Zat bij de lok en wagons die ik gister heb gekochtquote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:02 schreef Dualdude het volgende:
Ook gelijk maar digitaal, doe maar duur Leuk hoor
1 als ik moet kiezen uit C, K en M dan zeg ik K rails Lima dus blijkbaarquote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie hier allerlei termen voorbij komen, zoals C-rails, K-rails, M-rails....
ik heb alleen geen idee wat de naam is van de rails in de dozen in de kast hier. Dus hierbij een fotootje:
[afbeelding]
4vragen:
1. Welk type rails is dit?
2. Is dit nog te koop?
3. Wat kost het dan ongeveer?
4. Kunnen moderne locomotieven (eventueel digitaal) hierop rijden, of kan ik beter meteen hele nieuwe rails kopen en degenen zoals op de foto beter in de kast laten liggen?
Ik denk trouwens dat ik van het weekend nog een laatste poging zal ondernemen om mijn 1600 te repareren... lukt dat niet, dan wordt dat ding gewoon een statisch object op een toekomstige baan
Maar het is een beetje stom om een groot deel van je loccen niet te kunnen laten rijden, omdat je van tevoren niet even wilde proberen of het ging....quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:03 schreef SHERMAN het volgende:
Loc: als het niet lukt gewoon leeghalen dat ding en in "dual" tractie gebruiken? Ik weet niet hoe het heet maar dan rijden er zeg maar 2 locs op 1 trein en dat is natuurlijk mooi
daarom staat er als het niet lukken wilquote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:41 schreef Lucske het volgende:
[..]
Maar het is een beetje stom om een groot deel van je loccen niet te kunnen laten rijden, omdat je van tevoren niet even wilde proberen of het ging....
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:33 schreef Dualdude het volgende:
Dees:
http://www.maerklin.de/produkte/frontend/index.php?page=detail&detail&sCountryCode=de&start=0&nr=36850
Het probleem is echter dat er in de regel één flenshoogte wordt aangehouden en dat betekent dus dat je niet één loc niet kunt gebruiken, maar heel veel locs van het betreffende merk.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
daarom staat er als het niet lukken wil
beter zo gebruiken dan weg gooien toch
Waar gaat het nou over?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat er in de regel één flenshoogte wordt aangehouden en dat betekent dus dat je niet één loc niet kunt gebruiken, maar heel veel locs van het betreffende merk.
Mijn vader suggereerde gisteren trouwens dat ik later overstap op Marklinn, maar heeft dat niet het nadeel dat ik erg gebonden ben qua keuze van materieelleverancier?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat er in de regel één flenshoogte wordt aangehouden en dat betekent dus dat je niet één loc niet kunt gebruiken, maar heel veel locs van het betreffende merk.
Je snapt het punt niet: hij vraagt of nieuwe loccen, met digitaal, daar kunnen rijden. Dat kan, maar hij moet even kijken of die rails geschikt is voor de gehanteerde flenshoogte tegenwoordig. Het gaat niet om die loc die hij nu heeft, maar om de spullen die tegenwoordig geproduceerd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:59 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Waar gaat het nou over?
Ik bedoel dat als ie die lok niet gemaak krijgt (dat is dus niet meer KAN rijden omdat de motor ofzo kapot is) dat ie dat dan KAN doen
Dus met een beetje pech kan ik straks mijn oude wagons ook niet meer gebruiken? Dat zou wel erg jammer zijn. Qua locs maakt het me namelijk niet zo heel veel uit (moet toch nieuwe hebben tegen de tijd dat ik weer een modelbaan ga maken), maar ik heb wel een paar leuke wagons die ik zeker nog wil gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:21 schreef Lucske het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet: hij vraagt of nieuwe loccen, met digitaal, daar kunnen rijden. Dat kan, maar hij moet even kijken of die rails geschikt is voor de gehanteerde flenshoogte tegenwoordig. Het gaat niet om die loc die hij nu heeft, maar om de spullen die tegenwoordig geproduceerd worden.
In de regel loopt 't wel los, desnoods haal je wat losse assen die je er in plaats, of klem je ze in een boormachine en vijlt ze af.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus met een beetje pech kan ik straks mijn oude wagons ook niet meer gebruiken? Dat zou wel erg jammer zijn. Qua locs maakt het me namelijk niet zo heel veel uit (moet toch nieuwe hebben tegen de tijd dat ik weer een modelbaan ga maken), maar ik heb wel een paar leuke wagons die ik zeker nog wil gaan gebruiken.
Als het oude wagens zijn waarschijnlijk niet. Lima, Jouef en consorten hadden van die vaste dingen, niks kortkoppelingen en dergelijke. De grens ligt zo'n beetje bij de overgang van de plastig uitziende wagens naar enigszins kwaliteit. Tegenwoordig zijn NEM-schachten met dito koppelingen de standaard.quote:Ik zie trouwens op veel foto's andere koppelingen dan ik altijd had. Zijn deze makkelijk te vervangen ?
aaah er is een misverstandquote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:21 schreef Lucske het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet: hij vraagt of nieuwe loccen, met digitaal, daar kunnen rijden. Dat kan, maar hij moet even kijken of die rails geschikt is voor de gehanteerde flenshoogte tegenwoordig. Het gaat niet om die loc die hij nu heeft, maar om de spullen die tegenwoordig geproduceerd worden.
en ik heb het over:quote:4. Kunnen moderne locomotieven (eventueel digitaal) hierop rijden, of kan ik beter meteen hele nieuwe rails kopen en degenen zoals op de foto beter in de kast laten liggen?
beide gelijk op elk zijn eigen manier?quote:Ik denk trouwens dat ik van het weekend nog een laatste poging zal ondernemen om mijn 1600 te repareren... l
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |