quote:Op dinsdag 18 januari 2005 03:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Off topic : je bent een wâldpiek ?
Waren de inwoners (toen ook al) zo nazistisch dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 03:14 schreef NorthernStar het volgende:
Tijdens de 2e WO lieten zelfs de Duitsers die dorpjes grotendeels ongemoeid.![]()
Had je ook meer achtergrond informatie als het een Nederlandse gezin betrof?quote:Op zondag 16 januari 2005 15:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat dit verhaal nog wel een staartje heeft kan niet geloven dat je zomaar weg wordt gespest. Ik keur het niet goed maar zal wel graag wat meer achtergrond informatie willen hebben.
Met je eens, en er zouden veel meer reacties zijn geweest ook! Wat een hypocrieten.quote:Op maandag 17 januari 2005 14:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mwa, in vergelijking met een topic over Marokkanen die iemand bedreigd hebben valt het reuze mee hoor.
Nee daar heeft het niks mee te maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 03:16 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Waren de inwoners (toen ook al) zo nazistisch dan?
Harkema staat idd ook bekend als nogal 'ruig'quote:Op dinsdag 18 januari 2005 07:48 schreef SCH het volgende:
Northern Star - ligt Harkema ook in dit gedeelte van Friesland. Het was altijd bal met de Harkemase boys...
Aha, dus gewoon een kwestie van "wat de boer niet kent, dat lust-ie niet".quote:Op dinsdag 18 januari 2005 03:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee daar heeft het niks mee te maken.
(In tegendeel zelfs, er verdween nog wel eens spoorloos een Duitser daar)
Maar het is nogal een eigenzinnig volkje.![]()
Het zijn op zich beste mensen daar, alleen zo goed als ze voor elkaar zijn, zo hard zijn ze voor buitenstaanders. Je moet echt het respect verdienen anders ben je zwaar het haasje. Ik dacht dat het al wel een stuk verwaterd zou zijn (woon er al jaren niet meer) maar dit is imo weer typisch zo'n voorbeeld.
Ik weet niet hoe onschuldig het was, maar ik kijk niet verbaast op dat zoiets daar gebeurd. Het is idd vaak een kwestie van hoe mensen zichzelf opstellen en met allochtonen wordt heus wel rekening gehouden. Daar kom je nog grote inzamelingsacties voor dit soort gezinnen tegen. Worden er door de buurt wat fietsjes voor de kids geregeld enzo. Maar ik weet uit Bergum bijvoorbeeld dat een gezin de fietsen niet wilden hebben want die waren niet goed genoeg. Tja, dan is het mis.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:25 schreef milagro het volgende:
[..]
Aha, dus gewoon een kwestie van "wat de boer niet kent, dat lust-ie niet".
Vrij onschuldig allemaal dus.
Ze zullen het respect dan wel niet verdiend hebben, die Somaliers.
Ken uw pappenheimers, buitenstaanders, of zorg dat je ze leert kennen, pas je aan en laat zien dat je hun respect waard bent.
Zoiets?
Nou, ik denk dat als je als Randstadter je daar vestigt, je net zo behandeld wordt in 1e instantie.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe onschuldig het was, maar ik kijk niet verbaast op dat zoiets daar gebeurd. Het is idd vaak een kwestie van hoe mensen zichzelf opstellen en met allochtonen wordt heus wel rekening gehouden. Daar kom je nog grote inzamelingsacties voor dit soort gezinnen tegen. Worden er door de buurt wat fietsjes voor de kids geregeld enzo. Maar ik weet uit Bergum bijvoorbeeld dat een gezin de fietsen niet wilden hebben want die waren niet goed genoeg. Tja, dan is het mis.
Niet gezegd dat het hier zo is gegaan. Misschien is die Wijbenga wel gewoon een klootzak.
Hmmm.. Ashley Bubb klinkt ook niet echt Frysk.quote:Veenwoudsters willen geen aangifte doen
VEENWOUDEN - Bewoners van de Lijsterstraat in Veenwouden weigeren gehoor te geven aan de oproep van burgemeester Arie Aalberts van Dantumadeel om aangifte te doen van de overlast door buurman Henk Wijbenga. Ze vinden dat ze al vaak genoeg hebben geklaagd bij de politie en de woningstichting. Nu moeten die maar eens in actie komen.
,,Als we nu aangifte doen, duurt het een jaar voordat we wat horen'', voorspelt bewoner Ashley Bubb. ,,Moet er soms iemand dood voordat ze iets doen?'' Een Somalisch gezin is Veenwouden ontvlucht vanwege het gedrag van Wijbenga, maar ook andere buurtbewoners voelden zich door de man geïntimideerd.
Leeuwarder Courant
Ze zullen met weemoed terugdenken aan generaal Aydid.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 11:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Die Ashley Bubb zal wel die Zuid-Afrikaanse zijn dan...
Denk je veilig te zijnn in Europa van moordende Zulu stammen kom je te wonen naast een soort halve NeanderTokkie![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |