Je bent Christen geweest?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Godzijdank (pun intended) heb ik het evangelie gemist ja. Ik ben christen geweest, maar ik ben erg blij dat ik dat verstikkende juk van me afgeworpen heb. En dat ik gewoon kan leven zonder anderen te veroordelen.
Als er iemand geen christen is, ben jij dat wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Je bent Christen geweest?Het is geen politieke partij waar je lid van bent. Je gelooft eeuwig in Jezus, of niet. Dat jij met papa en mama naar de Kerk bent geweest betekent niet dat je Christen bet geweest. Zeker als je niet weet hoe de Bijbel in elkaar zit.
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef N_I_ het volgende:
Je gelooft eeuwig in Jezus, of niet.
Statisch wil nog niet zeggen dat ze goed zijn. De tijd staat immers niet stil en tijden veranderen. Om dan volgens eeuwenoude normen en waarden te leven is enigszins scheef.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:55 schreef N_I_ het volgende:
Goed en slecht zijn relatieve begrippen. In een atheistische samenleving kan goed slecht worden en slecht goed binnen een paar generaties. Terwijl normen en waarden binnen een samenleving die zich aan een boek houdt statisch zijn.
Christenen hebben óók een afwijkend beeld van goed en slecht.quote:Want hoe slecht iemand ook lijkt, hij denkt dat hij het goede doet. Ook Hitler had het beste voor met zijn land. Alleen had hij een afwijkende beeld van goed en slecht.
Mijn ouders zijn atheïsten. Ik heb op enig moment zelf besloten om naar de kerk te gaan. En toen geloofde ik in Jezus. Gelukkig ben ik op zeker moment tot inzicht gekomen en heb ik gemaakt dat ik wegkwam bij dat stelletje evangelische kwijlebabbels.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef N_I_ het volgende:
Je bent Christen geweest?Het is geen politieke partij waar je lid van bent. Je gelooft eeuwig in Jezus, of niet. Dat jij met papa en mama naar de Kerk bent geweest betekent niet dat je Christen bet geweest. Zeker als je niet weet hoe de Bijbel in elkaar zit.
Echt waar? Kan je een paar religies noemen?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:10 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Er is een algemeen beeld van goed en slecht. Diefstal is bijvoorbeeld slecht. Men weet dondersgoed wat ervoor zorgt dat je in de gevangenis terechtkomt. Moord valt daar ook onder. En er zijn zat religies die dat goedpraten.
De Christelijke om maar eens te beginnen. Kijk hier en hier maar eens rond.quote:Op zondag 30 januari 2005 02:30 schreef SlimShady het volgende:
Echt waar? Kan je een paar religies noemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |