abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:39:10 #1
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24624290
In mijn zoektocht naar de waarheid ben ik al verschillende keren de naam Sheldan Nidle tegen gekomen. Hij beweerd een vertegenwoordiger en leraar voor de Galactische Federatie te zijn.

De teksten die hij schrijft zijn vertaald in het nederlands en staan op
Niburu.nl
http://www.niburu.nl/nieuws.php?sectionID=22

Om meer over hem te weten te komen ben ik op internet gaan zoeken. De enige informatie die ik in het Nederlands tegen ben gekomen staat op

www.Eenheids.net
quote:
Sheldan Nidle is op 11 november 1946 geboren in New York City en groeide op in Buffalo, New York.
Zijn eerste bovennatuurlijke en UFO ervaringen begonnen al kort na zijn geboorte en namen toe in 1955 met verschillende soorten contacten, verschijnselen en manifestaties in lichtvorm, buitenaardse bezoeken, informatiecessies aan boord van ruimteschepen en op Aarde, telepathische communicatie en het direct implanteren van kernkennis. Hij heeft gedurende talrijke jaren bij talrijke gelegenheden ruimteschepen gezien.
Rond zijn veertiende jaar verzocht Sheldan om stopzetting van de communicaties, aangezien hij te veel in conflict kwam met hun wetenschappelijke kennis en zijn studie van aardse wetenschappen.
Zij lieten hem met rust, maar vertelden hem dat ze terug zouden komen wanneer het tijd was, om zijn missie voor deze planeet en haar bevolking te voltooien.
Op de middelbare school werd Sheldan geplaatst in geavanceerde wetenschappelijke programma’s in deelgebieden van fysica, chemie en rekenkunde. Als tiener nam hij deel in een team, dat meehielp aan het ontwikkelen van de veld-ion-microscoop. Als een nog niet afgestudeerde aan de Staatsuniversiteit van New York in Buffalo, was hij vice-president van de Astronomieclub voor Amateurs.
Sheldan ontving zijn meestergraad in Zuidoost Aziatische Bestuur van de Ohio Universiteit in 1970, en een meestergraad in Amerikaanse Politiek en Internationale Overheid Administratie van de Universiteit van Zuid-Californië, waar hij een PhD-programma volgde (1974-1976); hij was vice-president voor wetenschappelijke programmering op Syntar Productions, waar hij een document ontwikkelde over het leven en werk van Nikola Tesla. Van de zeventiger tot het midden van de tachtiger jaren was Sheldan betrokken bij een wetenschappelijk onderzoek naar alternatieve bronnen van elektrische energie.
Halverwege de tachtiger jaren keerden zijn buitenaardse contacten terug. Hij is momenteel een vertegenwoordiger en leraar voor de Galactische Federatie.
De visie van Sheldan is bestemd voor de mensen, om een actieve rol te spelen in het opzetten van een samenwerkend bewustzijnsweb voor de nieuwe galactische samenleving. Zijn opdracht is Planetaire Actie Groepen te vestigen en ons te informeren en te ontwikkelen met betrekking tot de veranderingen die nu plaatsvinden (onze versnelling naar volledig bewustzijn) en onze nieuwe rollen als galactische mensen.
Ik weet ook dat hij verschillende boeken heeft geschreven waarvan deze twee het meest bekent zijn:

Mijn volgende stap is het internet door te zoeken in het Engels. Nou is Engels niet echt mijn sterkste kant. Daarom ben ik bang dat ik fouten maak bij mijn interpretatie van de engelse tekst.

Weet er iemand nog meer over Sheldan Nidle te vertellen? Is zijn informatie betrouwbaar?
Ik weet bovendien ook niet echt veel van de Galactische Federatie,moet ik toegeven. Staan er meer mensen in contact met deze federatie?
Ik moet zeggen dat ik veel inspiratie uit de teksten van Sheldan haal, maar ik weet niet zo goed hoe ik met deze informatie om moet gaan...
pi_24624474
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:39 schreef spiritual het volgende:
Is zijn informatie betrouwbaar?
pi_24624883
-edit-
laat maar
pi_24625110
Je zoektocht naar de waarheid is volgens mij een verkeerde weg ingeslagen

Ontopic: Nee ik denk niet dat hij of zijn informatie betrouwbaar is.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:44:54 #5
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24625172
Nee, ok, zijn verhalen zijn opzich wel mooi, maar ik kan zo weinig over zijn achtergrond vinden. Vandaar deze vraag....
pi_24625240
Mijn ervaring met mensen die beweren vertegenwoordigers en/of leraren van een Galactische Federatie te zijn, is dat die mensen meestal (of zelfs altijd) uit hun nek lullen om geld te vangen. Kijk maar ook eens naar Rael en de Raelinaanse Beweging geloven jullie dit?

Nog een persoon die verkondigd zo iemand te zijn
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:56:27 #7
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24625334
Ik moet zeggen dat er inderdaad veel overeenkomsten zijn met de twee topics... Op een of andere manier heb ik Rael nooit echt geloofd...Al zou er wel een kleine waarheid inzitten

Nu zal jullie vraag wel zijn: waarom geloof je Sheldan wel? Ik zeg niet dat ik hem geloof, ik zou eigenlijk wat meer informatie over hem willen hebben
  dinsdag 18 januari 2005 @ 17:03:04 #8
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24626368
Zijn er nog mensen die wel in hem geloven?? Op niburu.nl wordt er toch serieus op de berichten gereageerd....
pi_24633825
niburu wordt zelfs door believers over het algemeen niet serieus genomen.

Dus....
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:42:11 #10
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24638348
wat wordt er dan in hemelsnaam nog WEL serieus genomen?? Natuurlijk moet je achter je eigen waarheid zien te komen, maar met behulp van welke bron is dat volgens jou dan markzman-x?
pi_24641076
Om alvast dit topic met een wat ouder, maar toendertijd zeer goed lopend, topic aan elkaar te knopen:
http://educate-yourself.o(...)fostory26may04.shtml
Waarin Nidle claimt dat de bollen, waarvan (op zijn minst) sterke aanwijzingen zijn dat het oliefakkels waren, schepen waren van zijn federatie met een vredelievende bedoeling.

Voor de rest is er op t net weinig over de beste man te vinden..

Trouwens, mogelijk komt er snel een eind aan niburu.nl
http://www.vindjemeleukofzo.nl/?itemid=1427
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_24641932
Die Sheldan Nidle bedoelt het vast goed,
maar ik denk dat je channeling nooit echt kunt vertrouwen.

Kijk naar het effect dat hij teweegbrengt: steeds komt ie met verhalen "Het komt allemaal goed! Gewoon afwachten en alles zal beter worden!"
Wie hebben er voordeel bij als mensen die een stapje verder kijken dan de doorsnee bevolking (Doorhebben dat er iets als "illuminati" zijn die de wereld beheersen) zich laten geruststellen, en denken dat het allemaal wel goedkomt als ze gewoon afwachten? precies, de illuminati zelf. Eenzelfde effect heeft bijvoorbeeld NESARA. Ze blijven maar met verhaaltjes komen dat binnenkort alles bekendgemaakt gaat worden en het allemaal beter wordt. Mensen die dit geloven ondernemen zelf niets en zo kunnen de illuminati ongestoord hun gang gaan.
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:46:49 #13
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24648509
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:18 schreef gna het volgende:

Wie hebben er voordeel bij als mensen die een stapje verder kijken dan de doorsnee bevolking (Doorhebben dat er iets als "illuminati" zijn die de wereld beheersen) zich laten geruststellen, en denken dat het allemaal wel goedkomt als ze gewoon afwachten? precies, de illuminati zelf. Eenzelfde effect heeft bijvoorbeeld NESARA. Ze blijven maar met verhaaltjes komen dat binnenkort alles bekendgemaakt gaat worden en het allemaal beter wordt. Mensen die dit geloven ondernemen zelf niets en zo kunnen de illuminati ongestoord hun gang gaan.
hier zat ik ook aan te denken ja. De enige manier dat ze de informatie op internet tegen kunnen gaan is met desinformatie. Hier slaan ze dan nog twee vliegen in een klap, omdat iedereen er ook nog rustiger van wordt en niet direct de 'strijd' meer aan wil gaan...
pi_24652374
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 11:42 schreef spiritual het volgende:
wat wordt er dan in hemelsnaam nog WEL serieus genomen?? Natuurlijk moet je achter je eigen waarheid zien te komen, maar met behulp van welke bron is dat volgens jou dan markzman-x?
Ik denk inderdaad dat je voor jezelf de naar jouw mening zo objectief mogelijke bronnen moet vinden om achter je waarheid te komen. Uiteindelijk weet niemand precies hoe het allemaal echt zit. Ik lees mezelf ook weleens in in de meest ongelovelijke verhalen. Maar echt ver wil ik er liever niet in gaan. Het feit dat ik in ufo's geloof is omdat ik al honderden foto's en films heb gezien met ufo's. Teveel om het nog af te doen als onzin. Laatste tijd lees ik ook wel eens dingen over vermeende alien bases op aarde. Ik kan de verhalen niet echt geloofwaardig vinden, maar ik vind het best een logische gedachte dat buitenaardse wezens die ons bezoeken (zie foto's van ufo's) toch ook wel een vorm van kampement hier hebben. Het is immers een lang eind reizen voor hun. Zo zijn er meer logische dingen te vinden. Maar mensen als Rael of Sheldan Nidle hebben naar mijn idee eerder een neiging naar sekte vorming. Ik ben persoonlijk tegen op sekte vorming omdat over het algemeen mensen binnen een sekte eigenlijk helemaal gehersenspoeld worden omdat er een persoon graag aan de macht wil staan. Ten tweede denk ik dat als er dit soort contactpersonen zijn, en ze zijn dit oprecht, dat ze dan niet sektes oprichten om de waarheid te verkondigen. Het onderwerp ufo's en buitenaardse wezens is zo groots en schokkend te noemen. Ik denk dat de wezens dit zelf ook terdegen beseffen. Ik denk ook dat de beste manier om de wereld klaar te stomen voor deze waarheid is door de mensen vrij te laten in hun geloof daarin en de omgang met dat geloof. Ik kan dat eerlijk gezegd niet terugvinden binnen een sekte.
pi_24652436
Sekten hebben daarbij ook al sterk een religieus karakter. Een religie gevormd door de sekteleiders zelf welteverstaan, waarin zij zichzelf als een soort van heilig persoon zien. In mijn ogen is dit bedrog en kan zelfs gevaarlijk zijn voor de mensen die wat zwakker in hun schoenen staan. Een persoon die een sekte leidt heeft vaak genoeg een charismatisch karakter is vrij slim (uitzonderingen daar gelaten). Dit soort mensen kunnen flink inpraten op andermans besef en geloofsovertuiging.
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:08:48 #16
89763 spiritual
The ultimate style
pi_24652736
ik vind dat je gelijk hebt hoor darksoulz, maar heeft sheldan nidle ook volgelingen dan? Dat lijkt essentieel voor een sekte namelijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')