Ja ik dacht dat het kwam doordat ik op mijn arm had geslapen, wat ik wel eens vaker hebt gehad. Maar dan zou het geen 2 weken aanhouden lijkt mij.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:00 schreef Sm0keZ het volgende:
Zoiets gebeurd mij ook wel eens, wakkerworden en dan erachter komen dat het linkergedeelte van m'n linkerhand totaal gevoelloos is. Dat is meestal met een uurtje weer over, en het zal vast komen doordat ik verkeerd lig ofzo..
Maar 2 weken is wel erg lang, ik zou de dokter maar eens opzoeken als ik jou was.
Je kan ook RSI krijgen zonder een pc te gebruiken hoor.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:05 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Het is me rechterhand en ik gebruik de muis met mijn linkerhand.![]()
Ik heb ook wel is eens last van m'n linker hand (arm) als ik lang achter de pc zit, terwijl ik de muis gebruik met m'n rechter hand.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:05 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Het is me rechterhand en ik gebruik de muis met mijn linkerhand.![]()
Eigenlijk is het vooral mij pink en die daar naast en een beetje mijn handpalm. Vooral als ik ze beweeg.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:16 schreef Disbelieve_it het volgende:
Kortom:
-Alleen de eerste 3 vingers en een gedeelte ringvinger: waarschijnlijk CTS
-Ook de pink en buitenste gedeelte ringvinger erbij: onwaarschijnlijk CTS
-De gehele hand, dus ook de handrug en handpalm: Algeheel zenuwprobleem.
Een gedeelte van mijn rechter hand voelt "gevoelloos" aan, maar ik voel natuurlijk wel wat, alleen tintelt het raar en het voelt bv helemaal vaag aan als ik er over wrijf. Bewegen gaat gewoon, alleen het voelt een beetje raar aan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:07 schreef Reintje het volgende:
Voel je wel dingen, of is de hand echt compleet gevoelloos? In welke mate kun je de hand nog bewegen?
Draag handschoenen dit verminderd dit gevoel aanzienlijk. Dit is dan ook één van van de redenen dat wielrenners handschoenen dragen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:04 schreef Conflict het volgende:
Ik heb er al 10 jaar last van (vooral op de fiets)
Pink en gedeelte van de ringvinger worden gevoed door de ulnaris, de zenuw die je in je elleboog kan voelen als je 'telefoonbotje'. Als het enkel dit is kan het pleiten voor een ulnaropathie, een aandoening van de zenuw zelf. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat die zenuw aan het demyeliniseren is. Hoeweel dit natuurlijk wel meteen een extreem voorbeeld is hoeft het natuurlijk niet zo te zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, dit kan van invloed zijn. Of heb je suikerziekte? Of iemand in de familie met ms?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:25 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Eigenlijk is het vooral mij pink en die daar naast en een beetje mijn handpalm. Vooral als ik ze beweeg.
De pink wordt idd ook gevoed door de radialis, maar die neemt de bovenzijde van o.a. de pink en de handrug voor zijn rekening. Zou idd ook een eventuele mogelijkheid kunnen zijn, echter komt een radialis aandoening maar zelden voor, dan is het vaker een algehele zenuwaandoening.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:35 schreef Fixxxer het volgende:
Jep je pink, dat is je nervus radialis. Die kan klem zitten in je rug of elleboog of idd CTS en dan krijg je dat.
Ga er maar mee naar de dokter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |