm nog niet gezien. Leuk

7
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_24816298
Stille Nacht. Leuke Film
pi_24816358
resident evil Apocolypse.

Beetje een aftreksel van deel 1 en te voorspelbaar, maar toch een leuke film om te zien
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:31:15 #197
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24816738
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 09:55 schreef Hare het volgende:

[..]

Idd, kheb hem gezien, maar vind de vergelijking een beetje ver gezocht, Otto e Mezzo is veel minder echt gericht op alleen het filmmaken. En dat is wat Nuit voor mij zo leuk maakt.
Verder is 8 1/2 ook een beetje te stylistisch naar mijn idee.
Kijk dan eens The Bad and the Beautiful en Some Came Running. .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:29:30 #198
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24820056
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:31 schreef Sai het volgende:

[..]

Kijk dan eens The Bad and the Beautiful en Some Came Running. .
Thank you!

Gaan we maar eens even zien
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:29:58 #199
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24820068
Finding Neverland: erg goede acteerprestaties, een goed opgezet plot en prima regie, en toch schort er iets. Ik had het veel speelser en origineler verwacht, maar tis eigenlijk een behoorlijk conventioneel drama. Op de paar mooie fantasiescènes na vond ik het niet erg bijzonder. Het drama werkt ook slechts bij vlagen, maar misschien ben ik gewoon veranderd in een cynische klootzak, gezien de enorme lof die deze film ten deel is gevallen. Best okay, verder. 7+.
21 Grams: kijk, hiervan begrijp ik al een stuk beter waarom iedereen dit zo geweldig vindt. Dankzij het tempo, de structuur en de geweldige acteerprestaties is dit erg effectief en slopend als de hel. Als je eenmaal begrijpt hoe de verhalen in elkaar zitten wordt het wel vrij duidelijk hoe Iñárittu het non-chronologische gebeuren misbruikt om maar het laatste druppeltje drama uit iedere scène te persen, maar ik heb liever een film die een beetje, eh, valsspeelt maar wel werkt dan een klassiek verteld stukje vakmansschap dat er niet in slaagt om me te beroeren. 8+.
Secret Beyond the Door...: een beetje Rebecca, een beetje Suspicion en een hele dosis Freud, geregisseerd door Fritz Lang. Sommige scènes zijn erg spannend, maar over het algemeen zorgen het gedweep met de psychoanalyse en de production code (denk ik) ook voor wat irritatie. Lang's regie is erg okay en zorgt voor mooie plaatjes, maar hij is wat minder bekwaam in het regisseren van drama dan Hitch en daardoor komt de film pas in de tweede helft, als de thriller-elementen gaan overheersen, echt op gang. Wel heeft de film een lekker jaren '40 kitsch-sfeertje en mensen die niet spontaan overgeven bij Freud zullen dit waarschijnlijk een stuk meer waarderen dan ik, en ik vond het nog best okay. 7.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:45:12 #200
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_24820378
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 04:51 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

* KQ slaps price around a bit with a large trout. Twice.
Oh, I like trout!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')