abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2005 @ 08:41:11 #1
106963 Nosferatu.
Nosferatu, eine Symphonie
pi_24620493
De TT zegt het al , mijn vriendin wilt mij sinds een tijdje niet meer pijpen , we hebben een gezonde relatie waarin alles word bepraat en hier hebben we het ook over gehad , en als argument geeft ze dat ze het niet altijd zo'n fris idee vind.
Daar kan ik best nog wel bij inkomen , wanneer je heel de dag hebt gewerkt, gezweten , en gezeken het niet al te fris is , ik wil dan best wel eerst voor een vrijpartij even onder de douche stappen , (wat ik de laatste keren ook heb gedaan) maar het kwam er dan ook niet van.

Het feit is , ik begrijp best dat een meisje dat niet wil doen , maar de eerste jaren van onze relatie deed ze het altijd wel , er waren nooit problemen , zelf vind ik dat dat wel bij een gezonde sexrelatie hoort, ze vind het bv heerlijk om te worden gebeft.

Maar het lijkt wel dat sinds we samen wonen ze het niet meer zo belangrijk vind om mij te plezieren zeg maar.
Zelf denk ik vaak dat ik er maar vrede mee moet hebben en het te accepteren , ik wil zeker niet dat er met tegenzin gepijpt word, maar toch zit het me wel hoog.

Iemand hier een mening of tips over ?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 08:49:11 #2
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_24620566
Ai, ik heb dat probleem ook...

Mijn vriendin gebruikt als argument dat ze het vies vind terwijl ik voor elke vrijpartij best wil douchen. Het probleem is idd bij mij ook dat ze het eerst wel "redelijk vaak" deed maar de laatste tijd nooit meer. En als ze het doet dat duurt het een paar minuten omdat ze bij de daad zoveel negatieve energeie uitoefent dat de lol er voor mij snel af is!!

En nog iets, zij wil wel super graag gebeft worden... Maar ik heb gezegd dat ik hier ook mee ga stoppen zolang zij mij niet af en toe (hoeft voor mijn part echt niet elke week) pijpt.

Ik begrijp je frustratie dude...
pi_24620685
Uberhaupt niet pijpen is tot daar aan toe, maar na een paar jaar ineens beginnen te zeuren is een beetje sneu.
pi_24620743
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:49 schreef JeukAanMeNaad het volgende:
En nog iets, zij wil wel super graag gebeft worden... Maar ik heb gezegd dat ik hier ook mee ga stoppen zolang zij mij niet af en toe (hoeft voor mijn part echt niet elke week) pijpt.
Liefde? Of ruilhandel? Of zelfs chantage?

Ik vind pijpen ook vies. Ook al doucht een man twaalf keer en smaakt zijn lul naar rozenzeep. Ik vind het erg onplezierig om te doen, heeft niks te maken met de hygiëne van de betreffende heer.

Maar het is inderdaad een beetje gek dat ze het eerst wel wilde en nu niet. Heeft ze het tot nu toe misschien altijd met tegenzin gedaan, om jou een plezier te doen?
pi_24620744
Pijpen kreng....
bla bla bla......
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:08:48 #6
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_24620757
quote:
vriendin wilt niet meer pijpen
Leer er maar mee leven hé ..
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:12:18 #7
106963 Nosferatu.
pi_24620800
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar het is inderdaad een beetje gek dat ze het eerst wel wilde en nu niet. Heeft ze het tot nu toe misschien altijd met tegenzin gedaan, om jou een plezier te doen?
Daar zit ik zelf ook aan te denken , ik moet het daar nog met haar over hebben , Het probleem bij mij is dat ik het meteen projecteer op, houden van , als ze het vroeger deed om mij een plezier te doen hield ze toen meer van me ? ik had hem volgens mij ook in R&P kunnen openen
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:14:04 #8
106963 Nosferatu.
pi_24620817
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:07 schreef Stiffmaster het volgende:
Pijpen kreng....
Vraag jij je nooit af waarom , je je met je 35ste jaar nog steeds met je broer kinderlijk moet vermaken ...... om dit soort opmerkingen dus
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:17:15 #9
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_24620856
Probeer de reden uit te vinden en maak er wat geks van, smeer jam of slagroom o.i.d op je apparaat, geloof me je kan een hoop lol hieraan beleven.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_24620874
vindt dat het er bij hoort, je bent toch niet vies van elkaar?
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_24620887
Wat heb ik weer een mazzel als ik dit zo lees, ga samen met haar douchen.
Moet er toch geen probleem meer zijn?
pi_24620933
Waarom stop je niet met haar beffen en eens kijken wat ze dan doet, misschien ziet ze dan in hoe het voor jou is.
pi_24620944
en wat heeft ze als andwoord dat ze het niet wit doen ook al heb je gedouched
pi_24620960
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:23 schreef Lu_uK het volgende:
Waarom stop je niet met haar beffen en eens kijken wat ze dan doet, misschien ziet ze dan in hoe het voor jou is.
Liefde is verdomme geen ruilhandel! Jij wilt dus graag dat je vriendin iets doet, ondanks het feit dat ze het vreselijk vindt om te doen? Ze MOET het gewoon doen en anders ben je vertrokken?

Jasses. Zo'n vent trapte ik dus linea recta de deur uit.
pi_24620979
Als ik een vriend zou hebben en die zou per se gepijpt willen worden (ik doe het überhaupt niet, vind het gewoon niet fijn) dan zou ik zeggen, ga maar naar de hoeren, die willen wel. No problem. Maar ìk doe het niet.
pi_24621000
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:20 schreef TeazNutz het volgende:
Wat heb ik weer een mazzel als ik dit zo lees, ga samen met haar douchen.
Moet er toch geen probleem meer zijn?
Je kunt je blijkbaar niet voorstellen dat er vrouwen zijn die de handeling op zich onprettig vinden, of die lul schoon is of niet?
pi_24621024
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Liefde is verdomme geen ruilhandel! Jij wilt dus graag dat je vriendin iets doet, ondanks het feit dat ze het vreselijk vindt om te doen? Ze MOET het gewoon doen en anders ben je vertrokken?

Euh, ik vind beffen nou ook niet het meest geweldige om te doen.. Het ruikt ook een beetje apart enzo. Maar het is wel leuk om te zien wat voor een effect het heeft op me vriendin, daar doe ik het voor. En daar komt bij dat ze het heerlijk vind.. Is liefde (en sex) niet meer geven dan nemen, en hoort dit er ook niet bij?
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:32:39 #18
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_24621043
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:12 schreef Nosferatu. het volgende:

[..]

Daar zit ik zelf ook aan te denken , ik moet het daar nog met haar over hebben , Het probleem bij mij is dat ik het meteen projecteer op, houden van , als ze het vroeger deed om mij een plezier te doen hield ze toen meer van me ? ik had hem volgens mij ook in R&P kunnen openen
Jeetje, als je vriendin echt van je zou houden, dan zou ze je zelfs pijpen als je recht uit haar sterretje komt! Dat heb ik wel eens op een film gezien. Zo recht uit haar eigen aars in haar mond. Vond ze echt lekker ook nog. Dat is echte liefde! Hoe heette die film ook al weer. Heeft ook in de bioscoop gedraaid in 3 delen... ehm.. Lord of the Rimms geloof ik.
Rescuer of the distressed damsel
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:37:46 #19
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_24621106
Dat zuigt
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_24621162
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je kunt je blijkbaar niet voorstellen dat er vrouwen zijn die de handeling op zich onprettig vinden, of die lul schoon is of niet?
Zozo, felle tante ben je.
En ook een beetje simpel uit de hoek komen met een opmerking:" Dan ga je maar naar de hoeren".

Kan me best voorstellen dat je geen vriend hebt als je jezelf meteen zo opsteld.
Doe eens ff relaxed, ik zeg toch niet dat ie ze zin moet doordrukken?

Ik gaf een tip, om het minder "erg" te maken.
Pikvrees ofzo, djeezzzz
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:44:24 #21
106963 Nosferatu.
pi_24621185
quote:

[..]

ik ben het met dat vlak helemaal met je eens , ik wil absoluut niet dat mijn vriendin iets doet waar ze zelf helemaal geen behoefte aan heeft, maar ik voel mij wel als in sommige bovenstaande opmerkingen beschreven, ik hou verschrikkelijk veel van haar en het kan me eigenlijk niet echt veel schelen hoe zij smaakt , het feit dat zij erg geniet van beffen is voor mij al genoeg reden om het te doen , maar wederzijds mis ik dat dus
pi_24621206
quote:
[b]Op dinsdag 18 januari 2005 09:32
Jeetje, als je vriendin echt van je zou houden, dan zou ze je zelfs pijpen als je recht uit haar sterretje komt!
Ik zou persoonlijk niet willen dat iemand van wie ik houd dingen voor me doet die hij/zij ècht heel vervelend vindt om te doen. Wel of niet willen pijpen heeft helemaal niks met liefde te maken.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:48:35 #23
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24621226
Als zij niet meer wil pijpen wil jij niet meer beffen, easy
pi_24621237
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:41 schreef TeazNutz het volgende:
Zozo, felle tante ben je.
Ja, dat hoor ik wel vaker.
quote:
En ook een beetje simpel uit de hoek komen met een opmerking:" Dan ga je maar naar de hoeren".
Dat meende ik wel serieus. Als mijn vriend dat nou ècht graag wil, zou ik er geen probleem mee hebben als hij er een ander voor betaalde.
quote:
Kan me best voorstellen dat je geen vriend hebt als je jezelf meteen zo opsteld.
Doe eens ff relaxed, ik zeg toch niet dat ie ze zin moet doordrukken?
Sommige anderen in dit topic zeggen wel dingen in die richting.
quote:
Pikvrees ofzo, djeezzzz
Geen last van pikvrees, maar heb zo'n ding liever niet in mijn mond. Beffen vind ik ook niet lekker om te doen trouwens.
pi_24621255
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:48 schreef Darklight het volgende:
Als zij niet meer wil pijpen wil jij niet meer beffen, easy

Triest hoor.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:50:18 #26
111048 Ikbeneeneikel
Ik ben niet zo'n prater
pi_24621257
Begin haar te zwaffelen, ze hapt wel een keer raak
Halfdronken is weggegooid geld en netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:57:34 #27
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24621347
quote:
Ik vind pijpen ook vies(...) Ik vind het erg onplezierig om te doen
waarom?

YF vind het juist onwijs lekker en wil meestal langer doorgaan dan de ander kan hebben...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:59:21 #28
111048 Ikbeneeneikel
Ik ben niet zo'n prater
pi_24621381
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:57 schreef YuckFou het volgende:

[..]

waarom?

YF vind het juist onwijs lekker en wil meestal langer doorgaan dan de ander kan hebben...

Net of iedereen het zelfde is, de een vind spruitjes vies de ander juist niet....simpel
Halfdronken is weggegooid geld en netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:07:19 #29
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_24621517
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk niet willen dat iemand van wie ik houd dingen voor me doet die hij/zij ècht heel vervelend vindt om te doen. Wel of niet willen pijpen heeft helemaal niks met liefde te maken.
Natuurlijk is dat waar. Ik had alleen gehoopt dat mijn opmerking overtrokken genoeg was om niet serieus genomen te worden. Mijn punt is eigenlijk, wat maakt het uit? Als ze het niet wil, maar de rest van de sex is goed, lekker zo laten. Misschien deed ze het wel om TS te plezieren en heeft ze er zelf niet zo veel mee. Geloof me, dan worden jullie gelukkiger als ze het niet doet.
Rescuer of the distressed damsel
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:19:48 #30
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24621726
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:59 schreef Ikbeneeneikel het volgende:
Net of iedereen het zelfde is, de een vind spruitjes vies de ander juist niet....simpel
Als jij het sexueel plezieren van je partner vergelijkt met een bord warm eten komen we niet ver nee...
Wat ik me dus serieus afvraag is hoe het komt dat een imo niet echt perverse handeling zo resoluut word afgewezen onder het mom van 'niet lekker'.
Als je partner vraagt of je zachtjes in haar nek wilt blazen/onder je oksel wilt snuffelen/aan je tenen wil zuigen reageer je dan ook zo? of experimenteer je een beetje mee om te kijken wat van die dingen je wel lekker vind?
Pijpen hoort voor mij ongeveer bij de basisdingen in bed (en dat lijkt me bij hetero's net zo...?) en ik snap niet waar die afkeer dan vandaan komt....is het een ding in je mond? het idee van overgave? of moet je direkt kokhalzen omdat je keel te klein is? om maar 'es wat opties te noemen naast 'niet lekker'...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:25:16 #31
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24621801
Tsjah, ik vind het rare dan inderdaad dat ze het tijden lang wel gedaan heeft, maar ineens niet... Dat zou hetgene zijn dat me tegen de borst zou stuiten. En daar zou ik dan ook mijn focus op leggen... Kijk, dat ze al die tijd iets heeft gedaan wat ze liever niet wil... Tsjah, waarom eerst wel, en nu niet...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_24621885
quote:

[..]

De reden waarom ze het niet doet is omdat ze vies is van zijn lichaam.

Bovendien is het niet jouw woning, dus vertrek jij maar.
pi_24621892
Wen er maar aan. En dit is alleen nog maar bij het samenwonen. Als je trouwt kan je het helemaal wel schudden. De vrouw heeft de buit binnen, dan gaat de knop om.
En dat kan ik je uit ervaring vertellen.
Was ik maar wat knapper en niet zo slim.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:32:09 #34
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_24621897
Nou, ze zal op een gegeven moment ergens hebben besloten dit niet meer te doen...

Als je echt zo open met elkaar bent, zou je haar kunnen vragen met welke insteek ze
het eerst wel deed, en wat haar heeft doen besluiten om dit niet meer te doen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:43:31 #35
106963 Nosferatu.
pi_24622085
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:32 schreef B-FliP het volgende:
Nou, ze zal op een gegeven moment ergens hebben besloten dit niet meer te doen...

Als je echt zo open met elkaar bent, zou je haar kunnen vragen met welke insteek ze
het eerst wel deed, en wat haar heeft doen besluiten om dit niet meer te doen...
idd , dat is een vraag waar ik nu ook mee rondloop , tijdens ons laatste gesprek heb ik dat niet gevraagd en dat zal het er binnenkort ook met haar er over hebben
pi_24622144
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:43 schreef Nosferatu. het volgende:

[..]

idd , dat is een vraag waar ik nu ook mee rondloop , tijdens ons laatste gesprek heb ik dat niet gevraagd en dat zal het er binnenkort ook met haar er over hebben
Lijkt me geen overbodige luxe, inderdaad. Ik vind het vrij gek als iemand daar opeens mee stopt, als ze het daarvoor geen probleem vond.

Is er misschien iets tussen jullie veranderd of in de manier waarop jullie seks hebben? Of heeft het misschien een eenvoudigere oorzaak: sperma kan ook bijvoorbeeld anders gaan smaken door je voeding? Geen idee wat het bij jullie is, maar het lijkt me dat er toch echt wel een reden zal zijn.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_24622233
Wát een vrouw, kan ze verder wel genieten van sex ?
Of wachten tot ze boven de 30 is
pi_24622258
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:14 schreef Nosferatu. het volgende:

[..]

Vraag jij je nooit af waarom , je je met je 35ste jaar nog steeds met je broer kinderlijk moet vermaken ...... om dit soort opmerkingen dus
Mijn broer?
bla bla bla......
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:04:50 #39
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24622351
quote:
Echter is het geven en nemen in een relatie. .
Ik ga naar huis.
pi_24622402
Maar ze deed het eerst wel en daarna niet meer, dat is toch wel een beetje vreemd....misschien is de liefde ff wat minder....vraag het haar es.
bla bla bla......
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:11:45 #41
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_24622444
Begin van het einde als je het mij vraagt... over een jaar sta je in R&P
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:22:47 #42
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_24622573
*mental note: NOOIT samenwonen en/of trouwen*
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_24622588
klinkt misschien grof, maar idee dat ik nooit meer gepijpt zou worden, staat me toch niet echt aan Zou er dus wel ff goed over praten. Denk dat anders drang naar vreemdgaan misschen ook wel groot/groter wordt, omdat die dan misschien wel pijpt.
Blauw is de kleur van een hoop bier
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:26:55 #44
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24622650
@Lupa: iemand die met jou een relatie heeft weet dat je dit niet doet en ook niet gaat doen. Maar als ze jarenlang naar ogenschijnlijke tevredenheid heeft gepijpt kan ze er toch niet van de ene op de andere dag iets heel erg op tegen hebben tenzij er iets is veranderd. Als ze dan niet tegen TS kan vertellen wat er is kan ik me voorstellen dat dat irriteert. Blijkbaar is er niks anders geworden, heeft ze er dus ook geen hekel aan, maar heeft ze er gewoon geen zin meer in. Zo komt het wel over en dan kan ik best snappen dat er dingen worden gezegd als "stop eens een tijdje met beffen". Ze praten goed met elkaar dus dat meisje zou het vast wel vertellen als er ineens een trauma boven was gekomen of weet ik veel.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:28:33 #45
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24622675
Heeft ze verder eigenlijk nog even veel zin als er voor? Dat ze niet gewoon moe is of niet lekker in haar vel zit en daarom alleen de voor haar passieve handelingen toestaat maar eigenlijk gewoon helemaal geen zin heeft?
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:34:28 #46
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_24622763
Versier je snikkel eens met haar favoriete snoepgoed ofzo.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:47:16 #47
106963 Nosferatu.
pi_24622932
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:28 schreef dafjedaf het volgende:
Heeft ze verder eigenlijk nog even veel zin als er voor? Dat ze niet gewoon moe is of niet lekker in haar vel zit en daarom alleen de voor haar passieve handelingen toestaat maar eigenlijk gewoon helemaal geen zin heeft?
dat verschild eigenlijk ook van tijd tot tijd , maar het komt er toch wel op neer dat ze meestal wel zijn heeft , vaak moet ik wel een beetje de aanzet geven , maar we hebben toch aardig vaak sex , meer als het landelijk gemiddelde als ik de Durex jaarcijfers moet geloven.

We gaan alleen steeds meer naar " gevoelige sex " als ik het zo kan formuleren , vroeger was het wat wilder en sletteriger , dit geeft zij ook aan dat ze dat fijner vind , iets romantischer zeg maar
pi_24623057
Ja daar begint het mee. Binnen afzienbare tijd mag je er nog maar 2 keer per maand na lang aandringen op. Sleur, de spanning is eraf en de buit is binnen voor haar.
pi_24623094
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:47 schreef Nosferatu. het volgende:
We gaan alleen steeds meer naar " gevoelige sex " als ik het zo kan formuleren , vroeger was het wat wilder en sletteriger , dit geeft zij ook aan dat ze dat fijner vind , iets romantischer zeg maar
En wat vind jij van al die romantiek in bed?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:33:49 #50
106963 Nosferatu.
pi_24623505
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:59 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat vind ik ook erg fijn , natuurlijk vind ik het leuk om een beetje kunffelend te vrijen en zo tot neuken te komen terwijl dit allemaal onder ' romantische omstandigheden ' gebeurd , maar persoonlijk heb ik er soms ook behoefte aan wanneer het allemaal wat wilder gebeurd, het ligt er maar aan wat de stemming is , maar goeie wilde sex heeft denk ik elke man wel behoefte aan op zijn tijd , en niet alleen maar wanneer we alle 2 dronken zijn
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:36:06 #51
106963 Nosferatu.
pi_24623535
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:57 schreef Xennia het volgende:
Ja daar begint het mee. Binnen afzienbare tijd mag je er nog maar 2 keer per maand na lang aandringen op.
Dat mag ik niet hopen , want dan hoeft het van mij ook niet , dan zou ze tegen haar zin met mij vrijen/neuken , vrouwen blijven toch ook behoefte aan sex hebben ?
pi_24624139
Klinkt als een smoes, want waarom doet ze het anders eerst wel? Zou het haar eens heel direct vragne waarom ze het eerst wel deed en nu ineens niet meer. En als jij net gedoucht hebt is het niet zo fris vinden natuurlijk geen excuus. Ben het met je eens dat het bij een gezonde relatie hoort hoor! Ik pijp mijn vriendje altijd met groot plezier
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_24624164
Wat is er gebeurt, zijn er gekke dingen gebeurt met pijpen, heb in je enthousiasme hem in haar keel gezet zodat ze moest kokhalsen, ben je van dieet verandert, drink je veel bier en/of andere bitter makers, heeft ze een paar keer de pech gehad een gore pik voorgeschoteld te krijgen???
Wat is er veranderd dat ze het eerst wel wilde en nu niet meer?

Ik denk dat het hoog tijd is voor een goed gesprek, want het is raar dat iemand het eerst met plezier doet en dan ineens niet meer wil, er een afkeer voor heeft, dat is wel een grote tegenstelling ineens...
Probeer op een open en vriendelijke manier hier over te praten, zonder een ondertoon van ik zal en moet gepijpt worden eigenlijk...

Ik zou er toch echt wel mijn zinnen op zetten om te weten te komen wat er aan de hand is, want helemaal kloppen doet dit niet.
Of ze heeft al die tijd toneel gespeeld(iets dat me verschrikkelijk in het verkeerde keelgat zou schieten om eerlijk te zijn), of er is wat veranderd en wat dat is de vraag...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:54:14 #54
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_24624484
quote:
Wat is er gebeurt, zijn er gekke dingen gebeurt met pijpen, heb in je enthousiasme hem in haar keel gezet zodat ze moest kokhalsen, ben je van dieet verandert, drink je veel bier en/of andere bitter makers, heeft ze een paar keer de pech gehad een *niet schone* pik voorgeschoteld te krijgen???
quote:
verschrikkelijk in het verkeerde keelgat schieten
off topic :
... sommige van je posts lezen zo lekker weg erodome
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_24624730
moet jij ook rare actief gaan doen... Jij niet mere pijpen?! ik niet meer helpen met schoonmaken etc...
pi_24624859
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:41 schreef Nosferatu. het volgende:
De TT zegt het al , mijn vriendin wilt mij sinds een tijdje niet meer pijpen , we hebben een gezonde relatie waarin alles word bepraat en hier hebben we het ook over gehad , en als argument geeft ze dat ze het niet altijd zo'n fris idee vind.
Daar kan ik best nog wel bij inkomen , wanneer je heel de dag hebt gewerkt, gezweten , en gezeken het niet al te fris is , ik wil dan best wel eerst voor een vrijpartij even onder de douche stappen , (wat ik de laatste keren ook heb gedaan) maar het kwam er dan ook niet van.

Het feit is , ik begrijp best dat een meisje dat niet wil doen , maar de eerste jaren van onze relatie deed ze het altijd wel , er waren nooit problemen , zelf vind ik dat dat wel bij een gezonde sexrelatie hoort, ze vind het bv heerlijk om te worden gebeft.

Maar het lijkt wel dat sinds we samen wonen ze het niet meer zo belangrijk vind om mij te plezieren zeg maar.
Zelf denk ik vaak dat ik er maar vrede mee moet hebben en het te accepteren , ik wil zeker niet dat er met tegenzin gepijpt word, maar toch zit het me wel hoog.

Iemand hier een mening of tips over ?
Kut man!
pi_24624871
Stomme spelletjes gaan spelen gaat het probleem niet oplossen, dat gaat het probleem alleen maar groter maken....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:19:35 #58
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24625597
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 14:13 schreef Underdoggy het volgende:
moet jij ook rare actief gaan doen... Jij niet mere pijpen?! ik niet meer helpen met schoonmaken etc...

Gewoon een ander zoeken jong, zijn er genoeg die het wel doen

en stel dat beffen net zo "vies" is als pijpen, wtf is het probleem. Laat je desnoods met een condoom pijpen, dan is het vieze er deels af

niet dat condooms zo lekker smaken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:29:19 #59
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24625688
Volgens mij heeft ze een ander
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24626319
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:19 schreef YuckFou het volgende:
Als jij het sexueel plezieren van je partner vergelijkt met een bord warm eten komen we niet ver nee...
Wat ik me dus serieus afvraag is hoe het komt dat een imo niet echt perverse handeling zo resoluut word afgewezen onder het mom van 'niet lekker'.
Als je partner vraagt of je zachtjes in haar nek wilt blazen/onder je oksel wilt snuffelen/aan je tenen wil zuigen reageer je dan ook zo? of experimenteer je een beetje mee om te kijken wat van die dingen je wel lekker vind?
Pijpen hoort voor mij ongeveer bij de basisdingen in bed (en dat lijkt me bij hetero's net zo...?) en ik snap niet waar die afkeer dan vandaan komt....is het een ding in je mond? het idee van overgave? of moet je direkt kokhalzen omdat je keel te klein is? om maar 'es wat opties te noemen naast 'niet lekker'...
Ik vind anale seks ook niet fijn. Ga je me daar ook over uitvragen? Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Je doet net of pijpen 'moet' of 'hoort'. Ik vind de smaak van een penis onprettig, ook als 'ie schoon is. Om van de smaak van sperma maar niet te spreken. Ik vind de bezigheid onprettig, mijn kaakspieren gaan er pijn van doen. Ik beleef er zelf geen enkel plezier aan, vind het gewoon vervelend. Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, maar dat was dan echt alleen omdat ik hem eens een plezier wilde doen. Een man die een relatie met mij wil, moet er rekening mee houden dat ik dàt gewoon niet wil of hooguit een of twee keer per jaar bereid ben om mijn principes opzij te zetten.
pi_24626352
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:26 schreef dafjedaf het volgende:
@Lupa: iemand die met jou een relatie heeft weet dat je dit niet doet en ook niet gaat doen. Maar als ze jarenlang naar ogenschijnlijke tevredenheid heeft gepijpt kan ze er toch niet van de ene op de andere dag iets heel erg op tegen hebben tenzij er iets is veranderd.
Ik zei dus ook dat ik dat wel een beetje vreemd vind...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 17:50:40 #62
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_24626429
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 14:13 schreef Underdoggy het volgende:
Mannen die schoonmaken... dat is nog bizarder dan vrouwen die niet pijpen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 17:56:13 #63
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_24626481
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 15:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Gewoon een ander zoeken jong, zijn er genoeg die het wel doen

en stel dat beffen net zo "vies" is als pijpen, wtf is het probleem. Laat je desnoods met een condoom pijpen, dan is het vieze er deels af

niet dat condooms zo lekker smaken
Ik heb het 1 keer meegemaakt, 'pijpen doe ik niet aan hoor!!!', toen we net wat aan het vozen waren. Doei, next!!
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_24630652
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:33 schreef Nosferatu. het volgende:

[..]

Dat vind ik ook erg fijn , natuurlijk vind ik het leuk om een beetje kunffelend te vrijen en zo tot neuken te komen terwijl dit allemaal onder ' romantische omstandigheden ' gebeurd , maar persoonlijk heb ik er soms ook behoefte aan wanneer het allemaal wat wilder gebeurd, het ligt er maar aan wat de stemming is , maar goeie wilde sex heeft denk ik elke man wel behoefte aan op zijn tijd , en niet alleen maar wanneer we alle 2 dronken zijn
Dus het is niet uitsluitend het gebrek aan pijpen, maar eigenlijk je hele seksleven wat veranderd is ten nadele van jouw wensen en verlangens?
pi_24630768
lijkt alsof de geilheid uit jullie relaties is..
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:18:47 #66
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24630869
Om de ander een plezier te doen geeft toch ook wel wat plezier aan je zelf.

Lupa jij praat er over alsof het zo vreselijk is, stel je niet zo aan zeg, smeer er maar wat jam op ofzo.
pi_24631426
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:12 schreef KonnieKipke het volgende:
lijkt alsof de geilheid uit jullie relaties is..
dat denk ik ook.

Als je het altijd wel wilde, nooit hebt laten blijken het tegen je zin te doen en dan opeens het helemaal niet willen

Vreemd.

Ik zou dus echt niet kunnen vallen voor een vent die beffen vies vindt en/of bij wie ik geen orale sex mag toepassen.

Op sexueel vlak niet compatible is gewoon einde oefening wmb
En als pijpen of niet pijpen niets met liefde te maken heeft, kun je dus ook niet aankomen dat de ander dus niet van je houdt als hij of zij het dan voor gezien houdt

Ja, denk daar maar eens over na
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:02:05 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24631723
Denk dat TS een paar knetterende bierscheten heeft gelaten tijdens een kluifpartij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24631806
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 16:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vind anale seks ook niet fijn. Ga je me daar ook over uitvragen? Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Je doet net of pijpen 'moet' of 'hoort'. Ik vind de smaak van een penis onprettig, ook als 'ie schoon is. Om van de smaak van sperma maar niet te spreken. Ik vind de bezigheid onprettig, mijn kaakspieren gaan er pijn van doen. Ik beleef er zelf geen enkel plezier aan, vind het gewoon vervelend. Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, maar dat was dan echt alleen omdat ik hem eens een plezier wilde doen. Een man die een relatie met mij wil, moet er rekening mee houden dat ik dàt gewoon niet wil of hooguit een of twee keer per jaar bereid ben om mijn principes opzij te zetten.
Jij pijpt dus niet uit principe

Sex is toch ook een beetje de ander willen pleasen of sex jij echt alleen voor je eigen plezier?
En het 2 keer per jaar als een soort beloning , een over het hart strijkerij uit de kast halen is helemaal suf, alleen daar al om zou ik je subiet aan de kant zetten
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:09:29 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24631851
edit; even storende fout uit tt verwijderd.

Het is al vaker gezegd en je wilt het vast niet horen, maar ik denk dat ze gewoon niet meer zo warm loopt voor je. Het komt vaker voor dat in een relatie de sex wat minder frequent is, maar pijpen is nog weer een verhaal apart naar mijn mening, dat doe je meestal als je echt enthousiast bent..het is hard werk en veel moeite, als je verliefd en geil bent is dat geen punt maar als de fut eruit is..
pi_24631852
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:36 schreef Nosferatu. het volgende:

[..]

Dat mag ik niet hopen , want dan hoeft het van mij ook niet , dan zou ze tegen haar zin met mij vrijen/neuken , vrouwen blijven toch ook behoefte aan sex hebben ?
Of ze het nou met tegenzin doet of niet daar voel je niets van. Kennelijk had jij al die jaren niet in de gaten dat ze zat te walgen tijdens het pijpen
pi_24631886
Pijpen hard werk en veel moeite
Het is gewoon lekker en geen enkele moeite
pi_24631902
Wat een in- en intriest topic.

Dat je zo over je heen laat lopen, ongelooflijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24631918
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:11 schreef milagro het volgende:
Pijpen hard werk en veel moeite
Het is gewoon lekker en geen enkele moeite
pi_24632044
Pfff, daar zou ik toch wel moeite mee hebben, ik denk niet dat het echt positief uit zou werken op de relatie. Ik zou altijd het gevoel hebben dat ze op de een of andere manier vies van me is en ik zou verder uberhaupt weinig behoefte aan sex hebben als het zo moet.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_24632102
pijpen met een slabbertje om dan maar
pi_24632122
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:22 schreef milagro het volgende:
pijpen met een slabbertje om dan maar
waarom met een slabbertje dan maar?
pi_24632691
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:24 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Om de kots op te vangen denk ik
pi_24632792
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:24 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

zodat ze naar iedere 'hap' de mondhoeken kan deppen.
keukenhandschoenen aan of eetstokjes als ze eens gek wilt doen, pepermuntje voor erna en ze zit helemaal safe
  woensdag 19 januari 2005 @ 01:01:58 #80
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24632910
maak er gelijk een operatietafeltje van, een spiegeltje, een slabbetje, wattenstaafjes, pepermuntjes, een glaasje water en you're set to go!
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24632958
Wat sneu om eerst je zogenaamde credits bij elkaar te sprokkelen door het eerst wel te doen, en voor dát doel dus wel door 'de zure appel' heen te bijten terwijl je het eigenlijk niet zo tof vindt, maar wanneer de credits verdiend zijn het níét meer te willen doen. In dat opzicht is het dus ook niet zo vreemd als jij stopt met beffen. Het is immers voor haar ook altijd al ruilhandel geweest.

Al met al een flinke reden om even goed over je relatie na te denken, aangezien deze blijkbaar is gebouwd op een basis die niet overeenkomt met de werkelijkheid.
pi_24633016
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:57 schreef milagro het volgende:

[..]

zodat ze naar iedere 'hap' de mondhoeken kan deppen.
keukenhandschoenen aan of eetstokjes als ze eens gek wilt doen, pepermuntje voor erna en ze zit helemaal safe
Ik vraag me sterk af wat voor attributen er bij jou op het nachtkastje staat....want aan eetstokjes heb ik nooit gedacht bij het pijpen.
pi_24633092
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:07 schreef shredder het volgende:

[..]

Ik vraag me sterk af wat voor attributen er bij jou op het nachtkastje staat....want aan eetstokjes heb ik nooit gedacht bij het pijpen.
Wel aan keukenhandschoenen dan
pi_24633185
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:10 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wel aan keukenhandschoenen dan
Nu je het zegt, nee dat ook niet. Misschien heeft hij smetvrees en heeft hij handschoenen aan en 'vingert' hij door middel van eetstokjes ofzo. Anders moet Milagro maar even uitleggen.
pi_24633252
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:16 schreef shredder het volgende:

[..]

Nu je het zegt, nee dat ook niet. Misschien heeft hij smetvrees en heeft hij handschoenen aan en 'vingert' hij door middel van eetstokjes ofzo. Anders moet Milagro maar even uitleggen.
Milagro was sarcastisch
pi_24633260
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:16 schreef shredder het volgende:

[..]

Zolang je maar niet met spiritus of jif gaat klooien, kan het allemaal geen kwaad en is het slechts belachelijk te noemen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24633457
quote:

[..]

Liefde? Of ruilhandel? Of zelfs chantage?
Chantage?
Nee, eerder voorwat hoortwat.
Lambo of Rekt
pi_24634573
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:59 schreef Xennia het volgende:

[..]

Xennia .
pi_24634631
`Je kan het ook anders zien, misschien vond zij wel dat het erbij hoorde, maar eigenlijk niet zo lekker vond, en dat ze zich nu goed op d'r gemak bij je voelt om te zeggen dat ze het niet meer wil.
Of ze is het gewoon even zat, jullie wonen net samen als ik het goed gelezen heb en dat is vaak slecht voor het sexleven.
Je schrijft dat ze meer romantiek wil dan geiligheid zeg maar, en ik vind pijpen ook wel horen bij lekkere vieze sex om het zo maar even te zeggen.
Als ik meer romantische sex wil is het vooral veel knuffelen en voorspel, en de daad zelf moet maar effetjes duren.

Ga er iig niet om zeuren, nog een keertje over praten is best, maar daarna niet meer, want geloof me, dan doet ze het nooit meer
  woensdag 19 januari 2005 @ 04:34:46 #90
109964 Jeffurrr
De man die bij de bakker komt
pi_24634656
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 04:24 schreef Troeta het volgende:
Ga er iig niet om zeuren, nog een keertje over praten is best, maar daarna niet meer, want geloof me, dan doet ze het nooit meer
Zou jij het dan ook redelijk vinden dat hij haar dan ook niet meer beft?
Poehee, poehee...
pi_24634671
Nouja, als hij het wel best vind om het romantisch te doen allemaal, dan wel..

Wil hij echter de lekkere vieze sex terug, blijf het dan vooral doen, daag haar uit, maak d'r gek!!
En ze sabbelt zo weer aan je piemeltje..
  woensdag 19 januari 2005 @ 04:43:28 #92
109964 Jeffurrr
De man die bij de bakker komt
pi_24634676
Ik bef mn vriendin elke keer, maar krijg het niet altijd terug omdat ze er 'nog aan moet wennen'...

Nu vind ik het helemaal niet erg om orale seks op haar uit te voeren, ben er zelfs gek op. Maar toch, tsja, wat is nou de zin om het haar toch weer te laten doen? (als ze dat zelf wilt natuurlijk )
Poehee, poehee...
pi_24634680
Is het mogelijk dat zij het als pijpen wellicht als handelswaar ziet? Moet/kan je onderhandelen om een pijpbeurt te krijgen? Als dat zo is, dan bestaat de mogelijkheid dat je over een tijdje het gehele huishouden moet doen voor een snelle wip.
pi_24634726
Elke keer??? Nou dat zal ik eigenlijk wel snel zat zijn als m'n vriend me echt elke keer beft.

Bij mij gaat het eigenlijk vanzelf, als mijn vriend erg zin heeft om gepijpt te worden probeert hij mijn hoofd geleidelijk die richting op te krijgen..andersom ook
En soms maken we er ook een grapje van, hoofd plotseling naar beden...beffen (of pijpen) kreng...je kent het wel..
pi_24634748
mine swallows everrrry time

En heeft eigenlijk nooit anders gedaan ook
  woensdag 19 januari 2005 @ 05:52:09 #96
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_24634768
Doop je lul voortaan eerst in een bak vla of choco-saus.
weg
pi_24634908
omg. dat zegt ook wel weer wat over je vriendin zeg...
wat een loeder... in de elkaar kennen leren tijd doet ze het wel maar nu je aan de ketting ligt niet meer?

stoppen met beffen en als je erover heen gaat gewoon zelf klaar komen en dan er meteen vanaf. jujh, een relatie zonder passie.
pi_24634950
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:18 schreef Varr het volgende:
Lupa jij praat er over alsof het zo vreselijk is, stel je niet zo aan zeg, smeer er maar wat jam op ofzo.
Jezus man, waarom mag je iets niet gewoon onprettig vinden? Je doet alsof het een verplichting is ofzo...
pi_24634966
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:06 schreef milagro het volgende:
Jij pijpt dus niet uit principe
Inderdaad. En dat is mijn goed recht. Ik doe geen dingen waar ik me onprettig bij voel.
quote:
Sex is toch ook een beetje de ander willen pleasen of sex jij echt alleen voor je eigen plezier?
En het 2 keer per jaar als een soort beloning , een over het hart strijkerij uit de kast halen is helemaal suf, alleen daar al om zou ik je subiet aan de kant zetten
Nou, dat scheelt. Ik zou namelijk elke man die het waagt om op seksueel gebied eisen te stellen ook direct aan de kant zetten. Ik vrees dus dat het niks wordt tussen ons.

Ik vind het heerlijk om te worden gebeft. Ik vind het echter zelf niet prettig om te doen (en ja, ik heb het wel eens gedaan bij een andere vrouw). Ik zou er dan ook geen ènkel probleem mee hebben als ik een vriend had die dat nìet wilde doen. Ik wil niet dat iemand om wie ik geef dingen voor me doet waar hij of zij zich niet prettig bij voelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 19-01-2005 07:31:52 ]
  woensdag 19 januari 2005 @ 08:01:31 #100
106963 Nosferatu.
pi_24635156
Leuk om alle reacties door te lezen

Zo , na vannacht een goed gesprek te hebben gehad (op een leuke positieve manier), is me toch wel wat duidelijker geworden , Troeta zat er aardig dichtbij met haar post , op het stuk na dat samenwonen slecht is voor ons sexleven , want we hebben nog nooit zo vaak sex gehad geloof ik
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 04:24 schreef Troeta het volgende:
Of ze is het gewoon even zat, jullie wonen net samen als ik het goed gelezen heb en dat is vaak slecht voor het sexleven.
Je schrijft dat ze meer romantiek wil dan geiligheid zeg maar, en ik vind pijpen ook wel horen bij lekkere vieze sex om het zo maar even te zeggen.
Als ik meer romantische sex wil is het vooral veel knuffelen en voorspel, en de daad zelf moet maar effetjes duren.
Er is een hele tijd geweest van sex alleen maar om de sex , maar de laatste tijd gaan er veel gevoelens mee spelen , en hebben we de' romantische sex ' ontdekt, dat had ik zelf ook wel door, en dit is ook voor haar een openbaring.

Ik heb wel aangegeven dat ik het toch een beetje aparte gang van zaken vind en zij kon zich daar helemaal in vinden , en wou vannacht ook na ons gesprek , en tijdens onze vrijpartij ook meteen met haar hoofd naar beneden gaan , waarna ik het subtiel heb afgewezen omdat ik het gevoel heb dat zo snel na ons gesprek het echt alleen voor mijn plezier werd gedaan.
AL met al was het goede sex gisteren , en na ons gesprek weet ik dat het allemaal wel goed komt .

Mocht dat niet het geval zijn , krik ik dit topic weer omhoog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')