abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24666533
Hoe gelukkig vliedt het leven des oprechte Gristen heen. God prijzend voor hun liefdeloos geloof.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24666550
Godzijdank (pun intended) heb ik het evangelie gemist ja. Ik ben christen geweest, maar ik ben erg blij dat ik dat verstikkende juk van me afgeworpen heb. En dat ik gewoon kan leven zonder anderen te veroordelen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:03:51 #78
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24666591
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Godzijdank (pun intended) heb ik het evangelie gemist ja. Ik ben christen geweest, maar ik ben erg blij dat ik dat verstikkende juk van me afgeworpen heb. En dat ik gewoon kan leven zonder anderen te veroordelen.
Je bent Christen geweest? Het is geen politieke partij waar je lid van bent. Je gelooft eeuwig in Jezus, of niet. Dat jij met papa en mama naar de Kerk bent geweest betekent niet dat je Christen bet geweest. Zeker als je niet weet hoe de Bijbel in elkaar zit.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:05:29 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24666622
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Je bent Christen geweest? Het is geen politieke partij waar je lid van bent. Je gelooft eeuwig in Jezus, of niet. Dat jij met papa en mama naar de Kerk bent geweest betekent niet dat je Christen bet geweest. Zeker als je niet weet hoe de Bijbel in elkaar zit.
Als er iemand geen christen is, ben jij dat wel.

Als er iemand zich niet aan het woord van JC of de bijbel houd, ben jij dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:06:43 #80
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24666638
Blij te horen dat er ook nog oprechte christenen, en dus mensen die in God geloven, bestaan in NL.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:06:54 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_24666643
quote:
Je gelooft eeuwig in Jezus, of niet.
. Da's geen geloof, dat is dogma.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_24666729
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:55 schreef N_I_ het volgende:
Goed en slecht zijn relatieve begrippen. In een atheistische samenleving kan goed slecht worden en slecht goed binnen een paar generaties. Terwijl normen en waarden binnen een samenleving die zich aan een boek houdt statisch zijn.
Statisch wil nog niet zeggen dat ze goed zijn. De tijd staat immers niet stil en tijden veranderen. Om dan volgens eeuwenoude normen en waarden te leven is enigszins scheef.
quote:
Want hoe slecht iemand ook lijkt, hij denkt dat hij het goede doet. Ook Hitler had het beste voor met zijn land. Alleen had hij een afwijkende beeld van goed en slecht.
Christenen hebben óók een afwijkend beeld van goed en slecht.

Er is een algemeen beeld van goed en slecht. Diefstal is bijvoorbeeld slecht. Men weet dondersgoed wat ervoor zorgt dat je in de gevangenis terechtkomt. Moord valt daar ook onder. En er zijn zat religies die dat goedpraten.
pi_24666871
quote:
Mijn ouders zijn atheïsten. Ik heb op enig moment zelf besloten om naar de kerk te gaan. En toen geloofde ik in Jezus. Gelukkig ben ik op zeker moment tot inzicht gekomen en heb ik gemaakt dat ik wegkwam bij dat stelletje evangelische kwijlebabbels.
pi_24827658
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:10 schreef GeFrenzy2 het volgende:

Er is een algemeen beeld van goed en slecht. Diefstal is bijvoorbeeld slecht. Men weet dondersgoed wat ervoor zorgt dat je in de gevangenis terechtkomt. Moord valt daar ook onder. En er zijn zat religies die dat goedpraten.
Echt waar? Kan je een paar religies noemen?
pi_24831042
quote:
Op zondag 30 januari 2005 02:30 schreef SlimShady het volgende:
Echt waar? Kan je een paar religies noemen?
De Christelijke om maar eens te beginnen. Kijk hier en hier maar eens rond.

[ Bericht 10% gewijzigd door GeFrenzy2 op 30-01-2005 12:50:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')