Aan de andere kant reed Fangio rond in een auto die niet eens in de schaduw mag staan van de Ferrari van Schumacher wat betreft pk's en snelheid.quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:52 schreef Klonk het volgende:
pffff, hoe dan ook fangio is voor mij de grootste schoenmaker rost op een paar knopjes en weg is ie
Daarentegen mag de auto van Fangio ook niet in de schaduw staan van die van Schumacher wat betreft launch control, traction control, stuurbekrachtiging, veiligheid.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:23 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Aan de andere kant reed Fangio rond in een auto die niet eens in de schaduw mag staan van de Ferrari van Schumacher wat betreft pk's en snelheid.
launch control en traction control is iets van de laatste 2 seizoenen, en veiligheid, tja, ik kan alleen maar blij zijn dat ze die eisen zo verscherpt hebben, aangezien je met deze snelheden makkelijk t hoekje om kunt gaan bij n crash.quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Daarentegen mag de auto van Fangio ook niet in de schaduw staan van die van Schumacher wat betreft launch control, traction control, stuurbekrachtiging, veiligheid.
Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar dit zijn in ieder geval de gegevens van de Mercedes waarmee Fangio in 1955 kampioen werd:quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:58 schreef Georges het volgende:
Wat waren de specs van de auto in de tijd van Fangio versus die van Schumacher?
Heb gezocht maar nergens kunnen vinden.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:05 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
launch control en traction control is iets van de laatste 2 seizoenen, en veiligheid, tja, ik kan alleen maar blij zijn dat ze die eisen zo verscherpt hebben, aangezien je met deze snelheden makkelijk t hoekje om kunt gaan bij n crash.
Kan je hier uit concluderen dat Schumacher het moeilijker heeft dan Fangio, vanwege de verschillende auto's?.quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:54 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar dit zijn in ieder geval de gegevens van de Mercedes waarmee Fangio in 1955 kampioen werd:
model: w196
motor: Mercedes-Benz, 8 cilinders in lijn.
inhoud: 2496 cc
vermogen:290 pk bij 9000 tpm
brandstof:Aral
banden: Continental
en dit van de Ferrari van Schumacher in 1999:
model: F 399
motor: Ferrari, V10
inhoud: 3000 cc
vermogen: 720 pk bij 15000 tpm
banden: Bridgestone
Gegevens van een recentere Ferrari kon ik zou gauw niet vinden.
In Schumachers F1 periode is pas sinds de laatste 2 jaar weer gebruik gemaakt van traction controllquote:Op donderdag 13 januari 2005 19:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Mansell werd wereldkampioen met traction control da was volgens mij in '92, toen was er ook nog actieve vering maar dat mag niet meer.
tis een tijdje verboden geweest maar t was moeilijk te controleren. even leuk detail in 1992 reed Schumacher ook mee, en in een oude Bennetton (begin van dat seizoen) meederere malen naar de eerste plek achter de Williamsen! En soms zelfs voor Patrese.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:02 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
In Schumachers F1 periode is pas sinds de laatste 2 jaar weer gebruik gemaakt van traction controll(naar ik weet, dont be afraid to correct me
)
ehm, qua techniek wel. Maar tis gewoon een ontwikkeling van vooruitgang elk jaar. Dingen worden soms verboden. De turbo werd ook verboden als die had mogen blijven was t misschien allemaal anders gegaan.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
@rubbereend, ben je het met me eens dat die williams de meest indrukwekkende F1 auto ooit is, met inachtname van de tijdsgeest van alle auto-ontwerpen?
En die active vering was ook de reden dat Mansell wereldkampioen werd en niet Patrese. Mansell had meer vertrouwen in de techniek die het moest 'overnemen' van je. Vooral zijn kwalificatierondje in Silverstone 1992 is een prachtig voorbeeld daarvan.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:06 schreef komrad het volgende:
Ja dat klopt maar ik had het over die auto van williams, in de tijd van mansell. Die was zo veel sneller dat iedereen ongeveer op een rondje gereden werd. Dat was in zijn eigen tijd de meest geavanceerde auto ooit in de F1, naar mijn mening.
Patresse was nou ook niet echt het Winners typequote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En die active vering was ook de reden dat Mansell wereldkampioen werd en niet Patrese. Mansell had meer vertrouwen in de techniek die het moest 'overnemen' van je. Vooral zijn kwalificatierondje in Silverstone 1992 is een prachtig voorbeeld daarvan.
Ik had idd beter een reden kunnen zeggen. In 1991 reed Patrese toch een stukkie beter naast Mansell dan dat ie dat in 1992 deed.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Patresse was nou ook niet echt het Winners type
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |