@ Komrad: MB ik ben nu een dik seizoen bezig en had ook een rukteam een geen geld
Dat is juist de LOL van HT dat heeft volgens mij echt iedereen. (behalve dan de boost teams van het eerste uur)
ik had geloof ik toen ik in VI begon (toen nog de laatste divisie) maar 2 spelers met een skil: goed en verder was echt alles matig of redelijk maar vooral onbruikbaar.
toen heb ik ook lang nodig gehad om mijn team op te bouwen en om te trainen tot wat het nu is.
(vorige week
![]()
48 sterren
![]()
)
Maar je moet niet vergeten dat het aantal supporters bijvoorbeeld voor een nieuw team op 100 begint dat voordeel heb jij weer, wat toch zeker ook best belangrijk is.
en als een newbie uit divisie 10 ook nog een bagger team heeft, wat nu nog erger schijnd te zijn dan toen ik begon. en hij moet dan ook nog zijn stadion voor 2 keer zoveel geld uitbreiden dan is de kans dat hij het financieel niet red wel heel erg groot.
het is niet voor niks dat er zoveel newbie teams alweer zo snel een WO team worden.
wat weer van invloed is op andere teams want als ik 6 WO teams in mijn divisie zou hebben wat ik al een paar keer heb gezien, dan zou voor mij de LOL er ook snel afzijn.
Het is voor een team die nu nog begint al haast niet meer te doen om V te halen, dus een klein voordeeltje moet kunnen.
Dat jij nu al betaald hebt is opzich jammer voor jou maar ik denk niet dat je zou willen ruilen voor een team uit divisie 10?
Je moet het zo zien HT heeft natuurlijk ook een financieel doel, reken maar dat er veel kosten aan zitten om zo'n site te onderhouden, zeker omdat er niet echt adverteerders zijn zoals op andere sites.
voor HT is het dan ook noodzakelijk om ook in de lagere divisies veel supporters te krijgen.
vandaar dat ze zo druk bezig zijn het voor al die newbies die afhaken omdat ze het te moeilijk vinden het wat aantrekkelijker te maken (zo als bijvoorbeeld die domme groene linksjes)
Al zou wat extra voorlichting aan newbies mischien beter werken, ik heb ook nog teams in mijn divisie die nog gewoon spelers trainen die ouder zijn dan 22
![]()
en echt niet zo extreem goed zijn dat ze dan nog de moeite waard zijn om te trainen, er zijn zelfs genoeg mensen die nog spelers van 26 of 27 trainen LOL.
of nog erger nog steeds een zwak coach hebben.
ik ben van mening dat als je als beginnend team gelijk een redelijk coach aanneemt met slecht leiderschap 79K en je investeerd de rest van je geld in verdedigers of middenvelders van maximaal 18 jaar dat je dan makkelijk binnen een seizoen zo'n winst kunt maken dat je behalve van dat geld nieuwe spelers kunt kopen om te trainen je ook genoeg geld overhoud om ervaren spelers te kopen om je op andere posities te versterken.
Bij middenvelders bijvoorbeeld kun je er iedere week 6 trainen + 4 voor 50%.
en bij verdedigers kun je er 10 trainen dat is de beste manier om snel geld te verdienen en te promoveren.
mijn neefje bijvoorbeeld traint vanaf het begin verdedigers en is nog maar 2 seizoenen bezig (oke beetje hulp van mij als hij vragen had) maar het is toch zijn eigen verdiensten dat hij nu al 2 keer kampioen is geworden, een score van 100%.
en dan heeft hij nu in VII ook nog eens een paar formidabele verdedigers
![]()
dus als je maar goed bezig bent met trainen is het volgens mij nog steeds een makkie om snel naar minstens VI te promoveren ook voor de nieuwe newbies (al zou het daarna moeilijker worden gok ik)