Ik vind dus zelf van niet@! Je danst op moderne music, en het zijn leuke dansen if ya aks me. het is wel duidelijk dat ik zelf op dansen zit hihi. NOu ja eerst leek mij er dus geen bal aan maar het is ehct leuk!Dat wou ik ff zeggen 
MAar wat vinden JULLIE ervan?
of 
------------------
Danny is lief !
(een keer raden wie DAT bedacht heeft@!!)
[Dit bericht is gewijzigd door celine (Datum 07 Oktober 1999).]
Use it, don't abuse it
Real power can't be given. It must be taken

(euh hoezo meteen in de verdediging) hihihi..
sorry it's a free country
hihi@!
Los Doegos,(=heb ik niet zelf bedacht, ik weret h niet meer van wie ik het "Gejat" heb..)
Celine
Use it, don't abuse it
Ik baal ook als een stekker dat ik dit jaar niet door kon gaan.
Ook al ken ik zelf alleen de buikstep en de graswals (als het gras maar 2 kontjes hoog is).
Toch vindt ik het beslist jammer dat ik het niet ken. Ik ben al op veel Danswedstrijden geweest, en als je dan ten dans gevraagt wordt is het niet echt fijn te zeggen dat je het niet kan.
Doeg doeg,
Celine
P.s vraag je niet af wat het nut is van deze message want er is geen nut van.. .hihi
Use it, don't abuse it
quote:
op 10-09-1999 om 11:28 AM schreef memazy het volgende:
Toen ik in de tweede (middelbare school) op stijldansen ging vond ik het vreselijk!!!
Maar ik zat ook op een hele stomme dansschool, je moest er schoenen aan met gladde zolen en meisjes mochten geen broek aan. Met die rok en die schoenen durfde ik echt niet over straat dus die trok ik dan altijd daar aan in de WC. De muziek was vreselijk oubollig. Ik heb het afgemaakt om mn ouders een plezier te doen, maar heb niet eens meer dat examen ofzo gedaan (voor een ster ofzo?? weet t niet meer, verdrongen...) Met andere woorden, het was traumatisch. En toen ik een keer met een vriendin meeging zag ik dat het ook anders kan: op je gympen in spijkerbroek en top 40 muziek... dat had ik wel leuker gevonden
Memazy, het was alsof ik het zelf geschreven had, toen ik jouw stukje over stijldansen las. Wat vond ik het een crime; moest ik speciaal een rok aanschaffen, terwijl ik er nooit één droeg. En er waren altijd meer meisjes dan jongens, dus moesten de meisjes aftikken. Vreselijk en dat allemaal in je puberteit. Het ergste vind ik nog, dat ik er nu helemaal niets meer van bak qua stijldansen.
Dat aftikken is trouwens wel irritant, heb je net een goed gesprek met je danspartner waar je eigenlijk wel meer mee zou willen hebben komt er een 1 of andere muts die zelf te lelijk is om een danspartner te vinden je aftikken.
Zo, dat wou ik even kwijt.
Use it, don't abuse it
sjah of het saai is.. geen id.. ligt eraan of er lekkere/leuke meiden meedoen
quote:
op 10-26-1999 om 03:47 PM schreef BWstudent het volgende:
Ik ben nu 4 jaar verder en kan er absoluut niets meer van.
(niet dat ik het ooit goed kon)
Paar jaar geleden heb ik t/m goud (3e jaar) gedaan.
Daarnaast nog wat latin cursussen (dan leer je pas echt dansen. Eens wat anders dan het stap-links-stap-rechts wat iedereen al kan)
Helaas is het allemaal beetje weggezakt.
Mijn vriendin heeft in een andere plaats andere dans-pasjes geleerd, dat sluit ook niet helemaal aan.
We zijn ook zeker van plan om gewoon te beginnen weer met zilver ofzo.
Verder is dansen gewoon nice, zeker als je eeen diner-danssant (of hoe je dat dan ook schrijft) te doen.
(eten, dansen, eten, dansen etc...) Yummie...
Nu heb ik een vriend die het zelf jaren gedaan heeft, maar nu niet meer (wegens gebrek aan tijd) en misschien gaan we het ooit samen wel weer eens doen. (Als we meer tijd en geld hebben, want het is vrij kostbaar)
quote:Wel als je het niet kan
Op zondag 24 oktober 1999 23:26 schreef Laura 2000 het volgende:
stijldansen=absoluut saai!
Ik heb het vroeger ook gedaan, vond het wel gezellig, maar het dansen zelf had ik na 2 jaar wel gezien. De bar was leuker....
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 13-01-2003 17:00]
Ik vond de mambo en de samba eigenlijk de leukste dansen.
Had een hekel aan de paso doble (als je t zo schrijft) ![]()
Ik kan t iedereen aanraden, ik had er zelf ook helemaal geen zin in maar moest erop van m'n ouders. En eigenlijk ben ik ze nog dankbaar ook
Leukste dansen vond ik chacha en paso doble
Ballroom is ook best cool, vooral engelse wals en slowfox
Ik vind er persoonlijk niks aan. Ik heb andere dingen die ik leuk vindt.
Ik zit ook op stijldansen omdat het moet van mijn moeder, voor mijn 'sociale' opvoeding. nou ja, ik wou het dus helemaal niet, en ik vind het nog steeds niet echt boeiend. Als je het ECHT goed wil kunnen zou je langer dan 1 jaar er op moeten zitten (ten minste zilver denk ik)...
Maarja, het is dat ik met een leuk meisje dans
dus daarom heb ik er nog wel een BEETJE plezier in
Ik dans nu ongeveer 15 uur per week, het is ook m'n sport, ik dans in een latin formation team, dus op zuid amerikaanse muziek verschrikkelijk gruwelijk tekeer gaan. heerlijk, heel gezellig. lekker bewegen met je lichaam.....
Vroeg (5 jaar geleden) lachte iedereen me uit toen ik stond te dansen in een discotheek, nu is iedereen jaloers dat ik wél kan dansen en heel veel met m'n lichaam kan.
Stijldansen is niet voor mietjes.
Stijldansen hoort bij je opvoeding en als je niet op stijldansen hebt gezeten ben je een mietje........
Je hebt dan ook wel verschil hè..... het Latin (RUmba/Chacha/Samba/Jive/Paso) met z'n latijns amerikaanse rhytmes op top40 muziek en het ballroom (Engelse Wals/Tango/Quickstep/SlowFox/Weense Wals) op de toch iets minder moderne muziek (op quickstep na). Maar zo lekker om in weg te dromen......
GENIETEN
quote:idd ik MOEST van pa op stijldansen. dat hoorde bij de opvoeding net als autorijles.... 1 jaar gedaan en daarna ben ik zelfs nog2 jaar door gegaan!
Op woensdag 15 januari 2003 13:08 schreef Life-is-party het volgende:
Stijldansen hoort bij je opvoeding en als je niet op stijldansen hebt gezeten ben je een mietje........
wel leuk hoor om te doen!
quote:Is daar nog iets van gekomen Frenkieboy?
Op donderdag 12 juli 2001 22:05 schreef Frenkie het volgende:
ik ben van plan vanaf sep[tember te gaan stijldansen hier in Utrecht. Heeft er iemand tips???
We leren niet alleen standaard dansen maar ook solo-dansjes
zoals Salsa, een dansje van saturday night fever, dans van het jaar en sirtaki.
Ik heb nu de basis van de onderstaande dansen in het eerste jaar geleerd:
-Mambo
-Quickstep
-Chacha
-Engelse wals
-Jive
-Rumba
In de eerste 4 dansen moet ik over 2 maanden, dus in mei ook afdansen, zeker weten met 1 danspartner, hopelijk als het me lukt met 2
quote:Zo ben ik er ook in gerold. Dansen was op zich niet echt geweldig, maar ach, je komt 'es in beweging en kheb er korte relatie aan overgehouden
Op woensdag 19 maart 2003 12:35 schreef Fiazco het volgende:
Mm.... ben ooit door een meisje gevraagd of ik haar 'stijldanspartner'
ofsoiets wou worden........> Ik zeg 'geen problemen mee' ,
Daarna heb ik me meer op rock'n'roll, boogie woogie en lindyhop toegelegd, en dat vond ik een stuk leuker om te doen.
quote:*zucht* hoopte ook ooit zo ver te komen.
Op woensdag 15 januari 2003 13:08 schreef Life-is-party het volgende:
Stijldansen is cool!Ik dans nu ongeveer 15 uur per week, het is ook m'n sport, ik dans in een latin formation team, dus op zuid amerikaanse muziek verschrikkelijk gruwelijk tekeer gaan. heerlijk, heel gezellig. lekker bewegen met je lichaam.....
Vroeg (5 jaar geleden) lachte iedereen me uit toen ik stond te dansen in een discotheek, nu is iedereen jaloers dat ik wél kan dansen en heel veel met m'n lichaam kan.
Stijldansen is niet voor mietjes.
Je hebt dan ook wel verschil hè..... het Latin (RUmba/Chacha/Samba/Jive/Paso) met z'n latijns amerikaanse rhytmes op top40 muziek en het ballroom (Engelse Wals/Tango/Quickstep/SlowFox/Weense Wals) op de toch iets minder moderne muziek (op quickstep na). Maar zo lekker om in weg te dromen......
GENIETEN
Bij veel dansscholen langs geweest, maar geen een man te vinden die net zo ver was als ik.
Dansen is echt erg leuk. Ikzelf hou erg van de latin dansen, tevens ook heeeerlijke muziek
quote:Een tip ga nooit met je vriend of vriendin als danspartner! Ga met een groep vrienden, veel meer fun
Op dinsdag 25 maart 2003 10:46 schreef Marialice het volgende:
Snik snik snik... ik was net weer begonnen maar nu is het uit met mijn vriend en dat was ook mijn danspartner... Hij gaat nu verder met een andere partner, en ik zal weer op zoek moeten... Maar ik weet zeker dat ik weer ga beginnen, dansen is veel te leuk!
Misschien dat ik in de toekomst nog wel weer eens ga beginnen, maar voorlopig bevalt dit "vrije" leventje me wel.
Als stijldansen saai was geweest, dan had ik het echt niet zo lang volgehouden, dus ik ben het absoluut NIET eens met deze stelling (al is het een verschrikkelijk oude
quote:Klopt al die mensen die denken dat stijldansen saai is, hebben dat of van hun ouders gehoord ofzo die er vroeger niks aan vonden en zijn nog nooit in een dansschool van tegenwoordig wezen kijken! De muziek is gewoon geheel vrijetijds en een beetje iemand die ritme heeft voelt dat ook wel aan als je naar top40 luistert
Op dinsdag 25 maart 2003 10:53 schreef Vectra het volgende:
Heb vanaf mijn 12e tot en met mijn 24e gedanst. Sinds oktober vorig jaar ben ik gestopt omdat ik de motivatie niet meer op kon brengen om 3 avonden per week te trainen, praktisch ieder weekend een wedstrijd te dansen en er dan ook nog een sociaal leven op na te houden.Misschien dat ik in de toekomst nog wel weer eens ga beginnen, maar voorlopig bevalt dit "vrije" leventje me wel.
Als stijldansen saai was geweest, dan had ik het echt niet zo lang volgehouden, dus ik ben het absoluut NIET eens met deze stelling (al is het een verschrikkelijk oude
quote:Nou moet ik zeggen dat ik inderdaad ook door mijn ouders op dansen ben gestuurd. Toen ik 12 jaar was, vond ik het dus ook echt helemaal niks. Ik wilde niet op dansen, dansen was stom, dansen was voor mietjes (en ga nog maar even door met alle vooroordelen). Maar toen ik eenmaal begonnen was, bleek het toch iets
Op dinsdag 25 maart 2003 10:58 schreef Retro-Style het volgende:[..]
Klopt al die mensen die denken dat stijldansen saai is, hebben dat of van hun ouders gehoord ofzo die er vroeger niks aan vonden en zijn nog nooit in een dansschool van tegenwoordig wezen kijken! De muziek is gewoon geheel vrijetijds en een beetje iemand die ritme heeft voelt dat ook wel aan als je naar top40 luistert
Zelfs de Engelse Wals ja...
quote:Ja ik had dus precies hetzelfde! Ik moet wel zeggen dat het in Limburg waar ik vandaag kom een stuk minder heerst en toen ik op m'n 12e verhuisde naar noord-brabant zag ik opeens bijna heel de klas aan het dansen
Op dinsdag 25 maart 2003 11:00 schreef Vectra het volgende:[..]
Nou moet ik zeggen dat ik inderdaad ook door mijn ouders op dansen ben gestuurd. Toen ik 12 jaar was, vond ik het dus ook echt helemaal niks. Ik wilde niet op dansen, dansen was stom, dansen was voor mietjes (en ga nog maar even door met alle vooroordelen). Maar toen ik eenmaal begonnen was, bleek het toch iets
leuker te zijn dan ik verwacht had
Ook irritant op zo'n familiefeestje bijvoorbeeld, dat je lekker zit te kletsen met iemand. Komt er zo'n geval op je af; Kan je de <insert moeilijke dansterm> ? Als ik Nee zeg krijg ik gewoon te horen; Kom maar, leer ik je wel. En dan wordt je de dansvloer op gesleurd
Vaak hebben ze pas na een flinke schop door dat je daar echt geen zin in hebt.
quote:topic uit 99
Op dinsdag 25 maart 2003 11:42 schreef karoltje het volgende:
Ik irriteer me aan het type jongens dat op stijldansen zitOp de een of andere manier werken ze gewoon op mn zenuwen.
Ook irritant op zo'n familiefeestje bijvoorbeeld, dat je lekker zit te kletsen met iemand. Komt er zo'n geval op je af; Kan je de <insert moeilijke dansterm> ? Als ik Nee zeg krijg ik gewoon te horen; Kom maar, leer ik je wel. En dan wordt je de dansvloer op gesleurd
quote:En? Dus? What's your problem?
Op dinsdag 25 maart 2003 11:43 schreef boebiedoe het volgende:[..]
topic uit 99
quote:Ik gedeeltelijk.
Op dinsdag 25 maart 2003 13:43 schreef MikeF het volgende:
Ik ben het eens met de stelling.
Stijldansen op Brons is saai
Zilver nog saaier
Goud is super
( alledrie behaald
)
Volgens mij wordt het echt tof als je gaat wedstrijd dansen!!
Ik kan het iedereen aanraden!
quote:Wedstrijddansen is erg leuk, ik kan het je uit eigen ervaring vertellen. Heb een jaar of 7 landelijke wedstrijden gedanst.
Op dinsdag 25 maart 2003 13:45 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
Volgens mij wordt het echt tof als je gaat wedstrijd dansen!!
quote:Dan moeten wel heel veel jongens jou irriteren
Op dinsdag 25 maart 2003 11:42 schreef karoltje het volgende:
Ik irriteer me aan het type jongens dat op stijldansen zitOp de een of andere manier werken ze gewoon op mn zenuwen.
quote:Ja, daar ben ik nu dus ook achter
Op dinsdag 25 maart 2003 10:51 schreef Retro-Style het volgende:
Een tip ga nooit met je vriend of vriendin als danspartner! Ga met een groep vrienden, veel meer fun
En als je nu weer op dansles gaat.. doe dan salsa dansen (zorg wel dat je een beetje ritme hebt), tis echt veeeeel leuker
Hartstikke leuk juist! ik heb t nog nooit gedaan, maar als iemand t mij ooit wil leren graag!
ik ga er ook niet op, want ik heb niet zo'n zin om om een vreemd iemand te hangen, dat doe ik dan liever met iemand die ik ken, of waar ik verliefd op ben.
quote:Als ik vragen mag, wat voor volksdansen is het dan? Ik weet wel dat het verder gaat dan het gebruikte stereotype, maar verder dan was Keltisch gehuppel en zigeuner gedraai ken ik het niet.
Op dinsdag 8 april 2003 20:04 schreef Pascalle27 het volgende:
Ik doe nu sinds een jaar of 3 aan volksdansen (NIET met klompen en GEEN dijenkletsen!!!!!), maar t stijldansen was een stuk leuker om te doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |