deze heb ik van de week gekeken. Dit is serieus de meest dramatische film die ik ooit heb gezien. Totaal niet mijn smaak, en hele slechte humorquote:Op woensdag 12 januari 2005 09:02 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
Fear and Loathing in Las Vegas
[afbeelding]
Kalifornia.
Ik zal vast nog wel meer favo's hebben, maar deze kwamen meteen bij me boven.
Fear and Loathing? het is ook een film van en voor drugsgebruikers volgens mijquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:44 schreef Exel het volgende:
[..]
deze heb ik van de week gekeken. Dit is serieus de meest dramatische film die ik ooit heb gezien. Totaal niet mijn smaak, en hele slechte humor![]()
![]()
Slechte, vervelende, waar-de-loze kutfilm. Ik heb echt 1,5 uur van mijn leven VERSPILD aan dit stuk BAGGER.quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:14 schreef femmeChantal het volgende:
Easy Rider (1969)
Misschien wel de beroemdste en invloedrijkste roadmovie aller tijden. Hij en Peter Fonda spelen twee kleine drugsdealers uit L.A. die per motorfiets naar Mardi Gras in New Orleans gaan. Het is het tijdperk van de flower power, van de grote bevrijding op allerlei gebied. Onderweg pikken ze een lifter op, een advocaat die op dezelfde golflengte zit. Maar het gebied van de rednecks is niet rijp voor zulke vrije geesten. De advocaat gaat er het eerst aan: op een nacht wordt hij eenvoudigweg doodgeslagen als hij, na een joint, met z'n twee reisgenoten in het gras langs de weg ligt te slapen. Dan besef je dat ook de andere twee de eindstreep niet zullen halen. Muziek van onder anderen The Byrds.
Nou, femmeChantal, als ik het bovenstaande lees, dan ga ik in m'n eentje niet voldoen aan de criteria. Dus ik stel voor dat je maar met me mee moet gaan en wie weet wat er allemaal gebeurd!quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:14 schreef femmeChantal het volgende:
Roadmovies! Vind ik vaak erg leuk en interessant om te zien.
Wat is een roadmovie?
Meestal gaat een roadmovie over 2 mensen, die onderweg zijn. Al reizend komt iets moois tot stand of maken ze van alles mee. De roadmovie kan kenmerken hebben van de thriller, de western, de actiefilm, maar ook een drama of een romantisch liefdesverhaal kan de vorm aannemen van een roadmovie. Vaak heeft een roadmovie een licht anarchistisch karakter. De personages zijn van huis en een gevoel van vrijheid maakt zich van hen meester.
The byrdsquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:14 schreef Jordy-B het volgende:
Easy Rider is tof... Alleen de muziek maakt 't al de moeite waard om die film te zien, man...
Ja, die is leukquote:
roadmoviesquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:53 schreef Foo_niks het volgende:
Gone in 60 seconds (2000)
Goldfinger
The Italian Job
The Fast & The furious
Daar moest ik onmiddellijk aan denken. Geweldige film. Bruce Springsteen schreef er 'Nebraska' over.quote:Op woensdag 25 januari 2006 01:50 schreef local34 het volgende:
[afbeelding]
Badlands (1973, Terrence Malick)
(...)
Ja deze film is echt magistraal.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:18 schreef Skwish het volgende:
[afbeelding]
Duel (1971)
Kat en muis spel tussen een auto en een opgevoerde truck.
absoluut.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:31 schreef Erick1985 het volgende:
Dat is wel een aanradertje dus??
4 zinnen dialoog in de hele film en vrijwel altijd een auto, weg of truck in beeld.. lijkt me toch het summumquote:Op zondag 29 januari 2006 20:50 schreef Sokolsky het volgende:
Duel is toch geen roadmovie? Nou ja, tenzij je het begrip heel erg letterlijk neemt.
'Badlands' is toch een nummer van Bruce Springsteen?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar moest ik onmiddellijk aan denken. Geweldige film. Bruce Springsteen schreef er 'Nebraska' over.
'Paris, Texas' is ook geweldig.
Anders lees je even de OP. Daar staat een mooie omschrijving van een roadmovie.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:53 schreef Laton het volgende:
[..]
4 zinnen dialoog in de hele film en vrijwel altijd een auto, weg of truck in beeld.. lijkt me toch het summum![]()
quote:Op zondag 29 januari 2006 21:41 schreef Muzzie het volgende:
[..]
Past hierin volgens de inleiding, maar nog niet genoemd: Apocalypse Now.![]()
ja weet ik, en geheel van toepassing op duel vind ikquote:Op zondag 29 januari 2006 22:56 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Anders lees je even de OP. Lijkt me een goede omschrijving van een roadmovie.
quote:Op zondag 29 januari 2006 22:57 schreef Laton het volgende:
[..]
ja weet ik, en geheel van toepassing op duel vind ik![]()
Duel is spanning, meer niet. Goede spanning, dat wel. Maar sociale interactie? Persoonlijke ontwikkeling? Zoektocht?quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:14 schreef femmeChantal het volgende:
Wat is een roadmovie?
Meestal gaat een roadmovie over 2 mensen, die onderweg zijn. Al reizend komt iets moois tot stand of maken ze van alles mee. De roadmovie kan kenmerken hebben van de thriller, de western, de actiefilm, maar ook een drama of een romantisch liefdesverhaal kan de vorm aannemen van een roadmovie. Vaak heeft een roadmovie een licht anarchistisch karakter. De personages zijn van huis en een gevoel van vrijheid maakt zich van hen meester.
Alle roadmovies zijn een zoektocht. De weg is een goede metafoor voor het zoeken, die meteen veel mogelijkheden biedt om in verschillende situaties te belanden die de 'hopeloosheid en de noodzaak van die zoektocht' uitdrukken (bron: digischool.nl).
je hebt eigenlijk wel gelijk ja..toch hoort duel hier wel thuis vind ikquote:Op zondag 29 januari 2006 23:00 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
[..]
Duel is spanning, meer niet. Goede spanning, dat wel. Maar sociale interactie? Persoonlijke ontwikkeling? Zoektocht?
Ja, klopt. Maar dat nummer gaat niet over de film, Nebraska wel.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:41 schreef Muzzie het volgende:
[..]
'Badlands' is toch een nummer van Bruce Springsteen?
(...)
Heb hem (nog) niet gezien, hopelijk komt dat nog, film lijkt me erg leuk.quote:Roadmovie over een disfunctioneel Amerikaans gezin (man, vrouw, zoon, dochter, grootvader en oom) die met zijn allen in een oude, gele VW-bus op weg gaan naar Californië. Dat doen ze voor de negenjarige dochter Olive, die is op gelukkige wijze is doorgedrongen tot de finale van de Little Miss Sunshine-competitie. Scenarioschrijver Michael Arndt en het regisserende echtpaar Jonathan Dayton en Valerie Faris weten de valkuilen van het genre - voorspelbaarheid, een geforceerd happy end, overdreven buitenissige karakters - met succes te omzeilen.
Ik vond hem tegenvallen, iets te blij en bedacht allemaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 04:58 schreef femmeChantal het volgende:Wat een enorme topickick!
Ik weet trouwens ook nog een roadmovie: little miss sunshine; http://www.imdb.com/title/tt0449059/
[afbeelding]
[..]
Heb hem (nog) niet gezien, hopelijk komt dat nog, film lijkt me erg leuk.
agreedquote:Op woensdag 9 mei 2007 01:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vond hem tegenvallen, iets te blij en bedacht allemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |