Ik heb em vandaag binnengekregenquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Roellio het volgende:
Yo. Ik krijg gewoon een enveloppe met gemeentelijke heffingen in de bus. 357 euro.
Ik zou vrijstelling vragen op grond van je lage ( ervan uitgaande dat je geen rijke student bent) inkomen. Dat zou moeten lukken lijkt me. Succes ermee.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:27 schreef Sven- het volgende:
[..]
Ik heb em vandaag binnengekregenHad dat bezwaar aantekenen nog nut?
![]()
Er is vorige week een aanbieding geweest van Wenkebachweg op woningweb. 60 beneden woningen, dus die dure met tuin. Er waren supersnel meer dan 300 reacties, ik ben nummer 112de geeindigd en vanaf oktober ingeschreven. Heb nog geen afwijzing of goedkeuring gehoord.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:57 schreef VincentAdam het volgende:
kickje, iemand al wat gehoord van wenckebagweg? Ik wil daar ook maybe gaan wonen, maar goed, blijft nogal still. op studentenwoningweb zijn er enkel maar 3 woningen van stavangerweg nu, die allebei 100 reacties ofzo hebben, en nog geen enkele van de wenckebagweb. Maar goed,, ik sta ook pas sinds mei ingeschreven, stond daarvoor bij intermezzo maar had niet die overgangsbrief van intermezzo naar studentenwoningweb.nl gehad, of wel gehad, maar ging iig niet goed...
Ik heb niets betaald en simpelweg niets meer van me laten horen. Tot op heden niets gehoord.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:27 schreef Sven- het volgende:
[..]
Ik heb em vandaag binnengekregenHad dat bezwaar aantekenen nog nut?
![]()
Na ongeveer 8 maanden na je eerste acceptgiro komt er zo een mooie brief met:quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:45 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik heb niets betaald en simpelweg niets meer van me laten horen. Tot op heden niets gehoord.
Wat raar, het zou toch via studentenwoningweb gaan? Die hield ik in de gatenquote:Op maandag 8 augustus 2005 18:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Er is vorige week een aanbieding geweest van Wenkebachweg op woningweb. 60 beneden woningen, dus die dure met tuin. Er waren supersnel meer dan 300 reacties, ik ben nummer 112de geeindigd en vanaf oktober ingeschreven. Heb nog geen afwijzing of goedkeuring gehoord.
Maar wil eigenlijk op de eerste of tweede etage, die komen denk binnekort wel. Voor november moet iig alles worden opgeleverd.
Ja het is ook via studentenwoningweb gegaan. De laatste week van mn vakantie was het, ehm die week van 25 juli.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:23 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Wat raar, het zou toch via studentenwoningweb gaan? Die hield ik in de gaten. Weet je iets van prijzen?
Duwo heeft ook van dat soort woningen, maar dan in Noord op het NDSM-terrein. Je bent met de pont binnen 5 min. op centraal. Huur is ¤335,- incl. per maand, maar met huursubsidie wordt dit zo'n ¤275,- incl. Internet, kabeltv en telefoon dien je zelf aan te vragen.Duwo heeft daarvoor contact met Lijbrandt, zodat je een goedkoop abonnement hebt. Oppervlakte is 24m2 en de cabine is 9 bij 3. Overigens, de badkamer is wel kleiner dan bij die woningen aan de Stavangerweg.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:10 schreef Blinker het volgende:
Ik zou ook wel heel graag zo'n woning willen hebben
Wow, nee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:12 schreef Ewelina het volgende:
En over de Stavangerweg gesproken: weet iemand al dat er een flinke fik op de boot was zaterdagnacht?
Ahhh! Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:12 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Duwo heeft ook van dat soort woningen, maar dan in Noord op het NDSM-terrein. Je bent met de pont binnen 5 min. op centraal. Huur is ¤335,- incl. per maand, maar met huursubsidie wordt dit zo'n ¤275,- incl. Internet, kabeltv en telefoon dien je zelf aan te vragen.Duwo heeft daarvoor contact met Lijbrandt, zodat je een goedkoop abonnement hebt. Oppervlakte is 24m2 en de cabine is 9 bij 3. Overigens, de badkamer is wel kleiner dan bij die woningen aan de Stavangerweg.
En over de Stavangerweg gesproken: weet iemand al dat er een flinke fik op de boot was zaterdagnacht?
Je moet 2 dingen doen. Op dat formulier staan een heleboel opties. 2 moet je aanvinken: bezwaar aantekenen (tenminste... als je bent aangeslagen voor een meerpersoonshuishouden, dat lijkt me wel het geval als ze meer dan 350 vragen), en een kwijtscheldingsformulier aanvragen. Hoogstwaarschijnlijk ligt je inkomen wel rond bijstandsniveau en dan hoef je niet te betalen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:45 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik heb niets betaald en simpelweg niets meer van me laten horen. Tot op heden niets gehoord.
Bij de Stavangerweg was het zo dat er toen ik erin kwam 90 woningen werden aangeboden, en de eerste 90 er dus inkwamen. Bij de Wenkebachweg heb ik ook gekeken, en het stond er op dezelfde manier. Ergens onderaan staat aantal eenheden (oid): 59/69. Verder staat er inderdaad niets bij, vrij vanzelfsprekend hoor. Ze hoeven van mij niet alles voor te kauwen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:52 schreef Nouk het volgende:
Nou het idee dat er 60 woningen opgeleverd per sept zouden worden heb ik van keetwonen.nl. Het is in ieder geval niet 1 woning waar je op reageert, maar een heel deel. In dit geval denk ik dus 60, maar dat blijkt niet uit de site van studentenwoningweb.nl
Beetje onduidelijk dus.
Voor de volgende keer: reinigingspolitie vragen...... die zitten ergens in een loods als je van hier achter het spoor langs richting station fietst. Als je kunt aantonen met een sleutel dat ie van jou is knippen ze m gratis en voor nix weg.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:03 schreef LuQas het volgende:![]()
Ik heb mijn fiets aan een van die 'nietjes' staan en nu ben ik mijn sleutel kwijt van een van mijn sloten. En het stadsdeel wil hem niet wegknippen.En ik voel me niet volwaardig Amsterdammer als ik geen fiets heb, dus ik baal.
Wellicht beetje offtopic, maar het blijft Stavangerweg-leed.
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:10 schreef Laurabeest het volgende:
Sjonge ik loop over van de huis- tuin- en keukentips vandaag. Je kunt wel merken dat ik al een ervaren Amsterdammer ben
Ah, die aantal eenheden zag ik nergens staan. En ik kon ook in die woningen van stavangerweg komen toen ik 1 van de 60 was ofzo inderdaad. En gaat daarna dan de inschrijfduur gelden? Of is dat alleen als er 1 woning wordt opgeleverd?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:01 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Bij de Stavangerweg was het zo dat er toen ik erin kwam 90 woningen werden aangeboden, en de eerste 90 er dus inkwamen. Bij de Wenkebachweg heb ik ook gekeken, en het stond er op dezelfde manier. Ergens onderaan staat aantal eenheden (oid): 59/69. Verder staat er inderdaad niets bij, vrij vanzelfsprekend hoor. Ze hoeven van mij niet alles voor te kauwen.
Ik heb het probleem al eens eerder gehad (ik ben nooit zo zorgvuldig met sleuteltjes) toen mijn fiets achter het CS stond. Toen was het idd een kwestie van die reinigingspolitie bellen. Echter, deze keer wisten ze mij te vertellen dat die dit alleen mag doen rond het CS en verwezen me door naar stadsdeel Westerpark, die ook weer van niets wist. Heel vermoeiend. Godzijdank heb ik de sleuteltjes weer gevonden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:10 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Voor de volgende keer: reinigingspolitie vragen...... die zitten ergens in een loods als je van hier achter het spoor langs richting station fietst. Als je kunt aantonen met een sleutel dat ie van jou is knippen ze m gratis en voor nix weg.
Met de eerste 90/60 bedoel ik dus de eerste 90/60 op de wachtlijst, dus degene met de langste inschrijfduur.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:24 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ah, die aantal eenheden zag ik nergens staan. En ik kon ook in die woningen van stavangerweg komen toen ik 1 van de 60 was ofzo inderdaad. En gaat daarna dan de inschrijfduur gelden? Of is dat alleen als er 1 woning wordt opgeleverd?
Ach zo. Ik had toen bij Stavangerweg me net een maand ofzo ingeschreven en reageerde als 15de ofzo. Toen ging ik kijken bij stavangerweg en hoorde ik daar dat als je bij de eerste 40 zat die reageerden sowieso een woning had. Vandaar dat ik even het spoor bijster was. Ik hoop nu dat ik met mijn jaar inschrijfduur wel kans maak op Wenckebachweg, maar denk t haast wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:02 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Met de eerste 90/60 bedoel ik dus de eerste 90/60 op de wachtlijst, dus degene met de langste inschrijfduur.
Inschrijfduur telt altijd. Ik stond bij de Stavangerweg 1,5 jaar ingeschreven en ik was nr. 40 ofzo van de 125 reacties.... Je kon er toen ook nog inkomen met een week inschrijftijd, omdat er meestal wel een stuk of 30 mensen nee zeiden. Maar toen was het nog minder bekend dan nu bij de Wenkebachweg. Denk dat je nu wel over een aardige inschrijfduur moet beschikken wil je kans maken.
Nou ik wel...quote:
Mij straks niet meerquote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:41 schreef Roellio het volgende:
Ik kan jullie vanachter m'n raam op de wal stilletjes uitlachen!![]()
Shit, ik zie nu dat ik de mail wel hebt gehadquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:21 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja het is ook via studentenwoningweb gegaan. De laatste week van mn vakantie was het, ehm die week van 25 juli.
Dit stond er:
Gemeente Amsterdam
Adres H.J.E. Wenckebachweg 2786
Corporatie De Key
Bruto huur ¤ 400,17
Reacties 372
Kan iemand me vertellen hoeveel de huur netto is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:21 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja het is ook via studentenwoningweb gegaan. De laatste week van mn vakantie was het, ehm die week van 25 juli.
Dit stond er:
Gemeente Amsterdam
Adres H.J.E. Wenckebachweg 2786
Corporatie De Key
Bruto huur ¤ 400,17
Reacties 372
Bedankt!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:02 schreef Ewelina het volgende:
Met huursubsidie is het ¤320,- incl.
Kloptquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:51 schreef LuQas het volgende:
De Wenkebachweg ligt volgens mij bij de Spaklerweg, naast de gevangenis.
In Oost. Doe maar niet zo denigrerend aangezien Westerpark echt geen haar beter isquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 22:06 schreef Roellio het volgende:
De Wenkenbachweg? Zit dat in Zuid-Oost ofzo?
quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:30 schreef Nouk het volgende:
[..]
In Oost. Doe maar niet zo denigrerend aangezien Westerpark echt geen haar beter is.
Neuh hoor. Ik ga toch liever voor 30 m2quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:50 schreef Roellio het volgende:
[..]
Jaloezie! Afgunst!![]()
![]()
Had je vorig jaar maar voor Westerpark gekozen, hè!![]()
![]()
Ik heb 26, wát een verschil!quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:52 schreef Nouk het volgende:
[..]
Neuh hoor. Ik ga toch liever voor 30 m2.
.
Jaaajaajajajaja. Voor als je op de VU zit is duidelijk Wenckebachweg handiger.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:58 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik heb 26, wát een verschil!
Plus betere locatie en goedkoper!![]()
![]()
Ik zou de Key even bellen, sowieso kan het nooit kwaad (en helpt het soms wel) om extra geinteresseerd belangstelling te tonen... vraag ook meteen even naar de volgende lichting.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:59 schreef Nouk het volgende:
Ik had gereageerd op die eerste 60 woningen op Wenckebachweg, was 112de geworden en ben al uitgenodigd voor acceptatie. En een vriendin van me ook, die was 250ste.
Dan kan je bezichtigen en accepteren maar er staat bij, dan is het nog niet zeker of je de woning krijgt omdat er meerdere kandidaten zijn ofzo.
Ik vraag me af hoe groot die kans nou is dat je dan die woning krijgt, maargoed we wachten het af.
Ik hoef eigenlijk niet meer te kijken want heb het al gezien, alleen deze woningen zijn begane grond met tuin, terwijl ik op de eerste op tweede verdieping wil.
Hoop dat ik kan ruilen ofzoiets...iemand ervaring?
quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:08 schreef Laurabeest het volgende:
Westerpark is trouwens een prima wijk. Oost vast ook hoor. Maar sowieso onterecht als mensen kritiek hebben op die locatie. Vind het verdomme decadent genoeg dat ik al in mijn studententijd beschikking heb over een unit met eigen badkamer en keuken vlakbij het centrum.
Toen ik net in a'dam kwam wonen mocht ik in mijn handjes klappen dat ik een kamer in Noord had met kakkerlakken en een keuken die je met 13 personen moest delen.
Ik heb ook in Oud-Zuid gewoond, om de hoek bij het Roelof Hartplein en midden in de Pijp. Vind dit echt geen achteruitgang. Dat dacht ik wel toen ik hier nog niet woonde, maar ervaar het nu gewoon als een hele prettige buurt.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:10 schreef Nouk het volgende:
[..]. Ik vind Westerpark niks en Oost ook niet. Ik woon nu nog op de Van Baerlestraat in Oud-Zuid. Ik ga er dus wel dik op achteruit, maargoed, je moet wat he
.
Oh ik echt wel!quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:38 schreef LuQas het volgende:
Ik vind de Spaklerweg echt totaal niet representatief voor Oost. Het is een beetje de scheidslijn tussen Watergraafsmeer en Zuid-Oost en dat is echt niet zo'n boeiende buurt. Oost zelf daarentegen is erg fijn.
Westerpark vind ik op zich ok. Niet zo heel boeiend, beetje saai. Het is niet een buurt waar ik later wil wonen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |