abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:16:13 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24530354
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Jezus leefde zonder interesse in seks, Hij jaagde dat niet na, had wel betere dingen aan z'n hoofd.
Sorry, maar hoe weet je dat? De Bijbel is geen dag-tot-dag verslag van zijn leven, hoor. Er staat nergens dat Hij tussendoor niet een vriendinnetje had of zo. Of een vriendje, for that matter.
quote:
Seks is toch een oppervlakkige daad, als je niet in een lange relatie met iemand samen bent. Het past niet over Hem te schrijven op zo'n manier.
kom kom. Ook Jezus is puber met hormonen geweest. En zeker in een agrarische gemeenschap als galilea zal er echt wel eens een leuke boerendeerne in Zijn oog gelopen zijn. Je debiteert nu absolute uitspraken die je nooit kunt hardmaken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24531237
afgezien dat jezuz in zijn pubertijd in gallilea was
Maar di hidu meisjes...daar wordt ik ook heet van hoor
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24531294
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:35 schreef dVTB het volgende:
Met alle respect voor je opvattingen, maar hoe weet je zo zeker dat Jezus geen interesse in seks heeft gehad? .
Hij was op aarde voor een hoger doel en niet voor 'pleziertjes'. Hij is niet getrouwd geweest noch heeft Hij een relatie met een vrouw gehad. In Zijn opvattingen zou seks dan zondig zijn en er over fantaseren ook. Hij ging wel hechte vriendschappen aan met mensen, maar het is ondenkbaar dat Hij als Zoon van God, zich zo kwetsbaar op heeft gesteld tegenover een ander mens. Als je de Bijbel leest, leer je Hem kennen en Zijn beweegredenen en hoe Hij in elkaar zit. Dan kun je dus ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dit soort uitspraken doen.

Ik heb de indruk dat je Hem ziet als een gewone hoofdpersoon in een roman of zo. Ook als je de Avonden vijf keer gelezen hebt, kun je uitspraken doen over het karakter van de hoofdpersoon of dingen die hij wel of niet zou doen, terwijl daar misschien niets over in het boek zelf staat.
quote:
Ik ben het met je eens dat schrijver van dit boek op een bepaalde mate provoceert, maar om een discussie op gang te brengen, is dat soms nodig. Provoceren vind ik trouwens wat anders dan doelbewust kwetsen.
Er wordt hier doelbewust gekwetst (middel) om te provoceren (doel). Dat vind ik een kwalijke zaak. Wat is het nut van deze discussie? Dat gelovigen homoseksuelen niet meer om de oren moeten slaan? Dat moeten ze sowieso niet doen. Als je in Jezus gelooft, wil je alleen maar de medemens liefhebben en het oordeel is niet aan ons, dat is aan God. De crux zit hem er in dat in de Bijbel staat, dat homoseksuelen gestraft zullen worden voor hun zonden. Dan kun je je afvragen hoeveel je hen liefhebt, als je hen stilzwijgend hun gang laat gaan. Dat is echter een hele andere en moeilijke vraag.
quote:
Wat ik eerder al zei: als je alleen al kijkt hoe verschillend Christenen de Bijbel interpreteren (vergelijk streng gereformeerden met remonstranten, bijvoorbeeld) is het toch niet zo vreemd dat er nog meer mensen zijn die het boek op een bepaalde manier opvatten. Wat is erop tegen dat mensen hun interpretatie van de Bijbel weergeven?
Daar is weinig op tegen, als het iets bijdraagt aan wat we al weten. Dit is niet of in ieder geval zeer matig onderbouwd en het doel van het boek is onduidelijk. Het is geen interpretatie van de Bijbel, maar het op een twijfelachtige manier aanhalen van enkele passages om een laakbare conclusie te trekken.
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Sorry, maar hoe weet je dat? De Bijbel is geen dag-tot-dag verslag van zijn leven, hoor. Er staat nergens dat Hij tussendoor niet een vriendinnetje had of zo. Of een vriendje, for that matter.
kom kom. Ook Jezus is puber met hormonen geweest. En zeker in een agrarische gemeenschap als galilea zal er echt wel eens een leuke boerendeerne in Zijn oog gelopen zijn. Je debiteert nu absolute uitspraken die je nooit kunt hardmaken.
zie iets verder naar boven in deze post. De Bijbel is geen gewone roman of biografie, alhoewel het je vrij staat dat wel te denken. Een 'puber met hormonen' is wel een erg oppervlakkige voorstelling van iemand die zich al vroeg bewust was van de grotere taak die Hem te wachten stond. Discussieren met schriftgeleerden nam tijd in die anderen misschien in de hooiberg doorgebracht zouden hebben.

Er staat niet dat Hij geen vriendinnetje had, maar ook niet dat Hij er wel een had. Als je leest wat er wel staat, is mijn conclusie denk ik een stuk aannemelijker dan de jouwe.
pi_24531384
staat dat in de Bijbel in het OT, dat homo's gestraft zullen worden, of zegt Jezus dat of beaamt hij wat het OT er over zegt?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24531389
Van dag tot dag verslag?
Wat deed Jesus dan tussen Onozele Kinderen en zijn eerste openbare optreden:
(En dan niet aankomen met het stuke dat zijn moeder hem kwijt was en hij in de synagoge was)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24531491
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:32 schreef milagro het volgende:
staat dat in de Bijbel in het OT, dat homo's gestraft zullen worden, of zegt Jezus dat of beaamt hij wat het OT er over zegt?
staat volgens mij in het OT. Jezus beaamt dat nergens, maar zegt ook niet het tegenovergestelde. Wel laat Hij volgens mij zien iedereen lief te hebben en niet alleen de mensen die volgzaam achter Hem aan lopen.
pi_24531543
Dat die Walter Kamp maar eens flink in z'n hol wordt genomen door een aidsbeer, opdat hij op z'n sterfbed zal smeken om jezus, wat een walgelijke publiciteitsgeile relnicht is dat toch. Laat hem dat eens met Allah en Mohammed proberen, dat durft die miet niet.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24531592
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:47 schreef cultheld het volgende:
Dat die Walter Kamp maar eens flink in z'n hol wordt genomen door een aidsbeer, opdat hij op z'n sterfbed zal smeken om jezus, wat een walgelijke publiciteitsgeile relnicht is dat toch. Laat hem dat eens met Allah en Mohammed proberen, dat durft die miet niet.
U is fundamentalist?
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:00:33 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24531718
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/658640/1/151#24528869]woensdag 12 januari 2005 10:11[/url
Dus wie weet was Jesus wel homo, maar hebben de homofobe Katholieke kerkleiders bij het samenstellen en herschrijven van de Bijbel in 300BC daar ook maar verandering in gebracht.
Dat is een hele slimme opmerking van je: 300 jaar VOOR christus de bijbel herschrijven zodat Jezus geen homo is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_24531738
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:51 schreef nikk het volgende:

[..]

U is fundamentalist?
Nee hoor, in het geheel niet, ik erger me alleen aan het feit dat die linkse bilnichten alleen maar het christendom aanvallen en altijd hun bek houden over de islam.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:12:26 #36
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24531878
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 00:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
boek niet gelezen, maar het is duidelijk dat de schrijver de huidige maatstaven op uitspraken en daden van 2000 jaar terug heeft losgelaten. Triest.
mee eens, ware het niet dat homosexuelen van nu met de maatstaven van 2000 jaar geleden om hun oren worden gemept. Me dunkt dat hij, misschien onbewust, dit punt wel sterk naar voren brengt .
put
your
clothes
on!
pi_24531933
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Daar is weinig op tegen, als het iets bijdraagt aan wat we al weten. Dit is niet of in ieder geval zeer matig onderbouwd en het doel van het boek is onduidelijk. Het is geen interpretatie van de Bijbel, maar het op een twijfelachtige manier aanhalen van enkele passages om een laakbare conclusie te trekken.
Ach, het hele fundament van het Christendom bestaat daaruit. De drie-eenheid en geen erfzonde meer door het geloof in Christus zijn ook enorm twijfelachtig als je het zo bekijkt.
pi_24531954
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 14:02 schreef cultheld het volgende:
Nee hoor, in het geheel niet, ik erger me alleen aan het feit dat die linkse bilnichten alleen maar het christendom aanvallen en altijd hun bek houden over de islam.
Duh. We leven hier in een christelijke samenleving. En er wordt ook genoeg gezegd en geschreven over de problemen met homoseksualiteit binnen de Islam. Alleen misschien niet in de literatuur die jij leest. Er bestaat zelfs een speciale organisatie voor moslimhomo's.
pi_24532101
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 14:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Duh. We leven hier in een christelijke samenleving. En er wordt ook genoeg gezegd en geschreven over de problemen met homoseksualiteit binnen de Islam. Alleen misschien niet in de literatuur die jij leest. Er bestaat zelfs een speciale organisatie voor moslimhomo's.
Je slaat de plank volledig mis.Ten eerste leven we hier niet in een 'christelijke samenleving' , daar de meerderheid van het volk ongelovig is. Ten tweede zijn de meeste christenen in dit land erg rationeel en hebben de meeste christenen in dit land het pad der verlichting al decennia geleden bewandeld.
Wie roepen er in dit land altijd dat homo's minder dan varkens zijn? Fundamentalistische imams en hun volgelingen
Wie pleiten er voor minder (of erger: geen) rechten voor homo's? Imams en hun volgelingen
Wie roepen er vooral dat homofilie een ziekte is? Fundamentalistische imams en hun volgelingen
pi_24532170
Hoop drukte om niks. Ik ga het boek wel lezen maar heb niet de indruk, Walter Kamp kennende, dat het om een hoogstaand werkje zal agaan. Deze rel komt hem vast erg goed uit omdat zijn boekje vrij slecht is besrpoken. Het is ook geen wetenschappeljik werk maar een 'erotische thriller'.

Het blijft natuurlijk raar dat de omroepen besluiten om dit spotje niet uit te zenden - nogal ouderwets gedacht.
pi_24532174
Godzijdank, de Islamiet is erger, ik dacht al... het blijft natuurlijk Fok!, hè, bevolkt door xenof... realisten.
pi_24532233
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 14:51 schreef Monidique het volgende:
realisten.
Precies
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:56:41 #43
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24532255
Klopt... en hij stonk ook vreselijk naar rot smegma...
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24532260
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 14:51 schreef Monidique het volgende:
Godzijdank, de Islamiet is erger, ik dacht al... het blijft natuurlijk Fok!, hè, bevolkt door xenof... realisten.
Er zijn maar twee locaties, waar men mijn laatste post in dit topic zal ontkennen: In de linkse grachtengordel en in jouw kraakpand
pi_24532281
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 14:56 schreef cultheld het volgende:
blaat
.
pi_24532379
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 14:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je slaat de plank volledig mis.Ten eerste leven we hier niet in een 'christelijke samenleving' , daar de meerderheid van het volk ongelovig is. Ten tweede zijn de meeste christenen in dit land erg rationeel en hebben de meeste christenen in dit land het pad der verlichting al decennia geleden bewandeld.
Wie roepen er in dit land altijd dat homo's minder dan varkens zijn? Fundamentalistische imams en hun volgelingen
Wie pleiten er voor minder (of erger: geen) rechten voor homo's? Imams en hun volgelingen
Wie roepen er vooral dat homofilie een ziekte is? Fundamentalistische imams en hun volgelingen
Daarom willen ze het niet uitzenden voor de bevolking van Veenendaal bedoel je, omdat daar zoveel moslims wonen???
pi_24532606
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom willen ze het niet uitzenden voor de bevolking van Veenendaal bedoel je, omdat daar zoveel moslims wonen???
Ehm nee, dat heeft als reden dat jezus ronduit beledigd wordt. Ik vind dit wel een erg goedkope manier om voor tegenargument door te laten gaan hoor, SCH, jammer
pi_24532631
Beledigd??? Waarmee dan=
pi_24532713
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:27 schreef SCH het volgende:
Beledigd??? Waarmee dan=
Jezus een homo noemen is eenzelfde belediging als een moslim een varken noemen.
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:37:43 #50
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24532745
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jezus een homo noemen is eenzelfde belediging als een moslim een varken noemen.
scroll nou eens terug en bekijk nogmaals mijn opmerking over homo's en maatstaven....

zeg dan op zijn minst: Jezus een homo noemen wordt als zelfde belediging ervaren als een moslim een varken noemen.... dan spreek je tenminste nog voor jezelf in plaats van meteen een groep mensen in de minderheid te werpen.
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')