Deze heb ik vanavond ook gezien. Een martial-arts film met een vette knipoog. Het verhaal stelt inderdaad weinig tot niets voor, maar de special effects zijn daarentegen werkelijk fenominabel en dragen in principe de gehele film. Af en toe nog een flinke scheut humor en je hebt een film die op z'n minst érg vermakelijk is. Ik vond hem top.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:02 schreef Wepeel2 het volgende:
Kung Fu Hustle / Gong Fu
De nieuwste film van Stephen Chow, de regiseur van Shaolin Soccer. Dit keer gaat het over een bende die dwarsgezeten wordt door wat vechtbazen uit een klein dorpje. Een beetje Asterix en Obelix dus.![]()
Net zoals Shaolin Soccer heeft het verhaal niet veel om het lijf. Een puntje van kritiek is ook hier dat het soms lijkt alsof het creatief inzetten van effecten belangrijker is dan het verhaal. Maar aan de andere kant werkt het gewoon ook vaak erg leuk. Je hebt het gevoel dat je een tekenfilm zit te kijken en veel vaker dan bij Shaolin Soccer moest ik daadwerkelijk lachen. Ook zitten er erg veel leuke karakters in de film.
De film is toch zeker wel een 7,5 waard.
Ik vond het karakter van Freeman vooral overbodig.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:06 schreef Gorro het volgende:
Million Dollar Baby (Clint Eastwood, 2004)
De constructie van een raamvertelling vond ik niet helemaal geslaagd, mede doordat de voice-over van Morgan Freeman niet echt goed vond.
Ik vond ze toch wel erg goed. Swank is ontzettend stoer in die scènes.quote:De boksscenes zijn redelijk in beeld gebracht maar niet uitzonderlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
de originele of de remake??quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:14 schreef Hare het volgende:
The Texas Chainsaw Massacre
Nou, ik zal het maar eerlijk toegeven, na 20 minuten heb ik hem uitgezet. Wat een rotzooi is dit zeg. Gaat echt helemaal nergens over. Acteerwerk is ook nog eens bagger. Bah!
hehe, die vond ik juist cool en spannendquote:
Ja. Da's een plan! Texas Chainsaw Massacre kijken om het acteerwerkquote:Op donderdag 3 februari 2005 12:14 schreef Hare het volgende:
The Texas Chainsaw Massacre
Nou, ik zal het maar eerlijk toegeven, na 20 minuten heb ik hem uitgezet. Wat een rotzooi is dit zeg. Gaat echt helemaal nergens over. Acteerwerk is ook nog eens bagger. Bah!
Ah, daar ben je eindelijk weer eens met je domme opmerkingen. Dat heb ik een tijdje moeten missen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ja. Da's een plan! Texas Chainsaw Massacre kijken om het acteerwerk. Wat verwachtte je dan? Je reageerde zeker ook verbaasd toen je er achter kwam dat het verhaal van Austin Powers niet zo realistisch was?
nou ja, gestoord. zo gestoord is t verhaal niet als je na gaat dat t echt is gebeurdquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:11 schreef Hare het volgende:
[..]
Ah, daar ben je eindelijk weer eens met je domme opmerkingen. Dat heb ik een tijdje moeten missen.
Ik verwachtte helemaal niks van deze film, zoals ik eigenlijk zo vaak een film ga kijken zonder een idee wat ik kan verwachten. En de rede dat ik hem heb uitgezet is dan ook niet het acteerwerk maar het vreselijk gestoorde verhaal.
Gelukkig heb je wel kunnen genieten van het mooie kleurengebruik in La Dolce Vita.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:11 schreef Hare het volgende:
[..]
Ah, daar ben je eindelijk weer eens met je domme opmerkingen. Dat heb ik een tijdje moeten missen.
Ik verwachtte helemaal niks van deze film, zoals ik eigenlijk zo vaak een film ga kijken zonder een idee wat ik kan verwachten. En de rede dat ik hem heb uitgezet is dan ook niet het acteerwerk maar het vreselijk gestoorde verhaal.
Kun jij natuurlijk heel anders over denken, maar mij dingen in de mond gaan leggen houd ik niet van.
Ehm, zwart en wit zijn dan wel geen kleuren, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Alleen ja, het is zo leuk om op al die kleine dingetjes te lopen gaan zeiken hequote:Op donderdag 3 februari 2005 14:46 schreef Sai het volgende:
[..]
Gelukkig heb je wel kunnen genieten van het mooie kleurengebruik in La Dolce Vita..
Kijk, ik had hem maandag gezien en vond het al zo vreemd dat ik hem niet echt geweldig vond maar gelukkig wordt mijn mening gedeeldquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:49 schreef Georges het volgende:
Saving Private Ryan
Een groep soldaten onder leiding van de volledig verkeerd gecaste Hanks gaat op zoek naar een soldaat Ryan. Hanks heeft voor mij toch te veel een 'good guy' imago. Ik vond hem wat te glad en te braaf voor deze film.
Het plot is ridicuul, alsof ze niks beters te doen hebben, maar vooruit het zij zo.
De openingsscene is indrukwekkend al had ik toch een beetje een 'er had meer in gezeten' gevoel.
De grootschaligheid van de operatie zag ik niet echt terug in de scenes, maar misschien heb ik wat gemist.
Na de landing zakt het geheel nogal in. Het wordt een beetje een reisverslag vol van emoties en contemplatie. Aan het einde wordt het wel wat beter al had ik daar een beetje een A-team gevoel bij.
De film duurt erg lang, er had zeker drie kwartier af gekund.
Als je een goede film wil zien over deze periode en persoonlijke ervaringen dan is Band of Brothers een grote aanrader.
Dat is weliswaar een serie, maar veel afleveringen vond ik beter dan deze hele film.
Een 6,5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |