abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:43:04 #1
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24577334
Ja lieve mensen, in 2005 gaat het Songfestival zijn 50e editie beleven.
Nederland heeft inmiddels 44 keer meegedaan en de voorrondes voor de 45e inzending gaan beginnen.
De ellende gaat dus weer beginnen met als hoogtepunt een wervelend festival van kneuzen artiesten die topcomposities ten gehore brengen.

Kijk op http://www.songfestival.nl/ voor meer informatie over de voorrondes, het songfestival in het algemeen en archiefmateriaal van vorige deelnemers.

Via deze pagina kan je een stem uitbrengen voor de beste en slechte inzending van Nederland in de geschiedenis van het festival.

pi_24577717
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:43 schreef nipeng het volgende:
Via deze pagina kan je een stem uitbrengen voor de beste minst slechtste en de slechtste inzending van Nederland in de geschiedenis van het festival.
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 11:34:26 #3
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24577910
Gestemd

Minst slechte: Rudi Carell
Slechtste: Linda Wagenmakers
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:41:22 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24578013
Minst slechte: De Spelbrekers - Katinka
Slechtste: Willeke Alberti - Waar is de zon?

Maar eigenlijk is het allemaal bagger, natuurlijk. Wel leuk, je kunt alle filmpjes van die nummers ook op de site bekijken.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24579953
Beste: Edsilia Rombley - Hemel en aarde. Die had gewoon moeten winnen.

Slechtste: Re-union - Without you. Een slaapverwekkend zeiknummer, zoals er zoveel slaapverwekkende zeiknummers zijn. Zelfs Celine Dion heeft platen gemaakt die interessanter klinken.
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 17:39:04 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24583638
Ik twijfel nog tussen diverse nummers
pi_24586079
Beste: Edsilia! Geweldig nummer, geweldige stem. Ik ben het met dwerg eens.
Slechtste: Gerard Joling, Shangri La. Hij haalde gewoon zn hoge noot niet. Sukkel.
  maandag 17 januari 2005 @ 23:07:50 #8
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_24616178
Beste/slechtste is niet interessant...het gaat nu om de 1e voorronde en dit is mijn review
Geef * tot *****, omgezet naar songfestivalmaatstaven natuurlijk (voor wat ik er echt van vind, trek er gemiddeld minimaal 2 sterren vanaf hehe)

De liedjes zijn te beluisteren op: http://www.songfestival.nl/PHP/index/scoreboard2005

Trinity - Go
Nogal standaard deuntje met 3 meiden die pretenderen de sugarbabes te zijn. Niet dus. ** voor de moeite

Renee & Dennis - One Look
Eigenlijk is dit gewoon een heel mooi duet, goed gezongen met herkenbaar refrein. Zal wel niet scoren op het festival, maar hopelijk haalt hij wel de finale. **** toch wel verdiend

Wilson - Something
Niet meer nodig om de voorrondes nog te houden. Deze *moet* winnen. Hiermee eindig je hoog qua originaliteit en Oost Europa is ook gek op Green Day *****

Yvette - Someone like you
Ook te doorsnee, wel goed gezongen en als ze het heel sensueel brengt dan kan het redelijk hoog scoren. ***

Jeen - Een level lang
Nederlands, dus een ster eraf. Gordon/Hero kloon, dus nog eens 2 sterren eraf. Blijft dus ** over. Vervolgens hele foute ritme overgang, weer een ster er af. Tja, blijft niets over he? *

Chantal - Eat your heart out
Zie het eerste liedje. Doorsnee. Refrein blijft niet hangen **
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  maandag 17 januari 2005 @ 23:12:48 #9
11502 nipeng
The last ride is free
  maandag 17 januari 2005 @ 23:15:33 #10
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_24616304
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:07 schreef Vamos het volgende:Wilson - Something
Niet meer nodig om de voorrondes nog te houden. Deze *moet* winnen. Hiermee eindig je hoog qua originaliteit en Oost Europa is ook gek op Green Day *****
Sorry, ik vind het maar een kutnummer.

Rest beoordeel ik later. .

Oh ja, enneh Edsilia is by far de beste NL inzending ooit. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 09:24:43 #11
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24684141
Songfestivalliedjes wekken woede op
quote:
Songfestivalliedjes wekken woede op

Gepost door Stefan (SunChaser) - Bron: De Telegraaf (Retricted Area)
Gepubliceerd: zaterdag 22 januari 2005 @ 09:11

De selectiecommissie van het Nationaal Songfestival zijn woedend. Tijdens de eerste voorronde bleek dat sommige componisten en uivoerenden hun liedjes zodanig te hebben veranderd dat het niet meer leek op de versie die ze ter beoordeling hadden ingezonden. De selectiecommissie heeft er dan ook geen goed woord voor over.

'We hebben eind vorig jaar vier dagen opgesloten gezeten om uit de 240 inzendingen 24 goede nummers voor de vier voorronden te kiezen', zet Ron Stoeltie, tevens muziekcoördinator van Radio 2. 'Maar het is echt ongelooflijk wat sommige componisten er nog aan hebben veranderd tussen toen en nu. Ik hoor compleet andere liedjes. Arrangementen zijn zodanig gewijzigd dat nummers in hun huidige vorm meteen waren afgevallen.'

Stoeltie vond het aanbod tijdens de eerste voorronde vreselijk en houdt zijn hart vast tijdens de komende uitzendingen. 'Jeen, Chantal en de groep Wilson hebben het echt aan zichzelf en vooral hun componisten te wijten dat ze zijn afgevallen.'
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:06:12 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24764352
Gesloten ivm dubbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')