abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24543151
LONDEN - Prins Harry heeft woensdag zijn verontschuldigingen aangeboden voor de band met swastika rond zijn arm, waarmee hij afgelopen weekeinde op een feestje verscheen. De foto staat op de voorpagina van de donderdageditie van het tabloid The Sun met daarbij de tekst: 'Harry the Nazi".

De BBC berichtte dat de foto van de jongste zoon van prins Charles was gemaakt op een feestje van een vriend. Een woordvoerder van het Britse koningshuis zei dat prins Harry achteraf beseft dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt.

Een organisatie van Britse joden verwelkomde het excuus van Harry en noemde de keuze voor de swastika "van slechte smaak" getuigen.

De Britse Labour-parlementariër Doug Henderson, eerder minister van Defensie, zei dat prins Harry niet tot het Britse leger zou mogen worden toegelaten. Eind vorig jaar maakte het Britse koningshuis bekend dat de prins in mei aan zijn officiersopleiding aan de prestigieuze militaire academie Sandhurst begint.

De 20-jarige prins Harry is na zijn vader prins Charles en zijn oudere broer prins William de derde in lijn voor de troonsopvolging in Groot-Brittanië. Op het feest waarop prins Harry als nazi verscheen, verscheen ook prins William, aldus The Sun. De oudste zoon van prins Charles zou als grote kat zijn verkleed.
bron

Nu wisten we wel dan Prins Harry een wilde bras was, maar meneer had toch wel iets beter mogen nadenken voor hij zich in deze kleding stak.

(In SHO is ook al reeds een topic hierover, maar daar hier veelal wat serieuzer gereageerd wordt, wilde ik 'm hier ook nog even plaatsen)
(Un)masking for the greater good.
  Admin vrijdag 14 januari 2005 @ 10:45:01 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24559404
Heropend, de insteek van dit topic is een andere dan in SHO.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:46:42 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24559436
insteek is?
Het tact van de Engelse prins?
  Admin vrijdag 14 januari 2005 @ 10:48:36 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24559471
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:46 schreef Libris het volgende:
insteek is?
Het tact van de Engelse prins?
De consequenties op historisch vlak
Net de radio geluisterd, het is Engeland absoluut niet goed ontvangen,
dit verhaal gaat nog een aardig staartje krijgen,
dit kan niet meer met jeugdige onbezonnenheid afgedaan worden lijkt me.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_24559788
Prins Charles stuurt de beide zoons nu naar Auschwitz om daar te kijken wat de Nazi's hebben aangericht.

Bron:
www.nu.nl
quote:
Prins Charles 'stuurt' zonen voor straf naar Auschwitz

Uitgegeven: 14 januari 2005 07:29
Laatst gewijzigd: 14 januari 2005 07:29

LONDEN - Prins Charles heeft zijn zonen prins William en prins Harry bevolen een bezoek aan het concentratiekamp Auschwitz te brengen om meer te leren over de holocaust door de nazi's. Met de maatregel wil hij de 2O-jarige prins Harry straffen voor het dragen van een nazi-uniform met swastika op een feest afgelopen weekeinde, aldus het tabloid The Sun vrijdag.

Ook de 22-jarige prins William zou boete moeten doen. Volgens The Sun is prins Charles kwaad dat zijn oudste zoon prins Harry niet van zijn stommiteit heeft weerhouden.
Een beetje overdreven vind ik, het is natuurlijk meer een teken richting het volk.
Maar iig is Auschwitz wel erg interessant om te zien, ik ben er zelf ook al eens wezen kijken.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  Admin vrijdag 14 januari 2005 @ 11:12:48 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24559906
Ik begrijp alleen niet,
die lui hebben toch altijd raadgevers om zich heen, ze wonen niet op een kamertje alleen, dat niemand ze voor deze misstap behoed heeft bevreemd me dan ook,
of er is een zekere mate van valsigheid te bespeuren en wilde "men" in hofkringen dat ze goed op d'r bek gingen

Redactie Games vrijdag 14 januari 2005 @ 11:17:25 #7
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24559982
Laat maar...

[ Bericht 47% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-01-2005 11:19:08 (Dacht iets van dubbelpost ofzo...) ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_24560716
Misschien is Harry stiekem de zoon van Bernhard?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:59:20 #9
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_24560838
Zielige vertoning van een prins die beter had moeten weten.
Dit noem ik iig geen humor
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_24560918
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:12 schreef yvonne het volgende:
Ik begrijp alleen niet,
die lui hebben toch altijd raadgevers om zich heen, ze wonen niet op een kamertje alleen, dat niemand ze voor deze misstap behoed heeft bevreemd me dan ook,
of er is een zekere mate van valsigheid te bespeuren en wilde "men" in hofkringen dat ze goed op d'r bek gingen
er was toch een keer een film over gemaakt over harry in zijn dagelijks leven ( op anal + ) dat hij steeds zn bodyguards wilde kwijtraakte zodat hij vanalles en nogwat kon doen..

gewoon een probleemjong (enkelvoud van probleemjongeren )
  Moderator vrijdag 14 januari 2005 @ 12:06:23 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24560974
hoe komt zoiemand eigenlijk en dergelijk speelgoed, ik neem aan dat hij niet de eerste de beste kledingwinkel in kan lopen en een SS uniform kan bestellen

iemand zal het voor hem aangeschaft moeten hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:08:15 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_24561015
Gezien zijn maatschappelijke positie en het feit dat als William onverhoopt niet op de troon komt, dat híj degene is die daar zit... had ie wel even wat beter mogen nadenken.
Ook al was ie geen prins dan had ie imho nog steeds moeten dat het niet erg slim is om te doen.

En waarom heeft William (die er schijnbaar bij was toen hij het uniform uitzocht) niet ingegrepen?

Auschwitz lijkt me geen slecht idee.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:08:47 #13
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_24561028
Ik denk dat het vrij makkelijk zelf in elkaar te zetten is. (Uiteraard nooit zelf geprobeerd)
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_24561518
ja gewoon een beige blouse , rode armband en dan wat creatief denken... hoeft het niet gekocht te hebben hoor :|
  Moderator vrijdag 14 januari 2005 @ 12:37:16 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24561633
true

is het uberhaupt legaal om in Engeland met hakenkruis op de arm over straat te gaan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin vrijdag 14 januari 2005 @ 12:37:32 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24561641
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:03 schreef Thrilled het volgende:

[..]

er was toch een keer een film over gemaakt over harry in zijn dagelijks leven ( op anal + ) dat hij steeds zn bodyguards wilde kwijtraakte zodat hij vanalles en nogwat kon doen..

gewoon een probleemjong (enkelvoud van probleemjongeren )
Maatschappelijke positie?
Voorbeeldfunctie?

Ik vind dit toch van een andere categorie dan eens een blowtje roken en je laveloos drinken eik.

pi_24587997
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:06 schreef sp3c het volgende:
hoe komt zoiemand eigenlijk en dergelijk speelgoed, ik neem aan dat hij niet de eerste de beste kledingwinkel in kan lopen en een SS uniform kan bestellen

iemand zal het voor hem aangeschaft moeten hebben
Nazi-pakken, waaronder ook SS-uniformen, zijn in Engeland bij veel kostuumverhuurbedrijven te verkrijgen. Harry heeft zijn pakje uitgezocht bij een bedrijf in Cotswold, zo is vandaag te lezen in de Volkskrant. 70% van de Britten is het oneens met het idee dat Harry in de toekomst geen openbare functies zou mogen vervullen, of niet meer welkom zou zijn in het leger, vanwege dit incident.

Ik vind het allemaal wel een beetje hypocriet gezeur, voor een land dat blijkbaar de nazipakjes gewoon in de feestkledingwinkelverhuur ( ) heeft liggen. Blijkbaar vinden de Britten het leuk om scènes uit 'Allo 'Allo! na te spelen. Pilsje erbij, wordt het toch nog gezellig.

In hetzelfde stukje in de Volkskrant staat overigens dat uit een enquête van de BBC blijkt dat 20% van de Britse jongeren nog nooit van Auschwitz heeft gehoord.
Dat vind ik nou wat verontrustender dan wat leeghoofd Harry nu weer heeft uitgevroten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 16 januari 2005 @ 01:46:33 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24592525
quote:
Touchy subject of royal links with Nazi Germany

Linked by blood but twice divided by war, the royal family's relationship with Germany, its people and its troubled history has long been a sensitive one. The photograph of Prince Harry wearing a swastika has echoes of one particularly disturbing incident involving the family, one which seared itself into the British collective memory - that of the Duke and Duchess of Windsor meeting Adolf Hitler in 1937.

The ex-King Edward VIII and his wife were known sympathisers of the Nazis and their policies, a feeling shared by a large number of British aristocrats who admired the way Hitler was dealing with the Communists.

The Nazis regarded the duke, who had abdicated over his affair with divorced American Wallis Simpson, as a potential ally and a possible head of state for a subjugated Britain.

But his flirting with Hitler's regime threatened to undermine years of work by the royal family to distance themselves from their German roots.

The modern royal family was founded in 1840 when Queen Victoria married Albert of Saxe-Coburg, a Germany duchy, creating The House of Saxe-Coburg-Gotha. Such was the ill-feeling towards all things German during the First World War that in 1917 Victoria's grandson King George V - an honorary Field Marshal in the German army - thought it prudent to renounce the German name and titles and adopt that of Windsor.

It was a masterful PR exercise, replacing the Teutonic surname with that of a quintessentially home counties town.

His son Edward VIII once declared: "There is not one drop of blood in my veins that is not German." Both he and George VI were bilingual in German and English.

Throughout the Twenties and Thirties, the royals were steadfastly opposed to conflict with their ancestral fatherland. Indeed George V's wife Queen Mary always maintained that Britain had "backed the wrong horse" in 1914.

His son's meeting with Hitler threatened irrevocably to undermine the royal family's support among their subjects.

It took the Queen Mother's steadfastness in the face of German bombs and her visit to the East End during the Blitz to restore public faith in the family.

The Windsors' links with Germany remained a touchy subject however. There was embarrassment in the Eighties when Princess Michael of Kent's father, Baron Gunther von Reibnitz, was exposed as a former Nazi party member and SS officer.

Less well known is the fact that one of Prince Philip's sisters, Sophie, was married to Christopher of Hesse-Cassel, an SS colonel who named his eldest son Karl Adolf in Hitler's honour. Indeed, all four of Philip's sisters married high-ranking Germans.

The prospect of the former Nazis and Nazi sympathisers attending his wedding to the Queen meant he was allowed to invite only two guests.
thisislondon.com
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 16 januari 2005 @ 02:00:50 #19
84524 Morwen
I got life
pi_24592740
Smakeloos, maar misschien een "kont tegen de kribbe"-actie? Harry zet zich af op allerlei manieren en dit is het meest indrukwekkend en choquerend misschien?

Triest voor het menneke dat hij op geen andere manier geholpen wordt in zijn verdriet om het verlies van zijn mamma. Harry is overduidelijk een gevoelig mannetje die aandacht vraagt (helaas op een wat vreemde manier, maar aandacht is aandacht ).
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')