abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:52:48 #101
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24548508
pffff, hoe dan ook fangio is voor mij de grootste schoenmaker rost op een paar knopjes en weg is ie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24548818
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 15:52 schreef Klonk het volgende:
pffff, hoe dan ook fangio is voor mij de grootste schoenmaker rost op een paar knopjes en weg is ie
Aan de andere kant reed Fangio rond in een auto die niet eens in de schaduw mag staan van de Ferrari van Schumacher wat betreft pk's en snelheid.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 januari 2005 @ 17:40:47 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24549069
bovendien was racen destijds alleen maar racen er komt tegenwoordig qua druk wel iets meer bij kijken.
bovendien zijn de krachten die je op je lichaam krijgt bij de F1 van nu vele malen zwaarder. Enzo valt er voor beide wel wat te zeggen dus k twijfel nog even door
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 13 januari 2005 @ 17:58:54 #104
62182 Georges
That's the shit
pi_24549348
Wat waren de specs van de auto in de tijd van Fangio versus die van Schumacher?
Heb gezocht maar nergens kunnen vinden.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24550017
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 17:23 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Aan de andere kant reed Fangio rond in een auto die niet eens in de schaduw mag staan van de Ferrari van Schumacher wat betreft pk's en snelheid.
Daarentegen mag de auto van Fangio ook niet in de schaduw staan van die van Schumacher wat betreft launch control, traction control, stuurbekrachtiging, veiligheid.
Calmer than you are
pi_24550435
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Daarentegen mag de auto van Fangio ook niet in de schaduw staan van die van Schumacher wat betreft launch control, traction control, stuurbekrachtiging, veiligheid.
launch control en traction control is iets van de laatste 2 seizoenen, en veiligheid, tja, ik kan alleen maar blij zijn dat ze die eisen zo verscherpt hebben, aangezien je met deze snelheden makkelijk t hoekje om kunt gaan bij n crash.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  Redactie Sport donderdag 13 januari 2005 @ 19:54:57 #107
109131 crew  sportfreak
pi_24551112
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 17:58 schreef Georges het volgende:
Wat waren de specs van de auto in de tijd van Fangio versus die van Schumacher?
Heb gezocht maar nergens kunnen vinden.
Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar dit zijn in ieder geval de gegevens van de Mercedes waarmee Fangio in 1955 kampioen werd:

model: w196
motor: Mercedes-Benz, 8 cilinders in lijn.
inhoud: 2496 cc
vermogen:290 pk bij 9000 tpm
brandstof:Aral
banden: Continental

en dit van de Ferrari van Schumacher in 1999:

model: F 399
motor: Ferrari, V10
inhoud: 3000 cc
vermogen: 720 pk bij 15000 tpm
banden: Bridgestone

Gegevens van een recentere Ferrari kon ik zou gauw niet vinden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 januari 2005 @ 19:58:55 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24551156
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 19:05 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

launch control en traction control is iets van de laatste 2 seizoenen, en veiligheid, tja, ik kan alleen maar blij zijn dat ze die eisen zo verscherpt hebben, aangezien je met deze snelheden makkelijk t hoekje om kunt gaan bij n crash.


Mansell werd wereldkampioen met traction control da was volgens mij in '92, toen was er ook nog actieve vering maar dat mag niet meer.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 13 januari 2005 @ 21:50:24 #109
62182 Georges
That's the shit
pi_24551757
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 19:54 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar dit zijn in ieder geval de gegevens van de Mercedes waarmee Fangio in 1955 kampioen werd:

model: w196
motor: Mercedes-Benz, 8 cilinders in lijn.
inhoud: 2496 cc
vermogen:290 pk bij 9000 tpm
brandstof:Aral
banden: Continental

en dit van de Ferrari van Schumacher in 1999:

model: F 399
motor: Ferrari, V10
inhoud: 3000 cc
vermogen: 720 pk bij 15000 tpm
banden: Bridgestone

Gegevens van een recentere Ferrari kon ik zou gauw niet vinden.
Kan je hier uit concluderen dat Schumacher het moeilijker heeft dan Fangio, vanwege de verschillende auto's?.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24551832
Die auto waarin mansell WK won was echt de beste auto ooit gebouwd. Die was voor niemand bij te houden die williams, mede daarom hebben ze ook een regelwijziging doorgevoerd mbt traction control en actieve vering
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24552053
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 19:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]



Mansell werd wereldkampioen met traction control da was volgens mij in '92, toen was er ook nog actieve vering maar dat mag niet meer.
In Schumachers F1 periode is pas sinds de laatste 2 jaar weer gebruik gemaakt van traction controll (naar ik weet, dont be afraid to correct me )
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24552105
Schumacher

Sinds ik de Formule 1 volg ben ik fan van Schumacher.
Fangio heeft ook geweldige dingen gedaan, maar voor mij is Schumacher de #1
pi_24552165
Ja dat klopt maar ik had het over die auto van williams, in de tijd van mansell. Die was zo veel sneller dat iedereen ongeveer op een rondje gereden werd. Dat was in zijn eigen tijd de meest geavanceerde auto ooit in de F1, naar mijn mening.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:58:15 #114
86632 Spades
The Ace of.......
pi_24553242
FANGIO
The truth will set you free...but first, it will make you miserable.
: : : : : >>> www.smokingblue.nl <<< : : : : :
PLAY HARD MUSIC LOUD
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 januari 2005 @ 23:03:16 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24553343
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:02 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

In Schumachers F1 periode is pas sinds de laatste 2 jaar weer gebruik gemaakt van traction controll (naar ik weet, dont be afraid to correct me )
tis een tijdje verboden geweest maar t was moeilijk te controleren. even leuk detail in 1992 reed Schumacher ook mee, en in een oude Bennetton (begin van dat seizoen) meederere malen naar de eerste plek achter de Williamsen! En soms zelfs voor Patrese.

Er was in '92 zelfs een race dat alleen de nummer 2 in dezelfde ronde als Mansell zat en 4 keer alleen de eerste 3. Dat was pas echt saai!

Als die auto destijds doorontwikkeld had mogen worden met alle techniek dan hadden auto nu 40% harder gereden als t niet meer is. Het ongeluk van Senna is ook mede veroorzaakt doordat er dat jaar veel minder mocht en auto's dus eigenlijk een beetje te hard gingen en in combinatie met de nerveuze Williams voelde Senna zich ook niet thuis in de auto/
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_24553415
@rubbereend, ben je het met me eens dat die williams de meest indrukwekkende F1 auto ooit is, met inachtname van de tijdsgeest van alle auto-ontwerpen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 januari 2005 @ 23:11:42 #117
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24553540
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 23:06 schreef komrad het volgende:
@rubbereend, ben je het met me eens dat die williams de meest indrukwekkende F1 auto ooit is, met inachtname van de tijdsgeest van alle auto-ontwerpen?
ehm, qua techniek wel. Maar tis gewoon een ontwikkeling van vooruitgang elk jaar. Dingen worden soms verboden. De turbo werd ook verboden als die had mogen blijven was t misschien allemaal anders gegaan.

Maar dat die auto destijds bijzonder was bleek wel uti het feit dat de ronde records uit die tijd jaren zijn blijven staan naardat vanalles verboden werd.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_24553849
FANGIO!!!!!
Good Evening Tokyo!! We are Children of Bodom and we come from f*ck*ng Finland!!
De officiele Kristiansund site: www.ht-arena.com/kristiansund
pi_24554382
Schumacher
pi_24560036
Michael Schumacher
pi_24565664
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:06 schreef komrad het volgende:
Ja dat klopt maar ik had het over die auto van williams, in de tijd van mansell. Die was zo veel sneller dat iedereen ongeveer op een rondje gereden werd. Dat was in zijn eigen tijd de meest geavanceerde auto ooit in de F1, naar mijn mening.
En die active vering was ook de reden dat Mansell wereldkampioen werd en niet Patrese. Mansell had meer vertrouwen in de techniek die het moest 'overnemen' van je. Vooral zijn kwalificatierondje in Silverstone 1992 is een prachtig voorbeeld daarvan.
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 januari 2005 @ 01:45:22 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24574769
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

En die active vering was ook de reden dat Mansell wereldkampioen werd en niet Patrese. Mansell had meer vertrouwen in de techniek die het moest 'overnemen' van je. Vooral zijn kwalificatierondje in Silverstone 1992 is een prachtig voorbeeld daarvan.
Patresse was nou ook niet echt het Winners type
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 16 januari 2005 @ 13:59:03 #123
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_24596530
Juan Manuel Fangio - Michael Schumacher
Erg lastige keuze, omdat het niet mijn nummers een en twee zijn en omdat de succesperiodes van deze coureurs zo ver uit elkaar liggen. Fangio is heroïscher, maar ik ben ervan overtuigd dat het tegenwoordig veel moeilijker is om zo veel succes te boeken dan vijftig jaar geleden. Dus stem ik hier maar op Schumacher.
pi_24596743
Hmm, nog niet gestemd. Niet dat het iets zal uitmaken, vermoed ik.

Mijn stem gaat naar Juan Manuel Fangio

Hoewel zijn palmares minder groot is dan die van Schumacher, vind ik toch dat hij de winnaar is. De pure statistieken zijn niet te vergelijken, dus de aantallen. Je kan alleen maar naar percentages kijken, IMO, en dan is Fangio, in elk geval op winstpercentage, beter. (Dacht ik te hebben zien staan.) Ook vind ik het al behoorlijk knap dat hij dat deed, op zo'n leeftijd. (hij was ouder dan 40.) Ten derde is het zo dat het racen 'toen' heel wat gevaarlijker was dan 'nu', en hij bleef leven, simpel.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_24596833
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:45 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Patresse was nou ook niet echt het Winners type
Ik had idd beter een reden kunnen zeggen. In 1991 reed Patrese toch een stukkie beter naast Mansell dan dat ie dat in 1992 deed.
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')