Bronquote:The Netherlands has ordered 184 CV90 Infantry Fighting Vehicles (IFV) from Sweden, at a cost of $5.5 million each. Development of the CV90 began in 1988, with production starting in late 1993. The 22 ton tracked vehicle has a crew of three, and eight passengers (usually infantrymen). With a top road speed of 70 kilometers an hour, the CV90 can go 300 kilometers on internal fuel. The vehicle turret carries a 40mm autocannon and a coaxial 7.62mm machine-gun. Also in the turret is a thermal imager for night operations. The vehicle armor protects against projectiles of up to 30mm caliber. There are several variants of the CV90, carrying different weapons (120mm mortar, anti-tank missiles, 120mm gun, 25mm gun, 30mm gun, 105mm gun, anti-aircraft radar and missiles.) The CV90 is 21 feet long and ten feet wide. The Swedish army has about a thousand CV90s, Switzerland 185 and Finland has ordered 150.
Misschien dat dit al bekent was voor de bezuinigingen.quote:Ik vraag me soms wel af, defensie moet altijd bezuinigen, maar waarom kan dit materiaal wel aangeschaft worden?
Plaatje aangepastquote:Op maandag 10 januari 2005 12:38 schreef Mikkel het volgende:
Mooi ding! Maar ik dacht dat Nederland de CV-9035 kocht, de nieuwste versie met een 35 mm kanon ipv de CV-9040.
[edit]En inderdaad...[/edit]
omdat ze ook de openbare weg op moeten in oorlogsituaties worden die er natuurlijk afgeslooptquote:Op maandag 10 januari 2005 13:32 schreef Volano het volgende:
Waarom zitten die oranje reflectoren erop?! ik zou juist zeggen dat je NIET gezien wil worden?!
als je goed had gelezen had je dit ook gelezen:quote:Op dinsdag 11 januari 2005 01:07 schreef elrak het volgende:
waarom zijn die zijkanten zo loodrecht ?
ik vind niks over pantserdikte maar enkele treffers met een licht anti-tank wapen en je hebt een hoop oud ijzer en dode infanteristen.
je moet je alleen sneller verplaatsen dan de turret kan draaien
mmmhh panzerschrek
dus idd, met een AT-4 of zo iets is dit voertuig aan puin ja. Maar dat is bij de YPR net zo goed. Je kunt niet van alles een tank maken, dan wordt het veel te zwaar.quote:The vehicle armor protects against projectiles of up to 30mm caliber.
+ Die platte zijkanten.quote:The vehicle armor protects against projectiles of up to 30mm caliber.
Het is een infantery fighting vehicle. Geen main battle tank. Dat is een groot verschil, de loop mag dan groot zijn, maar met 35mm doe je niet veel tegen zwaar gepantserde doelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:27 schreef MrX1982 het volgende:
Hij ziet er wel een beetje iel uit. Goed dat ze investeren in defensie. Een goede defensie is belangrijk om de veiligheid van je land te kunnen waarborgen.
Maar wat mij betreft hadden ze wel wat stoerdere tanks mogen uitzoeken
Een oude RPG hakt hard in hoor.quote:Een RPG uit de oude russische troep die het meest gebruikt worden overleefd ie wel. Alleen moderne anti-armor wapens niet.
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:59 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Een oude RPG hakt hard in hoor.
"The maximum range for antitank grenades against area targets is 920 meters, at which point the round self-destructs after its 4.5 second flight. The antipersonnel grenades reach over 1100 meters. Among the production grenades are the PG-7, PG-7M, PG-7N, and PG-7VL antitank grenades with armor penetrability of up to 600mm of rolled homogeneous steel. The PG-7VR is a tandem warhead designed to penetrate explosive reactive armor and the armor underneath. The OG-7 and OG-7M are high-explosive antipersonnel grenades."
Om maar niet over de RPG-29 te beginnen.
ik weet niet waar jij die info vandaan hebt over de RPG-7?quote:The internal rocket motor of the PG-7 grenade ignites after traveling 10 meters, giving the projectile higher velocity (sustained out to 500 meters), flatter trajectory, and better accuracy. Accuracy is further enhanced by four large, knife-like fins at the rear of the projectile which unfold when the round leaves the tube, and by smaller, offset fins at the very rear which produce a slow rotation. The maximum effective range is 500 meters for stationary targets and 300 meters for moving targets. Maximum range is 920 meters at which point the projectile self-destructs. The PG-7 grenade, with a shaped-charge warhead, has very good armor penetration (330 mm).
Ja, sinds WO2 is schuine beplating standard issue. Ik begrijp niet zo goed waarom dat hier niet het geval is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |