abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26003136
just me myself and i
friends do not exist
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:54:06 #127
104895 fayakill
echt werie
pi_26003273
sluit je op en blijf heel je leven lang fokken, enige manier voor jou om nog enig "sociaal" contakt te krijgen
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_26004470
quote:
op dinsdag 5 april 2005 17:54 schreef fayakill het volgende:
sluit je op en blijf heel je leven lang fokken, enige manier voor jou om nog enig "sociaal" contakt te krijgen
ik geloof niet dat dat het geval is, volgens mij kan ik er nog wel uitkomen.
pi_26308811
update: toch maar wat professionelere hulp gezocht. ik heb een afspraak gemaakt met een van de studentenpsychologen. komende dinsdag heb ik een intakegesprek: of ik bij hun aan het juiste adres ben en zo ja wat ik nodig heb.
de afgelopen dagen gaat het wel iets beter. gisteren met een vriend uitgeweest, wezen poolen. vrijdag is goede vriend langsgeweest, ff wat getafeltennisd. een afspraak gemaakt voor volgend weekend met een jongen van mijn studie die ik niet echt goed ken (alleen af en toe spreek op msn).
volgens mij ga ik wel vooruit, maar ik ga nog steeds naar die afspraak komende dinsdag. ik ben er zeker nog niet, als ik niet zou gaan ben ik zo weer terug bij af denk ik.
  zondag 17 april 2005 @ 22:52:04 #130
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_26309833
ook al gaat alles goed of lijkt alles goed te gaan, het is nooit verspilde moeite om jezelf eens door te laten lichten, succes!

(en laat je niet gek maken, ook niet door die studenten, de meeste psychologen hebben zelf een psycholoog nodig, mark my words)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_26313967
ik vraag me af wat nu werkelijk het verschil is met vroeger en nu.. en ik zeg vroeger omdat je zegt dat je nog wel wat goede en/of verwaterde contacten hebt van toen maar dat je moeite hebt nieuwe te maken.
naar mijn idee zit hem het verschil in keuzes. op de basisschool werd je meer naar elkaar toe gedreven, je zat bij elkaar aan een bureautje, moest uit de kast komen omdat dat van je wordt verlangd zowel in de klas als op het schoolplein. daar begint de ontwikkeling tot wie je nu bent.

hoe ouder je wordt hoe meer je zelf gaat bepalen met wie je wel en niet wil omgaan, en dat doen anderen dus ook! dat betekend dat er keuzes gemaakt worden. lullig genoeg zijn er dus mensen die bij iedereen wel een beetje in de smaak vallen, en mensen die iets meer moeite moeten doen om zich te profileren of te vestigen in bepaalde kringen; om het zo algemeen mogelijk uit te drukken.

in alle gevallen zal je een soort onzekerheid van je af moeten schudden en gewoon.. praten!
vooral niet bang zijn om niet in de smaak te vallen of afgewezen te worden, dat helpt echt niet mee. mensen zeggen vaakd, wees gewoon jezelf; " maar wat nu als ik nu van mezelf gewoon stil ben?" vraag je je dan af... da's natuurlijk onzin, een mens kan wat ingetogen zijn maar van nature uit is de mens een geboren blater wat dat betreft.

dat wetende ben je blijkbaar over iets van jezelf niet tevreden. ik kan me niet voorstellen dat je totaal geen zin hebt om met mensen te praten, er zijn vast wel bezigheden/hobby's idd die je deelt met mensen waar je van kan leren enz.

goed van je dat je hulp gaat zoeken, succes ermee iig!
pi_26346623
quote:
op maandag 18 april 2005 02:24 schreef sander_k het volgende:
hoe ouder je wordt hoe meer je zelf gaat bepalen met wie je wel en niet wil omgaan, en dat doen anderen dus ook! dat betekend dat er keuzes gemaakt worden. lullig genoeg zijn er dus mensen die bij iedereen wel een beetje in de smaak vallen, en mensen die iets meer moeite moeten doen om zich te profileren of te vestigen in bepaalde kringen; om het zo algemeen mogelijk uit te drukken.

in alle gevallen zal je een soort onzekerheid van je af moeten schudden en gewoon.. praten!
vooral niet bang zijn om niet in de smaak te vallen of afgewezen te worden, dat helpt echt niet mee. mensen zeggen vaakd, wees gewoon jezelf; " maar wat nu als ik nu van mezelf gewoon stil ben?" vraag je je dan af... da's natuurlijk onzin, een mens kan wat ingetogen zijn maar van nature uit is de mens een geboren blater wat dat betreft.
inderdaad, dat is zeker iets waar ik aan moet werken. ik straal zelf onzekerheid uit waardoor mensen niet snel op mij afstappen en zelf stap ik niet snel op anderen af.

wegens ziekte is de afspraak met de studentenpsycholoog verschoven naar morgen.

oproep aan: prrr / tsss55, iemand die mijn topic leest en me had toegevoegd op msn. hij heeft een beetje hetzelfde als ik, maar heeft hier geen account, omdat hij posten niet nuttig vind. alles goed jongen? ik heb je na die ene keer nooit meer on-line gezien
pi_26347383
hoi!

je maakt geen contact zeg je... weet je ook waarom?
je bent een stil type zeg je... maar dat hoeft geen belemmering te zijn.
ben je mischien onzeker of bang dat mensen je niet zullen mogen?
ga je wel eens stappen of de kroeg in? contact maken is denk ik meer gewoon zomaar een praatje maken met iemand. begint met gewoon hallo te zeggen. en als diegene er op reageert kun je zeggen bijv. leuke sport is dit he en ik doe het zo en zo lang... hoe lang doe jij het al... ik noem maar ff wat. contact maken is je intresse in iemand tonen en dan merk je zelf wel snel genoeg of diegene daar van gedient is of niet. en als diegene het niet is... nou ja dan niet toch. en zo ja dan is dat mooi meegenomen toch. ik lul soms ook wel gewoon tegen iemand die ook op de tram wacht... "pff wat duurt het lang hé?!" en als die zijn kop omdraait.. dan doe je dat toch lekker...
het is meer een kwestie van druven en waarom niet.. je heb toch nix te verliezen.
en of het vriendschap word ja of nee.. dat zie je dan wel.. zolang je geen hoge verwachtingen heb komt het wel goed.

sterkte! en komt wel goed!
Weet Het Voor Een Ander Wel Zo Mooi Te Vertellen... Maar Ondertussen...
pi_26347830
quote:
op dinsdag 5 april 2005 18:46 schreef martydekale het volgende:

[..]

ik geloof niet dat dat het geval is, volgens mij kan ik er nog wel uitkomen.
volgens mij ook wel .
pi_26378321
vandaag intake gesprek gehad. volgens de psycholoog was ik ben daar wel aan het goede adres. ik heb het nog ff gevraagd en ik was zeker geen hopeloos geval . duurt alleen nog wel ongeveer een maand voordat mijn gesprekkensessies kunnen beginnen (vanwege wachtlijst).
pi_26383339
hallo martijn, alles goed?
quote:
op zaterdag 15 januari 2005 17:13 schreef martydekale het volgende:
niet zonodig met vreemden, maar ik wil gewoon nieuwe mensen leren kennen. graag ook een paar van mijn opleiding waar ik dan wat mee zou kunnen optrekken.
martijn wat nou als je met hen gaat optrekken want je bent met hen in contact gekomen en vervolgens gedragen ze zich alsnog heel anders, denk je dan zomaar bij die groep gaat passen? bedoel je kan je wel richten op dat sociale gedoe dat je met hen in contact wil komen maar wat als (in het extreme geval) ze jou nou bijvoorbeeld geen ene zak aanvinden..?

ik zeg: richt je niet op het sociale contact maar op andere dingen waardoor je wat lef krijgt e.d.
jij zegt: dat heeft geen zin ik moet alleen maar zien in contact met hen te komen.
ik zeg: oke, succes ermee hoop voor je dat het lukt

punt is dus dat ik erbij blijf dat jij gewoon wat ballen moet krijgen en dat saaie tafeltennis gedoe wat links moet laten liggen en wat meer moet gaan drinken en meer met de bestaande mensen waarmee je omgaat moet uitgaan e.d. doe gewoon es een keer wat zowat ieder persoon doet in plaats van je als een bezetene op het sociale contact te richten.

gaat niet werken namelijk want jij hebt niks leuks te vertellen en dan maak je contact en dan is dat saai en dan krijg je minder zelfvertrouwen en kan je nog minder goed contact leggen.

ga gewoon es jezelf uitleven zoals je bent in plaats van de hele tijd erover te praten dat je wil veranderen en ondertussen jezelf alleen maar minder goed gaat voelen.
  donderdag 21 april 2005 @ 09:28:48 #137
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_26396707
volgens mij is het enige wat je kan doen:

proberen om contact te maken, gewoon blijven oefenen dan komt het wel goed, je krijgt over het algemeen toch wel postieve respons en wat heb je te verliezen?

ik maak het ook wekelijks mee mensen, die contact met mij of met vrienden proberen te maken, gewoon even een praatje te houden. ik doe ook altijd vriendelijk terug, waarom anderen niet?
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
pi_26408353
quote:
op woensdag 20 april 2005 19:41 schreef #ANONIEM het volgende:
punt is dus dat ik erbij blijf dat jij gewoon wat ballen moet krijgen en dat saaie tafeltennis gedoe wat links moet laten liggen en wat meer moet gaan drinken en meer met de bestaande mensen waarmee je omgaat moet uitgaan e.d. doe gewoon es een keer wat zowat ieder persoon doet in plaats van je als een bezetene op het sociale contact te richten.
dat saaie tafeltennisgedoe heeft trouwens wel enkele keren voor een aardige hoeveelheid alcoholcomsumptie gezorgd, dus dat links laten liggen , dan werk ik je andere ideeën tegen.
pi_26408419
quote:
op donderdag 21 april 2005 17:33 schreef martydekale het volgende:

[..]

dat saaie tafeltennisgedoe heeft trouwens wel enkele keren voor een aardige hoeveelheid alcoholcomsumptie gezorgd, dus dat links laten liggen , dan werk ik je andere ideeën tegen.
leen weet dus duidelijk niet waar hij over praat...
pi_26408937
quote:
op donderdag 21 april 2005 17:35 schreef sport_life het volgende:
leen weet dus duidelijk niet waar hij over praat...
hehe, nee hoor je hebt gelijk. succes martijn, vooral dit soort jongens blijven volgen whehe sport life goede adviezen blijven geven jongen, jij kent martijn gelukkig zo goed en weet wat goed voor hem is.

ps: misschien heb ik wel verrekte meer kennis op deze gebieden dan jou en ken ik martijn ook een stuk beter dan jou. maar goed... sterkte.
pi_26414107
quote:
op donderdag 21 april 2005 18:00 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

hehe, nee hoor je hebt gelijk. succes martijn, vooral dit soort jongens blijven volgen whehe sport life goede adviezen blijven geven jongen, jij kent martijn gelukkig zo goed en weet wat goed voor hem is.
met wie moet ie gaan drinken dan? wat ik uit dit topic begrijp heeft ie ook niet veel goede vrienden..
quote:
ps: misschien heb ik wel verrekte meer kennis op deze gebieden dan jou en ken ik martijn ook een stuk beter dan jou. maar goed... sterkte.
neem jij 'm toch een keer mee de kroeg in..
pi_26418139
quote:
op donderdag 21 april 2005 21:18 schreef sport_life het volgende:
[quote]
met wie moet ie gaan drinken dan? wat ik uit dit topic begrijp heeft ie ook niet veel goede vrienden..
wel enkele goede vrienden, daar ga ik ook wel eens mee drinken. alleen niet zo vaak en ik dan gaan we meestal gewoon wat kletsen, dan leer ik geen nieuwe mensen kennen.
quote:
neem jij 'm toch een keer mee de kroeg in..
heeft ie ook welleens gedaan.
dit topic is trouwens niet bedoelt zodat jij en leen elkaar kunnen afzeiken (dat geldt ook voor jou leen).
pi_26452858
ja precies dat vind ik ook. dit topic is bedoeld om iemand te helpen, niet om onderling ruzie te maken over de manier waarop deze geholpen moet worden. ik denk dat het voor iedereen het beste is om zich nu te gaan concentreren op de methoden en technieken die de topicstarter kan helpen om verder te komen op sociaal vlak en dit hem duidelijk te maken door die teksten hier te plaatsen.

de topicstarter mag vervolgens zelf bepalen wat hem het beste lijkt en het is onze taak om hem daarin te begeleiden en waar nodig bij te sturen en extra informatie te geven die goed gefundeerd zijn met beredereerbare en bewezen argumenten en feiten.

laten we dit topic voortzetten
pi_26452969
en dan ga je een paar keer met iemand om.. dan komt bij mij het probleem dat het contact verwaterd..
heb ff geen zin in praten met iemand.. en als zij mij niet aanspreken dan gaat het contact dus verloren..
iemand dáár nog tips voor?
dag
pi_26453573
quote:
op zaterdag 23 april 2005 13:57 schreef petre86 het volgende:
en dan ga je een paar keer met iemand om.. dan komt bij mij het probleem dat het contact verwaterd..
heb ff geen zin in praten met iemand.. en als zij mij niet aanspreken dan gaat het contact dus verloren..
je zin niet doordrijven en gewoon gaan praten?
pi_26493112
quote:
op zaterdag 23 april 2005 13:57 schreef petre86 het volgende:
de ander een keer bellen of mee gaan praten als het jouw uitkomt.

persoonlijke update: laatst een avondje bij een studiegenoot geweest. was wel leuk, veel gepraat enzo, elkaar wel een beetje leren kennen.
maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost: iedere dag die ik alleen doorbreng zorgt voor een depressievere houding van mij.
pi_26533472
quote:
op maandag 25 april 2005 10:56 schreef martydekale het volgende:
persoonlijke update: laatst een avondje bij een studiegenoot geweest. was wel leuk, veel gepraat enzo, elkaar wel een beetje leren kennen.
maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost: iedere dag die ik alleen doorbreng zorgt voor een depressievere houding van mij.
martijn hou toch es op met je zelfmedelijden en begin es echt met aanpakken van je probleem. maar goed mijn manier ga je daarvoor toch niet gebruiken want dat helpt niet volgens jou..
pi_26581071
voor jou makkelijk zeggen. jij hebt veel vrienden, (regelmatig) een vriendin. ik heb maar zeer weinig contact met anderen.
pi_27160133
nog mensen met tips?
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:56:22 #150
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27163262
ja, zelfreflectie.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: