abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26942881
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 08:00 schreef mikezwet het volgende:

[..]

* slaat het plaatje op. Zoiets bedoel ik inderdaad. Waar heb je dat in getekend?
Tis getekent in autodesk revit, was iets van 5min werk..
pi_26952561
Van binnen:

De buizen voor het voersysteem zijn er inmiddels al wel uit en uit 1 van de twee stallen 2/3 van alle hokken. De ander is nog vol.

Ik ga van het weekeind trouwens even goed meten en tekeningen maken met alle hoogtes.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:41:44 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26952645
Sterk idee! Het zal vast erg mooi uitzien als je het goed doet.

Ik zie het trouwens al voor me in die kerk zondag:
X "Het lichaam van Christus"
O "Nee, dank u, doet u mij maar de trap en balkon van Christus"
X
Vampire Romance O+
  zaterdag 14 mei 2005 @ 16:03:31 #29
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_27005381
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 18:41 schreef MouseOver het volgende:
Sterk idee! Het zal vast erg mooi uitzien als je het goed doet.

Ik zie het trouwens al voor me in die kerk zondag:
X "Het lichaam van Christus"
O "Nee, dank u, doet u mij maar de trap en balkon van Christus"
X
Waar zie jij een kerk?
O
I __O
/ /
Neen, ik laat de hond uit
pi_27005402
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 16:03 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Waar zie jij een kerk?
Voor zich.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 16:11:03 #31
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_27005478
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 16:04 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Voor zich.
O
I __O
/ /
Neen, ik laat de hond uit
pi_27005945
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 16:03 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Waar zie jij een kerk?
Iemand in dit topic zei: kijk eens waar een kerk gesloopt word, kan je misschien aan een mooie trap komen, vandaar de grap van in de kerk
  Moderator zaterdag 14 mei 2005 @ 19:28:31 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27009385
mooie trap zeker
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_27353636
was dit topic even uit het oog verloren, en heb pas zojuist geleerd hoe ik foto's moet plaatsen...
Bij deze ook een foto'tje van onze vide (zat er gelukkig al in)

Boven slapen we:

een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_27355271
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:26 schreef elvy het volgende:
was dit topic even uit het oog verloren, en heb pas zojuist geleerd hoe ik foto's moet plaatsen...
Bij deze ook een foto'tje van onze vide (zat er gelukkig al in)
[afbeelding]

Boven slapen we:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er mooi uit, * slaat de foto's op
pi_29639027
Na zowat 3 maanden geen activiteit in dit topic laat ik weer eens van me horen.

Inmiddels heb ik besloten de stal waarin ik eerst een deel wilde verbouwen te ruilen voor een kleinere stal die helemaal achteraan op het terrein staat, grenzend aan wat bomen omdat daar al een betonnen terras ligt en er buiten meer ruimte is. Het is een wat smallere stal maar wel vrij lang die ik aan de zonkant wil verbouwen tot woonruimte.

Voorlopig ga ik er nog niet aan beginnen omdat ik doordeweeks nog werk in nederland en er in het weekeind nog andere dingen aan het doen ben in het bestaande huis en stallen.

Binnenkort willen we een plan maken voor alle stallen om er bed en breakfast te beginnen en 1 stal af te breken en te vervangen voor vijver (1 grote gierput als de stal eraf is) met veel planten en misschien vissen ofzo.

Enthousiast als ik ben ben ik wel steeds bezig met leuke ideeen:

1) Er zit wat hoogte verschil in, ruimte voor een vide of trap met balkon is er niet dus ik dacht aan een lager gelegen woonkamer met een soort trapje met links en rechts een railing. het dak loopt 1 kant op schuin dus het plafond loopt uit in een punt tot een hoogte.

2) Posterbehang kwam ik toevallig tegen, leuk voor een wand zonder raam wat toch een beetje fleurig moet zijn, ik dacht zelf aan manhattan als liefhebber van wolkenkrabbers

3) Op de vloer Marmoleum Click, marmoleum in tegels van 30x30 of 30x91 waarmee willekeurige figuren of patronen kunnen worden gelegt. Vrij duur maar wel flexibel. Bijkomend voordeel is dat ik op de vloeren met underlayment kan werken waaronder ik weer leidingen ect kan verwerken.
Een andere optie was marmer tegels maar ik hou niet zo van lijmen en specy ect.

4) Het hele huis verlicht met LED: Volledig huis verlicht met LED's 200 watt ...

5) Door het hele huis een indien mogelijk draadloos geluidssysteem en uiteraard wifi internet maar dat is niet zo moeilijk.

6) Tafel in stukjes: Glazen tafel in stukjes :)

7) Misschien in de bestaande gierputten een soort fontijn met LED licht erin. Buiten wil ik zoiezo een soort fontijn met helder water (geen beplanting) waarin savonds licht schijnt. Ook heb ik het een en ander gelezen over een zwemvijver, lijkt me ook wel wat.

8) Het bestaande betonnen "terras" toepassen met tuinplanken van kunststof. Onze kunststof leverancier levert dit en wij hebben dit een tijdje geleden zelf opgenomen is ons leverings programma. Erg mooi, duurzaam, makkelijk onderhoud, en niet rottend materiaal wat er net uitziet als houten tuin planken

Nou genoeg plannen ookal is het lang niet zover
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:25:14 #37
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29643293
Prachtige plannen en leuk dat je het LED-idee ook wilt toepassen. Wanneer zou je kunnen beginnen met je project? Ik ben heel erg benieuwd!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29645328
leuk idee.

Den kje wel aan je vergunningen, waarschijnlijk is de bestemming van de grond nu nog 'agrarisch bedrijf' en niet wonen....
pi_29649262
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:30 schreef Butros het volgende:
leuk idee.

Den kje wel aan je vergunningen, waarschijnlijk is de bestemming van de grond nu nog 'agrarisch bedrijf' en niet wonen....
Daarom willen we bed and breakfast aanvragen, dan ben ik een heel enthousiast huurder ervan en het levert nog wat extra op. Het is een bosrijke omgeving met veel fiets routes die veelvuldig worden gebruikt. Wellicht interessant voor mensen die een nachtje willen overnachten tijdens hun fietsvakantie.

De gemeente waarin ik woon had laatst een artikel over dit soort motels / bed and breakfast's en dat ze dit meer willen hebben om toeristme te trekken. Wellicht als we een mooi plan indienen waarbij veel rommel van het varkensbedrijf wegbreken we vergunning krijgen.
Bedrijven die mest produceren kopen ze weg net als in nederland dus ze zijn blij als de stallen worden weggehaald of verbouwd zodat er na de wegblijf termijn niets opnieuw kan starten.

Ps zou iemand de topic titel willen veranderen naar: Verbouwing stal naar woonruimte

[ Bericht 6% gewijzigd door mikezwet op 15-08-2005 10:10:06 ]
pi_29651524
leuk project zeg!
btw een vide is de ruimte waar zich geen vloervlak bevindt
je bedoeld waarschijnlijk een bordes, daar waar de trap op aansluit.
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:00:36 #41
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29655603
TT aangepast op verzoek!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29657347
Ben benieuwd.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_29659521
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:00 schreef Duderinnetje het volgende:
TT aangepast op verzoek!
Dank u zeer
pi_29664193
houd rekening mee met een enorm vochtprobleem , ik ben zelf ook bezig met een soortgelijkig project maar dan voor een fotostudio. vocht is je ergste probleem , daarnaast isolatie , waarom zouden beesten isolatie nodig hebben. electra is vaak krachtstroom en water zit niet op drinkwater aangesloten
pi_29665149
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:46 schreef morpheus_at_work het volgende:
houd rekening mee met een enorm vochtprobleem , ik ben zelf ook bezig met een soortgelijkig project maar dan voor een fotostudio. vocht is je ergste probleem , daarnaast isolatie , waarom zouden beesten isolatie nodig hebben. electra is vaak krachtstroom en water zit niet op drinkwater aangesloten
Het is halfsteens maar ik wil binnen een muur erbij maken van van die grote blokken. Geen houten wand ervoor want dat houdt de warmte niet goed vast. Ik heb in me slaapkamer een muur beracheld en isolatie daartussen. Daarover zitten van die rabbatpanelen van mdf. Als ik het met de houtkachel verwarm is het snel warm maar ook snel afgekoeld omdat er zegmaar geen massa is om te verwarmen.

Overigens wil ik het verwarmen met houtkachels 1 kleine voor slaap en bad kamer en 1 grote voor huiskamer en keuken. Nu koken we water om af te wassen op de kachel.

Alles moet eigenlijk zo energie zuinig als maar mogelijk worden. http://www.de12ambachten.nl/beter1x.html#anker121930 Zie in de link het stukje over regenwater opvangen
pi_29666045
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:13 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Het is halfsteens maar ik wil binnen een muur erbij maken van van die grote blokken. Geen houten wand ervoor want dat houdt de warmte niet goed vast. Ik heb in me slaapkamer een muur beracheld en isolatie daartussen. Daarover zitten van die rabbatpanelen van mdf. Als ik het met de houtkachel verwarm is het snel warm maar ook snel afgekoeld omdat er zegmaar geen massa is om te verwarmen.

Overigens wil ik het verwarmen met houtkachels 1 kleine voor slaap en bad kamer en 1 grote voor huiskamer en keuken. Nu koken we water om af te wassen op de kachel.

Alles moet eigenlijk zo energie zuinig als maar mogelijk worden. http://www.de12ambachten.nl/beter1x.html#anker121930 Zie in de link het stukje over regenwater opvangen
t is misschien handig om dan je dak-bedekking even te bekijken...als je dr alleen golf-platen op hebt liggen gaat daar waarschijnlijk je meeste warmte verloren... misschien een idee om dat te vervangen voor zonnepanelen en een isolerende laag eronder te maken, als je het dan toch allemaal zo energie-zuinig mogelijk wilt maken? paar mooie kantel-ramen in het dak erbij voor extra licht
in ieder geval wel een leuk project, maar gaat denk ik heel wat meer werk en geld in zitten dan dat je in eerste instantie denkt...
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:38:20 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29666141
Zijn zonnepanelen niet vreselijk duur in aanschaf?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29667314
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:36 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t is misschien handig om dan je dak-bedekking even te bekijken...als je dr alleen golf-platen op hebt liggen gaat daar waarschijnlijk je meeste warmte verloren... misschien een idee om dat te vervangen voor zonnepanelen en een isolerende laag eronder te maken, als je het dan toch allemaal zo energie-zuinig mogelijk wilt maken? paar mooie kantel-ramen in het dak erbij voor extra licht
in ieder geval wel een leuk project, maar gaat denk ik heel wat meer werk en geld in zitten dan dat je in eerste instantie denkt...
Inderdaad alleen golfplaten en nu van die vieze door de ratten uitgeholde isolatie platen. De dakconstructie is perfect en daarmee kan ik gewoon een plafond maken met extra isolatie erin e.d
Verder kan ik lichtdoorlatende platen kopen om een groot dakraam te maken, deze zijn echter vrij dun dus tegen die tijd moet ik eens kijken om een bijv eerst een lichtdoorlatend golfplaatje neer te leggen met eronder nog een andere doorlatende plaat maar dan geisoleerd oid.
pi_29850177
Update: Ik wil alles zo energie zuinig als het maar kan en heb bedacht om Polystyrene (EPS, ookwel piepschuim) wanden tegen de gemetselde steen aan de buitenkant te plaatsen en dit af te werken met steenstrips of te stucen.

Ook op het dak zou ik deze platen kunnen leggen zodat een soort doos van piepschuim ontstaat dat ik aan de buitenkant kan afwerken. Op het dak had ik leitjes gedacht.

http://www.veerhuis.biz/

EPS is sterk isolerend
EPS is zo licht als lucht
EPS is ongevoelig voor vocht
EPS is volledig recyclebaar
EPS is grondwaterneutraal
EPS van Unidek is brandvertragend gemodificeerd
EPS is duurzaam en milieuvriendelijk
EPS is veilig in verwerking en gebruik
EPS is gemakkelijk verwerkbaar
EPS is zeer vorm- en drukvast

Nu nog een leverancier zoeken die dikke platen schuim kan leveren, 20, 30, 40 cm
pi_29854982
Natuurlijk is meer isolatie altijd beter, maar je kan te ver doorschieten. Twee plaatjes van 10cm is al meer dan voldoende. Trouwens zijn meerdere platen in plaats van één dikke altijd beter, mits je de naden laat verspringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')