Na zowat 3 maanden geen activiteit in dit topic laat ik weer eens van me horen.
Inmiddels heb ik besloten de stal waarin ik eerst een deel wilde verbouwen te ruilen voor een kleinere stal die helemaal achteraan op het terrein staat, grenzend aan wat bomen omdat daar al een betonnen terras ligt en er buiten meer ruimte is. Het is een wat smallere stal maar wel vrij lang die ik aan de zonkant wil verbouwen tot woonruimte.
![]()
Voorlopig ga ik er nog niet aan beginnen omdat ik doordeweeks nog werk in nederland en er in het weekeind nog andere dingen aan het doen ben in het bestaande huis en stallen.
Binnenkort willen we een plan maken voor alle stallen om er bed en breakfast te beginnen en 1 stal af te breken en te vervangen voor vijver (1 grote gierput als de stal eraf is) met veel planten en misschien vissen ofzo.
Enthousiast als ik ben ben ik wel steeds bezig met leuke ideeen:
1) Er zit wat hoogte verschil in, ruimte voor een vide of trap met balkon is er niet dus ik dacht aan een lager gelegen woonkamer met een soort trapje met links en rechts een railing. het dak loopt 1 kant op schuin dus het plafond loopt uit in een punt tot een hoogte.
![]()
2) Posterbehang kwam ik toevallig tegen, leuk voor een wand zonder raam wat toch een beetje fleurig moet zijn, ik dacht zelf aan manhattan als liefhebber van wolkenkrabbers
3) Op de vloer Marmoleum Click, marmoleum in tegels van 30x30 of 30x91 waarmee willekeurige figuren of patronen kunnen worden gelegt. Vrij duur maar wel flexibel. Bijkomend voordeel is dat ik op de vloeren met underlayment kan werken waaronder ik weer leidingen ect kan verwerken.
Een andere optie was marmer tegels maar ik hou niet zo van lijmen en specy ect.
4) Het hele huis verlicht met LED:
Volledig huis verlicht met LED's 200 watt ... 5) Door het hele huis een indien mogelijk draadloos geluidssysteem en uiteraard wifi internet maar dat is niet zo moeilijk.
6) Tafel in stukjes:
Glazen tafel in stukjes :)7) Misschien in de bestaande gierputten een soort fontijn met LED licht erin. Buiten wil ik zoiezo een soort fontijn met helder water (geen beplanting) waarin savonds licht schijnt. Ook heb ik het een en ander gelezen over een zwemvijver, lijkt me ook wel wat.
8) Het bestaande betonnen "terras" toepassen met tuinplanken van kunststof. Onze kunststof leverancier levert dit en wij hebben dit een tijdje geleden zelf opgenomen is ons leverings programma. Erg mooi, duurzaam, makkelijk onderhoud, en niet rottend materiaal wat er net uitziet als houten tuin planken
Nou genoeg plannen ookal is het lang niet zover
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.