ik wil wel 1 vijfje en 1 vijf-en-twintigje overnemen tegen de nominale euro waarde --> FL 30/2.2= 13.60 euroquote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:38 schreef AliasScarecrow het volgende:
Ik heb onlangs een paar oude nederlandse bankbiljetten gekregen van een fransman. Hij kon ze niet meer inwisselen voor euro's bij Franse banken. Het zijn echt oude biljetten, namelijk twee groene biljetten van 5 gulden en drie oude rode van 25 (groter dan de meest recente geeltjes die ik me nog kan herinneren). Ze zijn gedrukt in de jaren 60.
Weet iemand of ik ze nog kan inleveren en zoja, waar?
Thanx.![]()
Dat zal aan het tankstation gelegen hebben: Belgische franken waren geldig tot eind februari 2001. En nu kun je ze nog altijd inwisselen bij kantoren van de Nationale Bank.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:52 schreef speedfreakssj het volgende:
in 1999 kon ik niet meer betalen met een 100 BEF bij het bezninestation in antwer[en hoor.
quote:Beschadigde guldenbankbiljetten
Beschadigde guldenbankbiljetten kunt u in bepaalde gevallen nog inwisselen bij DNB. Indien u meer dan de helft van het biljet heeft, wordt het gehele bedrag vergoed.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:00 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik las pas dat de Free Record shop nog guldens accepteerd!
Goed excuus om een cd'tje of DVD te gaan kopen.
dus tussen maart 2001 en januari 2002 heeft niemand in België contant kunnen betalen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:49 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Dat zal aan het tankstation gelegen hebben: Belgische franken waren geldig tot eind februari 2001. En nu kun je ze nog altijd inwisselen bij kantoren van de Nationale Bank.
Rijksdaalders niet?quote:Munten die vóór 2002 buiten omloop zijn gesteld, zoals zilveren guldens en rijksdaalders en de cent, kunnen niet worden ingewisseld bij de Nederlandsche Bank.
Evengoed heb je de kans dat je een verlies van 100% hebt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:23 schreef DiRadical het volgende:
Je kunt ze nu weer terugkopen omdat de FRS ze niet bij de Nederlandse Bank mag inleveren. Dat mogen alleen particulieren.
Ik heb net gekeken op de website.
Een zakje met 5 gulden munten (5 stuks) kost ¤ 10.
fl 25,-- is ¤ 11, 34 (ongeveer).
Dat is 13,4 % rendement, maar je moet waarschijnlijk wel even naar de Nederlandse Bank rijden.![]()
Gevonden in de kast, lagen daar al jaren.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:23 schreef frederik het volgende:
[..]
Evengoed heb je de kans dat je een verlies van 100% hebt.
Er wordt je tegenwoordig gevraagd hoe je aan guldens komt, en dan mag je een logisch verhaal hebben, en anders is het jammer dan
quote:Bankbiljet: Vondel I
Coupure: 5
Datum tekening: 26 april 1966
Datum uitgifte: 19 december 1966
Buiten omloop gesteld: van 1 november 1994 tot 1 mei 1995
Laatste inleverdatum: 1 mei 2025
Van http://www.dnb.nl/dnb/pagina.jsp?pid=tcm:12-63916-64quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:18 schreef Moeizaam het volgende:
Maar ik zie niet wat hier bedrijfsmatig aan is.
Ja, als je teveel winst maakt op deze manier zal dat gewoon gezien worden als "overig inkomen" en ben je in principe verplicht dat aan te geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:56 schreef deboom het volgende:
Daar dacht ik ook al aan..
maar ik denk dat meerdere mensen dit al doen..
En als er opeens in een bepaalde periode veel geld binnen komt..Bij de dnb dan zullen ze de belastingdienst ook wel loslaten op het geld aangezien het extra bedrag /soort van rente wat je krijgt waarschijnlijk als belastbaar inkomen word gezien!
13 % menig belegger zou er trots op zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:12 schreef Aurelium het volgende:
Ik zat er ook al over te denken.. maar de winst marge is mij te klein, en idd het risico dat de DNB moeilijk begint te doen.
Gevonden bij het verhuizen van de spullen uti het huis van vader\opa.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:23 schreef frederik het volgende:
[..]
Evengoed heb je de kans dat je een verlies van 100% hebt.
Er wordt je tegenwoordig gevraagd hoe je aan guldens komt, en dan mag je een logisch verhaal hebben, en anders is het jammer dan
Rendement is op zich wel hoog genoeg voor een belegger, maar ik heb niet voldoende kapitaal om er lekker veel winst mee te maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
13 % menig belegger zou er trots op zijn.Alleen denk ik dat grote bedragen in een keer wel opvallend zijn. Maar goed je kunt nog een hele tijd biljetten inleveren.
"FRS-directeur Hans Breukhoven poogde in augustus 2003 als privé-persoon de guldens om te wisselen. Bij 350 gulden lukte dat nog, toen hij een koffertje met 70.000 gulden tevoorschijn toverde niet meer." Grote bedragen werken dus niet.
Volgens de DNB site is het gratisquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:53 schreef Adelante het volgende:
Accepteert DNB die oude rotzooi gratis dan of moet je er per omruiling 5 euro voor betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |