abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24491977
Hallo

Wat me nu overkomt is echt absurd. Ik zit hier net even te praten met een kennis van me , hij gaat weg ik zet m'n eten op het vuur en tyf m'n actve topics hier aan. Probeer een reactie te tikken mar kan helemaal niet lezen wat ik schrijfn , net als nu eignelijk.

Sta op en loop een rondje, mnisschien komt het soort mn scherm. Pak m'n agenda om wat neer te pennen maar ik kon helemaal niet zien wat ik deed. Nu is het binnen een paar minuten nog erger geworden, ik zie echt amper meer. Het doet verder geen pijn ofzo/

Heeft ieamand enig idee hoe dit kan komen, of wat ik eraan zou jkunnen doen?

Zelf denk ik dat het misscheinb kan komen door iets van een uur of twee geleden. Ik was aan het opruimen/schoonmaken en verving het blokje in m'n WC-eend, waarvan ik weet dat het erg irriteerrt. Uiteraard heb ik goed m'n handen gewassen, daarna vrijwl meteen gaan douchen. Lijkt me niet dat het heirdoor komt maar ishet enige eaw ik kan bedenken. Hefet iemand ooit zoiets gehad"? Hoe kwam dat?

Sorry voor waarschijnlijk een hoop tikfoutehn, ik zie geen moer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 9 januari 2005 @ 22:13:26 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24492012
Ik weet niet of je het kan lezen, maar: dokter!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24492086
Ik kan nog net klokkijken, en het is 22:15.
  zondag 9 januari 2005 @ 22:16:45 #4
85962 ioko
I Appear Missing
pi_24492093
kan een chemisch goedje zijn dat op de slijmvliezen van je ogen slaat, maar klinkt niet goed !! Als het niet minder wordt binnen een paar uur, zou ik er naar laten kijken.

p.s. spoelen met water haalt waarschijnlijk aanwezige chemische stoffen wel weg
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_24492110
Ik ga even nog wat speoelen iddd.
  zondag 9 januari 2005 @ 22:20:13 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_24492160
rijd even naar de huisartsenpost

nee, zonder gein, bel de dokter ff of wat je nog kan doen. want het is echt niet goed!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_24492316
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:17 schreef heiden6 het volgende:
Ik ga even nog wat speoelen iddd.
Tjezus , wat heb je gedaan? Heb je gespoeld? ook knipperen met je ogen...,
hoe is ie nu?
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
  zondag 9 januari 2005 @ 22:30:45 #8
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_24492373
je word blind. en je zult nooit meer kunnen zien
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_24492377
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:28 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Tjezus , wat heb je gedaan? Heb je gespoeld? ook knipperen met je ogen...,
hoe is ie nu?
Na spoelen is het niet meer erger geworden, maar ik zie nog steeds wazig. En krijg nu koppijn. Neem iig even een paracetamol. Ik zie ook net zoveel als een mol, gok ik.
pi_24492403
Heiden6 je moet zeker 15 muniten spoelen met kraanwater....ben ff aan het googlen
  zondag 9 januari 2005 @ 22:39:17 #11
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_24492557
Van trekken word je dus ook al blind.

Ontopic:

Belletje naar de huisartsenpost zou geen kwaad kunnen.

zit er een verschil tussen je linker en rechteroog qua wazigheid?

Misschien is er ergens een adertje geknapt?
.
..
...
....
pi_24492558
Ga ff naar buiten, misschien helpt wat frisse lucht.

Of ventileer je huis een beetje, misschien zweeft er wel een of andere raare stof
sorry voor al m'n typfouten
pi_24492628
Beiden zijn even erg. Ga nog maar even spoelen en een tweede raampje open doen.
pi_24492629
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Na spoelen is het niet meer erger geworden, maar ik zie nog steeds wazig. En krijg nu koppijn. Neem iig even een paracetamol. Ik zie ook net zoveel als een mol, gok ik.
Heb je aan beide ogen last?
pi_24492635
Ehm , migraine aanval ook een optie?
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 januari 2005 @ 22:42:10 #16
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_24492639
quote:

[..]

dude ! lijkt me echt supereng joh
hoop dat het goed komt , wat een nachtmerrie lijkt me dat dat je opeens heel wazig gaat zien
sterkte !
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_24492646
Allebei even erg. Het voelt alsof het daarachter zit, beetje drukkend gevoel.
pi_24492657
ik zie het al.(beide ogen).blijven spoelen wordt er aangeraden, min 15 minuten en tijdens spoelen ook knipperen met je ogen..
  zondag 9 januari 2005 @ 22:43:21 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24492673
Serieus, bel de dokter. Echt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24492684
Ik google nog ff verder misschien vind ik nog wat
pi_24492690
was die wceend zooi

iets met :
WATERSTOFCHLORIDE
of iets met chloor?

op deze site http://www.cdc.gov/niosh/ipcsndut/ndut0163.html staat daar namelijk hetvolgende over:
Ogen
Bijtend. Pijn. Gestoord zicht. Ernstige diepe brandwonden.

EN:

Eerst gedurende verschillende minuten spoelen met veel water (indien mogelijk contactlenzen wegnemen), dan naar een (oog)arts brengen

misschien verklaart dit iets?
pi_24492725
Het gaat nu ietsje beter met zien, btw.
pi_24492726
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:42 schreef Myriam7 het volgende:
ik zie het al.(beide ogen).blijven spoelen wordt er aangeraden, min 15 minuten en tijdens spoelen ook knipperen met je ogen..
pi_24492734
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:42 schreef heiden6 het volgende:
het klinkt imo als een migraine aanval eik... zie je in je gezichts vlak een soort "maan" (halve maan) die glitterd? oid? heb je hoofdpijn? (hoewel dat meestal wat later komt bij migraine)
Bram! Boterham!
  zondag 9 januari 2005 @ 22:47:29 #25
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24492763
quote:

[..]

Klinkt als een migraine aanval met aura-verschijnselen? Zeker het feit dat je er nu hoofdpijn bij krijgt is een aanwijzing die kant op.

Als je nog nooit eerder migraine gehad hebt is het zeker verstandig om contact met je huisarts op te nemen!
pi_24492764
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:42 schreef heiden6 het volgende:
met het spoelen kan je trouwens het makkelijkst een (schoon) glas vullen met lauw water dat tegen je oog aan zetten en met je oog knipperen terwijl je dat glas leeg laat lopen.

voordat je met je handen ofzo gaat lopen wrijven
  zondag 9 januari 2005 @ 22:47:50 #27
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_24492771
toch denk ik dat er achter je ogen iets van een adertje is geknapt of zo, dat verklaart ook die hoofdpijn, en dat drukkende gevoel.
.
..
...
....
pi_24492778
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:45 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

het klinkt imo als een migraine aanval eik... zie je in je gezichts vlak een soort "maan" (halve maan) die glitterd? oid? heb je hoofdpijn? (hoewel dat meestal wat later komt bij migraine)
Ik heb zelf regelmatig last van migraine, maar dit klinkt anders..lijkt me, volgens mij heeft hij iets van chemisch spul in zn ogen gekregen...
pi_24492800
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:45 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Daar leek het net wel even op, inmiddels kan ik weer voldoende zien om te lezen. Heb nog maar ectra gespoeld.

Ik heb nog nooit een migraineaanval gehad, kun je zoiets dan zomaar krijgen? En begint dat met slecht zicht?
  zondag 9 januari 2005 @ 22:49:15 #30
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24492806
Migraine denk ik ?

Bereid je maar voor op een giga koppijn zometeen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 9 januari 2005 @ 22:50:05 #31
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24492818
Als TS wc reiniger in zijn/haar ogen gehad zou hebben, dan had dit als de nete moeten branden. In de OP staat dat er géén pijn in de ogen geweest is.

Maw: het is niet aannemelijk dat dit de oorzaak is. (Maar, TS, als je er aan twijfelt: HAP bellen!. Je hebt maar twee ogen en daar moet je zuinig op zijn)
pi_24492852
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar leek het net wel even op, inmiddels kan ik weer voldoende zien om te lezen. Heb nog maar ectra gespoeld.

Ik heb nog nooit een migraineaanval gehad, kun je zoiets dan zomaar krijgen? En begint dat met slecht zicht?
ik heb zelf ook (vaak) last van migraine, ik ben nu 15 en heb voordat ik een aanval kreeg Niets er van gemerkt, totdat ik in een keer op een dag op school geen flikker meer zag (een mooie glitterende maan) en echt ontzettende hoofdpijn kreeg, ik heb het toen genegeerd en dacht "ik zou wel moe zijn geweest" ofzo, maar ik begon het vaker te krijgen... toen ben ik er achter gekomen door dit geweldige fok dat het om migraine ging... mijn moeder heeft het vroeger ook gehad en het is erfelijk dus je kan het zomaar "opeens" krijgen...

[ Bericht 1% gewijzigd door lj_lightning op 09-01-2005 22:53:34 (stomme tiebfoud :P) ]
Bram! Boterham!
pi_24492889
Het zou een migraine aanval kunnen zijn, en daarmee heb je dan auraverschijnselen gehad.
Maar bij dit soort zaken is het zeker raadzaam om een huisarts in te liggen, omdat het verschillende oorzaken kan hebben.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  zondag 9 januari 2005 @ 22:53:44 #34
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24492890
quote:

[..]

Einde van de aura-fase. Bereid je voor op mogelijk een onaangename portie hoofdpijn.
Migraine kan 'uitgelokt' worden. Heb je vanavond iets 'vreemds' gegeten dat je nog nooit eerder gegeten hebt? Denk aan schelpdieren, oude kaas, chinees eten, noten, dat soort dingen?
pi_24492946
quote:

[..]

Zoals ik al zei....ik heb er regelmatig last van. Migraine kan zich op heel veel verschillende manieren openbaren. maar zoals jij het beschrijft is mij nog nooit overkomen. (anderen misschien wel...?) Ik voel het al van ver aankomen.. een vaag gevoel in mn linkerachterhoofd, wat langzaam naar voren trekt, tot achter mn linkeroog. De pijn is dan zo kloppend en scherp tegelijk dat je vanzelf gaat huilen van de pijn. In zo'n geval zet ik een spuit (imigran) en ga liggen in het donker...wachten totdat het voorbij trekt......
pi_24492951
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Einde van de aura-fase. Bereid je voor op mogelijk een onaangename portie hoofdpijn.
Migraine kan 'uitgelokt' worden. Heb je vanavond iets 'vreemds' gegeten dat je nog nooit eerder gegeten hebt? Denk aan schelpdieren, oude kaas, chinees eten, noten, dat soort dingen?
Let goed op of je een migraine aanval krijgt, zo niet ga dan naar een arts en vertel wat er gebeurd is.

Schrijf ook alvast op wat je het afgelopen weekend gegeten en gedaan hebt, dat kan altijd handig zijn om te traceren. Bijvoorbeeld als je een migraine krijgt, dan weet je misschien wat het getriggerd heeft.

Gezien het feit dat je nooit een migraine hebt gehad (dacht ik) verwacht ik er ook niet echt eentje eigenlijk.
pi_24492957
Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik denk dat als het door dat blokje was gekomen ik wel meteen last had gehad, en niet twee uur later pas. En met pijn aan m'n ogen; branderig gevoel ofzo. Bovendien heb ik heel gevoelige huid en ben ik daarom altijd heel erg voorzichtig met die goedjes. Handen wassen met warm water en liquid soap voordat je wat aanraakt, dus. Volgens mij is dat het echt niet.

Hoofdpijn is nog steeds maar heel lichtjes, maar wordt iets sterker lijkt het. Voel het wel behoorlijk als ik m'n hoofd beweeg ofzo.

Ik ben een man, trouwens.
pi_24492970
Oh ja, en wij zijn geen artsen hier, dus een arts bezoeken blijft (nogmaals!) raadzaam.
pi_24493080
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:55 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Let goed op of je een migraine aanval krijgt, zo niet ga dan naar een arts en vertel wat er gebeurd is.

Schrijf ook alvast op wat je het afgelopen weekend gegeten en gedaan hebt, dat kan altijd handig zijn om te traceren. Bijvoorbeeld als je een migraine krijgt, dan weet je misschien wat het getriggerd heeft.

Gezien het feit dat je nooit een migraine hebt gehad (dacht ik) verwacht ik er ook niet echt eentje eigenlijk.
Idd zijn er dingen die de aanzet kunnen geven tot migraine.. zowel etenswaren zoals hierboven genoemd, als stress kunnen mogelijke triggers zijn...
Deze dingen zul je dan ff in de gaten moeten houden. (dagboekje bijhouden) . Zijn er dingen die je vaak eet, en wanneer je dan iets van hoofdpijn voelt....? kan allemaal.. maar hoeft niet...Legio mogelijkheden..

Gaat het nu weer een beetje..? Hoe voel je je voor de rest..?
pi_24493082
Ja, een arts doe ik morgen wel als ik dan nog steeds ergens last van heb.

Vandaag heb ik niets bijzonders gegeten. Vanmiddag toen ik wakker werd brood met pindakaas en hagelslag, zoals bijna elke dag. Verder alleen wat 7up light en pepsi twist gedronken over de hele dag, en avondeten was ik pas aan het koken toen ik de OP schreef.
pi_24493088
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:55 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei....ik heb er regelmatig last van. Migraine kan zich op heel veel verschillende manieren openbaren. maar zoals jij het beschrijft is mij nog nooit overkomen. (anderen misschien wel...?) Ik voel het al van ver aankomen.. een vaag gevoel in mn linkerachterhoofd, wat langzaam naar voren trekt, tot achter mn linkeroog. De pijn is dan zo kloppend en scherp tegelijk dat je vanzelf gaat huilen van de pijn. In zo'n geval zet ik een spuit (imigran) en ga liggen in het donker...wachten totdat het voorbij trekt......
Ik kan het ook wel zien (voelen) aankomen maar neit altijd, ik ga meestal in een keer zweeten, tinteling in mn hand en druk op mijn ogen daarna krijg ik een plekje (soort blinde vlek) in mn gezichts veld en dat word steeds groter, in dat plekje komt een soort "ruis" (glitters) dit duurt dan 20 min ongeveer en dan trekt het weg... waarna ik ontzettende hoofdpijn krijg, een hele kloppende pijn aan mijn linker kant (volgens mij) en kan dan slecht "tegen" licht... ik ben hiervoor eik nog nooit naar de doctor geweest... ik heb nu den ik zo'n 7 aanvallen gehad
Bram! Boterham!
  zondag 9 januari 2005 @ 23:02:35 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24493094
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:56 schreef heiden6 het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik denk dat als het door dat blokje was gekomen ik wel meteen last had gehad, en niet twee uur later pas. En met pijn aan m'n ogen; branderig gevoel ofzo. Bovendien heb ik heel gevoelige huid en ben ik daarom altijd heel erg voorzichtig met die goedjes. Handen wassen met warm water en liquid soap voordat je wat aanraakt, dus. Volgens mij is dat het echt niet.

Hoofdpijn is nog steeds maar heel lichtjes, maar wordt iets sterker lijkt het. Voel het wel behoorlijk als ik m'n hoofd beweeg ofzo.

Ik ben een man, trouwens.
Bed in, gordijen dicht, emmer mee, licht uit
pi_24493127
Verder bijna nooit last van hoofdpijn, nu een beetje misselijk maar dat komt omdat ik nogal veel gegeten heb en veel ook gedronken omdat het nogal scherp was.
pi_24493176
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:04 schreef heiden6 het volgende:
Verder bijna nooit last van hoofdpijn, nu een beetje misselijk maar dat komt omdat ik nogal veel gegeten heb en veel ook gedronken omdat het nogal scherp was.
Mij lijkt dat je het beste gewoon in het donker..in bed kunt gaan liggen..ff rustig (bij bewegen van hoofd voel je toch nog wat) Dat kan geen kwaad, en is rustiger voor je ogen...

btw wie tweifelde er aan of je een man was.......ikke niet ....
pi_24493251
dat heb ik weleens als ik opsta, dan loop ik gewoon een half uur zonder beeld
  zondag 9 januari 2005 @ 23:11:36 #46
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_24493253
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:04 schreef heiden6 het volgende:
Gefeliciteerd .... je hebt vast migraine
Enige remedie is proberen te slapen
pi_24493275
Weer een crisis overwonnen? Alles goed met je.. Heiden6..? Of ben je al gaan liggen?..Kan ik ook naar bed.. vakantie is voorbij...aaaargh! Morgen weer op tijd op!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 januari 2005 @ 23:13:58 #48
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_24493312
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:11 schreef alsem het volgende:
handig
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_24493339
And the master dokter is: BarBaar!

@Myriam7:
Migraine kan zich op vele manieren aankondigen. Ik heb er heel soms last van, maar dan heb ik alleen last van koppijn en een dikke tong. Ik hebn geen last van me ogen/oren.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_24493353
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:11 schreef alsem het volgende:
dan sta je "te snel" op dat heeft verder niks met migraine te maken dat hebben zoveel mensen...hoewel een half uur wel veel is geen idee hoe dit komt maarja...
Bram! Boterham!
pi_24493398
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:07 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Mij lijkt dat je het beste gewoon in het donker..in bed kunt gaan liggen..ff rustig (bij bewegen van hoofd voel je toch nog wat) Dat kan geen kwaad, en is rustiger voor je ogen...

btw wie tweifelde er aan of je een man was.......ikke niet ....
Tja het verschilt per persoon.

Als Heiden in het donker moet liggen dan merkt hij dat vanzelf wel aangezien zijn ogen dan geen licht meer verdragen....

Ookal reageren haast alle migrainepatientenslachtoffers op dezelfde manier, toch verschillen bepaalde dingen wel wat.
pi_24493430
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:15 schreef BarBaar het volgende:

@Myriam7:
Migraine kan zich op vele manieren aankondigen. Ik heb er heel soms last van, maar dan heb ik alleen last van koppijn en een dikke tong. Ik hebn geen last van me ogen/oren.
Ik heb geen last van mn oren, maar wel van mn ogen, die kan ik soms niet openhouden. En dan bedoel ik dat elke lichtstraal me vreselijk pijn doet. Klinkt misschien heel onnozel, maar is wel zo. Soms heb iik ook last van kleuren aura's , die doen ook pijn aan mn ogen....
pi_24493457
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:13 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

handig
whehe gewoon beetje rekening mee houden als je veel blowt gewoon paar keer diep ademhalen en dan gaat het wel goed meestal..
  zondag 9 januari 2005 @ 23:21:17 #54
52191 DABAMaster