abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24646335
WouterRF zit/staat nu bij het CBR te wachten. Ben benieuwd of ie vanmiddag komt vertellen dat ie het gehaald heeft

Ik moet zometeen voor 20 minuten naar school (individuele praktijktoets) en helaas is de auto er niet een uur heen met de bus, 20 min. naar school en 1,5 uur terug
pi_24654406
Ik was wel ietwat vroeg maar het maakte niet uit. Waarom laat ik maar achterwege... (iets met identiteitsbewijs in een andere broek hebben zitten...)

Volgende week nog een keer vroeg uit bed .
pi_24655732
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:47 schreef WouteRF het volgende:
Ik was wel ietwat vroeg maar het maakte niet uit. Waarom laat ik maar achterwege... (iets met identiteitsbewijs in een andere broek hebben zitten...)

Volgende week nog een keer vroeg uit bed .
Zolang je dat niet met je praktijk doet is het nog wel te overzien

WouteR van XBW?
pi_24655916
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:18 schreef Mr.Mills het volgende:

WouteR van XBW?
Back in the day, ooit, ja.
pi_24656032
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:29 schreef WouteRF het volgende:

[..]

Back in the day, ooit, ja.
back in the old days BoNEz|NL (wat een nickname, in godsnaam )

Zo, begin nu behoorlijk te wennen aan de auto van m'n ma, eindelijk die benzine motor volledig onder controle....toch behoorlijk wennen als je zo'n diesel gewent bent idd....
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:11:47 #56
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_24656665
8 maart mag ik afrijden

Parkeren en achteruit rijden gaat alleen nog matig, zou je daar op kunnen zakken als je hem zeg maar scheef inparkt oid ?

Heeft verder nog iemand tips voor de voorinspectie van je auto, dus oliepeil, waar je lichten zitten etc ?
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_24656964
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:11 schreef MisterICE het volgende:
8 maart mag ik afrijden
Success dan maar. Je hebt dan nog even de tijd om te oefenen
quote:
Parkeren en achteruit rijden gaat alleen nog matig, zou je daar op kunnen zakken als je hem zeg maar scheef inparkt oid ?
Zolang je 'm maar binnen de lijnen neerzet.
quote:
Heeft verder nog iemand tips voor de voorinspectie van je auto, dus oliepeil, waar je lichten zitten etc ?
Je instructeur zal dat nog wel uitleggen, denk ik.
De dop voor je olie zit op het blok.
er zal dan dit symbool opstaan:

In wat voor een auto les je?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_24657512
quote:
8 maart mag ik afrijden

Bij de speciale verrichtingen moet je gewoon zorgen dat je goed kijkt, het uitvoeren zelf is niet zo heel erg als dat niet perfect gaat.
Enne, ik mag toch hopen dat je weet waar de lichten zitten .....
pi_24657570
Mijn instructeur zei dat als je verder goed reed, maar je bijzondere verrichtingen gingen net niet goed genoeg, ze je gewoon als verrichting in lijn achteruit rijden gaven. Zodat je het toch altijd zou halen. Maar het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe matig jou parkeren+achteruitrijden is Want je zult het toch op zijn minst redelijk moeten kunnen..
Maar als je je aan die standaardregels houd is het wel vrij gemakkelijk om hem er goed in te krijgen, gewoon aan niets anders denken dan aan de momenten waarop je moet gaan sturen....
Bij de voorinspectie moet je vooral gewoon goed kijken, want bij bijna alles staat het er gewoon (als symbool) op vermeld.
quote:
8 maart mag ik afrijden

donderdag 20 januari 2005 @ 23:27:52 #60
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_24659119
Ik les in een VW Golf diesel

Met fout parkeren bedoel ik dus de op stoep oid

Ik heb de eerste lessen in een VM Borah gekregen, en daar kon ik heb altijd superstrak fileparkeren, ik denk dat ik met deze golf nog een beetje teveel aan m'n oude timing hang.

En zelfs recht achteruit ging niet zo goed (was in die borah ook al drama)
pi_24663279

hier een golf diesel. het kan zijn dat je leswagen iets afwijkt.

die grote kap kunststof is de afscherming voor je motor, daar zitten de vuldop voor de olie(linksboven) en de peilstok(midden onder, oranje)

verder heb je de koelvloeistof (links, het bolvormige reservoir, met blauwe schroefdop) en de ruitenwisservloiestof (ook links maar dan onder, ook met blauwe dop)
De remvloeistof (lichtbruinig klein reservoir) zit een beetje verstopt tussen het motorblok (grote kap in het midden) en het luchtfilter (zwarte doos, rechts)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_24663914
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:33 schreef Ridocar het volgende:
Uitleg
Kijk...daar heb je wat aan
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:24:32 #63
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24666978
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:27 schreef MisterICE het volgende:

Ik heb de eerste lessen in een VM Borah gekregen, en daar kon ik heb altijd superstrak fileparkeren, ik denk dat ik met deze golf nog een beetje teveel aan m'n oude timing hang.

Ik les ook zelf in een Golf, en met fileparkeren deed ik het altijd ook fout, de instructeur zei het gewoon verkeerd, hij zei dat je een lijn moest inbeelden vanaf de linkerbovenhoek van de motorkap naar de rechteronder hoek van de motorkap. Als deze denkbeeldige lijn evenwijdig staat op die van de straat, dat je dan moest terug sturen. Maar als ik dit strikt opvolgde kwam ik altijd te ruim uit.
Volgens mijn instructeur is het dan wel voldoende op het examen...

Maar als je het echt goed wilt doen:
gewoon de auto iets verder door laten rollen voorbij dat punt waarop je terug moet sturen (dat is dus: naar links sturen) volgens de regels. Dan komt ie wel uit.

Kleine auto'tjes hebben het voordeel van meer ruimte met het parkeren. Maar daar gebruik van
Era Vulgaris
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:02 #64
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24667068
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:27 schreef MisterICE het volgende:

met achtuitrijden gewoon de auto met rechte wielen stillzetten, in zn achteruit, op de koppeling en (tis toch een diesel) het stuur constant recht houden.
Nou is dat rechthouden van het stuur terwijl je achterom kijkt ook best wel moeilijk... heb ik ook soms last van, vooral op de snelweg als je over je schouder moet kijken, soms gaat toch onbewust t stuur met je mee.

Hier nog een site uit het vorige deeltje. Van een rijinstructeur, voor zijn leerlingen.

http://www.rijprocedure.o(...)e=lessenonline-index

Ok, een parkeersituatie, wat zijn de stuurmomenten voor links, en voor rechts ?

[ Bericht 8% gewijzigd door Vassili_Z op 21-01-2005 12:41:48 ]
Era Vulgaris
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:09:33 #65
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24668859
HOI

ik ben net geslaagd [3e keer ]

alleen moet ik nu wachten tot 5 uur totdat er weer een auto voor de deur staat
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_24668958
Hier nog wat trucs voor bijzondere verrichtingen:

Recht achteruitrijden:
Pak het beginpunt van de achterruitenwisser en trek die door naar de stoeprand. Tijdens het achteruitrijden hou je deze punt-lijn-stoeprand aan.

Bochtje achteruit:
Ga een halve meter van de wegkant staan en rij rustig achteruit. Als je de stoeprand niet meer in het kleine achterruitje ziet, begin je met indraaien tot je de stoeprand weer ziet. Dan draai je het stuur weer terug. Dit wel strak aanhouden, het ging mij mij niet altijd zo nauwkeurig. "je bent te klein" aldus mijn instructeur (vind me nie echt klein met mn 1.69m). De rechterbuiten spiegel zal een heel stuk schelen, maar die had mijn instructeur voor zijn kijken.

Fileparkeren:
*Achteruit: Ga ongeveer een halve meter naast de auto staan waar jij achter wilt parkeren. Met de koppeling ga je rustig achteruit. Zodra de achterbank bij de anderkant van die auto is, begin jij met indraaien. Als de lijn van de bovenkant van je stuur met rechter koplamp evenwijdig is aan de weg waar jij op rijd, draai je het stuur helemaal de andere kant op. Wel helemaal doordraaien. Als je even stopt om achteruit te rijden, gaat het mis (zoals bij mij tijdens de 1e lessen, ik moest er nogal aan wennen om meerdere dingen tegelijk te doen: kijken, draaien & achteruit rijden).
*Vooruit: Als de spiegel bij de voorkant van de auto is, waar jij voor wilt parkeren, begin je met indraaien. Als de auto bijna de stoeprand raakt, draai je het stuur weer terug.

Parkeren in een vak:
*Achteruit: Ga 3 vakken verder staan en een halve meter van de pakeervakken. Rustig achteruit en als de spiegel bij het 2e vak is (2 vakken verder dan het vak waar jij wilt parkeren) ga je al indraaien. Heel gek, want het lijkt net alsof je veel te vroeg indraait, maar dat is niet het geval.
*Vooruit: Als de spiegel bij de lijn is van het vak waar jij wilt parkeren, draai je in. Let er wel op dat je de straat een beetje ruimer neemt en niet een halve meter voor het vak, want dan krijg je hem er niet in.

Maak je niet al te druk om de bijzondere verrichtingen. Dit levert alleen maar meer stress op. Tijdens de les voor het examen kreeg ik de auto pas bij de 3e keer netjes in het vak met file parkeren. En tijdens het examen ging hij er in 1x goed in
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:42:04 #67
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24669374
ik hoefde daarnet niet eens 1 bijzondere verrichting te doen
pi_24669780
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:42 schreef Version1 het volgende:
ik hoefde daarnet niet eens 1 bijzondere verrichting te doen
Dankzij TTT zeker? = geldverspilling
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:16:16 #69
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_24669906
Thnx Ridocar/ AnnekeM/Vassili_Z, Lijken me zeker bruikbare tips

Maar stel dat ik nu binnen wat verrichtingen moet laten zien, dan zijn dit je remlichten, dim+stads+grootlicht+ mistlichten, en wat nog meer ?

Edit: Vraag is al beantwoord:
http://www.rijprocedure.o(...)page=lessenonline-h1

Hadigite site btw

[ Bericht 19% gewijzigd door MisterICE op 21-01-2005 15:31:38 ]
pi_24670322
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:09 schreef Version1 het volgende:
HOI

ik ben net geslaagd [3e keer ]

alleen moet ik nu wachten tot 5 uur totdat er weer een auto voor de deur staat
Feli
Wees blij dat je je papiertje nog hebt kunnen ophalen op vrijdag, anders had je nog tot maandag moeten wachten
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:54:35 #71
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24670560
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:08 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Dankzij TTT zeker? = geldverspilling
Nee, ik heb geen TTT gedaan is inderdaad geldverspilling en ik ben maar een arme student
Ik weet ook niet waarom ik niks hoefde te doen maargoed who cares ik heb het papiertje
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:56:41 #72
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24670599
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:40 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Feli
Wees blij dat je je papiertje nog hebt kunnen ophalen op vrijdag, anders had je nog tot maandag moeten wachten
Ik had al geld meegenomen voor het geval dat ik zou slagen, na het examen [rond 12.20 was ik weer op t cbr] had mn instructeur me bij het gemeentehuis afgezet.
pi_24670671
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:54 schreef Version1 het volgende:
Nee, ik heb geen TTT gedaan is inderdaad geldverspilling en ik ben maar een arme student
Ik weet ook niet waarom ik niks hoefde te doen maargoed who cares ik heb het papiertje
Ook niet hoeven invoegen op de rondweg ofzow?? Parkeren bij het CBR is ook een bijzondere verrichting
Wel vaag dan dat je niet hoefde te file parkeren ofzow. Dat doen ze toch wel vaak bij een examen heb ik begrepen van mijn instructeur.

Of heb je de examinator omgekocht? (om te voorkomen dat jij als arm studentje weer zakt )
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:12:27 #74
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24670790
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:03 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ook niet hoeven invoegen op de rondweg ofzow?? Parkeren bij het CBR is ook een bijzondere verrichting
Wel vaag dan dat je niet hoefde te file parkeren ofzow. Dat doen ze toch wel vaak bij een examen heb ik begrepen van mijn instructeur.

Of heb je de examinator omgekocht? (om te voorkomen dat jij als arm studentje weer zakt )
Jawel, 2x moeten invoegen [moest op de snelweg richting roosendaal/antwerpen]. Ik heb wel moeten parkeren bij t cbr vooruit ingeparkeert [easy]. Maar geen fileparkeren, straatje keren, hellingproef, noem ze maar op. Misschien hoefde ik die dingen niet te doen omdat t mn 3e keer was

Als ik geld had dan had ik mn examinator bij t 1e examen wel omgekocht.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:35:25 #75
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24672050
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:16 schreef AnnekeM het volgende:
Hier nog wat trucs voor bijzondere verrichtingen:

Recht achteruitrijden:
Pak het beginpunt van de achterruitenwisser en trek die door naar de stoeprand. Tijdens het achteruitrijden hou je deze punt-lijn-stoeprand aan.

Bochtje achteruit:
Ga een halve meter van de wegkant staan en rij rustig achteruit. Als je de stoeprand niet meer in het kleine achterruitje ziet, begin je met indraaien tot je de stoeprand weer ziet. Dan draai je het stuur weer terug. Dit wel strak aanhouden, het ging mij mij niet altijd zo nauwkeurig. "je bent te klein" aldus mijn instructeur (vind me nie echt klein met mn 1.69m). De rechterbuiten spiegel zal een heel stuk schelen, maar die had mijn instructeur voor zijn kijken.

Fileparkeren:
*Achteruit: Ga ongeveer een halve meter naast de auto staan waar jij achter wilt parkeren. Met de koppeling ga je rustig achteruit. Zodra de achterbank bij de anderkant van die auto is, begin jij met indraaien. Als de lijn van de bovenkant van je stuur met rechter koplamp evenwijdig is aan de weg waar jij op rijd, draai je het stuur helemaal de andere kant op. Wel helemaal doordraaien. Als je even stopt om achteruit te rijden, gaat het mis (zoals bij mij tijdens de 1e lessen, ik moest er nogal aan wennen om meerdere dingen tegelijk te doen: kijken, draaien & achteruit rijden).
*Vooruit: Als de spiegel bij de voorkant van de auto is, waar jij voor wilt parkeren, begin je met indraaien. Als de auto bijna de stoeprand raakt, draai je het stuur weer terug.

Parkeren in een vak:
*Achteruit: Ga 3 vakken verder staan en een halve meter van de pakeervakken. Rustig achteruit en als de spiegel bij het 2e vak is (2 vakken verder dan het vak waar jij wilt parkeren) ga je al indraaien. Heel gek, want het lijkt net alsof je veel te vroeg indraait, maar dat is niet het geval.
*Vooruit: Als de spiegel bij de lijn is van het vak waar jij wilt parkeren, draai je in. Let er wel op dat je de straat een beetje ruimer neemt en niet een halve meter voor het vak, want dan krijg je hem er niet in.

Maak je niet al te druk om de bijzondere verrichtingen. Dit levert alleen maar meer stress op. Tijdens de les voor het examen kreeg ik de auto pas bij de 3e keer netjes in het vak met file parkeren. En tijdens het examen ging hij er in 1x goed in
Dat vooruit parkeren in een vak he, MOET je daar ruimte nemen ? Kan het eeeeecht niet anders ?
Era Vulgaris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')