quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:42 schreef Argento het volgende:[..]
Dan ben je toch serieus niet goed bij je hoofd? Je bent toch zelf net zo goed -of misschien wel meer- een bedreiging voor de samenleving als je er vanuit gaat en er naar handelt dat de bescherming van eigendom ook in de vorm van (ernstige) geweldsmisdrijven mag gebeuren? Dat is toch niet normaal?
Het is toch juist vanzelfsprekend dat de bescherming van het eigen belang, of dat nu materieel is of niet, met een proportioneel middel gebeurt? Het is toch vanzelfsprekend dat doodslag, dood door schuld en disproportionele mishandeling in beginsel niet gerechtvaardigd zijn?
Hoe kun je daar in hemelsnaam anders over denken? Hoe kun je zo primitief zijn dat je materiele eigendom boven het leven van een ander stelt?
Hoe kan je zo primitief zijn om te denken dat als jij het in je misdadige asociale kop haalt om je andermans eigendom e toe te eigenen dat altijd zonder gevolgen zal blijven, dat het slachtoffer ten alle tijde passief zal blijven en de deur voor je zal open houden omdat jij je handen niet vrij hebt door ZIJN spullen?
Wat mag ik volgens jou doen als er een inbreker in mijn huis is, die niet van zins lijkt het huis te verlaten en door wie ik mij bedreigd voel?
Mag ik enkel maar 112 bellen en hopen dat de politie tijdig arriveert?
Mag ik geen geweld gebruiken zolang hij het niet gebruikt?
Mag ik in mijn EIGEN huis niet de eerste klap uitdelen aan een indringer, die met zijn smerige poten door mijn kasten struint?
Moet ik dan eerst informeren of meneer gewapend is en van plan is dat wapen te gebruiken?
Of mag ik een voorschot nemen op dat alles en gewoon een poeier uitdelen, om zeker te stellen dat mijn kinderen veilig zijn en niet af te wachten of het risico wel reëel daar is?
Mag ik iemand die MIJN huis verlaat met MIJN geld/tv/dvd speler/schilderij tegenhouden , zo nodig met geweld?
Nee?
En ben ik een primitieve gevaarlijke gek als ik de eerste klap wél uitdeel omdat ik NIET het risico wil lopen dat ofwel mijn kinderen gevaar lopen, ofwel ik gevaar loop en zij zonder moeder zitten ofwel in een minder ernstig geval, ik graag mijn zuurverdiende geld en spullen wil behouden, dat ik simpelweg, als ik de dief op heterdaad betrap, niet passief toe kán en wíl kijken hoe hij met zijn achterlijke asociale smerige misdadige zieke rotkop denkt te kunnen beslissen dat wat MIJN is ZIJN is?
je blijft uit mijn huis, je blijft uit de buurt van mijn kids, je blijft van mijn spullen af, mijn huis moet een veilige plek zijn voor de kids, voor mij en wie dat bezoedelt kan een tik verwachten en als er dan lieden zijn als jij die dan achteraf menen dat degene die de eerste tik uitdeelt aan een misdadiger, diegene denkt te kunnen veroordelen en primitief te noemen en het gore lef te hebben om te stellen dat zo iemand dan dus materieel eigendom boven het leven van een ander stelt, DIE is primitief, en DIE moet zijn zaakjes eens op een rijtje zetten in de bovenkamer.
Het heeft gvd geen ene donder te maken met bezit boven leven stellen, het heeft te maken met MIJN leven waar zo iemand in komt , MIJN gevoel van veiligheid dat ms wel voor de rest van mijn leven een douw krijgt.
Iemand die mijn grenzen, mijn privacy, mijn leven, mijn veiligheid niet respecteert, die hoef ik niet te ontzien.
[i]"you left me standing here,
a long long time ago"[/i]