abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24609692
quote:
Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 2 zijn:
* KLPD lonkt naar krijgsmacht
* KDC-10 bemanning blikt terug op Tsunamimissie
* Rampslachtoffers opgevangen in Calamiteitenhospitaal
* SFIR-militairen doen mee aan Matsuri
Download
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 17 januari 2005 @ 11:53:05 #52
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24610690
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

welkom bij het ene HET team
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 12:15:49 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24610998
dat zeg ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_24613569
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

erm ... goed punt, en Gill?
Het syteem van de Gill is niet geschikt voor vliegtuigen. Vlucht verloop van de Gill is een soort parabool, en dat werkt niet echt als je dat zo vanuit een vliegtuig weg schiet, misschien wel met aanpassingen. Maar het huidige systeem niet denk ik.

Maar zoals ik al zij.. AGM-114 Longbow Hellfire's! Dat werkt perfect, en afschieten in LOAL-DIR mode. weegt maar 50 kg per stuk, dus daar kan je een flinke partij van inladen. Range van 8 km.
V10
  Moderator dinsdag 18 januari 2005 @ 10:16:51 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24621669
en die kun je buiten het toestel hangen, ipv harpoons bij de maritimes, in paketjes van 4 oid dan houd je ruimte in het toestel zelf voor de guns en hun munitie (zo groot is de F.60 niet)
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:15:44 #56
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24623276
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:16 schreef sp3c het volgende:
en die kun je buiten het toestel hangen, ipv harpoons bij de maritimes, in paketjes van 4 oid dan houd je ruimte in het toestel zelf voor de guns en hun munitie (zo groot is de F.60 niet)
De F.60 is geen Jumbo, maar toch nog vrij groot hoor. Als het passagiers zou vervoeren kwam je terecht op een vliegtuig met een hoeveelheid zitplaatsen als in een gemiddelde streekbus. Als je die bus nou als voorbeeld neemt voor wat je er in kunt stoppen zit je IMHO op een behoorlijke load.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_24623430
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De F.60 is geen Jumbo, maar toch nog vrij groot hoor. Als het passagiers zou vervoeren kwam je terecht op een vliegtuig met een hoeveelheid zitplaatsen als in een gemiddelde streekbus. Als je die bus nou als voorbeeld neemt voor wat je er in kunt stoppen zit je IMHO op een behoorlijke load.
Ik heb in m'n leven een aantal keren uitgebreid door een Fokker 50 mogen lopen (Fokker Aircraft Services en bij KLM Cityhopper), met en zonder stoelen, maar ik vind het een krappe bedoening daarbinnen. Veel krapper dan de gemiddelde touringcar/stadsbus. Een Fokker 60 is nog geen 2 meter langer.

Overigens zou ik de AGM-114 Hellfires of aan de vleugel hangen (tussen tip en motorgondel), of dwars in de romp.
V10
  Moderator dinsdag 18 januari 2005 @ 12:29:58 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24623453
jamaar als je met elk wapen 2x kan schieten ben je snel uitgesproken

je moet het ding volladen met munitie, ik zeg een (of 2) 30 mm recoilles gun (het gas moet je wel ergens kwijt kunnen met afvoerslangen oid, desnoods geef je die figuren binnenin gasmaskers ), een gau 17 en de flycatcher (achterin) en wat hellfires aan hardpoints tegen tanks
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:43:43 #59
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24624342
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:29 schreef sp3c het volgende:
jamaar als je met elk wapen 2x kan schieten ben je snel uitgesproken

je moet het ding volladen met munitie, ik zeg een (of 2) 30 mm recoilles gun (het gas moet je wel ergens kwijt kunnen met afvoerslangen oid, desnoods geef je die figuren binnenin gasmaskers ), een gau 17 en de flycatcher (achterin) en wat hellfires aan hardpoints tegen tanks
WTF moet je met een Flycatcher in een F.60? Je bedoelt waarschijnlijk een Bofors kanon? De HellFires aan de vleugels zie ik wel zitten
- Privacy Matters
  Moderator dinsdag 18 januari 2005 @ 13:54:10 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24624482
waarom zei ik flycatcher
  Moderator dinsdag 18 januari 2005 @ 13:57:57 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24624546
ik bedoel die kanonnen die er naast staan altijd ... dus niet het vuurleidingssysteem

maar dan zonder dat karretje eronder natuurlijk
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:23:49 #62
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24625638
EU and NATO to disolve.

CIA gives grim warning on European prospects

NICHOLAS CHRISTIAN

THE CIA has predicted that the European Union will break-up within 15 years unless it radically reforms its ailing welfare systems.

The report by the intelligence agency, which forecasts how the world will look in 2020, warns that Europe could be dragged into economic decline by its ageing population. It also predicts the end of Nato and post-1945 military alliances.

In a devastating indictment of EU economic prospects, the report warns: "The current EU welfare state is unsustainable and the lack of any economic revitalisation could lead to the splintering or, at worst, disintegration of the EU, undermining its ambitions to play a heavyweight international role."

It adds that the EU’s economic growth rate is dragged down by Germany and its restrictive labour laws. Reforms there - and in France and Italy to lesser extents - remain key to whether the EU as a whole can break out of its "slow-growth pattern".

Reflecting growing fears in the US that the pain of any proper reform would be too much to bear, the report adds that the experts it consulted "are dubious that the present political leadership is prepared to make even this partial break, believing a looming budgetary crisis in the next five years would be the more likely trigger for reform".

The EU is also set for a looming demographic crisis because of a drop in birth rates and increased longevity, with devastating economic consequences.

The report says: "Either European countries adapt their workforces, reform their social welfare, education and tax systems, and accommodate growing immigrant populations [chiefly from Muslim countries] or they face a period of protracted economic stasis."

As a result of the increased immigration needed, the report predicts that Europe’s Muslim population is set to increase from around 13% today to between 22% and 37% of the population by 2025, potentially triggering tensions.

The report predicts that America’s relationships with Europe will be "dramatically altered" over the next 15 years, in a move away from post-Second World War institutions. Nato could disappear and be replaced by increased EU action.

"The EU, rather than Nato, will increasingly become the primary institution for Europe, and the role Europeans shape for themselves on the world stage is most likely to be projected through it," the report adds. "Whether the EU will develop an army is an open question."

Defence spending by individual European countries, including the UK, France, and Germany, is likely to fall further behind China and other countries over the next 15 years. Collectively these countries will outspend all others except the US and possibly China.

The expected next technological revolution will involve the convergence of nano, bio, information and materials technology and will further bolster China and India’s prospects, the study predicts. Both countries are investing in basic research in these fields and are well placed to be leaders. But whereas the US will retain its overall lead, the report warns "Europe risks slipping behind Asia in some of these technologies".

For Europe, an increasing preference for natural gas may reinforce regional relationships, such as those with Russia or North Africa, given the inter-dependence of pipeline delivery, the report argues. But this means the EU will have to deal with Russia, which the report also warns "faces a severe demographic crisis resulting from low birth rates, poor medical care and a potentially explosive Aids situation".

Russia also borders an "unstable region" in the Caucasus and Central Asia, "the effects of which - Muslim extremism, terrorism and endemic conflict - are likely to continue spilling over into Russia".

The report also largely en dorses forecasts that by 2020 China’s gross domestic product will exceed that of individual western economic powers except for the US. India’s GDP will have overtaken or be overtaking European economies.

Because of the sheer size of China’s and India’s populations their standard of living need not approach European and western levels to become important economic powers.

The economies of other developing countries, such as Brazil, could surpass all but the largest European countries by 2020.

http://news.scotsman.com/index.cfm?id=56762005

http://www.militaryphotos.net/forums/viewtopic.php?t=35644

Russia and India, here we come!
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:39:51 #63
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24625788
1. De helft van wat de CIA publiceert is ingegeven door de politiek van het moment. Gegeven de huidige buitenlandse politiek van de VS is het rapport niet zo vreemd, ze maken in ieder geval geen nieuwe vrienden.
2. Historisch gezien zit de CIA er nog al eens naast omdat ze het Europese (of het model van eender welke regio) model niet begrepen. Ze zijn niet eens in staat om een fatsoenlijke evaluatie van hun buren (Mexico en Canada) te geven, dus erg veel waarde hecht ik niet aan hun middellange termijn verwachtingen.
- Privacy Matters
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:47:34 #64
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24625874
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:57 schreef sp3c het volgende:
ik bedoel die kanonnen die er naast staan altijd ... dus niet het vuurleidingssysteem

maar dan zonder dat karretje eronder natuurlijk [afbeelding]
Die kanonnen zijn de Bofors 40L70, ook verkrijgbaar als de 40L60 (kortere loop). Flycatchers zijn alleen de radar/vuurleidingssystemen.
- Privacy Matters
  Moderator dinsdag 18 januari 2005 @ 17:53:42 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24626457
zou Nederland volgens die gasten ook niet dit jaar onder water liggen?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:17:06 #66
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24628890
Nee, het volgende geloof ik
- Privacy Matters
  dinsdag 18 januari 2005 @ 21:57:00 #67
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24629523

3 M-61s zijn OK
De 3 M-61s zitten nog in de Gunpods die normaal onder een F-4 Phantom-II gehangen werden. Een deel van de behuizing is verwijderd om het geheel lichter te maken, de Gunpods zijn iets naar achter vurend gemonteerd op gelaste frames.
- Privacy Matters
pi_24629584
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:57 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]

3 M-61s zijn OK
De 3 M-61s zitten nog in de Gunpods die normaal onder een F-4 Phantom-II gehangen werden. Een deel van de behuizing is verwijderd om het geheel lichter te maken, de Gunpods zijn iets naar achter vurend gemonteerd op gelaste frames.
Dat zijn GAU-17's.
V10
pi_24629592
kwa defensie kunnen ze gelijk hebben maar de technologieen die genoemd worden, worden veelal in de EU uitgevonden.
verder schat ik dat het inwoner aantal nu in een dip zit maar dat gaat wel stijgen.
zeker met die moslims.

en wel opvallend dat de VS er weer ongeschonden vanaf komt terwijl als er 1 land is wat nu een slecht economosch beleid is is dat wel de vs
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_24629655
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:57 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]

3 M-61s zijn OK
is dat een dc10

triouwens nu op discovery builiding the ultimate fighter
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:10:43 #71
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24629765
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:00 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat zijn GAU-17's.
Je hebt gelijk... ik dacht de gunpds te herkennen van de F-4C en F-4D, maar het zijn zelfs niet dezelfden: het is de General Electric SUU-IIA/A Gatling gun pod met 7.62mm munitie.
Deze hing onder andere onder de A-1 Skyraider.

Meer onder andere op Project Gunship, waar ook dit plaatje staat:

Een Spooky boven Saigon
- Privacy Matters
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:13:26 #72
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24629805
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

is dat een dc10
Kan iemand deze man even een knal verkopen?
quote:
De herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de ... (etc)
- Privacy Matters
pi_24629876
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

is dat een dc10

dat is een dakota idioot!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:22:59 #74
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24629953
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:18 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

dat is een dakota idioot!
De "Dakota Idioot" bestaat niet

Het is trouwens geen Dak. Het is een Skytrain. Alleen de Engelse (Canada, Australie en soortgelijken waren allemaal "Engels" tijdens WO-II) DC-3/C-47s heetten Dakota. De USAAF noemde het toestel officieel Skytrain.
- Privacy Matters
pi_24630364
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het is trouwens geen Dak. Het is een Skytrain. Alleen de Engelse (Canada, Australie en soortgelijken waren allemaal "Engels" tijdens WO-II) DC-3/C-47s heetten Dakota. De USAAF noemde het toestel officieel Skytrain.
Het is een Spooky geen Skytrain.. dacht dat je dat wel wist.
V10
pi_24630549
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat zeg ik een Dakota
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:26:00 #77
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24631017
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:50 schreef M5 het volgende:

[..]

Het is een Spooky geen Skytrain.. dacht dat je dat wel wist.
Die naam bestaat officieel niet, net zo min als Gooney Bird
- Privacy Matters
  woensdag 19 januari 2005 @ 06:38:12 #78
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24634863
US Marine met een granaat vs Miele

http://www.big-boys.com/articles/gernadewash.html

Marine vs auto

http://www.big-boys.com/articles/targetpractice.html

[ Bericht 35% gewijzigd door HarigeKerel op 19-01-2005 06:56:21 ]
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24643650
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Kan iemand deze man even een knal verkopen?
[..]

De herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de herhaling van de ... (etc)
sorry

het is een dacota maar wel iets met een 10 of iets met dc ik weet het zeker werd in ww2 gebruikt om te parachuteren

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 19-01-2005 17:26:14 ]
  donderdag 20 januari 2005 @ 00:02:11 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24644038
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

sorry

het is een dacota maar wel iets met een 10 of iets met dc ik weet het zeker werd in ww2 gebruikt om te parachuteren
DC-3, in de militaire variant de C-47 (onder andere, er zijn ook andere C-nummers gebruikt, waaronder C-117).
- Privacy Matters
  donderdag 20 januari 2005 @ 08:52:30 #81
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24646380
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 06:38 schreef HarigeKerel het volgende:
US Marine met een granaat vs Miele

[url=http://www.big-boys.com/articles/gernadewash.html
]http://www.big-boys.com/articles/gernadewash.html[/quote][/url]

WOW vet man. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe zoiets eruit zou zien. En tot nu toe heb ik het alleen maar met (platic) prullenbakken en vlinders nagebootst.
quote:
Deze is vaag.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:17:02 #82
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24667953

http://movies.yahoo.com/movies/feature/gunnerpalace.html

Er is een nieuwe trailer van Gunnerpalace soldaten in Irak 0wnen

[ Bericht 11% gewijzigd door HarigeKerel op 21-01-2005 13:35:56 ]
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24672924
Ter informatie:
quote:
'Inzet van drieduizend militairen bij ramp'
Uitgegeven op 21 januari 2005 om 18:03 uur

Het ministerie van Defensie garandeert de inzet van drieduizend militairen als zich een ramp in Nederland voordoet. Daarover heeft het kabinet vrijdag een akkoord bereikt tijdens de ministerraad. De militairen kunnen worden ingezet als ondersteuning van brandweer, politie en ambulance. Dat staat in het rapport Civiel Militaire Bestuursafspraken.

De projectgroep Civiel Militaire Bestuursafspraken werd in 2002 ingesteld naar aanleiding van onder meer het uitbreken van de vogelpest en de vuurwerkramp in Enschede. Daarbij werden militairen ingezet. De ervaringen van toen, gecombineerd met de huidige dreigingsanalyses, vormden de aanleiding de afspraken tussen het ministerie van Binnenlandse Zaken en het ministerie van Defensie te vernieuwen.

Het aantal van drieduizend is gebaseerd op analyses van de politie, brandweer en Geneeskundige Hulp bij Ongevallen en Rampen. Defensie zal bij rampen tijdelijke opvang in de vorm van defensiecomplexen ter beschikking stellen voor grote aantallen personen.

[Copyright 2005, Novum]
klik
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_24677749
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:22 schreef Strijder het volgende:
Ter informatie:
[..]

klik
das mooi

(off hehe fok is eindelijk weer eens snel)
pi_24677849
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

das mooi

(off hehe fok is eindelijk weer eens snel)
Snel ?
Ik zit al niet veel meer hier, en als ik er zit dan werkt het de halve tijd niet (tenminste, de afgelopen weken dan).
pi_24678167
fok is niet leuk meer de laatste tijd
pi_24678259
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:27 schreef SHERMAN het volgende:
fok is niet leuk meer de laatste tijd
Klopt.

Één of ander rel-topic openen of hier even lekker gaan schreeuwen
pi_24678389

RELLLUUUUUUUUH
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:32:45 #89
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_24685428
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:31 schreef Strijder het volgende:

[..]

Klopt.

Één of ander rel-topic openen of hier even lekker gaan schreeuwen
Heb ook niet echt tijd meer om te posten of te zoeken naar informatie en nieuws...

kut kut kut
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator zaterdag 22 januari 2005 @ 11:53:14 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24685719
http://66.98.158.49/21wtwqq/gatlinggun.wmv

SWEET
pi_24685989
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:53 schreef sp3c het volgende:
http://66.98.158.49/21wtwqq/gatlinggun.wmv

SWEET
GAU-17 ! Nice.
V10
pi_24711107
Is dit nu gewoon een externe brandstof tank onder deze TU-22 of zo? (is erg groot en niet het toestel er voor)

of is dit meer serieus spul?
V10
pi_24711422
seriezu spulletjes
pi_24711479
quote:
Op zondag 23 januari 2005 19:49 schreef M5 het volgende:
Is dit nu gewoon een externe brandstof tank onder deze TU-22 of zo? (is erg groot en niet het toestel er voor)
[afbeelding]
[afbeelding]

of is dit meer serieus spul?
Dit is au !

(Volgens mij dus een raket ofzo, zal eens gaan zoeken, want het is een wilde gok. Nu kan ik me zo even niet herinneren om externe brandstoftanks te hebben gezien op Russische vliegtuigen, hmmmm.)
  zondag 23 januari 2005 @ 22:48:53 #95
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_24713252
Ik ben niet zo'n expert in handvuurwapens, maar ik vroeg me altijd af wat de voordelen en nadelen zijn van pistolen en revolvers...

Verdient een revolver onder omstandigheden nog de voorkeur boven een pistool of is het echt hopeloos verouderd?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zondag 23 januari 2005 @ 22:54:45 #96
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_24713424
Een revolver is een type pistool

Maar ik begrijp je wel. Volgens mij is het enige voordeel van een revolver zijn eenvoud. Simpel trekker mechanisme, eenvoudig ronddraaiend magazijn, en een loop. Bij andere pistolen zitten veel ingewikkelde mechanismen (herladen, afvuren, huls-uitwerping) in een klein pakketje.
- Privacy Matters
pi_24713627
revolver is handig voor mensen die minder sporen willen achterlaten omdat de hulzen in het wapen blijven
pi_24714567
voor en na delen van een revolver:

+ grooter kaliber, zwaardere krachtige patronen (.357 / .44 / . 45 / .50)
+ zeer betrouwbaar
+ eenvoudig
+ geen hulzen
+ / - sommige type is van buiten te zien of ze geladen zijn.
- zwaar
- kleine hoeveelheid patronen
- herladen duurt lang
- geen veiligheids pal

voor en na delen pistool:

+ aanwezigheid van veiligheids pal, soms meerdere (Glock 3 veiligheden),
+ grote magazijn inhoud (Glock, 17 patronen 9mm),
+ hoge vuursnelheid, soms automatisch,
+ licht (veel kunststof),
+ 9x19mm patronen zijn echt overal ter wereld te krijgen,
+ snel herladen,
+ / - van buiten niet te zien of het wapen geladen is,
- ingewikkeld systeem,
- veel onderdelen,
- onderhouds gevoelig,
- laat hulzen achter,
Save a mouse, eat a pussy.
pi_24715390
* SHERMAN is het eens met je
pi_24725261
quote:
Op zondag 23 januari 2005 23:41 schreef -calimero- het volgende:
voor en na delen van een revolver:

+ grooter kaliber, zwaardere krachtige patronen (.357 / .44 / . 45 / .50)
+ zeer betrouwbaar
+ eenvoudig
+ geen hulzen
+ / - sommige type is van buiten te zien of ze geladen zijn.
- zwaar
- kleine hoeveelheid patronen
- herladen duurt lang
- geen veiligheids pal

voor en na delen pistool:

+ aanwezigheid van veiligheids pal, soms meerdere (Glock 3 veiligheden),
+ grote magazijn inhoud (Glock, 17 patronen 9mm),
+ hoge vuursnelheid, soms automatisch,
+ licht (veel kunststof),
+ 9x19mm patronen zijn echt overal ter wereld te krijgen,
+ snel herladen,
+ / - van buiten niet te zien of het wapen geladen is,
- ingewikkeld systeem,
- veel onderdelen,
- onderhouds gevoelig,
- laat hulzen achter,
Veel semi-automatische pistolen zijn verkrijgbaar in meerdere kalibers. Vaak 9mm of .45, maar ook andere patronen komen voor. Dat kun je niet echt voordeel of na deel noemen.

Sommige pistolen hebben een chamber-loaded indicator, dus kun je vanaf buiten wel zien of hij geladen is ja/nee. Niet erg duidelijk, maar duidelijk genoeg als je hem zelf vast hebt.

Vol automatische pistolen zijn er maar héél weinig, en het nut er van heb ik nog steeds niet begrepen.. neem dan een MP5-K als het klein moet, maar met hoge vuursnelheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door M5 op 24-01-2005 17:23:18 (indicator) ]
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')