abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49171290
Ah, oké, dat wordt dus eventueel huren en vooral niet in de bioscoop zien.
  woensdag 9 mei 2007 @ 07:42:41 #102
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_49171507
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Lienekien het volgende:
.............'Paris, Texas' is ook geweldig.
Zeker weten!
Die is onlangs nog als toneelstuk neergezet door De Paardenkathedraal, errug indrukwekkend!
pi_49180311
Die aflevering van Top Gear: American Road Trip, oke geen movie maar zeer vermakelijk.

Vooral wanneer ze door die republikeinse, anti-gay staat Alabama gaan cruizen met: 'Hillary for president', 'I am bisexual' en 'Nascar sucks' slogans op hun auto. Krijgen ze van die rednecks achter ze aan.

Is te zien op youtube.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:06:56 #104
174261 emo.gif
Crape Diem
pi_49180884
The motorcycle diaries
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:46:36 #105
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_49310268
The Motorcycle Diaries is absoluut mijn favoriete roadmovie...

en in een anders genre, maar ook blij vlagen redelijk geniaal, en zeker een roadmovie:

Planes, Trains and Automobiles

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_83330736
Even dit topic opgediept uit de oude doos .

Vanavond komt er weer eentje: Tumbleweeds, op NL 2 om 23.15 uur.

Aangename recensies in o.a. de Volkskrant en op cinema.nl:
quote:
Mary Jo Walker (McTeer) is er eentje die zich aangetrokken voelt tot bad boys, zich dat te laat realiseert en vervolgens radicaal met het verleden breekt door met haar dochter Ava (Brown) te verhuizen. Zou trucker Jack (O'Connor) in haar volgende woonplaats San Diego ook uit het verkeerde hout zijn gesneden? Deze roadmovie is zeer de moeite waard door het prima script, de realistische dialogen en vooral het acteerwerk: McTeer is geniaal als rommelige moeder, Brown is een ontdekking en ook O'Connor (tevens regisseur) krijgt een dikke voldoende
  zondag 22 mei 2011 @ 12:25:03 #107
16632 Xlarge
========
pi_97149559
Schop 14.gif

Heb pas geleden The Drifter zitten kijken, nu ben ik zowieso een groot fan van roadmovies en reizen, maar deze stak er toch wel met kop en schouders boven uit, wat een heelijke langzame film/docu.

zondag 22 mei 2011 @ 13:17:02 #108
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_97151304
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:25 schreef Xlarge het volgende:
Schop [ afbeelding ]

Heb pas geleden The Drifter zitten kijken, nu ben ik zowieso een groot fan van roadmovies en reizen, maar deze stak er toch wel met kop en schouders boven uit, wat een heelijke langzame film/docu.

oe tof die ga ik ff zoeken. Bali :9
pi_97186824
The Hangover _O_
pi_97238440
Hé, een schop :)

Ik heb er nog eentje: "Le grand voyage"

quote:
Le grand voyage - Religieuze road movie
door Harrie de Vries
9 juni 2005

Elke cultuur heeft zijn generatiekloven. Wij zijn en doen allemaal anders dan onze ouders, hebben andere interesses, willen graag afstand nemen en ons onderscheiden. Bij de in West-Europa wonende islamieten is deze kloof soms nog groter dan bij ons. De ouders hangen islamitische tradities aan en de jongere generatie staat al met twee benen in de westerse cultuur.

In Le Grand Voyage voelt een oude Marokkaanse man die al decennia lang in Frankrijk woont, het einde naderen. In de herfst van zijn leven wil hij, zoals een goed Moslim betaamt, Mekka bezoeken. Hij wil niet vliegen en heeft geen rijbewijs en dus geeft hij zijn zoon Reda de opdracht om hem in een aftandse Peugot vanuit Frankrijk naar Mekka te rijden. Reda ziet dit helemaal niet zitten maar doet wat hem gevraagd wordt. Op hun 5000 kilometer lange reis door Italië, over de Balkan, door Turkije en enkele Arabische landen, merken ze dat die 5000 kilometer een makkelijker overbrugbare afstand is dan de generatiekloof die tussen hen in staat.

Sociaal-maatschappelijk
Reda en zijn vader staan symbool voor hele generaties. Reda heeft een Franse vriendin, een mobiele telefoon en houdt wel van een biertje. Zijn vader is traditioneler. Hij volgt alle wetten van de Islam, bidt vijfmaal daags in oostelijke richting en gaat dus op pelgrimstocht naar Mekka. Uiteraard ontstaan er verschillende aanvaringen en ergernissen tussen de beide mannen. Zo gooit vader Reda's gsm weg omdat deze een te grote afleiding is op deze spirituele tocht, en komt Reda midden in de nacht dronken het hotel binnenstrompelen met een schone deerne. Regisseur Ferroukhi (die zelf met zijn vader een soortgelijke tocht ondernam) laat door middel van deze voorbeelden de steeds groeiende kloof tussen de generaties zien. Het is immers niet moeilijk voor te stellen dat soortgelijke situaties dagelijkse kost zijn in veel moslimgezinnen in West-Europa (maar ook bijvoorbeeld in christelijke gezinnen). Opvallend is dat Ferroukhi geen partij kiest: van beide kanten laat hij positieve en negatieve eigenschappen zien, zonder daar een waardeoordeel aan te geven. Zo wordt Le Grand Voyage gelukkig geen religieus pamflet maar eerder een sociaal-maatschappelijke schets.

Aangenaam verpakt
De boodschap is duidelijk: kinderen, heb eerbied voor je ouders en ouders, geef je kinderen de ruimte om zichzelf te ontwikkelen. Een beroep op wederzijds respect. En de film zelf? Die is prachtig. Road movies staan eigenlijk altijd garant voor mooie plaatjes, zonsondergangen, prachtige weidse beelden (van het ongerepte woestijnlandschap), mooie camerastandpunten, interessante reisgenoten, en dat is in het geval van Le Grand Voyage niet anders. Ferroukhi heeft een duidelijke boodschap en verpakt deze dus ook erg aangenaam. Dit wordt versterkt door de heerlijke kleine humor door snelle scèneovergangen en het vertederende acteerwerk van Nicolas Cazalé (Reda) en Mohamed Majd (de vader). Ferroukhi laat je met een weemoedige glimlach op je gezicht naar huis toe fietsen. De Gouden Leeuw voor Beste Debuutfilm op het filmfestival van Venetië was dan ook meer dan verdiend.
Tumbleweeds (zie paar posts hierboven) is trouwens wel een aanrader.
pi_98272395
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:25 schreef Xlarge het volgende:
Schop [ afbeelding ]

Nice, net gezien, love this one.
pi_98300794
Transamerica
Dunya en Desie
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:14:42 #113
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_98312451
pi_98320089
Y Tu Mama Tambien vond ik heel mooi, uit dit topic.
Twee gasten die hun oudere nicht meekrijgen op een roadtrip naar een strand.
Ze hebben geen idee hoe ze naar dat strand moeten want dat is een verzinsel van hun altijd stonede vriend Saba. Uiteindelijk krijgen ze ruzie om de nicht, waar ze allebei mee neuken.
En 't slot vind ik nogal verrassend (maar ik wil niet alles verklappen).

The Drifter vond ik ook chill, gewoon een relaxte film om onderuitgezakt te kijken. Surferdude die even weg wil van zijn standaard wereldje, out of his comfort zone, en dan vervolgens Bali (?) intrekt, daar veel gaat surfen. Een motor koopt, daarmee gaat touren. En hij blijft ook een tijd bij een inheemse bevolkingsgroep. Hele relaxte film waarin vrij weinig gebeurt, maar wel goed voor een vakantiemood (is niet heel handig als je bijna tentamens hebt =P)
pi_98321634
http://www.imdb.com/title/tt1470827/

deze valt hier ook wel onder denk ik
pi_98327495
The Lucky Ones is erg leuk, en Into the Wild natuurlijk!
pi_98327851
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:16 schreef Retarded het volgende:
The Lucky Ones is erg leuk, en Into the Wild natuurlijk!
Las het topic en dacht direct aan Into the Wild. Loop een kwartier achter blijkbaar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')