abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:07:33 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1732488
quote:
Nergens in Europa zijn moslims na de aanslagen in de VS zo de dupe geworden van 'klein terreur' als in Nederland. Bijna dagelijks worden hier moskeeën beklad of in brand gestoken. 'Dat tolerantie zo snel heeft plaatsgemaakt voor islamfobie maakt de mensen extra bang', aldus A. Majid, voorzitter van het Algemeen Fonds voor Moslim Instellingen.

Afgelopen weekeinde was het weer raak in Apeldoorn, Den Haag, Gorinchem, Heerlen, Rijssen, Uden, Venlo en Vlissingen. Eerder waren andere moskeeën doelwit, evenals een islamitische basisschool in Nijmegen. Dit weekeinde werd een islamitische basisschool in Maastricht meermaals telefonisch bedreigd.

Daarentegen bleef het elders in Europa rustig. In Duitsland, Frankrijk en Spanje, waar ook veel moslims wonen, is het na de aanval op Amerika niet tot geweld en vernielingen gekomen.

In Groot-Brittannië liepen vlak na de aanslagen de spanningen even op in Londen, Manchester, Glasgow en Belfast. Maar na een oproep tot kalmte van premier Blair keerde vorige week de rust weer terug.

In Nederland heeft een soortgelijke oproep van premier Kok en de belofte van minister Van Boxtel (Grotesteden- en Integratie beleid) geweld tegen moslims aan te pakken vooralsnog geen effect gehad.

Integendeel, Van Boxtels 'oorlogsverklaring aan de kleine terreur' is juist onverstandig geweest, meent Majid. 'Hierdoor voelen mensen zich geroepen de minister uit te dagen.'

Volgens Majid, die bijna een dagtaak heeft gekregen aan het geven van veiligheidsadviezen aan moskeeën, dreigt de situatie in Nederland kritiek te worden. 'We moeten snel de rust laten terugkeren. Als dit zo doorgaat zijn, als de oorlog straks begint, de problemen niet te overzien.'

Steeds meer moskeegangers besluiten hun gebedshuis permanent te bewaken. Ook in Gorinchem waar dit weekeinde een molotovcocktail de hele benedenverdieping en ook de daarboven gelegen gebedsruimte van de moskee vernielde. Volgens K. Yildiz overweegt het bestuur van de moskee zelfs beveiligingscamera's te plaatsen.

Verstandig, meent A. Menebhi. 'Je moet er niet aan denken dat iemand in de moskee in slaap valt en er dan wat gebeurt.' Menebhi, voorzitter van de Marokkaanse organisatie Emcemo, trok dit weekeinde aan de bel. Hij stuurde een brief aan burgemeester Cohen van Amsterdam waarin hij smeekte om politiebewaking voor moskeeën.

'De politie moet wat doen aan de angstgevoelens onder de mensen. Ze moeten niet alleen preventief optreden tegen terrorisme maar ook tegen extremisme', aldus Menebhi.

Majid is het met hem eens. 'Als bepaalde Nederlanders geen respect kunnen opbrengen voor moslims, dan moet je dat respect afdwingen.'

Volgens hem zijn veel moslims ten einde raad. 'Ooit kwamen zij naar Nederland op de vlucht voor repressie. In Nederland dachten ze in alle rust te kunnen leven. Die droom wordt nu wreed verstoord.'

Hoever de angst gaat blijkt vooral bij oudere moslims, zegt Majid. 'Een groot aantal heeft al verklaard bij een eventuele oorlog te vluchten en terug te keren naar hun vaderland.'

Schijtziek word je toch van dat soort idioten die zoiets doen. Ook degenen die die brandbomgooiers steunen of hun daden goedpaten mogen van mij flink gestraft worden.

Mafketels. Een beetje Nederland lopen verpesten met dat soort proletengedrag. Om te kotsen.

Kunnen ze later zeker aan hun kleinkinderen vertellen dat ze heel heldhaftig hebben meegevochten tegen het moslimgevaar. Stelletje laffe randdebielen.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:08:15 #2
10188 links234
pi_1732497
kwam trouwens van www.volkskrant.nl
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:15:13 #3
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1732558
Ach ja, wie haat zaait, zal haat oogsten.

Ga maar klagen bij de Taliban.

Osama Bin Laden is een varken
pi_1732559
quote:
'De politie moet wat doen aan de angstgevoelens onder de mensen. Ze moeten niet alleen preventief optreden tegen terrorisme maar ook tegen extremisme', aldus Menebhi.
Weer een medestander van R@b m.b.t. optreden tegen extremisme.
pi_1732562
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:07 schreef links234 het volgende:

[..]

Schijtziek word je toch van dat soort idioten die zoiets doen. Ook degenen die die brandbomgooiers steunen of hun daden goedpaten mogen van mij flink gestraft worden.

Mafketels. Een beetje Nederland lopen verpesten met dat soort proletengedrag. Om te kotsen.

Kunnen ze later zeker aan hun kleinkinderen vertellen dat ze heel heldhaftig hebben meegevochten tegen het moslimgevaar. Stelletje laffe randdebielen.

Ik kan hier alleen maar jouw mening met extra kots-smilies onderstrepen. In mijn ogen zijn dit soort lafaards die dit flikken net zulke honden als de gasten die dat vliegtuig zelf geparkeerd hebben in het WTC.
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:18:02 #6
10188 links234
pi_1732580
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:15 schreef HeindeKort het volgende:
Ach ja, wie haat zaait, zal haat oogsten.

Ga maar klagen bij de Taliban.

Zo, nog dapper gevochten tegen moslimskleuters de laatste tijd?
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:22:02 #7
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_1732607
[linksmode]

Wie kaatst kan de bal verwachten

[/linksmode]

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:22:39 #8
15651 HeindeKort
pi_1732610
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:18 schreef links234 het volgende:

[..]

Zo, nog dapper gevochten tegen moslimskleuters de laatste tijd?

Nee
Ik heb ook geen aanslagen gepleegd trouwens
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:23:08 #9
15651 HeindeKort
pi_1732613
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[linksmode]

Wie kaatst kan de bal verwachten

[/linksmode]

Haha

Idd ja!

dinsdag 25 september 2001 @ 14:24:51 #10
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1732625
Nou, ik zie anders niets dat dit goed kan praten. Als fanatieke Christenen een abortuskliniek in de VS opblazen dan steken we hier toch ook geen kerken in de fik? Ik vind het werkelijk walgelijk...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:25:33 #11
10188 links234
pi_1732637
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:22 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Nee
Ik heb ook geen aanslagen gepleegd trouwens

Kinderen van die school ook niet.
pi_1732676
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:25 schreef links234 het volgende:

[..]

[R@B mode]
Weet jij dat zeker
[/R@B mode]
pi_1732725
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:24 schreef Zanderrr het volgende:
Nou, ik zie anders niets dat dit goed kan praten. Als fanatieke Christenen een abortuskliniek in de VS opblazen dan steken we hier toch ook geen kerken in de fik? Ik vind het werkelijk walgelijk...
Het is ook werkelijk walgelijk, maar de aanslagen in Amerika zijn slechts de aanleiding voor deze criminele acties tegen moskeeën. De oorzaak is m.i. de langer heersende onvrede over met name de Marokkaanse bevolkingsgroep die kennelijk leeft in een deel van de bevolking.
pi_1732754
het is van alle kanten niet goed te keuren wat er gebeurd.
zoals het wtc en wat er nu gedaan wordt moskee in brand steken.
de haat zie ik groeien met de minuut.
kan het begrijpen dat wel. de kwaad heid onder de mensen
wandt ik kan er niks aan doen dat die andere kant tegen het westen is
ik kan er ook niks aan doen dat ik hun geloof niet heb
ik heb me eigen geloof
ik geloof in god maar ga dat niet aan ander opdringen
als de ander niet wil geloven prima
ik ga ook niet naar een kerk en weet ik veel wat allemaal
als de mensen elkaar nou eens zou respecteren!!! en ieder in hun eigen geloof laat
daar bij wil wel zeggen ieder in eigen geloof als ze de anderen daar niet bij lastig vallen
zoals nu is gebeurd bij het wtc!!
ik kan het wel begrijpen dat de vs zo erg pist is.
maar wat nou als we die land aanvallen is dan de probleem over!!!
nee in tegen deel juist.
die maloten die de mensen niet in hun waarden laten zitten over de hele wereld
en inderdaad terroristen mag niet getollereerd worden.
maar goed moeten we dan maar elke land platgooien!!!
kijk eens in indonesie daar zijn ook van die extremisme
moslims die nu de vs bedreigen
goed keuren doe ik het niet
maar die gasten zitten overal echt overal
die bin laden aanpakken is nog maar het begin van alles dan begind echt de rottigheid
dan zal hij wel ergens in brussel of frankrijk of nederland of weet ik veel waar
een nog grotere aanslag plegen
soms weet ik het zelf niet meer en denk dan van ach val aan die handel maar aan de andere kant ben ik bang,wat gebeurd er dan
ben moeder van twee kinderen wat moet ik me kinderen leren straks geweld goed is??
ik weet het niet maar dit kan wel heel erg uit de hand gaan lopen allemaal
zo erg dat w3 wel erg dicht in de buurt komt willen we dat dan?
en ga nu niet zeggen nee die knakker moeten we zijn gang laten gaan
wandt dat moet ook niet natuurlijk
hoop zo graag dat er een tussen weg is die goed is voor alle partijen.
maar goed wie ben ik
groetjes
marcia die meschien wel onzin uit kraamt
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:38:43 #15
15651 HeindeKort
pi_1732755
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:25 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik had het niet over de aanslagen in de VS maar over de aanslagen op de scholen, Blondie.
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:44:40 #16
3647 B.R.Oekhoest
pi_1732826
[B.R.Oekhoestmode]

Inderdaad heel vreemd dat alleen in Nederland die moskee's bestookt worden. Je zou het bijvoorbeeld veel erger in Duitsland verwachten. Ongelooflijke klootzakken trouwens die zoiets doen.

Het lijkt er haast op dat de tolerantie- e/o irritatiegrens tov moslims in Nederland is overschreden door een deel van de autochtone bevolking. Het zat er natuurlijk al dicht tegenaan de laatste tijd met allerlei oplaaiende discussies (hoofddoekjes, P.Fortuin, jeugscriminaliteit, integratie ...), het komt dan ook niet uit de lucht vallen.
De bekende druppel.

Blijkbaar is het spons-effect uitgewerkt; de islam is gewoon te prominent aanwezig in vergelijking met 15 jaar geleden. Waarschijnlijk heeft Nederland ook het hoogste aantal moskee's per vierkante kilometer in Europa.

Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:45:10 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1732831
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:38 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ik had het niet over de aanslagen in de VS maar over de aanslagen op de scholen, Blondie.

oh dus die moslimkleuters hebben de moskee in de fik gestoken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:45:26 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1732836
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:35 schreef Halinalle het volgende:
De oorzaak is m.i. de langer heersende onvrede over met name de Marokkaanse bevolkingsgroep die kennelijk leeft in een deel van de bevolking.
Dat denk ik ook, maar de aanslag op het WTC is kennelijk voor sommige mensen een excuus om dat soort onvrede maar gelijk in daden om te zetten die weer andere onschuldige mensen treffen. Want laten we eerlijk wezen: kinderen op een basisschool kun je de problemen met Marokkanen ook niet aanrekenen.

Bovendien spelen dit soort zaken zeker in Frankrijk ook een belangrijke rol (al gaat het daar meer om Algerijnen, geloof ik), tóch gebeurt het daar niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 25-09-2001 14:50]

dinsdag 25 september 2001 @ 14:53:31 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_1732930
Toch mag de topictitel als misleidend en stigmatiserend gezien worden
quote:
Nergens in Europa zijn moslims na de aanslagen in de VS zo de dupe geworden van 'klein terreur' als in Nederland
Wat natuurlijk geenzins de acties goed praat.
Overigens ook opmerkelijk dat de brandbom in de kerk in Utrecht nergens vermeld wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:55:16 #20
15651 HeindeKort
pi_1732942
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:53 schreef speknek het volgende:
Wat natuurlijk geenzins de acties goed praat.
Overigens ook opmerkelijk dat de brandbom in de kerk in Utrecht nergens vermeld wordt.
Dat kan je niet afdoen als autochtoon racisme, dus dat is niet intressant want dan zijn er geen allochtonen zielig.
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:58:45 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_1732973
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:07 schreef links234 het volgende:

[..]

[DOC mode aan]
Ja heel erg, maar wat is de oorzaak van deze bekladdingen en brandstichtingen tegen moskeeën?

Wat kunnen we er tegen doen om mensen te laten inzien dat dit niet de juiste weg is? Dat is belangrijker om ons af te vragen dan om met smiley's te smijten. Begrijp me goed, ik keur deze zaken niet goed, maar we moeten zoeken naar oplossingen.
[DOC mode uit]

Hebben andere landen bijvoorbeeld ook zo opzichtig last van Marokkanen? Bepalen in andere Europese landen de moslims ook het straatbeeld in grote steden?

En zijn er in andere landen ook aanslagen en bekladdingen tegen kerken gebeurd zoals in Nederland??

Het blijft inderdaad vreemd dat dit nu alleen in Nederland gebeurd, ookal omdat Engeland daags na de aanslagen in het nieuws kwam door dergelijke zaken. En je zou het toch zeker ook verwachten in Frankrijk en België.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1733024
quote:

Majid is het met hem eens. 'Als bepaalde Nederlanders geen respect kunnen opbrengen voor moslims, dan moet je dat respect afdwingen.'

Hier heb ik enige moeite mee........ Hoe zit het dan met: 'Als bepaalde moslims geen respect kunnen opbrengen voor Nederlanders, dan moet je dat respect afdwingen.'...???

dinsdag 25 september 2001 @ 15:06:07 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1733043
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:58 schreef R@b het volgende:
Het blijft inderdaad vreemd dat dit nu alleen in Nederland gebeurd, ookal omdat Engeland daags na de aanslagen in het nieuws kwam door dergelijke zaken. En je zou het toch zeker ook verwachten in Frankrijk en België.
Misschien omdat die andere landen meer of grotere 'rechtse' partijen hebben die mensen een politiek alternatief geven om hun onvrede te uiten. Nederland heb je enkel de VVD en die is nog redelijk gematigd.
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:08:06 #24
10188 links234
pi_1733069
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

oh dus die moslimkleuters hebben de moskee in de fik gestoken

pi_1733073
quote:

Wie weet of het niet in Frankrijk plaatsvindt, nu met de ramp in Toulouse schijnt dat het enige te zijn wat de Franzen interesseert. Dus misschien is het er wel, maar wordt er gewoon erg weinig aandacht aan besteedt (ik zeg ook maar iets)
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:10:45 #26
272 R@b
No-nonsens
pi_1733104
quote:
Menebhi, voorzitter van de Marokkaanse organisatie Emcemo, trok dit weekeinde aan de bel. Hij stuurde een brief aan burgemeester Cohen van Amsterdam waarin hij smeekte om politiebewaking voor moskeeën.

Ja ja.

Prima, maar ook omgekeerd evenredig dan.

Islam fundamentalisme in Nederland ook preventief aanpakken, en allochtonen die geen respect kunnen opbrengen voor de Nederlandse samenleving, die gaan we dan ook respect afdwingen.

quote:
Volgens hem zijn veel moslims ten einde raad. 'Ooit kwamen zij naar Nederland op de vlucht voor repressie. In Nederland dachten ze in alle rust te kunnen leven. Die droom wordt nu wreed verstoord.'

Hoever de angst gaat blijkt vooral bij oudere moslims, zegt Majid. 'Een groot aantal heeft al verklaard bij een eventuele oorlog te vluchten en terug te keren naar hun vaderland.'

De afgelopen jaren zijn er ook een boel autochtone Nederlanders ten einde raad geworden door de terreur van allochtonen. Die konden niet naar hun eigen land vluchten, hoogstens verhuizen. Wat ze ook hebben gedaan waardoor wijken in grote steden nu helemaal grotendeels uit allochtonen bestaan.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:11:14 #27
15651 HeindeKort
pi_1733108
quote:
Majid is het met hem eens. 'Als bepaalde Nederlanders geen respect kunnen opbrengen voor moslims, dan
moet je dat respect afdwingen.'
Ik zou hem omdraaien:
Als bepaalde moslims geen respect kunnen opbrengen voor Nederlanders, dan moet je dat respect afdwingen.
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:12:26 #28
15651 HeindeKort
pi_1733116
quote:
'Een groot aantal heeft al verklaard bij een
eventuele oorlog te vluchten en terug te keren naar hun vaderland.'
Hmm, hoe zat dat spreekwoord nou ook alweer over zinkende schepen?
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:15:08 #29
10188 links234
pi_1733137
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:11 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ik zou hem omdraaien:
Als bepaalde moslims geen respect kunnen opbrengen voor Nederlanders, dan moet je dat respect afdwingen.

En dat lukt met het in brand steken van moskeeen?
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:15:46 #30
10188 links234
pi_1733144
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:12 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Hmm, hoe zat dat spreekwoord nou ook alweer over zinkende schepen?

Geen idee, hoe zat het met Wilhelmina in WO2?
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:15:48 #31
3767 Herald
Come get some
pi_1733146
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:11 schreef HeindeKort het volgende:
Ik zou hem omdraaien:
"pardon meneer de Moslim, u gaat wel erg respectloos om met mijn zusje. Wilt u aub haar bikini terug geven?" Dikke kans dat je dan in de eerst volgende wagen tussen 6 planken ligt
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:24:14 #32
15651 HeindeKort
pi_1733260
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:15 schreef Herald het volgende:

[..]

"pardon meneer de Moslim, u gaat wel erg respectloos om met mijn zusje. Wilt u aub haar bikini terug geven?" Dikke kans dat je dan in de eerst volgende wagen tussen 6 planken ligt

Welnee!
Dat is de schuld van de nederlander die dat vraagt en de cultuur niet begrijpt!
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:24:49 #33
15651 HeindeKort
pi_1733270
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:15 schreef links234 het volgende:

[..]

En dat lukt met het in brand steken van moskeeen?

Of met het juichen op straat na aanslagen?
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:33:55 #34
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1733382
In dit zo als tolerant en verlicht bekendstaande land leven onderhuids dus blijkbaar onderhuids niet zulke vredelievende gedachten. Het wordt misschien wel tijd voor de oprichting van een superrechtse partij om die mensen laten inzien dat ze dikke poep denken.
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:47:57 #35
15651 HeindeKort
pi_1733550
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:33 schreef Trainspotter het volgende:
In dit zo als tolerant en verlicht bekendstaande land leven onderhuids dus blijkbaar onderhuids niet zulke vredelievende gedachten. Het wordt misschien wel tijd voor de oprichting van een superrechtse partij om die mensen laten inzien dat ze dikke poep denken.
Net zoals superlinks SP zeker?
Die praat helemaal stront, getuige zijn partijprogramma (kijk op de Frontpage en hier in SP: Nederland uit de Navo)
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:48:49 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_1733557
Maar mag de topictitel nou aangepast worden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:51:16 #37
10188 links234
pi_1733577
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:48 schreef speknek het volgende:
Moet je de Volkskrant vragen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 15:56:10 #38
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1733615
quote:

[..]

[Doc mode aan]
Ja heel erg, maar wat is de oorzaak van deze bekladdingen en brandstichtingen tegen moskeeën?

Wat kunnen we er tegen doen om mensen te laten inzien dat dit niet de juiste weg is? Dat is belangrijker om ons af te vragen dan om met smiley's te smijten. Begrijp me goed, ik keur deze zaken niet goed, maar we moeten zoeken naar oplossingen.
[Doc mode uit]

Fijn. Nu hoef ik het niet meer te zeggen. Hopelijk begrijp je ook dat dat werkelijk de realiteit is, dat deze vragen van elementair belang zijn. Het zijn de de vragen die ik meestal na een topic of 10 stel waarin hetzelfde probleem keer op keer benadrukt wordt...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1733619
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:33 schreef Trainspotter het volgende:
In dit zo als tolerant en verlicht bekendstaande land leven onderhuids dus blijkbaar onderhuids niet zulke vredelievende gedachten.
Hoezee, hoezee, hoezee!

Maarre, ben je verbaast dan? Ik niet namelijk, heb altijd al geweten dat die met verve uitgedragen tolerantie maar schijn was...

quote:
Het wordt misschien wel tijd voor de oprichting van een superrechtse partij om die mensen laten inzien dat ze dikke poep denken.
Nog een!? Je moet het de mensen straks in mei natuurlijk niet te moeilijk maken he!
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:58:45 #40
15651 HeindeKort
pi_1733645
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:56 schreef Doc het volgende:

[..]

Fijn. Nu hoef ik het niet meer te zeggen. Hopelijk begrijp je ook dat dat werkelijk de realiteit is, dat deze vragen van elementair belang zijn.

In JOUW realiteit ja.
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 16:00:28 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1733662
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:15 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Weer een medestander van R@b m.b.t. optreden tegen extremisme.

We weten nu tenminste wat de diagnose van Hein en R@b's ziektebeeld is :Islamfobie. U kunt zich melden bij de de RIAGG instelling in uw provincie.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 16:00:53 #42
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1733665
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:48 schreef speknek het volgende:
Ik verander geen topic titels meer zondr uitdrukkelijke toestemming van de plaatser van het topic, tenzij met de topic titel de policy geschonden wordt. De reden voor dat beleid is het (groot) aantal klachten na wijzigingen van topic titels...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 16:04:21 #43
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1733708
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:58 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

In JOUW realiteit ja.

In mijn realiteit waarbij ik rationaliteit, redelijkheid en langetermijns oplossingen hoog acht.

Inderdaad, niet in de realiteit van mensen die alleen in emoties, geweld en kort termijns oplossingen kunnen denken.

dinsdag 25 september 2001 @ 16:21:33 #44
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1733902
Nederland is bij mijn weten ook het enige land in Europa waar een zwembad wordt gesloten nav Marokkaanse terreur.
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:24:15 #45
10188 links234
pi_1733931
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:21 schreef Sniper het volgende:
Nederland is bij mijn weten ook het enige land in Europa waar een zwembad wordt gesloten nav Marokkaanse terreur.
Eigenlijk zijn we hier helemaal niet zo tolerant, hè?

Doet me denken aan moffenmeiden kaalscheren. Werd ook voornamelijk gedaan door diegenen die te beroerd of te laf waren om de echte vijand aan te pakken.

Dus gewoon wachten tot het veilig was.

dinsdag 25 september 2001 @ 16:31:15 #46
15651 HeindeKort
pi_1734003
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:04 schreef Doc het volgende:

[..]

In mijn realiteit waarbij ik rationaliteit, redelijkheid en langetermijns oplossingen hoog acht.

Inderdaad, niet in de realiteit van mensen die alleen in emoties, geweld en kort termijns oplossingen kunnen denken.

Nu discrimineer je toch. Je verhevend jezelf boven mensen die jouw denkbeelden niet delen, want die denken gelijk alleen in emoties, geweld en korte termijn oplossingen.

Hiermee spreek je dus tegen wat je eerder claimde te doen!

dinsdag 25 september 2001 @ 16:31:48 #47
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734008
Nog iets wat me opvalt. Vandaag in het AD : Moskee in Gorkum permanent bewaakt. Daarentegen niemand die een poot uitsteekt als zo'n bende Marakkonen een openbare voorziening terroriseert. Nederland in optima forma.
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:32:33 #48
15651 HeindeKort
pi_1734015
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:24 schreef links234 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Het zwembad is gesloten en de raddraaiers lopen nog steeds onbestraft rond
quote:
Doet me denken aan moffenmeiden kaalscheren. Werd ook voornamelijk gedaan door diegenen die te beroerd of te laf waren om de echte vijand aan te pakken.

Jij was er bij natuurlijk dus je weet het?
pi_1734017
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:24 schreef links234 het volgende:

[..]

Ja, en dan vooral de mythe in stand houden dat alle Nederlanders tijdens WOII met een gele tulp in hun knoopsgat liepen om zo hun solidariteit te tonen met de vervolgde joodse medeburgers...
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:35:32 #50
15651 HeindeKort
pi_1734043
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:32 schreef El-Lupe het volgende:

[..]

Ja, en dan vooral de mythe in stand houden dat alle Nederlanders tijdens WOII met een gele tulp in hun knoopsgat liepen om zo hun solidariteit te tonen met de vervolgde joodse medeburgers...

Ja, dat heeft ook veel te maken met de huidige situatie ja.
Nu is er ook een Deutschsprechende bezetter die de wetten met ijzeren hand dicteert.
Ik heb zelfs al gehoord dat er weer treinen gevuld gaan worden. Wist je dat?
Schandelijk! Die arme Moslims die alleen maar keihard werken en een verrijking voor de Nederlandse cultuur zijn (want zeg nou zelf: Een flat zonder schotelantennes is ook maar zo saai, en het straatbeeld is veel fleuriger met al die bonte hoofddoekjes. Anders is het ook maar saai: al dat haar)

Nee, je hebt helemaal gelijk.

pi_1734082
Ja, heb ik ook, en meer dan jij ooit zult begrijpen.
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:39:17 #52
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734092
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:38 schreef El-Lupe het volgende:
Ja, heb ik ook, en meer dan jij ooit zult begrijpen.
Haha. Komiek.
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:43:54 #53
10188 links234
pi_1734157
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:35 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ja, dat heeft ook veel te maken met de huidige situatie ja.
Nu is er ook een Deutschsprechende bezetter die de wetten met ijzeren hand dicteert.
Ik heb zelfs al gehoord dat er weer treinen gevuld gaan worden. Wist je dat?
Schandelijk! Die arme Moslims die alleen maar keihard werken en een verrijking voor de Nederlandse cultuur zijn (want zeg nou zelf: Een flat zonder schotelantennes is ook maar zo saai, en het straatbeeld is veel fleuriger met al die bonte hoofddoekjes. Anders is het ook maar saai: al dat haar)

Nee, je hebt helemaal gelijk. [afbeelding]

Jaren 30 duitsland - Synagoges in de fik
2001 Nederland - Moskeeen in de hens.
pi_1734163
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:39 schreef Sniper het volgende:

[..]

Haha. Komiek.

Ja, was het maar waar...

Hypocriet!

[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 25-09-2001 16:45]

dinsdag 25 september 2001 @ 16:44:48 #55
15651 HeindeKort
pi_1734173
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:43 schreef links234 het volgende:

[..]

Jaren 30 Duitsland - Synagoges in de fik
2001 USA - Kantoorgebouwen in de fik
pi_1734248
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:44 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Jaren 30 Duitsland - Synagoges in de fik
2001 USA - Kantoorgebouwen in de fik

De vorige vergelijking sloeg nog ergens op.
It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:54:02 #57
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734293
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:50 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ja als de spreekwoordelijke tang op het even spreekwoordelijke varken.

De regering veroordeelt het geweld tegen Moslims.

pi_1734307
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:54 schreef Sniper het volgende:

En jij?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:56:15 #59
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734324
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

En jij?

Is deze vraag rethorisch? Just checking.
pi_1734325
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:54 schreef Sniper het volgende:

O, da's heel fijn! Nu de burgers nog!
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:56:20 #61
15651 HeindeKort
pi_1734327
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:50 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Oh?
Omdat het geen kerkelijk gebouw is en er duizenden (ongelovigen) doden gevallen zijn is het niet erg?
In die kerken zaten minder mensen
pi_1734352
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:56 schreef Sniper het volgende:

[..]

Is deze vraag rethorisch? Just checking.

Nee, ik ben oprecht nieuwsgierig.
Ik ben het eens met de regering, en jij?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:01:07 #63
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734383
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, ik ben oprecht nieuwsgierig.

-
quote:
Ik ben het eens met de regering, en jij?
Het betreft verwerpelijk gedrag, tegen de wet, dus de regering neemt een juist standpunt in.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 17:04:21 #64
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1734410
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:31 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Nu discrimineer je toch. Je verhevend jezelf boven mensen die jouw denkbeelden niet delen, want die denken gelijk alleen in emoties, geweld en korte termijn oplossingen.

Hiermee spreek je dus tegen wat je eerder claimde te doen!

Ik denk dat een diplomatiek overleg tussen verschillende groepen een beter lange termijns resultaat opleveren dan het gooien van brandbommen naar een Moskee. Ik denk dat het gooien van een brandbom eerder een reactie is die gebaseerd is op de emotie van woede dan op basis van redelijkheid. Het gooien van een brandbom noem ik een vorm van geweld en niet rationeel.

Zodoende discrimineer ik dus in die zin dat ik onderscheid maak tussen verschillende soorten reacties. Ik kan me niet voorstellen dat je het gooien van een brandbom anders dan geweldadig kan klassificeren. Ik generaliseer overigens niet in die zin dat ik zeg dat alle moslims het ene soort reacties geeft en niet-moslims blanken het ander soort. Beide bevolkingsgroepen hebben individueen die de verschillende typen reacties geven.

Dat ik discrimineer in de zin dat ik mensen "voortrek" of zo zie ik niet zo. Dat mag je me dan uitleggen.

Het is in ieder geval interessant te lezen dat je rationaliteit, redelijkheid en langetermijns oplossingen hoger acht dan denken in emoties, geweld en kort termijns oplossingen. Althans dat concludeer ik uit je opmerking dat ik mezelf boven anderen schijn te verheffen.

En ik ben zeer nieuwsgierig waar ik me tegen spreek in wat ik eerder claimde te doen...

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 17:08:04 #65
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1734442
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:56 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Oh?
Omdat het geen kerkelijk gebouw is en er duizenden (ongelovigen) doden gevallen zijn is het niet erg?

Jij -en eigenlijk iedereen hier, ikzelf natuurlijk ook- hebt de moslims veroordeeld die de kantoorgebouwen in de hens hebben laten vliegen.

Veroordeel jij ook de mensen die Moskeeen in de hens laten vliegen?

dinsdag 25 september 2001 @ 17:26:14 #66
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734614
Overigens: ik heb nog geen juichende, met slingers omhangen mensen zien feesten omdat er een brandje was in een Moskee. Ook in de tram en metro ben ik nog geen mensen die dat feit vierden tegengekomen. Daarnaast heb ik nog in geen enkele enquete gelezen dat 10% van de Nederlanders deze 'kleine terreur' goedkeurt.
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:26:57 #67
2764 Trainspotter
pi_1734624
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:56 schreef El-Lupe het volgende:
Maarre, ben je verbaast dan? Ik niet namelijk, heb altijd al geweten dat die met verve uitgedragen tolerantie maar schijn was...
Nee ik ben absoluut niet verbaasd, is eigenlijk ook alleen een bevestiging van wat ik altijd al dacht, maar als je dat zegt kom je meteen zo arrogant en/of depressief over, vind ik.
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:29:53 #68
2764 Trainspotter
pi_1734659
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 17:26 schreef Sniper het volgende:
Overigens: ik heb nog geen juichende, met slingers omhangen mensen zien feesten omdat er een brandje was in een Moskee. Ook in de tram en metro ben ik nog geen mensen die dat feit vierden tegengekomen. Daarnaast heb ik nog in geen enkele enquete gelezen dat 10% van de Nederlanders deze 'kleine terreur' goedkeurt.
Nee, die stiekeme Hollanders vieren dat veilig behind closed doors. De CD had ook altijd geen enkele zetel in de opiniepeilingen.
pi_1734810
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:56 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Oh?

Dat zeg ik niet. In Duitsland van de jaren 30 werden er door het volk synagoges in de fik gezet en joden belaagd, omdat men een zondebok zocht. Hetzelfde gebeurt nu zo ongeveer in Nederland met de moslims. De situatie in Duitsland is niet te vergelijken met de aanslagen op het WTC.
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:57:45 #70
15651 HeindeKort
pi_1734879
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 17:44 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. In Duitsland van de jaren 30 werden er door het volk synagoges in de fik gezet en joden belaagd, omdat men een zondebok zocht. Hetzelfde gebeurt nu zo ongeveer in Nederland met de moslims. De situatie in Duitsland is niet te vergelijken met de aanslagen op het WTC.

De Moslimwereld zelf is geheel onschuldig aan het kweken van spanningen natuurlijk

http://www.fokzine.net/news.fok?id=11463

Hoe vaak roepen die gasten de Jihad niet uit eigenlijk? Ik hoor het elke week wel ergens.

pi_1734893
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 17:57 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

De Moslimwereld zelf is geheel onschuldig aan het kweken van spanningen natuurlijk

http://www.fokzine.net/news.fok?id=11445

Ik kan me niet herinneren dat moslimleiders in Nederland hebben opgeroepen tot een jihad. Integendeel zelfs.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:00:18 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_1734895
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 17:44 schreef Meneer_Aart het volgende:
De situatie in Duitsland is niet te vergelijken met de aanslagen op het WTC.
Vind ik wel meevallen. Amerika als Grote Satan is uiteraard ook voornamelijk een zondebok, de aanslagen gebeurden daarbij uit haat voor een bevolkingsgroep die vele malen rijker is dan de misère waar je je zelf in bevind.
pi_1734902
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:00 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat moslimleiders in Nederland hebben opgeroepen tot een jihad. Integendeel zelfs.

Het zou ook heel dom zijn als ze dat hier gingen doen want de tolerantie zal dan helemaal verdwenen zijn.
I always tell the truth, even when I lie!
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:01:44 #74
15651 HeindeKort
pi_1734906
quote:

[..]

Ik kan me ook niet herinneren dat er in Nederland synagogen in de fik vliegen in de jaren '30.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:02:11 #75
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734907
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 17:57 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Hoe vaak roepen die gasten de Jihad niet uit eigenlijk? Ik hoor het elke week wel ergens.

Woensdag Jihad-dag!
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:02:31 #76
15651 HeindeKort
pi_1734910
quote:

[..]

Lees eens goed:

Het comité roept alle moslims in de wereld op zich te verenigen en hun krachten te bundelen om "uit naam van Allah te strijden" in geval van een aanval tegen Afghanistan "en de islamitische wereld".

Weet je het topic nog waarin aangaf 40% begrip voor de aanslagen te hebben?
Dat 25 % v/d Marokkanen zelfs aan de kant van de fundamentalisten staan?

dinsdag 25 september 2001 @ 18:03:50 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_1734922
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef Sniper het volgende:
Woensdag Jihad-dag!

(supplement op m'n vorige post: de Nazi's vielen natuurlijk wel eerst mede-landgenoten aan, eer ze internationaal gingen opereren)
pi_1734923
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Vind ik wel meevallen. Amerika als Grote Satan is uiteraard ook voornamelijk een zondebok, de aanslagen gebeurden daarbij uit haat voor een bevolkingsgroep die vele malen rijker is dan de misère waar je je zelf in bevind.

Maar de Duitsers vernielden geen synagoges vanuit fundamentalisme. Bovendien was het toen iets wat door een groter deel van de bevolking gedaan werd. Het ging niet om een klein groepje extremisten.

Wel zijn er, denk ik, deels dezelfde motieven, vanuit de economische situatie bijvoorbeeld. Maar dan nog is het een compleet andere situatie, en lijkt de situatie hier in Nederland er meer op.

dinsdag 25 september 2001 @ 18:04:02 #79
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1734926
quote:

[..]

Men wil wel graag alle ongelovigen tot brandstof laten dienen van het eeuwig ziedende hellevuur.

Maar los daarvan, een Jihad, dat hebben ze inderdaad nog niet gedaan nee.

dinsdag 25 september 2001 @ 18:04:49 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_1734933
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef HeindeKort het volgende:
Nee van de tien procent die de aanslagen goedkeurden was 25% Marokkaan. Waarmee ik het natuurlijk geenzins wil bagatalliseren.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:07:10 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1734953
quote:

[..]

Lees eens goed:

Het comité roept alle moslims in de wereld op zich te verenigen en hun krachten te bundelen om "uit naam van Allah te strijden" in geval van een aanval tegen Afghanistan "en de islamitische wereld".

Dat is voor jouw natuurlijk de perfecte reden om alle moslims in de wereld op een hoop te gooien ... allemaal hetzelfde tuig niet?
pi_1734957
quote:

[..]

Lees eens goed:

Het comité roept alle moslims in de wereld op zich te verenigen en hun krachten te bundelen om "uit naam van Allah te strijden" in geval van een aanval tegen Afghanistan "en de islamitische wereld".]

Ja dus? Ik kan ook wel alle atheïsten in de wereld oproepen tot een krachtenbundeling tegen het geloof. Ik bedoel, dat er geen enkele Nederlandse imam opgeroepen heeft tot een jihad.
quote:
Weet je het topic nog waarin aangaf 40% begrip voor de aanslagen te hebben?
Was het geen 10% ? 'Aan de kant van de fundamentalisten staan' heb ik trouwens nergens gelezen, wel 'begrip hebben voor' (wat niet verboden is). Welk topic was het? Maar goed, dat geeft wel te denken, maar het blijft een klein percentage. Driekwart (of 90 procent) is er altijd nog tegen, en het in de hens zetten van moskeeën/scholen treft alle moslims.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:08:55 #83
15651 HeindeKort
pi_1734974
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:03 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Maar de Duitsers vernielden geen synagoges vanuit fundamentalisme.

Nazisme is geen fundamentalisme?

quote:
Bovendien was het toen iets wat door een groter deel van de bevolking gedaan werd. Het ging niet om een klein groepje extremisten.

Kommop zeg!
Er waren minder Duitsers Nazi dan dat er momenteel moslimfundamentalisten waren.
quote:
Wel zijn er, denk ik, deels dezelfde motieven, vanuit de economische situatie bijvoorbeeld. Maar dan nog is het een compleet andere situatie, en lijkt de situatie hier in Nederland er meer op.
Nee dat doet hij niet. Je probeert je er alleen makkelijk onderuit te lullen.
Kom eens met bronnen/argumenten in plaats van wat te suggereren
pi_1734977
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee van de tien procent die de aanslagen goedkeurden was 25% Marokkaan.

Dat klinkt ff wat anders jah
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:09:21 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_1734982
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:03 schreef Meneer_Aart het volgende:
Maar de Duitsers vernielden geen synagoges vanuit fundamentalisme.
Natuurlijk wel. Iedereen weet dat de Joden Christus hebben vermoord. Dat is evenveel reden (zoniet meer) als de Islamieten hier hebben. Als ze werkelijk fundamentalistisch waren hadden ze het Christelijke Amerika gerespecteerd. Haat vanuit economische redenen is vrijwel de gehele achterliggende idee.
quote:
Bovendien was het toen iets wat door een groter deel van de bevolking gedaan werd. Het ging niet om een klein groepje extremisten.
Maar dat komt waarschijnlijk enkel door het internationale karakter. Ik denk dat als Afghanistan of Irak onderdeel waren van Amerika (of eigenlijk vice versa) er ook grote groepen achter hadden gestaan. Maar dat is uiteraard speculatie.

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 25-09-2001 18:10]

dinsdag 25 september 2001 @ 18:09:54 #86
15651 HeindeKort
pi_1734988
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:07 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ja dus? Ik kan ook wel alle atheïsten in de wereld oproepen tot een krachtenbundeling tegen het geloof. Ik bedoel, dat er geen enkele Nederlandse imam opgeroepen heeft tot een jihad.

Goeie vergelijking!
Atheisten hebben geen binding met elkaar
De moslims wel.

Totaal onvergelijkbaar dus.

dinsdag 25 september 2001 @ 18:11:08 #87
15651 HeindeKort
pi_1734998
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:07 schreef Re het volgende:

[..]

Dat is voor jouw natuurlijk de perfecte reden om alle moslims in de wereld op een hoop te gooien ... allemaal hetzelfde tuig niet?

Jij vindt zelfs de Taliban nog aardig zeker?
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:11:14 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_1735000
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:09 schreef HeindeKort het volgende:
Jawel.
Agnostici hebben geen binding
pi_1735008
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:08 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Nazisme is geen fundamentalisme?

Duh. Er kwam meer volkswoede bij kijken dan fundamentalistische motieven. Nu verdraai je niet alleen cijfers maar ook de geschiedenis. De nazi's zorgden wel voor het ontketenen van de volkswoede.
quote:
Kommop zeg!
Er waren minder Duitsers Nazi dan dat er momenteel moslimfundamentalisten waren.
Niet minder pissige, arme Duitsers dan er momenteel vliegtuigkapende zelfmoordcommando's zijn.
quote:
Nee dat doet hij niet. Je probeert je er alleen makkelijk onderuit te lullen.
Kom eens met bronnen/argumenten in plaats van wat te suggereren
Dat doet hij wel. Kom jij dan eens met correcte cijfers, of leg uit waarom de aanslagen zoveel op de situatie in Duitsland lijken.
pi_1735024
quote:

[..]

Goeie vergelijking!
De moslims wel.

Ik noem maar wat. Beetje gemakkelijk om een vergelijking op die manier onderuit te halen. Ik had ook kunnen zeggen: ik kan als christen wel alle christenen oproepen de krachten te bundelen (die hebben wel binding met elkaar).
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:15:17 #91
15651 HeindeKort
pi_1735054
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:11 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Duh. Er kwam meer volkswoede bij kijken dan fundamentalistische motieven. Nu verdraai je niet alleen cijfers maar ook de geschiedenis. De nazi's zorgden wel voor het ontketenen van de volkswoede.
[..]

De fundamentalistische moslims hebben geen volkswoede?

De beweging claimt banden te hebben de de Taliban, maar wilde daar geen details over geven. De groepering heeft een officiële inschrijving georganiseerd waar leden zich kunnen aanmelden om te vechten in Afghanistan.

Vrijwilligers vanuit Indonesie om "hun moslimbroeders te helpen tegen de ongelovigen"!

dinsdag 25 september 2001 @ 18:16:21 #92
15651 HeindeKort
pi_1735066
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel.
Agnostici hebben geen binding

Het gaat erom dat er een leider is, een doel wat gemeenschappelijk is.
Zoals het dienen van Allah, of het vechten voor God etc

Die binding is onder niet gelovingen bijna niet aanwezig, in tegenstelling tot onder theisten.

dinsdag 25 september 2001 @ 18:16:46 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1735070
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:11 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Jij vindt zelfs de Taliban nog aardig zeker?

Ik keur het generalistisch extremisme van jou en de taliban allebij af ja
pi_1735081
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:15 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

De fundamentalistische moslims hebben geen volkswoede?

De beweging claimt banden te hebben de de Taliban, maar wilde daar geen details over geven. De groepering heeft een officiële inschrijving georganiseerd waar leden zich kunnen aanmelden om te vechten in Afghanistan.

Vrijwilligers vanuit Indonesie om "hun moslimbroeders te helpen tegen de ongelovigen"!

Daar gaat het ook helemaal niet om, dit is offtopic. Dit alles, ook al is het waar, is toch nog geen reden om Nederlandse moskeeën en scholen te vernielen? En als het waar is, waarom gebeurt het dan in de rest van Europa niet?
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:19:37 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_1735102
Ja, maar atheïsten hebben dus wel een doel en dat is iedereen ervan te overtuigen dat God niet bestaat. Maar inderdaad geen leider. (daarentegen heeft de islam ook niet één leider, maar meerdere moefti's, maar dat is een klein nuance)
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:22:51 #96
13973 ranja
image means nothing
pi_1735134
Ik heb eigenlijk geen zin om me in de 'discussie' te mengen aangezien ik weer voor de zoveelste keer het selectieve leesgedrag merk, dingen die al in minstens 300 andere topics uitgelegd en bediscuseerd zijn...
Wil alleen even zeggen dat ik als blondharige blauwogige nederlandse man de heren Heindekort en Sniper met z'n tweeen een stuk enger vind dan 200 moslims.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:22:57 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_1735135
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:17 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dit alles, ook al is het waar, is toch nog geen reden om Nederlandse moskeeën en scholen te vernielen? En als het waar is, waarom gebeurt het dan in de rest van Europa niet?
Dat is het inderdaad zeker niet. Maar ik vraag me nog steeds af of het in de rest van Europa ook niet is. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het daar ook gebeurt. Het valt ook nergens op te halen in het krantenartikel, alleen in de stigmatiserende titel.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:27:27 #98
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1735181
quote:
Daarentegen bleef het elders in Europa rustig. In Duitsland, Frankrijk en Spanje, waar ook veel moslims wonen, is het na de aanval op Amerika niet tot geweld en vernielingen gekomen.

In Groot-Brittannië liepen vlak na de aanslagen de spanningen even op in Londen, Manchester, Glasgow en Belfast. Maar na een oproep tot kalmte van premier Blair keerde vorige week de rust weer terug.

Lijkt me toch duidelijke taal. Of het klópt is een tweede...
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 18:28:50 #99
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1735196
quote:

[..]

Goeie vergelijking!
De moslims wel.

En er is verschil tussen fundamentalistische moslims en moslims
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:29:28 #100
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_1735205
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:22 schreef ranja het volgende:
Ik heb eigenlijk geen zin om me in de 'discussie' te mengen
En toch stiekem wel doen he?
quote:

aangezien ik weer voor de zoveelste keer het selectieve leesgedrag merk, dingen die al in minstens 300 andere topics uitgelegd en bediscuseerd zijn...
Wil alleen even zeggen dat ik als blondharige blauwogige nederlandse man de heren Heindekort en Sniper met z'n tweeen een stuk enger vind dan 200 moslims.

Als er wordt opgeroepen tot een Jihad waarmee alle ongelovige varkens moeten worden afgeslacht, knijp ik 'm toch meer dan bij losse en ongefundeerde opmerkingen in dit forum. Hoe je het ook wendt of keert: Die Jihad is zuiver racisme. Puur gericht tegen bepaalde groeperingen en rassen op deze wereld.
You're asking for peace, but you never stop fighting
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 18:30:39 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1735218
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:17 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Daar gaat het ook helemaal niet om, dit is offtopic. Dit alles, ook al is het waar, is toch nog geen reden om Nederlandse moskeeën en scholen te vernielen? En als het waar is, waarom gebeurt het dan in de rest van Europa niet?

Zie post hierboven.
Buiten Nederland weet men kennelijk wél het verschil tussen fundamentalistische moslims en moslims.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:31:04 #102
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1735224
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:27 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Denk wel dat het klopt, lees er momenteel iig niets meer over in Britse kranten.
pi_1735236
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zie post hierboven.
Buiten Nederland weet men kennelijk wél het verschil tussen fundamentalistische moslims en moslims.

Precies.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:35:25 #104
13973 ranja
image means nothing
pi_1735280
Dit ging snel ineens....
quote:
Als er wordt opgeroepen tot een Jihad waarmee alle ongelovige varkens moeten worden afgeslacht, knijp ik 'm toch meer dan bij losse en ongefundeerde opmerkingen in dit forum. Hoe je het ook wendt of keert: Die Jihad is zuiver racisme. Puur gericht tegen bepaalde groeperingen en rassen op deze wereld.
Hm het probleem is voorlopig dat de "losse en ongefundeerde" uitspraken leiden tot het in de fik steken van moskees en scholen, en het uitroepen van de jihad tot niets... voorlopig hebben vrijwel alle landen zich achter de VS geschaard, en als die dat een beetje verstandig aanpakken zullen ze die steun niet verspelen.
Ik snap echt niet waarom Nederland nou zonodig een soort 'voorbeeld functie' moet gaan vervullen in het 'aanpakken van de moslims'.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:36:55 #105
2764 Trainspotter
pi_1735294
quote:
Ah, dus eigenlijk is het gewoon de schuld van het gebrek aan gezag van die ouwe lobbes Kok!
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:38:19 #106
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1735310
quote:
Hm, ik heb anders nog geen Jihad uitgeroepen. Vraagtekens zetten bij beleid maakt je blijkbaar bij voorbaat verdacht. In bepaalde kringen dan.
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:39:44 #107
13973 ranja
image means nothing
pi_1735326
quote:
Die Jihad is zuiver racisme. Puur gericht tegen bepaalde groeperingen en rassen op deze wereld.
Gelukkig doe we daar als nederlanders niet aan mee...
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:43:57 #108
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1735390
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:35 schreef ranja het volgende:
Ik snap echt niet waarom Nederland nou zonodig een soort 'voorbeeld functie' moet gaan vervullen in het 'aanpakken van de moslims'.

Nederland heeft meer een -dubieuze, in de trant van : slecht- voorbeeldfunctie op het gebied van tolerantie. Wat hier kan kan nergens anders ter wereld. Tijd dat we eens uit dat jaren '60 touchy-feely-everybody-be-happy-de-mens-is-goed moeras stappen. Nieuwe Zakelijkheid, als vandaag in het AD gepresenteerd in het beleid ten aanzien van Antillianen.

pi_1735404
Waar is HeinDeKort? Uitgeluld?
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 18:48:31 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1735449
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:44 schreef Meneer_Aart het volgende:
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:51:36 #111
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1735486
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:43 schreef Sniper het volgende:

[..]

Nederland heeft meer een -dubieuze, in de trant van : slecht- voorbeeldfunctie op het gebied van tolerantie. Wat hier kan kan nergens anders ter wereld. Tijd dat we eens uit dat jaren '60 touchy-feely-everybody-be-happy-de-mens-is-goed moeras stappen. Nieuwe Zakelijkheid, als vandaag in het AD gepresenteerd in het beleid ten aanzien van Antillianen.

Prima. Dat vond ik 20 jaar geleden al.

Maar wat heeft dat precies te maken met de huidige tendens om alles wat moslim is ongenuanceerd op een hoop te gooien!?

dinsdag 25 september 2001 @ 18:54:25 #112
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_1735513
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:39 schreef ranja het volgende:

[..]

Gelukkig doe we daar als nederlanders niet aan mee...

Wat bedoel je daar nu mee? Zo van: "die Jihad is niet zo erg, want in Nederland zitten ook racisten.'

Dat is dus een houding waar je niets mee opschiet. Met mijn opmerking bedoelde ik meer dat rasisme overal is en dat zich dat niet alleen beperkt tot racisme van blanken.

dinsdag 25 september 2001 @ 18:57:56 #113
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1735553
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:51 schreef El-Lupe het volgende:

[..]

Prima. Dat vond ik 20 jaar geleden al.

Maar wat heeft dat precies te maken met de huidige tendens om alles wat moslim is ongenuanceerd op een hoop te gooien!?

Niets.

Het was een reactie op de "voorbeeldfunctie" genoemd door ranja.

dinsdag 25 september 2001 @ 19:17:45 #114
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1735861
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:57 schreef Sniper het volgende:

[..]

Niets.

Het was een reactie op de "voorbeeldfunctie" genoemd door ranja.

Nevertheless, what is it good for!?

Een oproep tot het voeren van een 'heilige oorlog'. door een vrijwel totaal geïsoleerd staande sekte als de Taliban zou dan toch eigenlijk ook geen enkele invloed mogen hebben op de algemene houding van Nederlanders tav moslims die hier al jarenlang wonen?

[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 25-09-2001 19:19]

dinsdag 25 september 2001 @ 19:17:59 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_1735866
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:27 schreef Zanderrr het volgende:
In drie landen gebeurde niets en dus in heel Europa niet?
  dinsdag 25 september 2001 @ 19:20:07 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_1735906
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:35 schreef ranja het volgende:
Dat is Spanje
  dinsdag 25 september 2001 @ 19:23:08 #117
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1735961
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 19:17 schreef speknek het volgende:

[..]

In drie landen gebeurde niets en dus in heel Europa niet?

Dat zegt ie toch niet!? Hij heeft het over Engeland waar de gemoederen nogal hoog opliepen vorige week.
  dinsdag 25 september 2001 @ 19:38:27 #118
3647 B.R.Oekhoest
pi_1736189
Wat schreeuwt een cowboy die bekeerd is tot moslim?

Jiiiiiiihaaaaaaaaad!!!!!

dinsdag 25 september 2001 @ 20:22:38 #119
15651 HeindeKort
pi_1736953
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:44 schreef Meneer_Aart het volgende:
Nee sorry.
Ik was even een uurtje trainen.

Helaas dus

pi_1736968
Damn
  dinsdag 25 september 2001 @ 20:28:29 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_1737041
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 19:23 schreef El-Lupe het volgende:
Dat zegt ie toch niet!? Hij heeft het over Engeland waar de gemoederen nogal hoog opliepen vorige week.
Maar de topictitel zegt dat wel
  dinsdag 25 september 2001 @ 20:31:39 #122
15651 HeindeKort
pi_1737085
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:29 schreef Eresie het volgende:
Dat lijkt mij ook ja.

Maar om de een of andere redenen mag dat wel geroepen worden en stelt het niks voor vindt men, ongeacht dat duizenden lieden zo fanatiek zijn om zich hierin mee te laten nemen (getuige de vrijwilligers uit oa Indonesie die zich aanmelden om tegen de "kaffers die de Islam willen vernietigen) en dat er al tig aanslagen, groot en klein zijn geweest en vele veroordeeld, is MIJN mening gevaarlijker.

http://www.fokzine.net/news.fok?id=11462

http://www.fokzine.net/news.fok?id=11445

http://www.fokzine.net/news.fok?id=11397

http://www.fokzine.net/news.fok?id=11408

http://www.fokzine.net/news.fok?id=11409

'10 procent moslims achter aanslagen'

etc etc etc etc etc etc etc

Ooit gehoord van kinderlijke naieviteid?

"Peace in our time"- Chamberlain 1939

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 20:40:30 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1737222
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:45 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Bovendien spelen dit soort zaken zeker in Frankrijk ook een belangrijke rol (al gaat het daar meer om Algerijnen, geloof ik), tóch gebeurt het daar niet.

Nee gezien het feit dat Jean-Marie le Penn daar al een poosje een aardige vinger in de politieke pap heeft gehad.
Laten we niet vergeten dat Nederland tov onze buurlanden al jaren de meest tolerante regering heeft gehad, zonder extreem rechtse invloeden zoals dit bv in Belgie en Frankrijk wel degelijk het geval is. Misschien zijn allochtonen daar minder nadrukkelijk aanwezig, en dus minder makkelijk doelwit.
  dinsdag 25 september 2001 @ 20:46:12 #124
15651 HeindeKort
pi_1737319
Ali Awan, 23 jaar oud en student medicijnen aan de grens met Afghanistan, is politiek activist van een pan-islamitische partij, de Hizb-ut-Tahrir in Peshawar, Noord- Pakistan. Hij, en duizenden anderen zitten volledig op de lijn van Osama Bin Laden. Hieronder een blik in het brein van een van Osama's ideologische zonen waarin haat, 'kaffers'en een eigen rotsvaste overtuiging van het eigen gelijkcentraal staat.

"Ik heb geen hobby's. Een klein beetje cricket, dat is het enige. Waarom zou ik ook? Ik heb Islam, dat alles voor me is. Ik kom uit een middenklasse familie. Mijn vaderr is trots op me. trots dat ik me totaal voor de islam inzet. Iedere dag, ieder moment ben ik met de islam bezig, omdat het de enige waarheid is die er bestaat.
Ik woon in Pakistan wat een moslimland is. Maar ik ben tegen Pakistan, want heel veel moslimlanden werken voor Amerika. Ik wil geen moslimland, ik wil een islamitisch land met islamitische wetten.
Het belangrijkste punt voor mij is dat we de naties zoals we die heden ten dage kennen opheffen. Pakistan, Saoed-Arabie, Irak: allemaal moslimlanden, maar ze denken alleen aan hun eigen belangen. Agenten van Amerika zijn het.
Al die verschillende moslimlanden komt Amerika natuurlijk goed uit, want dat zaait verdeeldheid onder de moslims. Wat ik wil is 'khilafah', een islamitisch land van Indonesie tot Marokko. Geen landsgrenzen meer, slechts een groot aaneengeschakeld gebied waarin moslims wonen en waar de moslimwetten gelden. Dan pas zal Amerika ons serieus nemen, dan pas kan het grote gevecht beginnen tussen de rest van de wereld, de kaffers, de ongelovigen.

Waarom ik niet treurig ben dat het World Trade Center is aangevallen? Waarom zou ik. Kijk naar wat de Amerikanen hebben gedaan. Ze zijn altijd tegen de moslims. De kinderen in Irak lijden nog steeds, net als de kinderen van Palestina. Als ik jou iets verschrikkelijks heb aangedaan, zou je het dan erg vinden als mijn huis wordt opgeblazen. Denk het niet. Nou, New York is precies hetzelfde.

Waar het precies misgaat tussen ons moslims en de kaffers is het volgende. Jullie geloven in het kapitalisme of het communisme. Het communisme ontkent het bestaan van elke schepper, van elke god. Binnen het kapitalisme maakt het niemand iest uit. Wel of geen schepper, je mag het alemaal zelf weten. Daar kunnen wij niet mee leven. Kapitalisme en communisme beschouwen wij als onze natuurlijke vijand. Dat moet vernietigd wordenomdat zoiets indruist tegen alles wat humaan is.
Wij zijn geen gekken. Denk ook niet dat ik jaloers ben op jullie samenleving. Ik kijk erop neer, ik voel me heel ongelukkig als ik zie hoe jullie leven. Jullie zijn dieren, dat maakt ons tot elkaars vijanden."

--------------------------

Ja, mijn ideeen op dit forum zijn idd een stuk gevaarlijker ja.

Ik roep niet op tot heilige oorlogen, ik wil geen vrouw-onterende wetgeving invoeren, ik zie anderen niet als dier, of als natuurlijke vijanden
Ik zit niet te hopen op "een groot Nederland" om daarmee de oorlog aan te gaan

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 20:46:56 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1737333
quote:

[..]

Hij had ook zijn goede kanten

geintje geintje

pi_1737417
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat Islamieten die al jaren in het westen wonen door degenen die een echte Jihad willen voeren ook als westerse, zedenloze honden beschouwd?

Ik denk dat de gemiddelde autochtoon niet echt veel te vrezen heeft van de miderheid aan 'allochten' die zich in Nederland bevindt. En dat de gemiddelde allochtoon net zoveel te vrezen heeft van terroristen als de gemiddelde autochtoon.

Dus ik hoop dat men het hier 'n beetje beschaafd houdt.

dinsdag 25 september 2001 @ 20:53:44 #127
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1737446
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 20:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar de topictitel zegt dat wel

Gelul natuurlijk.

Je reageerde immers op Zanderrr z'n post die ging over de situatie in Engeland.

dinsdag 25 september 2001 @ 21:01:30 #128
15651 HeindeKort
pi_1737559
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 20:51 schreef FuTilE het volgende:
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat Islamieten die al jaren in het westen wonen door degenen die een echte Jihad willen voeren ook als westerse, zedenloze honden beschouwd?

Ik denk dat de gemiddelde autochtoon niet echt veel te vrezen heeft van de miderheid aan 'allochten' die zich in Nederland bevindt. En dat de gemiddelde allochtoon net zoveel te vrezen heeft van terroristen als de gemiddelde autochtoon.

Dus ik hoop dat men het hier 'n beetje beschaafd houdt.

Laten we het hopen
  dinsdag 25 september 2001 @ 21:07:26 #129
15651 HeindeKort
  dinsdag 25 september 2001 @ 21:09:07 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1737679
Lees vooral deze ook nog maar eens:

Bezinning en respect

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 september 2001 @ 21:28:17 #131
13973 ranja
image means nothing
pi_1737994
Ok, laat ik het dan eens zo proberen. Een samenvatting van de gebeurtenissen.

1. Een aantal vliegtuigen vliegt in opdracht van een bekende terrorist een aantal gebouwen in. Meer dan 5000 doden.
2. De VS wil wraak en richt die in dreigende woorden op het land waar de terrorist huist.
3. Vrijwel alle landen betuigen steun aan de VS om de terrorist te pakken. Afghanistan lijkt alleen te staan.
4. Afghanistan voelt zich als een kat in het nauw en roept op tot de jihad.
5. Rechts Nederland geeft massaal gehoor aan deze oproep door het brandstichten in moskees en scholen. In de rest van de wereld gebeurt niets of weten de leiders de boel te sussen.

Wat klopt hier nou niet?

dinsdag 25 september 2001 @ 21:28:25 #132
15651 HeindeKort
pi_1737997
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:09 schreef golfer het volgende:
Lees vooral deze ook nog maar eens:

Bezinning en respect

Okay, lees jij deze dan nog even?

Beangstigende iedden extr. moslims

dinsdag 25 september 2001 @ 21:35:37 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1738127
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:28 schreef HeindeKort het volgende:

Okay, lees jij deze dan nog even?

Ja, wat heeft dat met het in brand steken en bekladden van moskeeën te maken?
Geeft dat een rechtvaardiging daartoe?

Het feit dat er extremisten onder moslims en christenen of welke geloven dan ook rondlopen, geeft niemand het recht om andermans kerkgebouwen te vernielen, dat schijn jij niet te willen of kunnen begrijpen?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 21:36:53 #134
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  dinsdag 25 september 2001 @ 21:39:27 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1738201
Zullen we ophouden met alle topics uit de lijst van AN&M hier nogmaals te publiceren?
Die kan iedereen verder gewoon in het lijstje vinden, het wordt anders zo'n rommeltje hier.

Laten we proberen ons te beperken tot dit topic.

Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 21:41:52 #136
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 21:44:14 #137
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1738278
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:39 schreef golfer het volgende:
Zullen we ophouden met alle topics uit de lijst van AN&M hier nogmaals te publiceren?
Die kan iedereen verder gewoon in het lijstje vinden, het wordt anders zo'n rommeltje hier.

Laten we proberen ons te beperken tot dit topic.

Zal het niet meer doen maar geloof me, het was de bedoeling een bijdrage te leveren aan het herstel van de mensen hier op Fokzine die last hebben van Islamfobie Golfer..(scheelt de gezondheidszorg namelijk zeer veel geld als de therapie ingekort kan worden )
  dinsdag 25 september 2001 @ 21:44:19 #138
15651 HeindeKort
pi_1738280
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:36 schreef Loedertje het volgende:
Heindekortzichtige, lees dan de volgende ook nog maar eventjes door

Peuterleider verdacht van ontucht

Groningse asielzoekers ...

Wachtmeester T. was uit op seks

Verpleegster verdacht van dood kinderen

vreselijk toch dat al die mensen in die nieuwsberichten model staan voor ons? Je vraagt je af wat de Moslims van ons denken..

Leids plan: asielzoekers herkenbaar door sticker

Leeuwarder "zedenzaak"

Kinderen-vakantie-zwembaden

'Basisscholen zijn smerig en ongezond'

Inval bij Reve na klacht tegen Joop

EO-jongerendag: kijk uit voor andere godsdiensten

Dutroux krijgt liefdesbrieven van tiener

SGP beledigt katholieken

juf afgetuigd....

*zucht*

Oh gij loeder (heeft je moeder je zo genoemd)
Wat wil je hiermee zeggen?
Hebben de verenigde pedofiele peuterleiders opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de volwassenen?
Hebben wachtmeester T en vrienden vliegtuigen in WTC's geboord?

Nee geloof ik.
Je mist compleet de aansluiting met de actualiteit.

Maar be my guest, vertel de NAVO aub dat ze de verkeerde aanvallen en zich eigenlijk op peuterleiders moeten richten.

Sommige mensen herkennen iets nog niet als je ze in hun oor schreeuwt

*Zucht*

dinsdag 25 september 2001 @ 21:46:31 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1738319
En vanaf nu dus weer ontopic, s.v.p.

*rammelt met sleutelbos*

Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 september 2001 @ 21:46:33 #140
15651 HeindeKort
pi_1738321
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:41 schreef Loedertje het volgende:
Nog eentje

Reformatorische school verbiedt lange broek

Ach

Hoofddoekje verplicht op islamitisch college A'dam

Wanneer hebben de reformatoren opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de ongelovigen?
Of terroristische-/ oorlogsaanslagen gepleegd?
Ben benieuwd!

† In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 21:49:14 #141
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1738368
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:44 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Neen, mijn collega's noemen me vaak Loedertje
quote:
Hebben de verenigde pedofiele peuterleiders opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de volwassenen?

Nee geloof ik.

Maar be my guest, vertel de NAVO aub dat ze de verkeerde aanvallen en zich eigenlijk op peuterleiders moeten richten.

*Zucht*

Wat ik hiermee wil zeggen? Dat jij je niet blind moet staren op de topics die je quote en de nieuwsberichten die je leest.
We zijn allen mensen en gevormd door hetgeen ons is overkomen, helaas krijg je daardoor ook ongezonde denkbeelden ..

Wat ik van tegenaanvallen denk hoef ik hier niet nog eens uit te gaan leggen, dat heb ik in het topic Wraakacties al gedaan..

dinsdag 25 september 2001 @ 21:55:20 #142
15651 HeindeKort
pi_1738472
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]Wat ik van tegenaanvallen denk hoef ik hier niet nog eens uit te gaan leggen, dat heb ik in het topic Wraakacties al gedaan..

Ja, jij wil lekker niks doen.
Een vrijbrief geven voor de volgende aanval! *KLAP KLAP*

Gelukkig zijn de wereldleiders iets slimmer dan jij.
Verklaart gelijk waarom jij geen wereldleider bent.

† In Memoriam † dinsdag 25 september 2001 @ 21:56:00 #143
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1738486
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:46 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ach

Wanneer hebben de reformatoren opgeroepen tot een heilige oorlog tegen de ongelovigen?
Of terroristische-/ oorlogsaanslagen gepleegd?
Ben benieuwd!

vreemde manier van praten en antwoorden heb jij, je beantwoord elke vraag met een vraag...
Op deze manier is het zinloos..

dag!

volgend topic.

dinsdag 25 september 2001 @ 21:58:05 #144
15651 HeindeKort
pi_1738527
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

vreemde manier van praten en antwoorden heb jij, je beantwoord elke vraag met een vraag...
Op deze manier is het zinloos..

dag!

volgend topic.

Dat wou ik nu net van jou zeggen
Maar ga alsjeblieft weg als je niks te zeggen hebt
  dinsdag 25 september 2001 @ 22:00:25 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1738562
Allerlaatste waarschuwing:

niet elkaar aanvallen, maar inhoudelijk en vooral ontopic reageren, s.v.p.

Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:15:47 #146
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1738829
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 17:26 schreef Sniper het volgende:
Wel mensen die zeggen " eigen schuld dikke bult" terwijl die mensen in die Moskee/School etc niets met de aanslag op het WTC te maken hebben...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:18:48 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1738883
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Wel mensen die zeggen " eigen schuld dikke bult" terwijl die mensen in die Moskee/School etc niets met de aanslag op het WTC te maken hebben...

oog om oog tand om tand.
Als 'zij' de Koran kunnen citeren, dan 'wij' de bijbel.

of mag ik niet meedoen als atheist?

dinsdag 25 september 2001 @ 22:21:21 #148
15651 HeindeKort
pi_1738935
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen juichende mensen.
Kip-ei vergelijking dus en Sniper heeft gewoon gelijk.
Als jij op straat groepen mensen ziet feesten, met vlaggen ziet zwaaien en brullen dat ze zo blij zijn dat er een Moskee in de fik is gevlogen, mag je praten, anders niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:25:19 #149
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1738994
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 20:31 schreef HeindeKort het volgende:

"Peace in our time"- Chamberlain 1939

Ik dacht dat je iets had tegen nutteloze ergelijkingen met WO2?
  dinsdag 25 september 2001 @ 22:26:18 #150
15651 HeindeKort
pi_1739009
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik dacht dat je iets had tegen nutteloze ergelijkingen met WO2?

Tegen nutteloze ja

PS. WOII was toen nog niet begonnen

pi_1739145
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:26 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Tegen nutteloze ja

Eej !
Zaten echt mooie plaatjes bij!
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 25 september 2001 @ 22:35:58 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_1739163
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 20:53 schreef El-Lupe het volgende:
Gelul natuurlijk.

Je reageerde immers op Zanderrr z'n post die ging over de situatie in Engeland.

Jezus lees dat topic nou eens door! RAAAGH Zanderrr reageerde met zijn post op mij.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:38:59 #153
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1739210
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 21:44 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Nee geloof ik.

*Zucht*

Er zijn eveneens talloze moslim leiders die het Westen meehelpen de taliban te verjagen. Saoudie-Arabie wil dat die terrorist te pakken genomen wordt. Er zijn zoveel meer moslims tegen dan voor die Taliban bullshit en tegen Osama Bin Laden dat het in brand steken van Moskeeen NIET rechtvaardigd...
pi_1739260
Zucht

Waar het nou eigenlijk om gaat: HeinDeKort, vind jij het, wanneer er in Indonesië een jihad wordt verklaard aan Amerika, het gerechtvaardigd dat er in Nederland moskeeën en scholen worden vernield?

dinsdag 25 september 2001 @ 22:42:03 #155
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_1739262
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:21 schreef HeindeKort het volgende:
Als jij op straat groepen mensen ziet feesten, met vlaggen ziet zwaaien en brullen dat ze zo blij zijn dat er een Moskee in de fik is gevlogen, mag je praten, anders niet.
Ik heb anders sterk het idee dat er genoeg mensen momenteel zijn die dat graag zouden doen (waaronder niet ik), maar het gewoon niet durven.
  dinsdag 25 september 2001 @ 22:44:12 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1739308
quote:

[terzijde]
1 september 1939 viel Duitsland Polen binnen, WO2 is dus wel degelijk in 1939 begonnen, dat Nederland er pas 10 mei 1940 mee te maken kreeg doet daar niets van af.
[/terzijde]
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 september 2001 @ 22:47:17 #157
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1739358
http://www.parool.nl/1001401250981.html
quote:
Hate-mails voor VVD-Kamerlid

(Van onze politieke redactie)

DEN HAAG - VVD-Tweede-Kamerlid Oussama Cherribi heeft zijn nek weer eens uitgestoken. Na de aanslagen van 11 september verscheen hij in de Kamer, en voor camera's, met een stropdas met de Amerikaanse vlag en eenzelfde speldje, om zijn solidariteit met het volk van de Verenigde Staten te tonen. Nu plukt hij daarvan de resultaten. In zijn e-mailbrievenbus ontving hij de laatste tijd zo'n twintig scheldbrieven.

De hate-mails zijn afkomstig uit moslim-kring, en zijn deels anoniem. Op de inhoud wil Cherribi niet al te veel ingaan. ''Sommigen vonden het belachelijk wat ik aanhad.''

Verder haalt hij zijn schouders erover op. Dit soort post hoort nu eenmaal bij het vak van volksvertegenwoordiger. ''Wie kleinzerig is, moet geen Kamerlid worden,'' zegt de VVD'er van Marokkaanse afkomst. ''Ik krijg al acht jaar dit soort brieven.''

Wie deze uitingen te veel aan de kaak stelt, raakt al snel aan de vrijheid van meningsuiting, vindt Cherribi. Vervelende mailtjes worden genegeerd, wie op fatsoenlijke toon bezwaar maakt, krijgt gewoon antwoord. ''Dat is de beste manier om ermee om te gaan, behalve als het heel slecht is.''

Eén keer heeft hij, na tevergeefs geploeter door de politiebureaucratie, via een antiracisme-stichting actie ondernomen tegen een virulente site van extreem-rechts. Van fundamentalistische moslims kreeg Cherribi ook al kritiek op zijn rol in het Rushdie-commité.

Het werkt niet alleen een kant op.

Alleen in Nederland terreur?

Artikel over aanvallen op moslims in de UK:
http://www.rediff.com/us/2001/sep/18uk.htm

Voor wat er in Amerika gebeurt met moslims hoef ik natuurlijk geen artikel te plaatsen.

Moskee in Canada aangevallen:
http://www.muslimnews.co.uk/news/news.php?article=1131

Etc etc.

De volkskrant begint nou echt in waardering te zakken bij mij.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:53:56 #158
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1739475
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

oog om oog tand om tand.

of mag ik niet meedoen als atheist?

Als een stel gekken onschuldige mensen vermoorden keur jij goed dat andere gekken iemand religieuze plek dan wel school wil vernietigen? Ik noem alle beide zijden gek. In alle beide gevallen worden onschuldigen geraakt omdat anderen een fout beleid voeren...\

Oog om oog tand om tand? Onschuldigen om onschuldigen is het eerder...

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:56:07 #159
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1739510
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:21 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen juichende mensen.
Kip-ei vergelijking dus en Sniper heeft gewoon gelijk.

Wat jij met je uitspraak doet is zeggen dat je begrip hebt voor de aanslag op die Moskee. Was je ook al niet tegen moslims die begrip voor aanslagen toonden?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:56:52 #160
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1739522
quote:

[..]

Tegen nutteloze ja

DUH! Jouw vergelijking was compleet nutteloos.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 22:57:53 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1739544
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:53 schreef Doc het volgende:

[..]

Als een stel gekken onschuldige mensen vermoorden keur jij goed dat andere gekken iemand religieuze plek dan wel school wil vernietigen? Ik noem alle beide zijden gek. In alle beide gevallen worden onschuldigen geraakt omdat anderen een fout beleid voeren...\

Oog om oog tand om tand? Onschuldigen om onschuldigen is het eerder...

Als 'onze' gekken voorkomen dat 'hun' gekken uiteindelijk MIJN periferie beschadigen kies ik voor 'mijn' gekken ja.
Niets menselijks is mij vreemd
  dinsdag 25 september 2001 @ 23:01:42 #162
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1739599
'Jouw' gekken, zorgen er alleen maar voor voor dat 'zij' er op den duur steeds meer gekken bij krijgen!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 23:02:04 #163
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1739606
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als 'onze' gekken voorkomen dat 'hun' gekken uiteindelijk MIJN periferie beschadigen kies ik voor 'mijn' gekken ja.
Niets menselijks is mij vreemd

Je kan beter met de wijzen een team vormen dan met gekken...

Kortom, je kan beter samenwerken met rationele redelijke beschaafde moslims dan met agressieve doorgeflipte atheisten...

Als je gekken gaat steunen, zal ook aan de andere kant de gekken weer gesteund worden en ga je verder in de geweldsspiraal waar jij als onschuldige ook weer het slachtoffer van kan worden...

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 23:13:28 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1739766
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 23:01 schreef El-Lupe het volgende:
'Jouw' gekken, zorgen er alleen maar voor voor dat 'zij' er op den duur steeds meer gekken bij krijgen!
ligt eraan hoe radicaal 'mijn' gekken zijn
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 23:16:01 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1739800
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 23:02 schreef Doc het volgende:

[..]

Kortom, je kan beter samenwerken met rationele redelijke beschaafde moslims dan met agressieve doorgeflipte atheisten...

Als je gekken gaat steunen, zal ook aan de andere kant de gekken weer gesteund worden en ga je verder in de geweldsspiraal waar jij als onschuldige ook weer het slachtoffer van kan worden...

Tja, dat wordt wereldwijd al geprobeerd sinds 1945 zo'n beetje. En toch lukt het maar niet. En ik denk eerlijk gezegd niet dat IK het nog mee zou maken absolute wereldvrede.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2001 @ 23:25:18 #166
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1739918
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, dat wordt wereldwijd al geprobeerd sinds 1945 zo'n beetje. En toch lukt het maar niet. En ik denk eerlijk gezegd niet dat IK het nog mee zou maken absolute wereldvrede.

Nee, maar het is wel gelukt om sinds 1945 geen wereldoorlog te hebben. Ik verwacht niet dat dat gelukt zou zijn als men en masse gekken gesteund worden die onschuldigen vermoorden of bezittingen vernielen -deze gekken worden gelukkig over het algemeen in "beschaafde wereld" die het redelijk lang oorlogloos heeft gehouden- veroordeeld. Oorlog vind je in die gebieden waar dergelijke gekken gesteund worden.....
  woensdag 26 september 2001 @ 07:35:09 #167
15651 HeindeKort
pi_1741474
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:44 schreef golfer het volgende:

[..]

[terzijde]
1 september 1939 viel Duitsland Polen binnen, WO2 is dus wel degelijk in 1939 begonnen, dat Nederland er pas 10 mei 1940 mee te maken kreeg doet daar niets van af.
[/terzijde]

[terzijde]
De uitspraak die Chamberlain deed waar ik op doelde, is gezegd nadat hij terug kwam vanuit Munchen om daar overleg met Mussolini en Hitler te hebben. Het Sudetenland werd hier aan Duitsland toegewezen om een oorlog te voorkomen.
Zodoende was de oorlog tijdens die uitspraak nog niet begonnen.
  woensdag 26 september 2001 @ 07:40:45 #168
15651 HeindeKort
pi_1741482
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 23:02 schreef Doc het volgende:

[..]

Net zoals Nederland dacht in 1939? Toen Herr Hitler het Nederlandsche volk had toegezegd niet aan te vallen?
Uiteraard geloofden types zoals jij dat!
Want Herr Hitler was toch een redelijk beschaafde National-
Socialist doch?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 september 2001 @ 09:21:57 #169
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1741683
quote:
Op woensdag 26 september 2001 07:40 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Net zoals Nederland dacht in 1939? Toen Herr Hitler het Nederlandsche volk had toegezegd niet aan te vallen?
Uiteraard geloofden types zoals jij dat!
Want Herr Hitler was toch een redelijk beschaafde National-
Socialist doch?

Nee toen leefde ik niet, jij wel?

Zonder diplomacie is er meer oorlog dan zonder diplomacie. Als je dat niet in wil zien en denkt da0t het steunen van agressieve gekken zinvoller is heb je een Taliban mentaliteit...

En hou eens even op met die volledig misplaatste vergelijking met een situatie van meer dan 60 jaar geleden. Het ging daar om overleg tussen twee landen. Nu gaat het om het in brand steken van Moskeeen en scholen waarbij onschuldigen worden getroffen, hetgeen jij wil goed praten omdat er moslim-gekken zijn die weer andere onschuldigen treffen. Is wel een verschil.

woensdag 26 september 2001 @ 09:28:10 #170
10188 links234
pi_1741699
quote:
Op woensdag 26 september 2001 07:40 schreef HeindeKort het volgende:

types zoals jij!

Veelzeggend zinnetje.

Je kent Doc persoonlijk?

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 september 2001 @ 09:30:51 #171
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1741709
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:28 schreef links234 het volgende:

[..]

Veelzeggend zinnetje.

Je kent Doc persoonlijk?

Ben inderdaad wel nieuwsgierig wat voor "type" ik ben...

woensdag 26 september 2001 @ 09:36:55 #172
10188 links234
pi_1741732
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Een type: Awesome dude from hell
pi_1741789
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Er zijn eveneens talloze moslim leiders die het Westen meehelpen de taliban te verjagen. Saoudie-Arabie wil dat die terrorist te pakken genomen wordt. Er zijn zoveel meer moslims tegen dan voor die Taliban bullshit en tegen Osama Bin Laden dat het in brand steken van Moskeeen NIET rechtvaardigd...

Juist, trouwens heeft iemand gisteren de special gezien op Belgie 1, over vrouwen in Afghanistan. Nou volgens mij zouden die vrouwen het helemaal niet erg vinden als de taliban verdween. Die vrouwen hebben dus echt geen leven meer.
Vooral een een openbare executie van een vrouw was echt zum . Nou maar hopen dat Amerika het verstandig aanpakt en zomin mogelijk onschuldige slachtoffers maakt EN daarna ook daadwerkelijk helpt om het land weer op te bouwen. Alleen even de boel kapot bombarderen en ze daarna aan hun lot overlaten helpt ook niets. En creert alleen maar meer haat.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 27 september 2001 @ 18:34:36 #174
15651 HeindeKort
pi_1756523
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:21 schreef Doc het volgende:

...

En hou eens even op met die volledig misplaatste vergelijking met een situatie van meer dan 60 jaar geleden.

Ja dat doet niemand hier zeker?
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:15 schreef links234 het volgende:

[..]

Geen idee, hoe zat het met Wilhelmina in WO2?

quote:
Op dinsdag 25 september 2001 16:32 schreef El-Lupe het volgende:

[..]

quote:

[..]

pi_1761011
Achja...selectieve moderators.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  vrijdag 28 september 2001 @ 10:04:12 #176
15651 HeindeKort
pi_1762212
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Werkers
in de sociale sector waren in de jaren 70 bekend om de spijkerbroek, de trui en vooral de
geitenwollen sokken.
Bron: http://www.lichaamstaal.com/index.html

http://www.groene.nl

http://www.vpro.nl

[Dit bericht is gewijzigd door HeindeKort op 28-09-2001 10:15]

vrijdag 28 september 2001 @ 10:18:34 #177
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_1762311
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
oog om oog tand om tand.
Prima, zullen we dan maar 'De andere wang toekeren'?
  vrijdag 28 september 2001 @ 10:24:15 #178
10188 links234
pi_1762364
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:04 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Werkers
in de sociale sector waren in de jaren 70 bekend om de spijkerbroek, de trui en vooral de
geitenwollen sokken.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou Hein, je mensenkennis is net zo onderontwikkeld als je intelligentie.

Geeft verder niet hoor. Je tovert een glimlach op het gezicht van velen.

vrijdag 28 september 2001 @ 10:24:18 #179
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1762365
Het is heel simpel. In Amerika vliegt er een vliegtuig in het WTC... verbazing en afschuw alom in de wereld... waarom? Omdat meer dan 6.000 onschuldige mensen, die niets met ook maar enig conflict te maken hebben de dupe daarvan worden.

In Nederland worden moskeëen en islamitische scholen in brand gestoken. Verbazing en afschuw blijft bij sommige lieden uit, hoewel het hier ook mensen betreft die geen fuck met welk conflict dan ook te maken hebben. Kinderen al helemaal niet.
Dus het goedpraten van of begrip opbrengen voor deze brandstichtingen is ook goedpraten van en begrip opbrengen voor de aanslagen in Amerika.

pi_1762404
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:24 schreef Lithion het volgende:
Het is heel simpel. In Amerika vliegt er een vliegtuig in het WTC... verbazing en afschuw alom in de wereld... waarom? Omdat meer dan 6.000 onschuldige mensen, die niets met ook maar enig conflict te maken hebben de dupe daarvan worden.

In Nederland worden moskeëen en islamitische scholen in brand gestoken. Verbazing en afschuw blijft bij sommige lieden uit, hoewel het hier ook mensen betreft die geen fuck met welk conflict dan ook te maken hebben. Kinderen al helemaal niet.
Dus het goedpraten van of begrip opbrengen voor deze brandstichtingen is ook goedpraten van en begrip opbrengen voor de aanslagen in Amerika.

Zijn er in Nederland dan ook mensen omgekomen bij die aanslagen?
credo in un dio crudel
  vrijdag 28 september 2001 @ 10:30:51 #181
15651 HeindeKort
pi_1762405
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:24 schreef links234 het volgende:

[..]

Nou Hein, je mensenkennis is net zo onderontwikkeld als je intelligentie.

Geeft verder niet hoor. Je tovert een glimlach op het gezicht van velen.

Ik geloof niet dat de plaatjes aan jou gericht waren, dus waar reageer je op?

Beetje Doc-wannabe?

vrijdag 28 september 2001 @ 10:35:02 #182
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1762422
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:30 schreef FAL het volgende:
Zijn er in Nederland dan ook mensen omgekomen bij die aanslagen?
Je mist de kern... het gaat er niet om of er mensen om het leven komen of niet, het gaat er om dat mensen die helemaal nergens iets mee te maken hebben de dupe worden. Of dat nou is dat je dood gaat of dat je school tot een hoopje as gemaakt wordt, maakt in principe geen bal uit. Dit is gewoon frustraties botvieren op mensen die totaal niets te maken hebben met die frustraties.
Als je het erg vind dat die aanslagen zijn gepleegd, prima. Maar pak dan wel de mensen die daar ook verantwoordelijk voor zijn, anders ben je geen haar beter dan die terroristen. Je laat dan immers ook onschuldigen boeten voor iets wat anderen gedaan hebben.
  vrijdag 28 september 2001 @ 10:37:29 #183
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1762432
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:30 schreef HeindeKort het volgende:
Ik geloof niet dat de plaatjes aan jou gericht waren, dus waar reageer je op?
Iedereen mag overal op reageren... dat is juist het leuke aan dit forum.
quote:
Beetje Doc-wannabe?
Beetje Hummerr/X-ray-wannabe?
  vrijdag 28 september 2001 @ 10:38:18 #184
10188 links234
pi_1762438
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:30 schreef HeindeKort het volgende:

Beetje Doc-wannabe?

Ja.

pi_1762482
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:35 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je mist de kern... het gaat er niet om of er mensen om het leven komen of niet, het gaat er om dat mensen die helemaal nergens iets mee te maken hebben de dupe worden. Of dat nou is dat je dood gaat of dat je school tot een hoopje as gemaakt wordt, maakt in principe geen bal uit. Dit is gewoon frustraties botvieren op mensen die totaal niets te maken hebben met die frustraties.
Als je het erg vind dat die aanslagen zijn gepleegd, prima. Maar pak dan wel de mensen die daar ook verantwoordelijk voor zijn, anders ben je geen haar beter dan die terroristen. Je laat dan immers ook onschuldigen boeten voor iets wat anderen gedaan hebben.

Daar sluit ik me ook bij aan. Alleen leek het er wel op dat je de vergelijking maakte met WTC en die vergelijking gaat wel degelijk mank. Je kan vernielingen aan gebouwen niet vergelijken met het ombrengen van onschuldigen.
Ik keur die aanslagen op scholen af, maar zolang er geen slachtoffers bij vallen is het van een hele andere orde.
En ik vind dat het 'boeten' van onschuldigen in deze dus ook van een hele andere orde dan toen in het WTC
credo in un dio crudel
  vrijdag 28 september 2001 @ 23:55:16 #186
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1768929
zijn er daders gepakt?
weten wij zeker dat deze aanslagen als 'vergelding' zijn?

of is het net als de jongeren in ede: opgefokt gedrag en er nu spijt van?

wat moet ik hier nu neerzetten?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2001 @ 13:12:51 #187
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1771768
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 10:04 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Werkers
geitenwollen sokken.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nee, jij zou me nooit herkennen als ik voor je zou staan...
Verkeerde sokken
Verkeerde werksector
Verkeerde auto
Verkeerd uiterlijk
Verkeerde opinieblad
Verkeerde partijen

Wel de juiste omroep, maar dan metname wegens hun radio3beleid

FYI: wat betreft uiterlijk en kleding lijk ik op die man met het petje op bijgevoegde foto; kan je me wellicht volgende keer wel herkennen[afbeelding]

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 29-09-2001 13:20]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')