Ik denk wel dat het meespeelt.. De meeste mensen posten toch tijdens de piekuren (Vandaar dat het piekuren zijnquote:Op woensdag 19 januari 2005 11:03 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Zou het dan toch zo zijn dat Fok! door de problemen met snelheid en bereikbaarheid momenteel leden verliest? Of zouden deze mensen wel weer terugkomen als alles weer ok is?
Je wilt weer jong zijn? Genieten van het leven in alle onschuld? Nog erop uit kunnen zonder kopzorgen? Geen moeilijke vragen aan je hoofd terwijl je de wereld proeft? -> Insert more Umberto Eco Shitquote:Op woensdag 19 januari 2005 11:14 schreef Alicey het volgende:
Heb ik niet gehoord, maar dan heb ik liever het pilletje andersom. 16.
Zoiets misschien ja.quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:25 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Je wilt weer jong zijn? Genieten van het leven in alle onschuld? Nog erop uit kunnen zonder kopzorgen? Geen moeilijke vragen aan je hoofd terwijl je de wereld proeft? -> Insert more Umberto Eco Shit
Tja, ik vraag me af waar het probleem technisch precies ligt. Kan me voorstellen dat het enige vaardigheid vereist zo een zware website te bouwen, maar ik kan me niet voorstellen dat het aan brakke code ligt of iets dergelijks. Verkeerde configuratie op de servers of zo?quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:18 schreef Alicey het volgende:
Ik denk wel dat het meespeelt.. De meeste mensen posten toch tijdens de piekuren (Vandaar dat het piekuren zijn)..
Ik denk dat we dat allemaal wel willenquote:
Ik weet het ook niet precies, maar het ligt in ieder geval aan de configuratie van de webserver. Lopen trouwens topics over in FB.quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:40 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Tja, ik vraag me af waar het probleem technisch precies ligt. Kan me voorstellen dat het enige vaardigheid vereist zo een zware website te bouwen, maar ik kan me niet voorstellen dat het aan brakke code ligt of iets dergelijks. Verkeerde configuratie op de servers of zo?
Omdat de licentie voor Topix werd ingetrokken.quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:45 schreef ReCreative het volgende:
Wat was de hoofdreden eigenlijk om naar Replique over te stappen?
Aantal bezoekers is veranderd, oude instellingen zijn dus niet bruikbaar.quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:43 schreef livEliveD het volgende:
Waarom kunnen ze niet de situatie van vorig jaar terug zetten toen het begon? Het was toen in ieder geval sneller dan nu. Of zeg ik nu iets heel stoms
Ja updates, dat was het, nou weet ik het weerquote:Op woensdag 19 januari 2005 11:48 schreef livEliveD het volgende:
2004, een spannend FOK!jaar
Zie Februari
Maar je zou de oude situatie qua configuratie toch kunnen instellen, terwijl je gebruik maakt van de nieuwe databases? Of is de gehele databasestructuur ook gewijzigd?quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:49 schreef Alicey het volgende:
Aantal bezoekers is veranderd, oude instellingen zijn dus niet bruikbaar.
Dat laatste weet ik dus niet. Het gaat hier echter om tuning van de webserver, en niet de database server. Het is bij frequent bezochte sites als Fok zaak om alles goed te tunen. Oude instellingen herstellen maakt waarschijnlijk meer stuk dan het goed maakt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:52 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Maar je zou de oude situatie qua configuratie toch kunnen instellen, terwijl je gebruik maakt van de nieuwe databases? Of is de gehele databasestructuur ook gewijzigd?
Ja, dat kan natuurlijk... Plus dat het enorm veel werk is voor een tijdelijke oplossing. Dan kun je beter 'on-the-fly' dingen afstemmen en toegroeien naar een stabiel en volwaardig systeemquote:Op woensdag 19 januari 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:
Oude instellingen herstellen maakt waarschijnlijk meer stuk dan het goed maakt.
Blijkbaarquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:01 schreef ReCreative het volgende:
Maar dan is af en toe downtime onvermijdelijk, lijkt me.
quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:08 schreef livEliveD het volgende:
BlijkbaarDaarnaast is er het vermoeden dat er geheugen leks zijn.
Mjah, een reset van hooguit een paar minuten een aantal keer per dag, op de rustigste momenten, zou mss niet gek zijnquote:Ik weet eigenlijk niet of Fok altijd weer een tijdje goedloopt na een reset. In zo'n geval kun je opperen om de zooi elke 2 uur te rebooten. Tis niet tof maar mogelijk een simpele quickfix totdat er een goede oplossing wordt gevonden.
De oplossing bestaat o.a. uit een complete herinstallatie. Daar moet nog tijd voor worden gevonden echter.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:01 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk... Plus dat het enorm veel werk is voor een tijdelijke oplossing. Dan kun je beter 'on-the-fly' dingen afstemmen en toegroeien naar een stabiel en volwaardig systeem.
Maar dan is af en toe downtime onvermijdelijk, lijkt me.
Dat heb ik wel eens gelezen jaquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:56 schreef Alicey het volgende:
De oplossing bestaat o.a. uit een complete herinstallatie. Daar moet nog tijd voor worden gevonden echter.
Tot nu toe lijkt het inderdaad probleemloos te gaan.quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:36 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gelezen ja. Vandaag gaat het echter best heel redelijk, dacht ik zo
.
ik wissel nog wel eens van user-icon. al dat moois moet je dan missenquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:50 schreef Mobious het volgende:
Na een tijdje heb je alle user-icons ook wel weer gezien, dus dat mis je ook niet echt.
Het gaat tot nu toe (opvallend) goedquote:Op woensdag 19 januari 2005 13:40 schreef Alicey het volgende:
Tot nu toe lijkt het inderdaad probleemloos te gaan.
Ik heb een plaatje van een worm gespot op de voorpagina van de krant van uhm maandag ofzo.. kan dat?quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:59 schreef livEliveD het volgende:
Hebben jullie nog gehoord dat ze een of ander stofje hadden waardoor wormen i.p.v 17 dagen ineens 25 dagen oud werden? En dat deze genetisch lijken op mensen. Wie weet krijgen we straks van die "Tell Sell - Wordt ouder Pilletje" reclames
W\at suf dat je dat nu pas hoort?quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:20 schreef Geartsjuh het volgende:
Het is hier heerlijk hectisch aangezien ik net gehoord heb dat onze presentaties van vandaag niet doorgaan. Gevolg: de hele klas zit met elkaar te smsen/bellen/msnen."Spread the word"
Interessant!quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef Haushofer het volgende:
Jaaaaaaaah, world year of physics! Een groepje en ik gaan zelf in de Martinikerk met de slinger van Foucalt bezigDus wie nieuwsgierig is; komt allen. Moet alleen de data nog ff opzoeken. En een goede morgen natuurlijk.
welnu de slinger laat zien dat de aarde draait. En je zou het ook thuis met een slinger kunnen doen alleen zal deze te gauw tot stilstand komen (en nog een stapel meetfoutjes bevatten maar dit terzijde) daarom gebruikte hij (de wetenschapper) een hoog gebouw voor voldoende slingerlengte en zorgde hij ervoor dat er geen wind invloed kon uitoefenen op de meting --> vandaar dat hij een grote kerk gebruikte (zijn ze ook nog ergens goed voor).quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:
Ik vind dat Wiki artikel nou niet echt duidelijk... Iemand meer info over zo'n slinger?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef Haushofer het volgende:
Jaaaaaaaah, world year of physics! Een groepje en ik gaan zelf in de Martinikerk met de slinger van Foucalt bezigDus wie nieuwsgierig is; komt allen. Moet alleen de data nog ff opzoeken. En een goede morgen natuurlijk.
Yepquote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
welnu
Mja, als je wilt kun je denk ik nog zo meedoen hoor. Het is pas over een paar maand, dus nog tijd zat. Ik denk zelfs dat ze nog wat mensen kunnen gebruiken. Go Maethor Go!quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:20 schreef Maethor het volgende:
[..]Ik ben vergeten te reageren op de aanmelding van die experimenten... Maar goed, ik kom wel even kijken als het past
![]()
Ik zal eens kijken of ik wat mensen kan mobiliseren.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:29 schreef Haushofer het volgende:
Mja, als je wilt kun je denk ik nog zo meedoen hoor. Het is pas over een paar maand, dus nog tijd zat. Ik denk zelfs dat ze nog wat mensen kunnen gebruiken. Go Maethor Go!
Die slinger zit toch ook "vast" aan de aarde?quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
vervolgens slingert de slinger van de ene naar de andere kant en omdat de aarde ondertussen gewoon door draait slingert de slinger niet van A->B->A->B->A etc. maar schuift het punt waar die naar teruggaat steeds iets verder op. Dus A->B'->A''->B'''->A''''![]()
Jawel, maar de richting verandert feitelijk met het draaien van de aarde 'om' de projectie van het vaste punt op de aardequote:Op donderdag 20 januari 2005 13:09 schreef Alicey het volgende:
Die slinger zit toch ook "vast" aan de aarde?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:55 schreef Alicey het volgende:
Ik zal het eens doorlezen ReCreative. Ik heb de indruk dat ik vandaag niet echt helder ben.
Mooi clubje bij elkaar zoquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:56 schreef livEliveD het volgende:
*Ook suf is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |