W\at suf dat je dat nu pas hoort?quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:20 schreef Geartsjuh het volgende:
Het is hier heerlijk hectisch aangezien ik net gehoord heb dat onze presentaties van vandaag niet doorgaan. Gevolg: de hele klas zit met elkaar te smsen/bellen/msnen."Spread the word"
Interessant!quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef Haushofer het volgende:
Jaaaaaaaah, world year of physics! Een groepje en ik gaan zelf in de Martinikerk met de slinger van Foucalt bezigDus wie nieuwsgierig is; komt allen. Moet alleen de data nog ff opzoeken. En een goede morgen natuurlijk.
welnu de slinger laat zien dat de aarde draait. En je zou het ook thuis met een slinger kunnen doen alleen zal deze te gauw tot stilstand komen (en nog een stapel meetfoutjes bevatten maar dit terzijde) daarom gebruikte hij (de wetenschapper) een hoog gebouw voor voldoende slingerlengte en zorgde hij ervoor dat er geen wind invloed kon uitoefenen op de meting --> vandaar dat hij een grote kerk gebruikte (zijn ze ook nog ergens goed voor).quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:
Ik vind dat Wiki artikel nou niet echt duidelijk... Iemand meer info over zo'n slinger?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef Haushofer het volgende:
Jaaaaaaaah, world year of physics! Een groepje en ik gaan zelf in de Martinikerk met de slinger van Foucalt bezigDus wie nieuwsgierig is; komt allen. Moet alleen de data nog ff opzoeken. En een goede morgen natuurlijk.
Yepquote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
welnu
Mja, als je wilt kun je denk ik nog zo meedoen hoor. Het is pas over een paar maand, dus nog tijd zat. Ik denk zelfs dat ze nog wat mensen kunnen gebruiken. Go Maethor Go!quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:20 schreef Maethor het volgende:
[..]Ik ben vergeten te reageren op de aanmelding van die experimenten... Maar goed, ik kom wel even kijken als het past
![]()
Ik zal eens kijken of ik wat mensen kan mobiliseren.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:29 schreef Haushofer het volgende:
Mja, als je wilt kun je denk ik nog zo meedoen hoor. Het is pas over een paar maand, dus nog tijd zat. Ik denk zelfs dat ze nog wat mensen kunnen gebruiken. Go Maethor Go!
Die slinger zit toch ook "vast" aan de aarde?quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
vervolgens slingert de slinger van de ene naar de andere kant en omdat de aarde ondertussen gewoon door draait slingert de slinger niet van A->B->A->B->A etc. maar schuift het punt waar die naar teruggaat steeds iets verder op. Dus A->B'->A''->B'''->A''''![]()
Jawel, maar de richting verandert feitelijk met het draaien van de aarde 'om' de projectie van het vaste punt op de aardequote:Op donderdag 20 januari 2005 13:09 schreef Alicey het volgende:
Die slinger zit toch ook "vast" aan de aarde?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:55 schreef Alicey het volgende:
Ik zal het eens doorlezen ReCreative. Ik heb de indruk dat ik vandaag niet echt helder ben.
Mooi clubje bij elkaar zoquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:56 schreef livEliveD het volgende:
*Ook suf is
Meld je hier de datum en tijd zodra je het weet? Ik kom graag even kijken nl.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef Haushofer het volgende:
WFL-meet onderaan D'Olde Griezequote:Op donderdag 20 januari 2005 16:41 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Meld je hier de datum en tijd zodra je het weet? Ik kom graag even kijken nl.![]()
De eerste vind ik vaag. De tweede vind ik wel ok.quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:09 schreef het_fokschaap het volgende:
die tweede is wel geinig.
Heb exact hetzelfde. Ik vind Garfield gewoon veel leuker.quote:las Heinz soms in het parool maar op één of andere manier kon ik de humor niet begrijpen/waarderen. Misschien verwachtte ik teveel Garfield ofzo.
Yep. Als je verwachtingen niet overeenkomen met de werkelijkheid onstaat er disillusie en teleurstelling waardoor je de huidige situatie opeens niet meer ziet voor wat ie is.quote:in WFL licht gezien kan dat volgens mij wel. Door verwachtingen kan je iets anders ervaren dan je zou doen wanneer je ergens spontaan in terecht komt.
Daar hoef ik niet stoned voor te zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:14 schreef Alicey het volgende:
Garfield ook vaak erg grappig. Niet doen als je stoned bent, zo nu en dan kom je niet meer bij in dat geval.
Ik ook niet, maar het kan wel extreme vormen aannemen in dat geval.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:21 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet stoned voor te zijn.![]()
Vertel eens, waar haal je die vandaan?quote:Ik krijg btw dagelijks een stripje van Garfield in mijn mail.
Ik moet toch maar eens stoned worden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:26 schreef Alicey het volgende:
Ik ook niet, maar het kan wel extreme vormen aannemen in dat geval.
http://www.ucomics.com/garfield/quote:Vertel eens, waar haal je die vandaan?
Wel grappig idee en wetenschappelijk verantwoordquote:
quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:29 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik moet toch maar eens stoned worden.
Merci!quote:
Erg belangrijk als het om een WFL-meet gaatquote:Op donderdag 20 januari 2005 21:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
en wetenschappelijk verantwoord![]()
Hij staat op de internet site van bnnquote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:50 schreef ReCreative het volgende:
IHeb de test van BNN niet gedaan, heb ik het verleden wel eens een aantal testen gedaan.
Dat ziet er cool uitquote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:59 schreef Maethor het volgende:
KVI[/url].[/me]
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:59 schreef Maethor het volgende:
'Morgen...
* Maethor stapt zo op de fiets om eens een kijkje te gaan nemen op het KVI
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:08 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Maethor echt onwijs vet wat je doet echter snap ik er geen f*ck van de experimenten die te zien zijn op de links die je gaf. maar dat terzijde.
![]()
ja maar jij begrijpt wat er ongeveer gebeurd... ikquote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef Maethor het volgende:
[..]Ik werk dus niet mee aan deze experimenten, heb alleen wat theorie erover bestudeerd, en de experimenten bekeken. Ik moet nog even wachten voor ik zulke stoere dingen mag doen
![]()
wat heeft dat met de Zeeman te maken ?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:45 schreef Maethor het volgende:
Wat ook interessant was, was de Zeeman-slower, een apparaat wat gebruikt wordt om een atoombundel af te remmen van 1000 naar 50 m/s. Dit door middel van magneetvelden (bundeling) en laserlicht. Dat licht wordt door een atoom geabsorbeerd waardoor het deeltje wordt afgeremd. Even later zendt het weer een foton uit, en krijgt het dus weer een impuls in een andere richting, maar aangezien de impuls door de excitatie random verdeeld is en dus netto 0, en de impuls agv de absorptie niet, ondervindt het atoom een netto snelheidsvermindering.
Mja, min of meer wel jaquote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
ja maar jij begrijpt wat er ongeveer gebeurd... ik![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:42 schreef het_fokschaap het volgende:
wat heeft dat met de Zeeman te maken ?
Ik heb de tv-uitzending gezien, maar zelf niet meegedaan. Ik vond de vragen wel erg leuk!quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:19 schreef livEliveD het volgende:
Hebben jullie de BNN IQ test al gedaan? En vinden jullie zo'n resultaat zinvol is? Ik persoonlijk vind dat het niet al teveel zegt.
Ey dat is ook op zernike! Kan je daar zo naar binnen stappen als je het interessant vindt of mag dat niet?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:59 schreef Maethor het volgende:
'Morgen...
* Maethor] stapt zo op de fiets om eens een kijkje te gaan nemen op het [url=http://www.kvi.nl]KVI[/url .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |