Verhalen uit vorige levens uitgepluist. Een serie om naar uit te kijken lijkt me.quote:Mensen door trance terug in verleden
De KRO laat mensen in het nieuwe televisieprogramma Wie was ik? een regressietherapie ondergaan. Een therapeut brengt de deelnemers in trance, waarna ze in hun geest terugkeren in een ver verleden. De redactie heeft de verhalen die bovenkwamen, vervolgens op waarheid getoetst. Presentator Derk Bolt is met de kandidaten afgereisd naar de plekken die de deelnemers in hun trance beschreven.
Dit kondigde de KRO gisteren aan. De twaalfdelige serie Wie was ik? is vanaf 15 mei te zien.
of een dokterquote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:39 schreef dokter19 het volgende:
of een straatmuzikant
Waarschijnlijk omdat ze nu of binnenkort met de opnames gaan beginnenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:03 schreef livEliveD het volgende:
Waarom stond het nu al in de Spits eigenlijk?
Daar zou ik nou wel weer bij willen zijn eik.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:06 schreef Darksoulz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze nu of binnenkort met de opnames gaan beginnen
Denk dat het ook erg pijnlijk kan zijn als je oor maar een dag in de knoop zou zittenquote:Op woensdag 19 januari 2005 00:06 schreef Morwen het volgende:
Een knoop in mijn oor kan ook, maar das vrij pijnlijk voor zo lang
Niet als je behoort tot de "lange oorlellen"-stamquote:Op woensdag 19 januari 2005 00:10 schreef Darksoulz het volgende:
[..]
Denk dat het ook erg pijnlijk kan zijn als je oor maar een dag in de knoop zou zitten![]()
![]()
Er gebeurt niks dat niet hoort, wat hoort en niet hoort, zal uiteindelijk worden verteld door wat er gebeurt. Alles gebeurt omdat het moet gebeuren, anders zou het niet gebeuren. Hetgeen dat niet gebeurt, en wel had moeten gebeuren, is slechts een illusie. Alles wat moet, is er.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:21 schreef Sakura het volgende:
Hoewel ik er eik een tegenstander van ben van regressie naar vorige levens zonder dat daar een noodzaak toe is. Het gevaar bestaat nl dat je dingen naar boven haalt die je niet naar boven hoort te halen. Het is tenslotte niet voor niets dat je je vorige levens niet herinnert, en heb je toch nog (onbewuste) herinneringen aan je vorig(e) leven(s) dan is dat veelal niet prettig en oorzaak van (emotionele) problemen in dit leven.
Dan slaat je sig nergens op, aangezien er dan ook geen fouten gemaakt kunnen worden in feite en dat de strijd van de mensheid voor harmonie en vrede gewoon moet gebeuren en dus in feite niet onderhevig is aan menselijke keuring.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:51 schreef Choices het volgende:
Er gebeurt niks dat niet hoort, wat hoort en niet hoort, zal uiteindelijk worden verteld door wat er gebeurt. Alles gebeurt omdat het moet gebeuren, anders zou het niet gebeuren. Hetgeen dat niet gebeurt, en wel had moeten gebeuren, is slechts een illusie. Alles wat moet, is er.
Nee.. harmonie en vrede is er al, je kan het niet creeëren, je kan het slechts vinden, groot verschil.quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:37 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Dan slaat je sig nergens op, aangezien er dan ook geen fouten gemaakt kunnen worden in feite en dat de strijd van de mensheid voor harmonie en vrede gewoon moet gebeuren en dus in feite niet onderhevig is aan menselijke keuring.![]()
Maar ja gelukkig is het niet echt je eigen fout dan dat die sig daar staat, dat scheelt weer.![]()
O nee, ik ben bekend met de implicaties van filosofiën als dit (althans de basis), en aangezien ze me niet bijster veel interesseren daar ze van weinig praktische waarde zijn voor mij hoef ik er niet meer over te horen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:34 schreef Choices het volgende:
[..]
Nee.. harmonie en vrede is er al, je kan het niet creeëren, je kan het slechts vinden, groot verschil.
Er kunnen In werkelijkheid geen fouten gemaakt worden inderdaad, maar om te leren gebruiken we de definitie toch. woorden zijn nodig om te leren, en om bewuster te worden, zelfs woorden als: Fout, goed, beter, slechter.
Maar je kan die woorden met verschillende lading zeggen, die lading maakt dan ook weer een wereld van verschil. Wanneer zeg Error, is het in die zin een error, dat de mensheid zich niet realiseert waar vrede te halen valt. Het is inderdaad niet error, in de zin dat zij ook uiteindelijk vrede zullen vinden, en dat het nu perfect is zoals het is.
Maar vandaar dat ik zo min mogelijk oordeel, en hoewel dat in contrast lijkt te staan met mijn Sig. Elk oordeel dat ik lijk te vellen, doe ik niet omdat het mijn mening is, maar om een punt duidelijker naar voren te brengen, als dat d.m.v. een oordeel mogelijk is.
je begint als het ware te communiceren op luchtige niveau's, de luchtigheid word gegeven door het feit dat je zelf, je eigen mening, geen oordeel bevat.
Om de eenheid te zien, heb je eerst onderscheid nodig. Om eenheid te onderwijzen, Moet je ook onderscheid onderwijzen. Maar op een ander manier, het word los van jezelf.. onzelfzuchtig in weze. Bijvoorbeeld dit wat ik je hier uitleg, leg ik niet uit omwille van mijzelf. Omdat bijvoorbeeld Mijn oordeel, en Sig, werd aangesproken. Nee, ip daarvan leg ik het uit zodat jij de diepere betekenis ervan kan begrijpen. Mocht je dat niet willen, tja dan zal dat in je reacties te voorschijn komen, en zal ik mijzelf gedeisd houden. Ik veer wel mee! haha.
Mits je ervan uitgaat dat incarnatie bestaat. Ik geloof er zelf ook wel in, maar het blijft een blind geloof. Ook voor jou, wees voorzichtig daarin.quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:07 schreef Enyalius het volgende:
incarnatie is iets wat is. of je er nu in gelooft of niet. regressie sessies zijn van tijd tot tijd nodig om emotionele problemen uit het verleden op te halen en op te lossen. als je het niet doet zou je bij traumatische onopgeloste ervaring er fysieke klachten van kunnen krijgen, zowel nu als in je volgende levens. het is dus van groot belang op problemen op te lossen of ze NU of in vorige levens plaats vonden. Je ziel moet er uiteindelijk een punt achter kunnen zetten anders blijf je die problemen maar met je meezeulen. en in je volgende leven weet je het niet eens meer waarom je bepaalde terugkerende klachten of problemen heb.
Lijkt me mooi als je in staat bent om dat te doen, maar misleid jezelf daar niet mee, is snel gebeurt namelijk.quote:maar regressie sessies door een ander te laten doen...nee dank je. ik mediteer wel en doe het zelf. stuk veiliger aangezien ik zelf in controle ben waar ik naartoe wil in het verleden. een middeleeuwse krijgsheer, een japanse samurai, een chinese vrouw die bloemen shikt...puur voor ontspanning en verkennen. tot nu toe heb ik nog geen een keer iets gedaan om een probleem bij mijzelf op te lossen.
Een functie, is nooit absoluut. De reden die jij hierboven geeft, is slechts een interpretatie van een concept. De reden Is mogelijk om dat voor jou als waarheid te houden, maar net zoals het geloven in incarnatie, blijft ook deze beredenering blind. Vergeet niet dat je logica persoonlijk is, en relatief is. Het kan je zelfs verblinden voor hoe het werkelijk zit, ook jou, en ook mij.quote:de reden dat je je voorgaande leven niet onthoud is simpel. je zou wel eens je oude familieleden kunnen gaan opzoeken, in contact te komen met oude vrienden en andere troep creeren door je onbezonnenheid. het is een bescherming tegen ons zelf omdat de meeste mensen nog niet weten hoe er mee om te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |