quote:
Nergens in Europa zijn moslims na de aanslagen in de VS zo de dupe geworden van 'klein terreur' als in Nederland. Bijna dagelijks worden hier moskeeën beklad of in brand gestoken. 'Dat tolerantie zo snel heeft plaatsgemaakt voor islamfobie maakt de mensen extra bang', aldus A. Majid, voorzitter van het Algemeen Fonds voor Moslim Instellingen.Afgelopen weekeinde was het weer raak in Apeldoorn, Den Haag, Gorinchem, Heerlen, Rijssen, Uden, Venlo en Vlissingen. Eerder waren andere moskeeën doelwit, evenals een islamitische basisschool in Nijmegen. Dit weekeinde werd een islamitische basisschool in Maastricht meermaals telefonisch bedreigd.
Daarentegen bleef het elders in Europa rustig. In Duitsland, Frankrijk en Spanje, waar ook veel moslims wonen, is het na de aanval op Amerika niet tot geweld en vernielingen gekomen.
In Groot-Brittannië liepen vlak na de aanslagen de spanningen even op in Londen, Manchester, Glasgow en Belfast. Maar na een oproep tot kalmte van premier Blair keerde vorige week de rust weer terug.
In Nederland heeft een soortgelijke oproep van premier Kok en de belofte van minister Van Boxtel (Grotesteden- en Integratie beleid) geweld tegen moslims aan te pakken vooralsnog geen effect gehad.
Integendeel, Van Boxtels 'oorlogsverklaring aan de kleine terreur' is juist onverstandig geweest, meent Majid. 'Hierdoor voelen mensen zich geroepen de minister uit te dagen.'
Volgens Majid, die bijna een dagtaak heeft gekregen aan het geven van veiligheidsadviezen aan moskeeën, dreigt de situatie in Nederland kritiek te worden. 'We moeten snel de rust laten terugkeren. Als dit zo doorgaat zijn, als de oorlog straks begint, de problemen niet te overzien.'
Steeds meer moskeegangers besluiten hun gebedshuis permanent te bewaken. Ook in Gorinchem waar dit weekeinde een molotovcocktail de hele benedenverdieping en ook de daarboven gelegen gebedsruimte van de moskee vernielde. Volgens K. Yildiz overweegt het bestuur van de moskee zelfs beveiligingscamera's te plaatsen.
Verstandig, meent A. Menebhi. 'Je moet er niet aan denken dat iemand in de moskee in slaap valt en er dan wat gebeurt.' Menebhi, voorzitter van de Marokkaanse organisatie Emcemo, trok dit weekeinde aan de bel. Hij stuurde een brief aan burgemeester Cohen van Amsterdam waarin hij smeekte om politiebewaking voor moskeeën.
'De politie moet wat doen aan de angstgevoelens onder de mensen. Ze moeten niet alleen preventief optreden tegen terrorisme maar ook tegen extremisme', aldus Menebhi.
Majid is het met hem eens. 'Als bepaalde Nederlanders geen respect kunnen opbrengen voor moslims, dan moet je dat respect afdwingen.'
Volgens hem zijn veel moslims ten einde raad. 'Ooit kwamen zij naar Nederland op de vlucht voor repressie. In Nederland dachten ze in alle rust te kunnen leven. Die droom wordt nu wreed verstoord.'
Hoever de angst gaat blijkt vooral bij oudere moslims, zegt Majid. 'Een groot aantal heeft al verklaard bij een eventuele oorlog te vluchten en terug te keren naar hun vaderland.'
Schijtziek word je toch van dat soort idioten die zoiets doen. Ook degenen die die brandbomgooiers steunen of hun daden goedpaten mogen van mij flink gestraft worden.
Mafketels. Een beetje Nederland lopen verpesten met dat soort proletengedrag. Om te kotsen.
Kunnen ze later zeker aan hun kleinkinderen vertellen dat ze heel heldhaftig hebben meegevochten tegen het moslimgevaar. Stelletje laffe randdebielen.
Ga maar klagen bij de Taliban.
quote:Weer een medestander van R@b m.b.t. optreden tegen extremisme.
'De politie moet wat doen aan de angstgevoelens onder de mensen. Ze moeten niet alleen preventief optreden tegen terrorisme maar ook tegen extremisme', aldus Menebhi.
quote:Ik kan hier alleen maar jouw mening met extra kots-smilies onderstrepen. In mijn ogen zijn dit soort lafaards die dit flikken net zulke honden als de gasten die dat vliegtuig zelf geparkeerd hebben in het WTC.
Op dinsdag 25 september 2001 14:07 schreef links234 het volgende:[..]
![]()
![]()
Schijtziek word je toch van dat soort idioten die zoiets doen. Ook degenen die die brandbomgooiers steunen of hun daden goedpaten mogen van mij flink gestraft worden.
Mafketels. Een beetje Nederland lopen verpesten met dat soort proletengedrag. Om te kotsen.
Kunnen ze later zeker aan hun kleinkinderen vertellen dat ze heel heldhaftig hebben meegevochten tegen het moslimgevaar. Stelletje laffe randdebielen.
quote:Zo, nog dapper gevochten tegen moslimskleuters de laatste tijd?
Op dinsdag 25 september 2001 14:15 schreef HeindeKort het volgende:
Ach ja, wie haat zaait, zal haat oogsten.Ga maar klagen bij de Taliban.
Wie kaatst kan de bal verwachten
[/linksmode]
quote:Nee
Op dinsdag 25 september 2001 14:18 schreef links234 het volgende:[..]
Zo, nog dapper gevochten tegen moslimskleuters de laatste tijd?
quote:Haha
Op dinsdag 25 september 2001 14:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[linksmode]Wie kaatst kan de bal verwachten
[/linksmode]
Idd ja!
quote:Kinderen van die school ook niet.
Op dinsdag 25 september 2001 14:22 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Nee
Ik heb ook geen aanslagen gepleegd trouwens
quote:[R@B mode]
Op dinsdag 25 september 2001 14:25 schreef links234 het volgende:[..]
Kinderen van die school ook niet.
quote:Het is ook werkelijk walgelijk, maar de aanslagen in Amerika zijn slechts de aanleiding voor deze criminele acties tegen moskeeën. De oorzaak is m.i. de langer heersende onvrede over met name de Marokkaanse bevolkingsgroep die kennelijk leeft in een deel van de bevolking.
Op dinsdag 25 september 2001 14:24 schreef Zanderrr het volgende:
Nou, ik zie anders niets dat dit goed kan praten. Als fanatieke Christenen een abortuskliniek in de VS opblazen dan steken we hier toch ook geen kerken in de fik? Ik vind het werkelijk walgelijk...
quote:Ik had het niet over de aanslagen in de VS maar over de aanslagen op de scholen, Blondie.
Op dinsdag 25 september 2001 14:25 schreef links234 het volgende:[..]
Kinderen van die school ook niet.
Inderdaad heel vreemd dat alleen in Nederland die moskee's bestookt worden. Je zou het bijvoorbeeld veel erger in Duitsland verwachten. Ongelooflijke klootzakken trouwens die zoiets doen.
Het lijkt er haast op dat de tolerantie- e/o irritatiegrens tov moslims in Nederland is overschreden door een deel van de autochtone bevolking. Het zat er natuurlijk al dicht tegenaan de laatste tijd met allerlei oplaaiende discussies (hoofddoekjes, P.Fortuin, jeugscriminaliteit, integratie ...), het komt dan ook niet uit de lucht vallen.
De bekende druppel.
Blijkbaar is het spons-effect uitgewerkt; de islam is gewoon te prominent aanwezig in vergelijking met 15 jaar geleden. Waarschijnlijk heeft Nederland ook het hoogste aantal moskee's per vierkante kilometer in Europa.
quote:oh dus die moslimkleuters hebben de moskee in de fik gestoken
Op dinsdag 25 september 2001 14:38 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ik had het niet over de aanslagen in de VS maar over de aanslagen op de scholen, Blondie.
quote:Dat denk ik ook, maar de aanslag op het WTC is kennelijk voor sommige mensen een excuus om dat soort onvrede maar gelijk in daden om te zetten die weer andere onschuldige mensen treffen. Want laten we eerlijk wezen: kinderen op een basisschool kun je de problemen met Marokkanen ook niet aanrekenen.
Op dinsdag 25 september 2001 14:35 schreef Halinalle het volgende:
De oorzaak is m.i. de langer heersende onvrede over met name de Marokkaanse bevolkingsgroep die kennelijk leeft in een deel van de bevolking.
Bovendien spelen dit soort zaken zeker in Frankrijk ook een belangrijke rol (al gaat het daar meer om Algerijnen, geloof ik), tóch gebeurt het daar niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 25-09-2001 14:50]
quote:Wat natuurlijk geenzins de acties goed praat.
Nergens in Europa zijn moslims na de aanslagen in de VS zo de dupe geworden van 'klein terreur' als in Nederland
quote:Dat kan je niet afdoen als autochtoon racisme, dus dat is niet intressant want dan zijn er geen allochtonen zielig.
Op dinsdag 25 september 2001 14:53 schreef speknek het volgende:
Wat natuurlijk geenzins de acties goed praat.
Overigens ook opmerkelijk dat de brandbom in de kerk in Utrecht nergens vermeld wordt.
quote:[DOC mode aan]
Op dinsdag 25 september 2001 14:07 schreef links234 het volgende:[..]
![]()
![]()
Wat kunnen we er tegen doen om mensen te laten inzien dat dit niet de juiste weg is? Dat is belangrijker om ons af te vragen dan om met smiley's te smijten. Begrijp me goed, ik keur deze zaken niet goed, maar we moeten zoeken naar oplossingen.
[DOC mode uit]
Hebben andere landen bijvoorbeeld ook zo opzichtig last van Marokkanen? Bepalen in andere Europese landen de moslims ook het straatbeeld in grote steden?
En zijn er in andere landen ook aanslagen en bekladdingen tegen kerken gebeurd zoals in Nederland??
Het blijft inderdaad vreemd dat dit nu alleen in Nederland gebeurd, ookal omdat Engeland daags na de aanslagen in het nieuws kwam door dergelijke zaken. En je zou het toch zeker ook verwachten in Frankrijk en België.
quote:
Majid is het met hem eens. 'Als bepaalde Nederlanders geen respect kunnen opbrengen voor moslims, dan moet je dat respect afdwingen.'
Hier heb ik enige moeite mee........ Hoe zit het dan met: 'Als bepaalde moslims geen respect kunnen opbrengen voor Nederlanders, dan moet je dat respect afdwingen.'...???
quote:Misschien omdat die andere landen meer of grotere 'rechtse' partijen hebben die mensen een politiek alternatief geven om hun onvrede te uiten. Nederland heb je enkel de VVD en die is nog redelijk gematigd.
Op dinsdag 25 september 2001 14:58 schreef R@b het volgende:
Het blijft inderdaad vreemd dat dit nu alleen in Nederland gebeurd, ookal omdat Engeland daags na de aanslagen in het nieuws kwam door dergelijke zaken. En je zou het toch zeker ook verwachten in Frankrijk en België.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:45 schreef Re het volgende:[..]
oh dus die moslimkleuters hebben de moskee in de fik gestoken
quote:Wie weet of het niet in Frankrijk plaatsvindt, nu met de ramp in Toulouse schijnt dat het enige te zijn wat de Franzen interesseert. Dus misschien is het er wel, maar wordt er gewoon erg weinig aandacht aan besteedt (ik zeg ook maar iets)
Op dinsdag 25 september 2001 14:58 schreef R@b het volgende:Het blijft inderdaad vreemd dat dit nu alleen in Nederland gebeurd, ookal omdat Engeland daags na de aanslagen in het nieuws kwam door dergelijke zaken. En je zou het toch zeker ook verwachten in Frankrijk en België.
quote:Ja ja.
Menebhi, voorzitter van de Marokkaanse organisatie Emcemo, trok dit weekeinde aan de bel. Hij stuurde een brief aan burgemeester Cohen van Amsterdam waarin hij smeekte om politiebewaking voor moskeeën.'De politie moet wat doen aan de angstgevoelens onder de mensen. Ze moeten niet alleen preventief optreden tegen terrorisme maar ook tegen extremisme', aldus Menebhi.
Prima, maar ook omgekeerd evenredig dan.
Islam fundamentalisme in Nederland ook preventief aanpakken, en allochtonen die geen respect kunnen opbrengen voor de Nederlandse samenleving, die gaan we dan ook respect afdwingen.
quote:De afgelopen jaren zijn er ook een boel autochtone Nederlanders ten einde raad geworden door de terreur van allochtonen. Die konden niet naar hun eigen land vluchten, hoogstens verhuizen. Wat ze ook hebben gedaan waardoor wijken in grote steden nu helemaal grotendeels uit allochtonen bestaan.
Volgens hem zijn veel moslims ten einde raad. 'Ooit kwamen zij naar Nederland op de vlucht voor repressie. In Nederland dachten ze in alle rust te kunnen leven. Die droom wordt nu wreed verstoord.'Hoever de angst gaat blijkt vooral bij oudere moslims, zegt Majid. 'Een groot aantal heeft al verklaard bij een eventuele oorlog te vluchten en terug te keren naar hun vaderland.'
quote:Ik zou hem omdraaien:
Majid is het met hem eens. 'Als bepaalde Nederlanders geen respect kunnen opbrengen voor moslims, dan
moet je dat respect afdwingen.'
quote:Hmm, hoe zat dat spreekwoord nou ook alweer over zinkende schepen?
'Een groot aantal heeft al verklaard bij een
eventuele oorlog te vluchten en terug te keren naar hun vaderland.'
quote:En dat lukt met het in brand steken van moskeeen?
Op dinsdag 25 september 2001 15:11 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ik zou hem omdraaien:
Als bepaalde moslims geen respect kunnen opbrengen voor Nederlanders, dan moet je dat respect afdwingen.
quote:Geen idee, hoe zat het met Wilhelmina in WO2?
Op dinsdag 25 september 2001 15:12 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Hmm, hoe zat dat spreekwoord nou ook alweer over zinkende schepen?
quote:"pardon meneer de Moslim, u gaat wel erg respectloos om met mijn zusje. Wilt u aub haar bikini terug geven?" Dikke kans dat je dan in de eerst volgende wagen tussen 6 planken ligt
Op dinsdag 25 september 2001 15:11 schreef HeindeKort het volgende:
Ik zou hem omdraaien:
Als bepaalde moslims geen respect kunnen opbrengen voor Nederlanders, dan moet je dat respect afdwingen.
quote:Welnee!
Op dinsdag 25 september 2001 15:15 schreef Herald het volgende:[..]
"pardon meneer de Moslim, u gaat wel erg respectloos om met mijn zusje. Wilt u aub haar bikini terug geven?" Dikke kans dat je dan in de eerst volgende wagen tussen 6 planken ligt
quote:Of met het juichen op straat na aanslagen?
Op dinsdag 25 september 2001 15:15 schreef links234 het volgende:[..]
En dat lukt met het in brand steken van moskeeen?
quote:Net zoals superlinks SP zeker?
Op dinsdag 25 september 2001 15:33 schreef Trainspotter het volgende:
In dit zo als tolerant en verlicht bekendstaande land leven onderhuids dus blijkbaar onderhuids niet zulke vredelievende gedachten. Het wordt misschien wel tijd voor de oprichting van een superrechtse partij om die mensen laten inzien dat ze dikke poep denken.
quote:Moet je de Volkskrant vragen.
Op dinsdag 25 september 2001 15:48 schreef speknek het volgende:
Maar mag de topictitel nou aangepast worden?
quote:Fijn. Nu hoef ik het niet meer te zeggen. Hopelijk begrijp je ook dat dat werkelijk de realiteit is, dat deze vragen van elementair belang zijn. Het zijn de de vragen die ik meestal na een topic of 10 stel waarin hetzelfde probleem keer op keer benadrukt wordt...
Op dinsdag 25 september 2001 14:58 schreef R@b het volgende:[..]
[Doc mode aan]
Ja heel erg, maar wat is de oorzaak van deze bekladdingen en brandstichtingen tegen moskeeën?Wat kunnen we er tegen doen om mensen te laten inzien dat dit niet de juiste weg is? Dat is belangrijker om ons af te vragen dan om met
smiley's te smijten. Begrijp me goed, ik keur deze zaken niet goed, maar we moeten zoeken naar oplossingen.
[Doc mode uit]
quote:Hoezee, hoezee, hoezee!
Op dinsdag 25 september 2001 15:33 schreef Trainspotter het volgende:
In dit zo als tolerant en verlicht bekendstaande land leven onderhuids dus blijkbaar onderhuids niet zulke vredelievende gedachten.
Maarre, ben je verbaast dan? Ik niet namelijk, heb altijd al geweten dat die met verve uitgedragen tolerantie maar schijn was...
quote:Nog een!? Je moet het de mensen straks in mei natuurlijk niet te moeilijk maken he!
Het wordt misschien wel tijd voor de oprichting van een superrechtse partij om die mensen laten inzien dat ze dikke poep denken.
quote:In JOUW realiteit ja.
Op dinsdag 25 september 2001 15:56 schreef Doc het volgende:[..]
Fijn. Nu hoef ik het niet meer te zeggen. Hopelijk begrijp je ook dat dat werkelijk de realiteit is, dat deze vragen van elementair belang zijn.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:15 schreef Halinalle het volgende:[..]
Weer een medestander van R@b m.b.t. optreden tegen extremisme.
quote:Ik verander geen topic titels meer zondr uitdrukkelijke toestemming van de plaatser van het topic, tenzij met de topic titel de policy geschonden wordt. De reden voor dat beleid is het (groot) aantal klachten na wijzigingen van topic titels...
Op dinsdag 25 september 2001 15:48 schreef speknek het volgende:
Maar mag de topictitel nou aangepast worden?
quote:In mijn realiteit waarbij ik rationaliteit, redelijkheid en langetermijns oplossingen hoog acht.
Op dinsdag 25 september 2001 15:58 schreef HeindeKort het volgende:[..]
In JOUW realiteit ja.
Inderdaad, niet in de realiteit van mensen die alleen in emoties, geweld en kort termijns oplossingen kunnen denken.
quote:Eigenlijk zijn we hier helemaal niet zo tolerant, hè?
Op dinsdag 25 september 2001 16:21 schreef Sniper het volgende:
Nederland is bij mijn weten ook het enige land in Europa waar een zwembad wordt gesloten nav Marokkaanse terreur.
Doet me denken aan moffenmeiden kaalscheren. Werd ook voornamelijk gedaan door diegenen die te beroerd of te laf waren om de echte vijand aan te pakken.
Dus gewoon wachten tot het veilig was.
quote:Nu discrimineer je toch. Je verhevend jezelf boven mensen die jouw denkbeelden niet delen, want die denken gelijk alleen in emoties, geweld en korte termijn oplossingen.
Op dinsdag 25 september 2001 16:04 schreef Doc het volgende:[..]
In mijn realiteit waarbij ik rationaliteit, redelijkheid en langetermijns oplossingen hoog acht.
Inderdaad, niet in de realiteit van mensen die alleen in emoties, geweld en kort termijns oplossingen kunnen denken.
Hiermee spreek je dus tegen wat je eerder claimde te doen!
quote:Blijkbaar wel. Het zwembad is gesloten en de raddraaiers lopen nog steeds onbestraft rond
Op dinsdag 25 september 2001 16:24 schreef links234 het volgende:[..]
Eigenlijk zijn we hier helemaal niet zo tolerant, hè?
quote:Jij was er bij natuurlijk dus je weet het?
Doet me denken aan moffenmeiden kaalscheren. Werd ook voornamelijk gedaan door diegenen die te beroerd of te laf waren om de echte vijand aan te pakken.Dus gewoon wachten tot het veilig was.
quote:Ja, en dan vooral de mythe in stand houden dat alle Nederlanders tijdens WOII met een gele tulp in hun knoopsgat liepen om zo hun solidariteit te tonen met de vervolgde joodse medeburgers...
Op dinsdag 25 september 2001 16:24 schreef links234 het volgende:[..]
Eigenlijk zijn we hier helemaal niet zo tolerant, hè?
Doet me denken aan moffenmeiden kaalscheren. Werd ook voornamelijk gedaan door diegenen die te beroerd of te laf waren om de echte vijand aan te pakken.
Dus gewoon wachten tot het veilig was.
quote:Ja, dat heeft ook veel te maken met de huidige situatie ja.
Op dinsdag 25 september 2001 16:32 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Ja, en dan vooral de mythe in stand houden dat alle Nederlanders tijdens WOII met een gele tulp in hun knoopsgat liepen om zo hun solidariteit te tonen met de vervolgde joodse medeburgers...
Nee, je hebt helemaal gelijk.
quote:Haha. Komiek.
Op dinsdag 25 september 2001 16:38 schreef El-Lupe het volgende:
Ja, heb ik ook, en meer dan jij ooit zult begrijpen.
quote:Jaren 30 duitsland - Synagoges in de fik
Op dinsdag 25 september 2001 16:35 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ja, dat heeft ook veel te maken met de huidige situatie ja.
Nu is er ook een Deutschsprechende bezetter die de wetten met ijzeren hand dicteert.
Ik heb zelfs al gehoord dat er weer treinen gevuld gaan worden. Wist je dat?
Schandelijk! Die arme Moslims die alleen maar keihard werken en een verrijking voor de Nederlandse cultuur zijn (want zeg nou zelf: Een flat zonder schotelantennes is ook maar zo saai, en het straatbeeld is veel fleuriger met al die bonte hoofddoekjes. Anders is het ook maar saai: al dat haar)Nee, je hebt helemaal gelijk. [afbeelding]
quote:Ja, was het maar waar...
Op dinsdag 25 september 2001 16:39 schreef Sniper het volgende:[..]
Haha. Komiek.
Hypocriet!
[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 25-09-2001 16:45]
quote:Jaren 30 Duitsland - Synagoges in de fik
Op dinsdag 25 september 2001 16:43 schreef links234 het volgende:[..]
Jaren 30 duitsland - Synagoges in de fik
2001 Nederland - Moskeeen in de hens.
quote:De vorige vergelijking sloeg nog ergens op.
Op dinsdag 25 september 2001 16:44 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Jaren 30 Duitsland - Synagoges in de fik
2001 USA - Kantoorgebouwen in de fik
quote:Ja als de spreekwoordelijke tang op het even spreekwoordelijke varken.
Op dinsdag 25 september 2001 16:50 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
De vorige vergelijking sloeg nog ergens op.
De regering veroordeelt het geweld tegen Moslims.
quote:En jij?
Op dinsdag 25 september 2001 16:54 schreef Sniper het volgende:De regering veroordeelt het geweld tegen Moslims.
quote:Is deze vraag rethorisch? Just checking.
Op dinsdag 25 september 2001 16:55 schreef Jarno het volgende:[..]
En jij?
quote:O, da's heel fijn! Nu de burgers nog!
Op dinsdag 25 september 2001 16:54 schreef Sniper het volgende:
De regering veroordeelt het geweld tegen Moslims.
quote:Oh?
Op dinsdag 25 september 2001 16:50 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
De vorige vergelijking sloeg nog ergens op.
quote:Nee, ik ben oprecht nieuwsgierig.
Op dinsdag 25 september 2001 16:56 schreef Sniper het volgende:[..]
Is deze vraag rethorisch? Just checking.
quote:-
Op dinsdag 25 september 2001 16:58 schreef Jarno het volgende:[..]
Nee, ik ben oprecht nieuwsgierig.
quote:Het betreft verwerpelijk gedrag, tegen de wet, dus de regering neemt een juist standpunt in.
Ik ben het eens met de regering, en jij?
quote:Ik denk dat een diplomatiek overleg tussen verschillende groepen een beter lange termijns resultaat opleveren dan het gooien van brandbommen naar een Moskee. Ik denk dat het gooien van een brandbom eerder een reactie is die gebaseerd is op de emotie van woede dan op basis van redelijkheid. Het gooien van een brandbom noem ik een vorm van geweld en niet rationeel.
Op dinsdag 25 september 2001 16:31 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Nu discrimineer je toch. Je verhevend jezelf boven mensen die jouw denkbeelden niet delen, want die denken gelijk alleen in emoties, geweld en korte termijn oplossingen.
Hiermee spreek je dus tegen wat je eerder claimde te doen!
Zodoende discrimineer ik dus in die zin dat ik onderscheid maak tussen verschillende soorten reacties. Ik kan me niet voorstellen dat je het gooien van een brandbom anders dan geweldadig kan klassificeren. Ik generaliseer overigens niet in die zin dat ik zeg dat alle moslims het ene soort reacties geeft en niet-moslims blanken het ander soort. Beide bevolkingsgroepen hebben individueen die de verschillende typen reacties geven.
Dat ik discrimineer in de zin dat ik mensen "voortrek" of zo zie ik niet zo. Dat mag je me dan uitleggen.
Het is in ieder geval interessant te lezen dat je rationaliteit, redelijkheid en langetermijns oplossingen hoger acht dan denken in emoties, geweld en kort termijns oplossingen. Althans dat concludeer ik uit je opmerking dat ik mezelf boven anderen schijn te verheffen.
En ik ben zeer nieuwsgierig waar ik me tegen spreek in wat ik eerder claimde te doen...
quote:Jij -en eigenlijk iedereen hier, ikzelf natuurlijk ook- hebt de moslims veroordeeld die de kantoorgebouwen in de hens hebben laten vliegen.
Op dinsdag 25 september 2001 16:56 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Oh?
Omdat het geen kerkelijk gebouw is en er duizenden (ongelovigen) doden gevallen zijn is het niet erg?
In die kerken zaten minder mensen
Veroordeel jij ook de mensen die Moskeeen in de hens laten vliegen?
quote:Nee ik ben absoluut niet verbaasd, is eigenlijk ook alleen een bevestiging van wat ik altijd al dacht, maar als je dat zegt kom je meteen zo arrogant en/of depressief over, vind ik.
Op dinsdag 25 september 2001 15:56 schreef El-Lupe het volgende:
Maarre, ben je verbaast dan? Ik niet namelijk, heb altijd al geweten dat die met verve uitgedragen tolerantie maar schijn was...
quote:Nee, die stiekeme Hollanders vieren dat veilig behind closed doors. De CD had ook altijd geen enkele zetel in de opiniepeilingen.
Op dinsdag 25 september 2001 17:26 schreef Sniper het volgende:
Overigens: ik heb nog geen juichende, met slingers omhangen mensen zien feesten omdat er een brandje was in een Moskee. Ook in de tram en metro ben ik nog geen mensen die dat feit vierden tegengekomen. Daarnaast heb ik nog in geen enkele enquete gelezen dat 10% van de Nederlanders deze 'kleine terreur' goedkeurt.
quote:Dat zeg ik niet. In Duitsland van de jaren 30 werden er door het volk synagoges in de fik gezet en joden belaagd, omdat men een zondebok zocht. Hetzelfde gebeurt nu zo ongeveer in Nederland met de moslims. De situatie in Duitsland is niet te vergelijken met de aanslagen op het WTC.
Op dinsdag 25 september 2001 16:56 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Oh?
Omdat het geen kerkelijk gebouw is en er duizenden (ongelovigen) doden gevallen zijn is het niet erg?
In die kerken zaten minder mensen
quote:De Moslimwereld zelf is geheel onschuldig aan het kweken van spanningen natuurlijk
Op dinsdag 25 september 2001 17:44 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Dat zeg ik niet. In Duitsland van de jaren 30 werden er door het volk synagoges in de fik gezet en joden belaagd, omdat men een zondebok zocht. Hetzelfde gebeurt nu zo ongeveer in Nederland met de moslims. De situatie in Duitsland is niet te vergelijken met de aanslagen op het WTC.
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11463
Hoe vaak roepen die gasten de Jihad niet uit eigenlijk? Ik hoor het elke week wel ergens.
quote:Ik kan me niet herinneren dat moslimleiders in Nederland hebben opgeroepen tot een jihad. Integendeel zelfs.
Op dinsdag 25 september 2001 17:57 schreef HeindeKort het volgende:[..]
De Moslimwereld zelf is geheel onschuldig aan het kweken van spanningen natuurlijk
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11445
quote:Vind ik wel meevallen. Amerika als Grote Satan is uiteraard ook voornamelijk een zondebok, de aanslagen gebeurden daarbij uit haat voor een bevolkingsgroep die vele malen rijker is dan de misère waar je je zelf in bevind.
Op dinsdag 25 september 2001 17:44 schreef Meneer_Aart het volgende:
De situatie in Duitsland is niet te vergelijken met de aanslagen op het WTC.
quote:Het zou ook heel dom zijn als ze dat hier gingen doen want de tolerantie zal dan helemaal verdwenen zijn.
Op dinsdag 25 september 2001 18:00 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ik kan me niet herinneren dat moslimleiders in Nederland hebben opgeroepen tot een jihad. Integendeel zelfs.
quote:Ik kan me ook niet herinneren dat er in Nederland synagogen in de fik vliegen in de jaren '30.
Ik kan me niet herinneren dat moslimleiders in Nederland hebben opgeroepen tot een jihad. Integendeel zelfs.
quote:Woensdag Jihad-dag!
Op dinsdag 25 september 2001 17:57 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Hoe vaak roepen die gasten de Jihad niet uit eigenlijk? Ik hoor het elke week wel ergens.
quote:Lees eens goed:
Het comité roept alle moslims in de wereld op zich te verenigen en hun krachten te bundelen om "uit naam van Allah te strijden" in geval van een aanval tegen Afghanistan "en de islamitische wereld".
Weet je het topic nog waarin aangaf 40% begrip voor de aanslagen te hebben?
Dat 25 % v/d Marokkanen zelfs aan de kant van de fundamentalisten staan?
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef Sniper het volgende:
Woensdag Jihad-dag!
quote:Maar de Duitsers vernielden geen synagoges vanuit fundamentalisme. Bovendien was het toen iets wat door een groter deel van de bevolking gedaan werd. Het ging niet om een klein groepje extremisten.
Op dinsdag 25 september 2001 18:00 schreef speknek het volgende:[..]
Vind ik wel meevallen. Amerika als Grote Satan is uiteraard ook voornamelijk een zondebok, de aanslagen gebeurden daarbij uit haat voor een bevolkingsgroep die vele malen rijker is dan de misère waar je je zelf in bevind.
Wel zijn er, denk ik, deels dezelfde motieven, vanuit de economische situatie bijvoorbeeld. Maar dan nog is het een compleet andere situatie, en lijkt de situatie hier in Nederland er meer op.
quote:Men wil wel graag alle ongelovigen tot brandstof laten dienen van het eeuwig ziedende hellevuur.
Maar los daarvan, een Jihad, dat hebben ze inderdaad nog niet gedaan nee.
quote:Nee van de tien procent die de aanslagen goedkeurden was 25% Marokkaan. Waarmee ik het natuurlijk geenzins wil bagatalliseren.
Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef HeindeKort het volgende:
quote:Dat is voor jouw natuurlijk de perfecte reden om alle moslims in de wereld op een hoop te gooien ... allemaal hetzelfde tuig niet?
Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Lees eens goed:
Het comité roept alle moslims in de wereld op zich te verenigen en hun krachten te bundelen om "uit naam van Allah te strijden" in geval van een aanval tegen Afghanistan "en de islamitische wereld".
quote:Ja dus? Ik kan ook wel alle atheïsten in de wereld oproepen tot een krachtenbundeling tegen het geloof. Ik bedoel, dat er geen enkele Nederlandse imam opgeroepen heeft tot een jihad.
Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Lees eens goed:
Het comité roept alle moslims in de wereld op zich te verenigen en hun krachten te bundelen om "uit naam van Allah te strijden" in geval van een aanval tegen Afghanistan "en de islamitische wereld".]
quote:Was het geen 10% ? 'Aan de kant van de fundamentalisten staan' heb ik trouwens nergens gelezen, wel 'begrip hebben voor' (wat niet verboden is). Welk topic was het? Maar goed, dat geeft wel te denken, maar het blijft een klein percentage. Driekwart (of 90 procent) is er altijd nog tegen, en het in de hens zetten van moskeeën/scholen treft alle moslims.
Weet je het topic nog waarin aangaf 40% begrip voor de aanslagen te hebben?
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:03 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Maar de Duitsers vernielden geen synagoges vanuit fundamentalisme.
Nazisme is geen fundamentalisme?
quote:
Bovendien was het toen iets wat door een groter deel van de bevolking gedaan werd. Het ging niet om een klein groepje extremisten.
quote:Nee dat doet hij niet. Je probeert je er alleen makkelijk onderuit te lullen.
Wel zijn er, denk ik, deels dezelfde motieven, vanuit de economische situatie bijvoorbeeld. Maar dan nog is het een compleet andere situatie, en lijkt de situatie hier in Nederland er meer op.
quote:Dat klinkt ff wat anders jah
Op dinsdag 25 september 2001 18:04 schreef speknek het volgende:[..]
Nee van de tien procent die de aanslagen goedkeurden was 25% Marokkaan.
quote:Natuurlijk wel. Iedereen weet dat de Joden Christus hebben vermoord. Dat is evenveel reden (zoniet meer) als de Islamieten hier hebben. Als ze werkelijk fundamentalistisch waren hadden ze het Christelijke Amerika gerespecteerd. Haat vanuit economische redenen is vrijwel de gehele achterliggende idee.
Op dinsdag 25 september 2001 18:03 schreef Meneer_Aart het volgende:
Maar de Duitsers vernielden geen synagoges vanuit fundamentalisme.
quote:Maar dat komt waarschijnlijk enkel door het internationale karakter. Ik denk dat als Afghanistan of Irak onderdeel waren van Amerika (of eigenlijk vice versa) er ook grote groepen achter hadden gestaan. Maar dat is uiteraard speculatie.
Bovendien was het toen iets wat door een groter deel van de bevolking gedaan werd. Het ging niet om een klein groepje extremisten.
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 25-09-2001 18:10]
quote:Goeie vergelijking!
Op dinsdag 25 september 2001 18:07 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ja dus? Ik kan ook wel alle atheïsten in de wereld oproepen tot een krachtenbundeling tegen het geloof. Ik bedoel, dat er geen enkele Nederlandse imam opgeroepen heeft tot een jihad.
Totaal onvergelijkbaar dus.
quote:Jij vindt zelfs de Taliban nog aardig zeker?
Op dinsdag 25 september 2001 18:07 schreef Re het volgende:[..]
Dat is voor jouw natuurlijk de perfecte reden om alle moslims in de wereld op een hoop te gooien ... allemaal hetzelfde tuig niet?
quote:Jawel.
Op dinsdag 25 september 2001 18:09 schreef HeindeKort het volgende:
Atheisten hebben geen binding met elkaar
quote:Duh. Er kwam meer volkswoede bij kijken dan fundamentalistische motieven. Nu verdraai je niet alleen cijfers maar ook de geschiedenis. De nazi's zorgden wel voor het ontketenen van de volkswoede.
Op dinsdag 25 september 2001 18:08 schreef HeindeKort het volgende:[..]
![]()
![]()
Nazisme is geen fundamentalisme?
![]()
quote:Niet minder pissige, arme Duitsers dan er momenteel vliegtuigkapende zelfmoordcommando's zijn.
Kommop zeg!
Er waren minder Duitsers Nazi dan dat er momenteel moslimfundamentalisten waren.
quote:Dat doet hij wel. Kom jij dan eens met correcte cijfers, of leg uit waarom de aanslagen zoveel op de situatie in Duitsland lijken.
Nee dat doet hij niet. Je probeert je er alleen makkelijk onderuit te lullen.
Kom eens met bronnen/argumenten in plaats van wat te suggereren
quote:Ik noem maar wat. Beetje gemakkelijk om een vergelijking op die manier onderuit te halen. Ik had ook kunnen zeggen: ik kan als christen wel alle christenen oproepen de krachten te bundelen (die hebben wel binding met elkaar).
Op dinsdag 25 september 2001 18:09 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Goeie vergelijking!
De moslims wel.Totaal onvergelijkbaar dus.
quote:De fundamentalistische moslims hebben geen volkswoede?
Op dinsdag 25 september 2001 18:11 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Duh. Er kwam meer volkswoede bij kijken dan fundamentalistische motieven. Nu verdraai je niet alleen cijfers maar ook de geschiedenis. De nazi's zorgden wel voor het ontketenen van de volkswoede.
[..]
De beweging claimt banden te hebben de de Taliban, maar wilde daar geen details over geven. De groepering heeft een officiële inschrijving georganiseerd waar leden zich kunnen aanmelden om te vechten in Afghanistan.
Vrijwilligers vanuit Indonesie om "hun moslimbroeders te helpen tegen de ongelovigen"!
quote:Het gaat erom dat er een leider is, een doel wat gemeenschappelijk is.
Op dinsdag 25 september 2001 18:11 schreef speknek het volgende:[..]
Jawel.
Agnostici hebben geen binding
Die binding is onder niet gelovingen bijna niet aanwezig, in tegenstelling tot onder theisten.
quote:Ik keur het generalistisch extremisme van jou en de taliban allebij af ja
Op dinsdag 25 september 2001 18:11 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Jij vindt zelfs de Taliban nog aardig zeker?
quote:Daar gaat het ook helemaal niet om, dit is offtopic. Dit alles, ook al is het waar, is toch nog geen reden om Nederlandse moskeeën en scholen te vernielen? En als het waar is, waarom gebeurt het dan in de rest van Europa niet?
Op dinsdag 25 september 2001 18:15 schreef HeindeKort het volgende:[..]
De fundamentalistische moslims hebben geen volkswoede?
De beweging claimt banden te hebben de de Taliban, maar wilde daar geen details over geven. De groepering heeft een officiële inschrijving georganiseerd waar leden zich kunnen aanmelden om te vechten in Afghanistan.
Vrijwilligers vanuit Indonesie om "hun moslimbroeders te helpen tegen de ongelovigen"!
quote:Dat is het inderdaad zeker niet. Maar ik vraag me nog steeds af of het in de rest van Europa ook niet is. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het daar ook gebeurt. Het valt ook nergens op te halen in het krantenartikel, alleen in de stigmatiserende titel.
Op dinsdag 25 september 2001 18:17 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dit alles, ook al is het waar, is toch nog geen reden om Nederlandse moskeeën en scholen te vernielen? En als het waar is, waarom gebeurt het dan in de rest van Europa niet?
quote:Lijkt me toch duidelijke taal. Of het klópt is een tweede...
Daarentegen bleef het elders in Europa rustig. In Duitsland, Frankrijk en Spanje, waar ook veel moslims wonen, is het na de aanval op Amerika niet tot geweld en vernielingen gekomen.In Groot-Brittannië liepen vlak na de aanslagen de spanningen even op in Londen, Manchester, Glasgow en Belfast. Maar na een oproep tot kalmte van premier Blair keerde vorige week de rust weer terug.
quote:En er is verschil tussen fundamentalistische moslims en moslims
Op dinsdag 25 september 2001 18:09 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Goeie vergelijking!
De moslims wel.Totaal onvergelijkbaar dus.
quote:En toch stiekem wel doen he?
Op dinsdag 25 september 2001 18:22 schreef ranja het volgende:
Ik heb eigenlijk geen zin om me in de 'discussie' te mengen
quote:Als er wordt opgeroepen tot een Jihad waarmee alle ongelovige varkens moeten worden afgeslacht, knijp ik 'm toch meer dan bij losse en ongefundeerde opmerkingen in dit forum. Hoe je het ook wendt of keert: Die Jihad is zuiver racisme. Puur gericht tegen bepaalde groeperingen en rassen op deze wereld.
Op dinsdag 25 september 2001 18:22 schreef ranja het volgende:aangezien ik weer voor de zoveelste keer het selectieve leesgedrag merk, dingen die al in minstens 300 andere topics uitgelegd en bediscuseerd zijn...
Wil alleen even zeggen dat ik als blondharige blauwogige nederlandse man de heren Heindekort en Sniper met z'n tweeen een stuk enger vind dan 200 moslims.
quote:Zie post hierboven.
Op dinsdag 25 september 2001 18:17 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Daar gaat het ook helemaal niet om, dit is offtopic. Dit alles, ook al is het waar, is toch nog geen reden om Nederlandse moskeeën en scholen te vernielen? En als het waar is, waarom gebeurt het dan in de rest van Europa niet?
quote:Denk wel dat het klopt, lees er momenteel iig niets meer over in Britse kranten.
Op dinsdag 25 september 2001 18:27 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Lijkt me toch duidelijke taal. Of het klópt is een tweede...
quote:Precies.
Op dinsdag 25 september 2001 18:30 schreef Loedertje het volgende:[..]
Zie post hierboven.
Buiten Nederland weet men kennelijk wél het verschil tussen fundamentalistische moslims en moslims.
quote:Hm het probleem is voorlopig dat de "losse en ongefundeerde" uitspraken leiden tot het in de fik steken van moskees en scholen, en het uitroepen van de jihad tot niets... voorlopig hebben vrijwel alle landen zich achter de VS geschaard, en als die dat een beetje verstandig aanpakken zullen ze die steun niet verspelen.
Als er wordt opgeroepen tot een Jihad waarmee alle ongelovige varkens moeten worden afgeslacht, knijp ik 'm toch meer dan bij losse en ongefundeerde opmerkingen in dit forum. Hoe je het ook wendt of keert: Die Jihad is zuiver racisme. Puur gericht tegen bepaalde groeperingen en rassen op deze wereld.
quote:Ah, dus eigenlijk is het gewoon de schuld van het gebrek aan gezag van die ouwe lobbes Kok!
In Groot-Brittannië liepen vlak na de aanslagen de spanningen even op in Londen, Manchester, Glasgow en Belfast. Maar na een oproep tot kalmte van premier Blair keerde vorige week de rust weer terug.
quote:Hm, ik heb anders nog geen Jihad uitgeroepen. Vraagtekens zetten bij beleid maakt je blijkbaar bij voorbaat verdacht. In bepaalde kringen dan.
Op dinsdag 25 september 2001 18:22 schreef ranja het volgende:
Wil alleen even zeggen dat ik als blondharige blauwogige nederlandse man de heren Heindekort en Sniper met z'n tweeen een stuk enger vind dan 200 moslims.
quote:Gelukkig doe we daar als nederlanders niet aan mee...
Die Jihad is zuiver racisme. Puur gericht tegen bepaalde groeperingen en rassen op deze wereld.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:35 schreef ranja het volgende:
Ik snap echt niet waarom Nederland nou zonodig een soort 'voorbeeld functie'moet gaan vervullen in het 'aanpakken van de moslims'.
Nederland heeft meer een -dubieuze, in de trant van : slecht- voorbeeldfunctie op het gebied van tolerantie. Wat hier kan kan nergens anders ter wereld. Tijd dat we eens uit dat jaren '60 touchy-feely-everybody-be-happy-de-mens-is-goed moeras stappen. Nieuwe Zakelijkheid, als vandaag in het AD gepresenteerd in het beleid ten aanzien van Antillianen.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:44 schreef Meneer_Aart het volgende:
Waar is HeinDeKort? Uitgeluld?
quote:Prima. Dat vond ik 20 jaar geleden al.
Op dinsdag 25 september 2001 18:43 schreef Sniper het volgende:[..]
Nederland heeft meer een -dubieuze, in de trant van : slecht- voorbeeldfunctie op het gebied van tolerantie. Wat hier kan kan nergens anders ter wereld. Tijd dat we eens uit dat jaren '60 touchy-feely-everybody-be-happy-de-mens-is-goed moeras stappen. Nieuwe Zakelijkheid, als vandaag in het AD gepresenteerd in het beleid ten aanzien van Antillianen.
Maar wat heeft dat precies te maken met de huidige tendens om alles wat moslim is ongenuanceerd op een hoop te gooien!?
quote:Wat bedoel je daar nu mee? Zo van: "die Jihad is niet zo erg, want in Nederland zitten ook racisten.'
Op dinsdag 25 september 2001 18:39 schreef ranja het volgende:[..]
Gelukkig doe we daar als nederlanders niet aan mee...
Dat is dus een houding waar je niets mee opschiet. Met mijn opmerking bedoelde ik meer dat rasisme overal is en dat zich dat niet alleen beperkt tot racisme van blanken.
quote:Niets.
Op dinsdag 25 september 2001 18:51 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Prima. Dat vond ik 20 jaar geleden al.
Maar wat heeft dat precies te maken met de huidige tendens om alles wat moslim is ongenuanceerd op een hoop te gooien!?
Het was een reactie op de "voorbeeldfunctie" genoemd door ranja.
quote:Nevertheless, what is it good for!?
Op dinsdag 25 september 2001 18:57 schreef Sniper het volgende:[..]
Niets.
Het was een reactie op de "voorbeeldfunctie" genoemd door ranja.
Een oproep tot het voeren van een 'heilige oorlog'. door een vrijwel totaal geïsoleerd staande sekte als de Taliban zou dan toch eigenlijk ook geen enkele invloed mogen hebben op de algemene houding van Nederlanders tav moslims die hier al jarenlang wonen?
[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 25-09-2001 19:19]
quote:In drie landen gebeurde niets en dus in heel Europa niet?
Op dinsdag 25 september 2001 18:27 schreef Zanderrr het volgende:
Lijkt me toch duidelijke taal. Of het klópt is een tweede...
quote:Dat is Spanje
Op dinsdag 25 september 2001 18:35 schreef ranja het volgende:
Ik snap echt niet waarom Nederland nou zonodig een soort 'voorbeeld functie'moet gaan vervullen in het 'aanpakken van de moslims'.
quote:Dat zegt ie toch niet!? Hij heeft het over Engeland waar de gemoederen nogal hoog opliepen vorige week.
Op dinsdag 25 september 2001 19:17 schreef speknek het volgende:[..]
In drie landen gebeurde niets en dus in heel Europa niet?
Jiiiiiiihaaaaaaaaad!!!!!
quote:Nee sorry.
Op dinsdag 25 september 2001 18:44 schreef Meneer_Aart het volgende:
Waar is HeinDeKort? Uitgeluld?
Helaas dus
quote:Maar de topictitel zegt dat wel
Op dinsdag 25 september 2001 19:23 schreef El-Lupe het volgende:
Dat zegt ie toch niet!? Hij heeft het over Engeland waar de gemoederen nogal hoog opliepen vorige week.
quote:Dat lijkt mij ook ja.
Op dinsdag 25 september 2001 18:29 schreef Eresie het volgende:
Als er wordt opgeroepen tot een Jihad waarmee alle ongelovige varkens moeten worden afgeslacht, knijp ik 'm toch meer dan bij losse en ongefundeerde opmerkingen in dit forum. Hoe je het ook wendt of keert: Die Jihad is zuiver racisme. Puur gericht tegen bepaalde groeperingen en rassen op deze wereld.
Maar om de een of andere redenen mag dat wel geroepen worden en stelt het niks voor vindt men, ongeacht dat duizenden lieden zo fanatiek zijn om zich hierin mee te laten nemen (getuige de vrijwilligers uit oa Indonesie die zich aanmelden om tegen de "kaffers die de Islam willen vernietigen) en dat er al tig aanslagen, groot en klein zijn geweest en vele veroordeeld, is MIJN mening gevaarlijker.
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11462
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11445
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11397
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11408
http://www.fokzine.net/news.fok?id=11409
'10 procent moslims achter aanslagen'
etc etc etc etc etc etc etc
Ooit gehoord van kinderlijke naieviteid?
"Peace in our time"- Chamberlain 1939
quote:Nee gezien het feit dat Jean-Marie le Penn daar al een poosje een aardige vinger in de politieke pap heeft gehad.
Op dinsdag 25 september 2001 14:45 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Bovendien spelen dit soort zaken zeker in Frankrijk ook een belangrijke rol (al gaat het daar meer om Algerijnen, geloof ik), tóch gebeurt het daar niet.
"Ik heb geen hobby's. Een klein beetje cricket, dat is het enige. Waarom zou ik ook? Ik heb Islam, dat alles voor me is. Ik kom uit een middenklasse familie. Mijn vaderr is trots op me. trots dat ik me totaal voor de islam inzet. Iedere dag, ieder moment ben ik met de islam bezig, omdat het de enige waarheid is die er bestaat.
Ik woon in Pakistan wat een moslimland is. Maar ik ben tegen Pakistan, want heel veel moslimlanden werken voor Amerika. Ik wil geen moslimland, ik wil een islamitisch land met islamitische wetten.
Het belangrijkste punt voor mij is dat we de naties zoals we die heden ten dage kennen opheffen. Pakistan, Saoed-Arabie, Irak: allemaal moslimlanden, maar ze denken alleen aan hun eigen belangen. Agenten van Amerika zijn het.
Al die verschillende moslimlanden komt Amerika natuurlijk goed uit, want dat zaait verdeeldheid onder de moslims. Wat ik wil is 'khilafah', een islamitisch land van Indonesie tot Marokko. Geen landsgrenzen meer, slechts een groot aaneengeschakeld gebied waarin moslims wonen en waar de moslimwetten gelden. Dan pas zal Amerika ons serieus nemen, dan pas kan het grote gevecht beginnen tussen de rest van de wereld, de kaffers, de ongelovigen.
Waarom ik niet treurig ben dat het World Trade Center is aangevallen? Waarom zou ik. Kijk naar wat de Amerikanen hebben gedaan. Ze zijn altijd tegen de moslims. De kinderen in Irak lijden nog steeds, net als de kinderen van Palestina. Als ik jou iets verschrikkelijks heb aangedaan, zou je het dan erg vinden als mijn huis wordt opgeblazen. Denk het niet. Nou, New York is precies hetzelfde.
Waar het precies misgaat tussen ons moslims en de kaffers is het volgende. Jullie geloven in het kapitalisme of het communisme. Het communisme ontkent het bestaan van elke schepper, van elke god. Binnen het kapitalisme maakt het niemand iest uit. Wel of geen schepper, je mag het alemaal zelf weten. Daar kunnen wij niet mee leven. Kapitalisme en communisme beschouwen wij als onze natuurlijke vijand. Dat moet vernietigd wordenomdat zoiets indruist tegen alles wat humaan is.
Wij zijn geen gekken. Denk ook niet dat ik jaloers ben op jullie samenleving. Ik kijk erop neer, ik voel me heel ongelukkig als ik zie hoe jullie leven. Jullie zijn dieren, dat maakt ons tot elkaars vijanden."
--------------------------
Ja, mijn ideeen op dit forum zijn idd een stuk gevaarlijker ja.
Ik roep niet op tot heilige oorlogen, ik wil geen vrouw-onterende wetgeving invoeren, ik zie anderen niet als dier, of als natuurlijke vijanden
Ik zit niet te hopen op "een groot Nederland" om daarmee de oorlog aan te gaan
quote:Hij had ook zijn goede kanten
geintje geintje
Ik denk dat de gemiddelde autochtoon niet echt veel te vrezen heeft van de miderheid aan 'allochten' die zich in Nederland bevindt. En dat de gemiddelde allochtoon net zoveel te vrezen heeft van terroristen als de gemiddelde autochtoon.
Dus ik hoop dat men het hier 'n beetje beschaafd houdt.
quote:Gelul natuurlijk.
Op dinsdag 25 september 2001 20:28 schreef speknek het volgende:[..]
Maar de topictitel zegt dat wel
Je reageerde immers op Zanderrr z'n post die ging over de situatie in Engeland.
quote:Laten we het hopen
Op dinsdag 25 september 2001 20:51 schreef FuTilE het volgende:
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat Islamieten die al jaren in het westen wonen door degenen die een echte Jihad willen voeren ook als westerse, zedenloze honden beschouwd?Ik denk dat de gemiddelde autochtoon niet echt veel te vrezen heeft van de miderheid aan 'allochten' die zich in Nederland bevindt. En dat de gemiddelde allochtoon net zoveel te vrezen heeft van terroristen als de gemiddelde autochtoon.
Dus ik hoop dat men het hier 'n beetje beschaafd houdt.
Vader vermoordde ontmaagde dochter
Verboden liefde kost jongen het leven
15 jaar eis in bloedwraak zaak
Marokko: huwbare leeftijd omlaag
Helft Nederlandse moslims begrip voor aanslagen
Wij zijn de valse beloftes zat
Geweld populair bij Turken en Koerden
'Misdaad groeit door komst van migranten'
Marokkaanse etters terugsturen naar Marokko
Etc etc etc etc
1. Een aantal vliegtuigen vliegt in opdracht van een bekende terrorist een aantal gebouwen in. Meer dan 5000 doden.
2. De VS wil wraak en richt die in dreigende woorden op het land waar de terrorist huist.
3. Vrijwel alle landen betuigen steun aan de VS om de terrorist te pakken. Afghanistan lijkt alleen te staan.
4. Afghanistan voelt zich als een kat in het nauw en roept op tot de jihad.
5. Rechts Nederland geeft massaal gehoor aan deze oproep door het brandstichten in moskees en scholen. In de rest van de wereld gebeurt niets of weten de leiders de boel te sussen.
Wat klopt hier nou niet?
quote:Okay, lees jij deze dan nog even?
Op dinsdag 25 september 2001 21:09 schreef golfer het volgende:
Lees vooral deze ook nog maar eens:
quote:Ja, wat heeft dat met het in brand steken en bekladden van moskeeën te maken?
Op dinsdag 25 september 2001 21:28 schreef HeindeKort het volgende:Okay, lees jij deze dan nog even?
Het feit dat er extremisten onder moslims en christenen of welke geloven dan ook rondlopen, geeft niemand het recht om andermans kerkgebouwen te vernielen, dat schijn jij niet te willen of kunnen begrijpen?
Peuterleider verdacht van ontucht
Wachtmeester T. was uit op seks
Verpleegster verdacht van dood kinderen
vreselijk toch dat al die mensen in die nieuwsberichten model staan voor ons? Je vraagt je af wat de Moslims van ons denken..
Leids plan: asielzoekers herkenbaar door sticker
'Basisscholen zijn smerig en ongezond'
Inval bij Reve na klacht tegen Joop
EO-jongerendag: kijk uit voor andere godsdiensten
Dutroux krijgt liefdesbrieven van tiener
*zucht*
Laten we proberen ons te beperken tot dit topic.
quote:Zal het niet meer doen maar geloof me, het was de bedoeling een bijdrage te leveren aan het herstel van de mensen hier op Fokzine die last hebben van Islamfobie Golfer..(scheelt de gezondheidszorg namelijk zeer veel geld als de therapie ingekort kan worden
Op dinsdag 25 september 2001 21:39 schreef golfer het volgende:
Zullen we ophouden met alle topics uit de lijst van AN&M hier nogmaals te publiceren?
Die kan iedereen verder gewoon in het lijstje vinden, het wordt anders zo'n rommeltje hier.Laten we proberen ons te beperken tot dit topic.
quote:Oh gij loeder (heeft je moeder je zo genoemd)
Op dinsdag 25 september 2001 21:36 schreef Loedertje het volgende:
Heindekortzichtige, lees dan de volgende ook nog maar eventjes doorPeuterleider verdacht van ontucht
Wachtmeester T. was uit op seks
Verpleegster verdacht van dood kinderen
vreselijk toch dat al die mensen in die nieuwsberichten model staan voor ons? Je vraagt je af wat de Moslims van ons denken..
Leids plan: asielzoekers herkenbaar door sticker
'Basisscholen zijn smerig en ongezond'
Inval bij Reve na klacht tegen Joop
EO-jongerendag: kijk uit voor andere godsdiensten
Dutroux krijgt liefdesbrieven van tiener
*zucht*
Nee geloof ik.
Je mist compleet de aansluiting met de actualiteit.
Maar be my guest, vertel de NAVO aub dat ze de verkeerde aanvallen en zich eigenlijk op peuterleiders moeten richten.
Sommige mensen herkennen iets nog niet als je ze in hun oor schreeuwt
*Zucht*
*rammelt met sleutelbos*
quote:Ach
Op dinsdag 25 september 2001 21:41 schreef Loedertje het volgende:
Nog eentjeReformatorische school verbiedt lange broek
Hoofddoekje verplicht op islamitisch college A'dam
Wanneer hebben de reformatoren opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de ongelovigen?
Of terroristische-/ oorlogsaanslagen gepleegd?
Ben benieuwd!
quote:Neen, mijn collega's noemen me vaak Loedertje
Op dinsdag 25 september 2001 21:44 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Oh gij loeder (heeft je moeder je zo genoemd)
quote:Wat ik hiermee wil zeggen? Dat jij je niet blind moet staren op de topics die je quote en de nieuwsberichten die je leest.
Wat wil je hiermee zeggen?
Hebben de verenigde pedofiele peuterleiders opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de volwassenen?
Hebben wachtmeester T en vrienden vliegtuigen in WTC's geboord?Nee geloof ik.
Je mist compleet de aansluiting met de actualiteit.Maar be my guest, vertel de NAVO aub dat ze de verkeerde aanvallen en zich eigenlijk op peuterleiders moeten richten.
Sommige mensen herkennen iets nog niet als je ze in hun oor schreeuwt*Zucht*
Wat ik van tegenaanvallen denk hoef ik hier niet nog eens uit te gaan leggen, dat heb ik in het topic Wraakacties al gedaan..
quote:Ja, jij wil lekker niks doen.
Op dinsdag 25 september 2001 21:49 schreef Loedertje het volgende:[..]Wat ik van tegenaanvallen denk hoef ik hier niet nog eens uit te gaan leggen, dat heb ik in het topic Wraakacties al gedaan..
Gelukkig zijn de wereldleiders iets slimmer dan jij.
Verklaart gelijk waarom jij geen wereldleider bent.
quote:vreemde manier van praten en antwoorden heb jij, je beantwoord elke vraag met een vraag...
Op dinsdag 25 september 2001 21:46 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ach
Wanneer hebben de reformatoren opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de ongelovigen?
Of terroristische-/ oorlogsaanslagen gepleegd?
Ben benieuwd!
dag!
volgend topic.
quote:Dat wou ik nu net van jou zeggen
Op dinsdag 25 september 2001 21:56 schreef Loedertje het volgende:[..]
vreemde manier van praten en antwoorden heb jij, je beantwoord elke vraag met een vraag...
Op deze manier is het zinloos..dag!
volgend topic.
niet elkaar aanvallen, maar inhoudelijk en vooral ontopic reageren, s.v.p.
quote:Wel mensen die zeggen " eigen schuld dikke bult" terwijl die mensen in die Moskee/School etc niets met de aanslag op het WTC te maken hebben...
Op dinsdag 25 september 2001 17:26 schreef Sniper het volgende:
Overigens: ik heb nog geen juichende, met slingers omhangen mensen zien feesten omdat er een brandje was in een Moskee. Ook in de tram en metro ben ik nog geen mensen die dat feit vierden tegengekomen. Daarnaast heb ik nog in geen enkele enquete gelezen dat 10% van de Nederlanders deze 'kleine terreur' goedkeurt.
quote:oog om oog tand om tand.
Op dinsdag 25 september 2001 22:15 schreef Doc het volgende:[..]
Wel mensen die zeggen " eigen schuld dikke bult" terwijl die mensen in die Moskee/School etc niets met de aanslag op het WTC te maken hebben...
of mag ik niet meedoen als atheist?
quote:Dat zijn toch geen juichende mensen.
Op dinsdag 25 september 2001 22:15 schreef Doc het volgende:[..]
Wel mensen die zeggen " eigen schuld dikke bult" terwijl die mensen in die Moskee/School etc niets met de aanslag op het WTC te maken hebben...
quote:Ik dacht dat je iets had tegen nutteloze ergelijkingen met WO2?
Op dinsdag 25 september 2001 20:31 schreef HeindeKort het volgende:
"Peace in our time"- Chamberlain 1939
quote:Tegen nutteloze ja
Op dinsdag 25 september 2001 22:25 schreef Doc het volgende:[..]
Ik dacht dat je iets had tegen nutteloze ergelijkingen met WO2?
PS. WOII was toen nog niet begonnen
quote:Eej !
Op dinsdag 25 september 2001 22:26 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Tegen nutteloze ja
quote:Jezus lees dat topic nou eens door! RAAAGH Zanderrr reageerde met zijn post op mij.
Op dinsdag 25 september 2001 20:53 schreef El-Lupe het volgende:
Gelul natuurlijk.Je reageerde immers op Zanderrr z'n post die ging over de situatie in Engeland.
quote:Er zijn eveneens talloze moslim leiders die het Westen meehelpen de taliban te verjagen. Saoudie-Arabie wil dat die terrorist te pakken genomen wordt. Er zijn zoveel meer moslims tegen dan voor die Taliban bullshit en tegen Osama Bin Laden dat het in brand steken van Moskeeen NIET rechtvaardigd...
Op dinsdag 25 september 2001 21:44 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Oh gij loeder (heeft je moeder je zo genoemd)
Wat wil je hiermee zeggen?
Hebben de verenigde pedofiele peuterleiders opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de volwassenen?
Hebben wachtmeester T en vrienden vliegtuigen in WTC's geboord?Nee geloof ik.
Je mist compleet de aansluiting met de actualiteit.Maar be my guest, vertel de NAVO aub dat ze de verkeerde aanvallen en zich eigenlijk op peuterleiders moeten richten.
Sommige mensen herkennen iets nog niet als je ze in hun oor schreeuwt*Zucht*
Waar het nou eigenlijk om gaat: HeinDeKort, vind jij het, wanneer er in Indonesië een jihad wordt verklaard aan Amerika, het gerechtvaardigd dat er in Nederland moskeeën en scholen worden vernield?
quote:Ik heb anders sterk het idee dat er genoeg mensen momenteel zijn die dat graag zouden doen (waaronder niet ik), maar het gewoon niet durven.
Op dinsdag 25 september 2001 22:21 schreef HeindeKort het volgende:
Als jij op straat groepen mensen ziet feesten, met vlaggen ziet zwaaien en brullen dat ze zo blij zijn dat er een Moskee in de fik is gevlogen, mag je praten, anders niet.
quote:[terzijde]
Op dinsdag 25 september 2001 22:26 schreef HeindeKort het volgende:
quote:Het werkt niet alleen een kant op.
Hate-mails voor VVD-Kamerlid(Van onze politieke redactie)
DEN HAAG - VVD-Tweede-Kamerlid Oussama Cherribi heeft zijn nek weer eens uitgestoken. Na de aanslagen van 11 september verscheen hij in de Kamer, en voor camera's, met een stropdas met de Amerikaanse vlag en eenzelfde speldje, om zijn solidariteit met het volk van de Verenigde Staten te tonen. Nu plukt hij daarvan de resultaten. In zijn e-mailbrievenbus ontving hij de laatste tijd zo'n twintig scheldbrieven.
De hate-mails zijn afkomstig uit moslim-kring, en zijn deels anoniem. Op de inhoud wil Cherribi niet al te veel ingaan. ''Sommigen vonden het belachelijk wat ik aanhad.''
Verder haalt hij zijn schouders erover op. Dit soort post hoort nu eenmaal bij het vak van volksvertegenwoordiger. ''Wie kleinzerig is, moet geen Kamerlid worden,'' zegt de VVD'er van Marokkaanse afkomst. ''Ik krijg al acht jaar dit soort brieven.''
Wie deze uitingen te veel aan de kaak stelt, raakt al snel aan de vrijheid van meningsuiting, vindt Cherribi. Vervelende mailtjes worden genegeerd, wie op fatsoenlijke toon bezwaar maakt, krijgt gewoon antwoord. ''Dat is de beste manier om ermee om te gaan, behalve als het heel slecht is.''
Eén keer heeft hij, na tevergeefs geploeter door de politiebureaucratie, via een antiracisme-stichting actie ondernomen tegen een virulente site van extreem-rechts. Van fundamentalistische moslims kreeg Cherribi ook al kritiek op zijn rol in het Rushdie-commité.
Alleen in Nederland terreur?
Artikel over aanvallen op moslims in de UK:
http://www.rediff.com/us/2001/sep/18uk.htm
Voor wat er in Amerika gebeurt met moslims hoef ik natuurlijk geen artikel te plaatsen.
Moskee in Canada aangevallen:
http://www.muslimnews.co.uk/news/news.php?article=1131
Etc etc.
De volkskrant begint nou echt in waardering te zakken bij mij.
quote:Als een stel gekken onschuldige mensen vermoorden keur jij goed dat andere gekken iemand religieuze plek dan wel school wil vernietigen? Ik noem alle beide zijden gek. In alle beide gevallen worden onschuldigen geraakt omdat anderen een fout beleid voeren...\
Op dinsdag 25 september 2001 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
oog om oog tand om tand.
Als 'zij' de Koran kunnen citeren, dan 'wij' de bijbel.of mag ik niet meedoen als atheist?
Oog om oog tand om tand? Onschuldigen om onschuldigen is het eerder...
quote:Wat jij met je uitspraak doet is zeggen dat je begrip hebt voor de aanslag op die Moskee. Was je ook al niet tegen moslims die begrip voor aanslagen toonden?
Op dinsdag 25 september 2001 22:21 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Dat zijn toch geen juichende mensen.
Kip-ei vergelijking dus en Sniper heeft gewoon gelijk.
Als jij op straat groepen mensen ziet feesten, met vlaggen ziet zwaaien en brullen dat ze zo blij zijn dat er een Moskee in de fik is gevlogen, mag je praten, anders niet.
quote:DUH! Jouw vergelijking was compleet nutteloos.
Op dinsdag 25 september 2001 22:26 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Tegen nutteloze ja
quote:Als 'onze' gekken voorkomen dat 'hun' gekken uiteindelijk MIJN periferie beschadigen kies ik voor 'mijn' gekken ja.
Op dinsdag 25 september 2001 22:53 schreef Doc het volgende:[..]
Als een stel gekken onschuldige mensen vermoorden keur jij goed dat andere gekken iemand religieuze plek dan wel school wil vernietigen? Ik noem alle beide zijden gek. In alle beide gevallen worden onschuldigen geraakt omdat anderen een fout beleid voeren...\
Oog om oog tand om tand? Onschuldigen om onschuldigen is het eerder...
quote:Je kan beter met de wijzen een team vormen dan met gekken...
Op dinsdag 25 september 2001 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Als 'onze' gekken voorkomen dat 'hun' gekken uiteindelijk MIJN periferie beschadigen kies ik voor 'mijn' gekken ja.
Niets menselijks is mij vreemd
Kortom, je kan beter samenwerken met rationele redelijke beschaafde moslims dan met agressieve doorgeflipte atheisten...
Als je gekken gaat steunen, zal ook aan de andere kant de gekken weer gesteund worden en ga je verder in de geweldsspiraal waar jij als onschuldige ook weer het slachtoffer van kan worden...
quote:ligt eraan hoe radicaal 'mijn' gekken zijn
Op dinsdag 25 september 2001 23:01 schreef El-Lupe het volgende:
'Jouw' gekken, zorgen er alleen maar voor voor dat 'zij' er op den duur steeds meer gekken bij krijgen!
quote:Tja, dat wordt wereldwijd al geprobeerd sinds 1945 zo'n beetje. En toch lukt het maar niet. En ik denk eerlijk gezegd niet dat IK het nog mee zou maken absolute wereldvrede.
Op dinsdag 25 september 2001 23:02 schreef Doc het volgende:[..]
Je kan beter met de wijzen een team vormen dan met gekken...
Kortom, je kan beter samenwerken met rationele redelijke beschaafde moslims dan met agressieve doorgeflipte atheisten...
Als je gekken gaat steunen, zal ook aan de andere kant de gekken weer gesteund worden en ga je verder in de geweldsspiraal waar jij als onschuldige ook weer het slachtoffer van kan worden...
quote:Nee, maar het is wel gelukt om sinds 1945 geen wereldoorlog te hebben. Ik verwacht niet dat dat gelukt zou zijn als men en masse gekken gesteund worden die onschuldigen vermoorden of bezittingen vernielen -deze gekken worden gelukkig over het algemeen in "beschaafde wereld" die het redelijk lang oorlogloos heeft gehouden- veroordeeld. Oorlog vind je in die gebieden waar dergelijke gekken gesteund worden.....
Op dinsdag 25 september 2001 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Tja, dat wordt wereldwijd al geprobeerd sinds 1945 zo'n beetje. En toch lukt het maar niet. En ik denk eerlijk gezegd niet dat IK het nog mee zou maken absolute wereldvrede.
quote:[terzijde]
Op dinsdag 25 september 2001 22:44 schreef golfer het volgende:[..]
[terzijde]
1 september 1939 viel Duitsland Polen binnen, WO2 is dus wel degelijk in 1939 begonnen, dat Nederland er pas 10 mei 1940 mee te maken kreeg doet daar niets van af.
[/terzijde]
quote:Net zoals Nederland dacht in 1939? Toen Herr Hitler het Nederlandsche volk had toegezegd niet aan te vallen?
Op dinsdag 25 september 2001 23:02 schreef Doc het volgende:[..]
Je kan beter met de wijzen een team vormen dan met gekken...
quote:Nee toen leefde ik niet, jij wel?
Op woensdag 26 september 2001 07:40 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Net zoals Nederland dacht in 1939? Toen Herr Hitler het Nederlandsche volk had toegezegd niet aan te vallen?
Uiteraard geloofden types zoals jij dat!
Want Herr Hitler was toch een redelijk beschaafde National-
Socialist doch?
Zonder diplomacie is er meer oorlog dan zonder diplomacie. Als je dat niet in wil zien en denkt da0t het steunen van agressieve gekken zinvoller is heb je een Taliban mentaliteit...
En hou eens even op met die volledig misplaatste vergelijking met een situatie van meer dan 60 jaar geleden. Het ging daar om overleg tussen twee landen. Nu gaat het om het in brand steken van Moskeeen en scholen waarbij onschuldigen worden getroffen, hetgeen jij wil goed praten omdat er moslim-gekken zijn die weer andere onschuldigen treffen. Is wel een verschil.
quote:Veelzeggend zinnetje.
Op woensdag 26 september 2001 07:40 schreef HeindeKort het volgende:
types zoals jij!
Je kent Doc persoonlijk?
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:28 schreef links234 het volgende:[..]
Veelzeggend zinnetje.
Je kent Doc persoonlijk?
Ben inderdaad wel nieuwsgierig wat voor "type" ik ben...
quote:Een type: Awesome dude from hell
Op woensdag 26 september 2001 09:30 schreef Doc het volgende:[..]
quote:Juist, trouwens heeft iemand gisteren de special gezien op Belgie 1, over vrouwen in Afghanistan. Nou volgens mij zouden die vrouwen het helemaal niet erg vinden als de taliban verdween. Die vrouwen hebben dus echt geen leven meer.
Op dinsdag 25 september 2001 22:38 schreef Doc het volgende:[..]
Er zijn eveneens talloze moslim leiders die het Westen meehelpen de taliban te verjagen. Saoudie-Arabie wil dat die terrorist te pakken genomen wordt. Er zijn zoveel meer moslims tegen dan voor die Taliban bullshit en tegen Osama Bin Laden dat het in brand steken van Moskeeen NIET rechtvaardigd...
quote:Ja dat doet niemand hier zeker?
Op woensdag 26 september 2001 09:21 schreef Doc het volgende:...
En hou eens even op met die volledig misplaatste vergelijking met een situatie van meer dan 60 jaar geleden.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:15 schreef links234 het volgende:[..]
Geen idee, hoe zat het met Wilhelmina in WO2?
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:32 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Ja, en dan vooral de mythe in stand houden dat alle Nederlanders tijdens WOII met een gele tulp in hun knoopsgat liepen om zo hun solidariteit te tonen met de vervolgde joodse medeburgers...
quote:
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:30 schreef Doc het volgende:[..]
Werkers
in de sociale sector waren in de jaren 70 bekend om de spijkerbroek, de trui en vooral de
geitenwollen sokken. Bron: http://www.lichaamstaal.com/index.html
[Dit bericht is gewijzigd door HeindeKort op 28-09-2001 10:15]
quote:Prima, zullen we dan maar 'De andere wang toekeren'?
Op dinsdag 25 september 2001 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
oog om oog tand om tand.
Als 'zij' de Koran kunnen citeren, dan 'wij' de bijbel.
quote:Nou Hein, je mensenkennis is net zo onderontwikkeld als je intelligentie.
Op vrijdag 28 september 2001 10:04 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Werkers
in de sociale sector waren in de jaren 70 bekend om de spijkerbroek, de trui en vooral de
Geeft verder niet hoor. Je tovert een glimlach op het gezicht van velen.
In Nederland worden moskeëen en islamitische scholen in brand gestoken. Verbazing en afschuw blijft bij sommige lieden uit, hoewel het hier ook mensen betreft die geen fuck met welk conflict dan ook te maken hebben. Kinderen al helemaal niet.
Dus het goedpraten van of begrip opbrengen voor deze brandstichtingen is ook goedpraten van en begrip opbrengen voor de aanslagen in Amerika.
quote:Zijn er in Nederland dan ook mensen omgekomen bij die aanslagen?
Op vrijdag 28 september 2001 10:24 schreef Lithion het volgende:
Het is heel simpel. In Amerika vliegt er een vliegtuig in het WTC... verbazing en afschuw alom in de wereld... waarom? Omdat meer dan 6.000 onschuldige mensen, die niets met ook maar enig conflict te maken hebben de dupe daarvan worden.In Nederland worden moskeëen en islamitische scholen in brand gestoken. Verbazing en afschuw blijft bij sommige lieden uit, hoewel het hier ook mensen betreft die geen fuck met welk conflict dan ook te maken hebben. Kinderen al helemaal niet.
Dus het goedpraten van of begrip opbrengen voor deze brandstichtingen is ook goedpraten van en begrip opbrengen voor de aanslagen in Amerika.
quote:Ik geloof niet dat de plaatjes aan jou gericht waren, dus waar reageer je op?
Op vrijdag 28 september 2001 10:24 schreef links234 het volgende:[..]
Nou Hein, je mensenkennis is net zo onderontwikkeld als je intelligentie.
Geeft verder niet hoor. Je tovert een glimlach op het gezicht van velen.
Beetje Doc-wannabe?
quote:Je mist de kern... het gaat er niet om of er mensen om het leven komen of niet, het gaat er om dat mensen die helemaal nergens iets mee te maken hebben de dupe worden. Of dat nou is dat je dood gaat of dat je school tot een hoopje as gemaakt wordt, maakt in principe geen bal uit. Dit is gewoon frustraties botvieren op mensen die totaal niets te maken hebben met die frustraties.
Op vrijdag 28 september 2001 10:30 schreef FAL het volgende:
Zijn er in Nederland dan ook mensen omgekomen bij die aanslagen?
quote:Iedereen mag overal op reageren... dat is juist het leuke aan dit forum.
Op vrijdag 28 september 2001 10:30 schreef HeindeKort het volgende:
Ik geloof niet dat de plaatjes aan jou gericht waren, dus waar reageer je op?
quote:Beetje Hummerr/X-ray-wannabe?
Beetje Doc-wannabe?
quote:Ja.
Op vrijdag 28 september 2001 10:30 schreef HeindeKort het volgende:Beetje Doc-wannabe?
quote:Daar sluit ik me ook bij aan. Alleen leek het er wel op dat je de vergelijking maakte met WTC en die vergelijking gaat wel degelijk mank. Je kan vernielingen aan gebouwen niet vergelijken met het ombrengen van onschuldigen.
Op vrijdag 28 september 2001 10:35 schreef Lithion het volgende:[..]
Je mist de kern... het gaat er niet om of er mensen om het leven komen of niet, het gaat er om dat mensen die helemaal nergens iets mee te maken hebben de dupe worden. Of dat nou is dat je dood gaat of dat je school tot een hoopje as gemaakt wordt, maakt in principe geen bal uit. Dit is gewoon frustraties botvieren op mensen die totaal niets te maken hebben met die frustraties.
Als je het erg vind dat die aanslagen zijn gepleegd, prima. Maar pak dan wel de mensen die daar ook verantwoordelijk voor zijn, anders ben je geen haar beter dan die terroristen. Je laat dan immers ook onschuldigen boeten voor iets wat anderen gedaan hebben.
of is het net als de jongeren in ede: opgefokt gedrag en er nu spijt van?
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:04 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Werkers
Wel de juiste omroep, maar dan metname wegens hun radio3beleid
FYI: wat betreft uiterlijk en kleding lijk ik op die man met het petje op bijgevoegde foto; kan je me wellicht volgende keer wel herkennen[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 29-09-2001 13:20]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |