Raab-Karcher, Bouwmaat,... gewoon een groothandel bellen, komen ze netjes brengen, je zal een hele vrachtwagen nodig hebbenquote:Op zondag 21 augustus 2005 20:43 schreef mikezwet het volgende:
Update: Ik wil alles zo energie zuinig als het maar kan en heb bedacht om Polystyrene (EPS, ookwel piepschuim) wanden tegen de gemetselde steen aan de buitenkant te plaatsen en dit af te werken met steenstrips of te stucen.
Ook op het dak zou ik deze platen kunnen leggen zodat een soort doos van piepschuim ontstaat dat ik aan de buitenkant kan afwerken. Op het dak had ik leitjes gedacht.
http://www.veerhuis.biz/
EPS is sterk isolerend
EPS is zo licht als lucht
EPS is ongevoelig voor vocht
EPS is volledig recyclebaar
EPS is grondwaterneutraal
EPS van Unidek is brandvertragend gemodificeerd
EPS is duurzaam en milieuvriendelijk
EPS is veilig in verwerking en gebruik
EPS is gemakkelijk verwerkbaar
EPS is zeer vorm- en drukvast
Nu nog een leverancier zoeken die dikke platen schuim kan leveren, 20, 30, 40 cm
Wij hebben oo keen zooi van die dingen hier op het dak liggen en dat koste ons nog geen 2000 euro. Dit komt omdat we de rest van het bedrag hebben we van de gemente terug kregen. Omdat wij enagrie zuinig zouden werken. En dat stimuleren ze heel erg. Of dat nu nog is weet ik niet.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Zijn zonnepanelen niet vreselijk duur in aanschaf?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:22 schreef morpheus_at_work het volgende:
hoe zit het trouwens met de woonrechten van dat pand , is het toegestaan omdat het eigenlijk stallen zijn en geen woonbestemming heeft. hoe is dat opgelost bij jullie
Een andere optie om te bekijken is om de wooninhoud die nu 500m3 is te verhogen naar 1000m3 (wettelijke max inhoud in belgie) en daarbij gebruik te maken van de bestaande gebouwen. Moet er natuurlijk wel een verbouwings vergunning worden aangevraagd en een architect worden ingeschakeld, niet zozeer voor de tekeningen maar om het gedoe te regelen. Namelijk een burger die wat wil word standaard tegengewerkt, als een architect de plannen voorlegt gaat alles meteen al soepeler.quote:Op maandag 15 augustus 2005 09:37 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Daarom willen we bed and breakfast aanvragen, dan ben ik een heel enthousiast huurder ervan en het levert nog wat extra op. Het is een bosrijke omgeving met veel fiets routes die veelvuldig worden gebruikt. Wellicht interessant voor mensen die een nachtje willen overnachten tijdens hun fietsvakantie.
De gemeente waarin ik woon had laatst een artikel over dit soort motels / bed and breakfast's en dat ze dit meer willen hebben om toeristme te trekken. Wellicht als we een mooi plan indienen waarbij veel rommel van het varkensbedrijf wegbreken we vergunning krijgen.
Bedrijven die mest produceren kopen ze weg net als in nederland dus ze zijn blij als de stallen worden weggehaald of verbouwd zodat er na de wegblijf termijn niets opnieuw kan starten.
Ps zou iemand de topic titel willen veranderen naar: Verbouwing stal naar woonruimte
Misschien heeft ie zich er toch een beetje op verkeken?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:06 schreef AnneX het volgende:
Er is al 864 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen...
Nou ben ik soooo benieuwd wat Mike hiervan heeft gemaakt ?
soms zie ik z'n naam in wgr.
Leuk dat je even aan me denktquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:06 schreef AnneX het volgende:
Er is al 864 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen...
Nou ben ik soooo benieuwd wat Mike hiervan heeft gemaakt ?
soms zie ik z'n naam in wgr.
Tja, dat platte dak, ik vind het 3x niks, wat een hok. Ik had in sketchup een heel leuk klein huisje aan het bestaande gemaakt met een stukje balkon ect. De architect heeft dit afgeraden omdat het ZOU kunnen lijken of er een extra woonhuis bijgebouwd werd voor evt dubbele bewoning. Regel is in belgie, als men merkt dat je iets van plan zou kunnen zijn dan houden ze je gelijk in de peiling en kan je helemaal niets meer rommelen en moet je aan alle eissen gaan voldoen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:24 schreef AnneX het volgende:
Ha goed Mike, dat je een update geeft ! Thx .
Heb je plannen voor een zwemvijver of is dit de manier om de betonbak op te leuken.
Kun je er geen karpervisserij van maken ? grapje.
Overigens ben ik geen voorstander van een plat dak ivm water dus !
Ms dat de welstand ook wel een glooiend dakje wil zien dat past bij de hoofdwoning?
Succes met de ambtenarij.
en laat je dan weer wat horen ? in febr. that is ?
Mooie plannen! Hopelijk krijg je een beetje medewerking van de gemeente om wat moois te doen met die lap grond.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:52 schreef mikezwet het volgende:
Alles gewijzigd, stallen worden afgebroken ivm leegstandswet (op de grootste na). Zijn al anderhalf jaar bezig met architect en vergunning aanvraag voor aanbouw aan bestaand huis van +100% oppervlak. Hopelijk feb vergunningLigt allemaal beetje stil het laatste jaar omdat zonder vergunning weinig meer te doen is en ook druk met zaakje. Enigste, met de bouwvak een paar dagen achtereen betonnen stalinrichting in bakken gedaan en allerlei betonnen voederbakken uit elkaar gesloopt. Dus alle stallen zijn nu leeg en klaar voor sloop. Ook hebben we veel bomen geplant, waarbij de eerste 150 die we neer hadden gezet na 2 maanden dood gingen (2 maanden droogte en verkeerd uitstoken door verkoper) Gierkelders worden dichtgestort met grond en van 1 grote kelder maken we een vijver.
Is nogal streng gebied, kwetsbaar en vlak bij natuurgebied dus oppassen geblazen. Op een dag ging er een vliegtuigje superlaag over waarschijnlijk om foto's te maken. We hebben toen een aanbouw weggebroken die achteraf illegaal bleek (net slaapkamer, wc, badkamer erin gemaakt ect) om problemen te voorkomen bij aanvragen vergunning.
De omgeving is op dit moment begeven van mensen die in honden doen. Dus fokken, houden, jachthonden ect ect, dus het is een mooi concert af en toe. Heel irritant en zonde van het prachtige gebied.
Je ziet, valt soms niet allemaal mee maar we houden de moed erin!
Hier wat oud/nieuw tekeningen die ik heb aangeleverd aan de architect.
Wel grappig dat je van deze 3d tekeningen terug gaat naar een paar lijntjes in 2d en er 10k voor moet neerleggen
1 Oude situatie
[ afbeelding ]
1 Nieuwe situatie
[ afbeelding ]
2 Oude situatie
[ afbeelding ]
2 Nieuwe situatie
[ afbeelding ]
2 Oude situatie
[ afbeelding ]
2 Nieuwe situatie
[ afbeelding ]
Doordat het voorheen een zonevreemde woning was (vroeger bedrijfswoning, bedrijf beeindigd dus geen bedrijfswoning meer) hebben we een regualisatie moeten aanvragen naar residentieel. Voorwaarde van deze goedkeuring is dat je 10 jaar geen vergunningen meer aanvraagd voor grote wijzigingen (dus een deur of raam bijmaken mag bijv wel, maar niet een stal afbreken of bijbouwen)quote:Op maandag 7 januari 2008 12:36 schreef Gurb het volgende:
[..]
Mooie plannen! Hopelijk krijg je een beetje medewerking van de gemeente om wat moois te doen met die lap grond.
Is de boerderij familiebezit, of hebben jullie de boerderij gewoon gekocht na een bedrijfsbeëindiging?
Ik kan me voorstellen dat de gemeente geen puntdak erop wil ivm dubbele bewoning. Maar wat je natuurlijk wel kan doen is nu vast rekening houden met het feit dat je later wel een extra verdieping met schuine kap aanbrengt. Als je nu vast je fundering en wanden erop aanpast, kun je later makkelijker een verdieping erop zetten.
En een andere optie is natuurlijk om nog een grote kelder eronder te maken, die zie je niet, maar geeft wel een hoop extra ruimte
Zelf in Sketchup (overgenomen door google). Eigenlijk een heel simpel programma maar met mooie resultaten. Op het forum hier zijn er wel topics over te vindenquote:Op woensdag 9 januari 2008 11:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar heb je die tekeningen zelf gemaakt, of de architect?? Anders zou ik graag willen weten welke software je gebruikt..
Zoek gelijk dan even voor je zelf uit of dat fiscale consequenties heeft....quote:Op maandag 15 augustus 2005 09:37 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Daarom willen we bed and breakfast aanvragen, dan ben ik een heel enthousiast huurder ervan en het levert nog wat extra op. Het is een bosrijke omgeving met veel fiets routes die veelvuldig worden gebruikt. Wellicht interessant voor mensen die een nachtje willen overnachten tijdens hun fietsvakantie.
De gemeente waarin ik woon had laatst een artikel over dit soort motels / bed and breakfast's en dat ze dit meer willen hebben om toeristme te trekken. Wellicht als we een mooi plan indienen waarbij veel rommel van het varkensbedrijf wegbreken we vergunning krijgen.
Bedrijven die mest produceren kopen ze weg net als in nederland dus ze zijn blij als de stallen worden weggehaald of verbouwd zodat er na de wegblijf termijn niets opnieuw kan starten.
Ps zou iemand de topic titel willen veranderen naar: Verbouwing stal naar woonruimte
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |