Tjezus , wat heb je gedaan? Heb je gespoeld? ook knipperen met je ogen...,quote:Op zondag 9 januari 2005 22:17 schreef heiden6 het volgende:
Ik ga even nog wat speoelen iddd.
Na spoelen is het niet meer erger geworden, maar ik zie nog steeds wazig. En krijg nu koppijn. Neem iig even een paracetamol. Ik zie ook net zoveel als een mol, gok ik.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:28 schreef Myriam7 het volgende:
[..]
Tjezus , wat heb je gedaan? Heb je gespoeld? ook knipperen met je ogen...,
hoe is ie nu?
Heb je aan beide ogen last?quote:Op zondag 9 januari 2005 22:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Na spoelen is het niet meer erger geworden, maar ik zie nog steeds wazig. En krijg nu koppijn. Neem iig even een paracetamol. Ik zie ook net zoveel als een mol, gok ik.
dude ! lijkt me echt supereng johquote:Op zondag 9 januari 2005 22:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Na spoelen is het niet meer erger geworden, maar ik zie nog steeds wazig. En krijg nu koppijn. Neem iig even een paracetamol. Ik zie ook net zoveel als een mol, gok ik.
quote:Op zondag 9 januari 2005 22:42 schreef Myriam7 het volgende:
ik zie het al.(beide ogen).blijven spoelen wordt er aangeraden, min 15 minuten en tijdens spoelen ook knipperen met je ogen..
het klinkt imo als een migraine aanval eik... zie je in je gezichts vlak een soort "maan" (halve maan) die glitterd? oid? heb je hoofdpijn? (hoewel dat meestal wat later komt bij migraine)quote:Op zondag 9 januari 2005 22:42 schreef heiden6 het volgende:
Allebei even erg. Het voelt alsof het daarachter zit, beetje drukkend gevoel.
Klinkt als een migraine aanval met aura-verschijnselen? Zeker het feit dat je er nu hoofdpijn bij krijgt is een aanwijzing die kant op.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
met het spoelen kan je trouwens het makkelijkst een (schoon) glas vullen met lauw water dat tegen je oog aan zetten en met je oog knipperen terwijl je dat glas leeg laat lopen.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:42 schreef heiden6 het volgende:
Allebei even erg. Het voelt alsof het daarachter zit, beetje drukkend gevoel.
Ik heb zelf regelmatig last van migraine, maar dit klinkt anders..lijkt me, volgens mij heeft hij iets van chemisch spul in zn ogen gekregen...quote:Op zondag 9 januari 2005 22:45 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
het klinkt imo als een migraine aanval eik... zie je in je gezichts vlak een soort "maan" (halve maan) die glitterd? oid? heb je hoofdpijn? (hoewel dat meestal wat later komt bij migraine)
Daar leek het net wel even op, inmiddels kan ik weer voldoende zien om te lezen. Heb nog maar ectra gespoeld.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:45 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
het klinkt imo als een migraine aanval eik... zie je in je gezichts vlak een soort "maan" (halve maan) die glitterd? oid? heb je hoofdpijn? (hoewel dat meestal wat later komt bij migraine)
ik heb zelf ook (vaak) last van migraine, ik ben nu 15 en heb voordat ik een aanval kreeg Niets er van gemerkt, totdat ik in een keer op een dag op school geen flikker meer zag (een mooie glitterende maan) en echt ontzettende hoofdpijn kreeg, ik heb het toen genegeerd en dacht "ik zou wel moe zijn geweest" ofzo, maar ik begon het vaker te krijgen... toen ben ik er achter gekomen door dit geweldige fokquote:Op zondag 9 januari 2005 22:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar leek het net wel even op, inmiddels kan ik weer voldoende zien om te lezen. Heb nog maar ectra gespoeld.
Ik heb nog nooit een migraineaanval gehad, kun je zoiets dan zomaar krijgen? En begint dat met slecht zicht?
Einde van de aura-fase. Bereid je voor op mogelijk een onaangename portie hoofdpijn.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar leek het net wel even op, inmiddels kan ik weer voldoende zien om te lezen. Heb nog maar ectra gespoeld.
Ik heb nog nooit een migraineaanval gehad, kun je zoiets dan zomaar krijgen? En begint dat met slecht zicht?
Zoals ik al zei....ik heb er regelmatig last van. Migraine kan zich op heel veel verschillende manieren openbaren. maar zoals jij het beschrijft is mij nog nooit overkomen. (anderen misschien wel...?) Ik voel het al van ver aankomen.. een vaag gevoel in mn linkerachterhoofd, wat langzaam naar voren trekt, tot achter mn linkeroog. De pijn is dan zo kloppend en scherp tegelijk dat je vanzelf gaat huilen van de pijn. In zo'n geval zet ik een spuit (imigran) en ga liggen in het donker...wachten totdat het voorbij trekt......quote:Op zondag 9 januari 2005 22:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Let goed op of je een migraine aanval krijgt, zo niet ga dan naar een arts en vertel wat er gebeurd is.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Einde van de aura-fase. Bereid je voor op mogelijk een onaangename portie hoofdpijn.
Migraine kan 'uitgelokt' worden. Heb je vanavond iets 'vreemds' gegeten dat je nog nooit eerder gegeten hebt? Denk aan schelpdieren, oude kaas, chinees eten, noten, dat soort dingen?
Idd zijn er dingen die de aanzet kunnen geven tot migraine.. zowel etenswaren zoals hierboven genoemd, als stress kunnen mogelijke triggers zijn...quote:Op zondag 9 januari 2005 22:55 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Let goed op of je een migraine aanval krijgt, zo niet ga dan naar een arts en vertel wat er gebeurd is.
Schrijf ook alvast op wat je het afgelopen weekend gegeten en gedaan hebt, dat kan altijd handig zijn om te traceren. Bijvoorbeeld als je een migraine krijgt, dan weet je misschien wat het getriggerd heeft.
Gezien het feit dat je nooit een migraine hebt gehad (dacht ik) verwacht ik er ook niet echt eentje eigenlijk.
Ik kan het ook wel zien (voelen) aankomen maar neit altijd, ik ga meestal in een keer zweeten, tinteling in mn hand en druk op mijn ogen daarna krijg ik een plekje (soort blinde vlek) in mn gezichts veld en dat word steeds groter, in dat plekje komt een soort "ruis" (glitters) dit duurt dan 20 min ongeveer en dan trekt het weg... waarna ik ontzettende hoofdpijn krijg, een hele kloppende pijn aan mijn linker kant (volgens mij) en kan dan slecht "tegen" licht... ik ben hiervoor eik nog nooit naar de doctor geweest... ik heb nu den ik zo'n 7 aanvallen gehadquote:Op zondag 9 januari 2005 22:55 schreef Myriam7 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei....ik heb er regelmatig last van. Migraine kan zich op heel veel verschillende manieren openbaren. maar zoals jij het beschrijft is mij nog nooit overkomen. (anderen misschien wel...?) Ik voel het al van ver aankomen.. een vaag gevoel in mn linkerachterhoofd, wat langzaam naar voren trekt, tot achter mn linkeroog. De pijn is dan zo kloppend en scherp tegelijk dat je vanzelf gaat huilen van de pijn. In zo'n geval zet ik een spuit (imigran) en ga liggen in het donker...wachten totdat het voorbij trekt......
Bed in, gordijen dicht, emmer mee, licht uitquote:Op zondag 9 januari 2005 22:56 schreef heiden6 het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik denk dat als het door dat blokje was gekomen ik wel meteen last had gehad, en niet twee uur later pas. En met pijn aan m'n ogen; branderig gevoel ofzo. Bovendien heb ik heel gevoelige huid en ben ik daarom altijd heel erg voorzichtig met die goedjes. Handen wassen met warm water en liquid soap voordat je wat aanraakt, dus. Volgens mij is dat het echt niet.
Hoofdpijn is nog steeds maar heel lichtjes, maar wordt iets sterker lijkt het. Voel het wel behoorlijk als ik m'n hoofd beweeg ofzo.
Ik ben een man, trouwens.
Mij lijkt dat je het beste gewoon in het donker..in bed kunt gaan liggen..ff rustig (bij bewegen van hoofd voel je toch nog wat) Dat kan geen kwaad, en is rustiger voor je ogen...quote:Op zondag 9 januari 2005 23:04 schreef heiden6 het volgende:
Verder bijna nooit last van hoofdpijn, nu een beetje misselijk maar dat komt omdat ik nogal veel gegeten heb en veel ook gedronken omdat het nogal scherp was.
Gefeliciteerd .... je hebt vast migrainequote:Op zondag 9 januari 2005 23:04 schreef heiden6 het volgende:
Verder bijna nooit last van hoofdpijn, nu een beetje misselijk maar dat komt omdat ik nogal veel gegeten heb en veel ook gedronken omdat het nogal scherp was.
quote:Op zondag 9 januari 2005 23:11 schreef alsem het volgende:
dat heb ik weleens als ik opsta, dan loop ik gewoon een half uur zonder beeld![]()
dan sta je "te snel" opquote:Op zondag 9 januari 2005 23:11 schreef alsem het volgende:
dat heb ik weleens als ik opsta, dan loop ik gewoon een half uur zonder beeld![]()
Tja het verschilt per persoon.quote:Op zondag 9 januari 2005 23:07 schreef Myriam7 het volgende:
[..]
Mij lijkt dat je het beste gewoon in het donker..in bed kunt gaan liggen..ff rustig (bij bewegen van hoofd voel je toch nog wat) Dat kan geen kwaad, en is rustiger voor je ogen...
btw wie tweifelde er aan of je een man was.......ikke niet ....![]()
Ik heb geen last van mn oren, maar wel van mn ogen, die kan ik soms niet openhouden. En dan bedoel ik dat elke lichtstraal me vreselijk pijn doet. Klinkt misschien heel onnozel, maar is wel zo. Soms heb iik ook last van kleuren aura's , die doen ook pijn aan mn ogen....quote:Op zondag 9 januari 2005 23:15 schreef BarBaar het volgende:
@Myriam7:
Migraine kan zich op vele manieren aankondigen. Ik heb er heel soms last van, maar dan heb ik alleen last van koppijn en een dikke tong. Ik hebn geen last van me ogen/oren.
whehe gewoon beetje rekening mee houden als je veel blowt gewoon paar keer diep ademhalen en dan gaat het wel goed meestal..quote:
oe wat klinkt dat engquote:Op zondag 9 januari 2005 23:17 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ookal reageren haast alle migrainepatientenslachtoffers op dezelfde manier, toch verschillen bepaalde dingen wel wat.
Ik ga anders wel dood.. alleen niet door migrainequote:Op zondag 9 januari 2005 23:22 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
oe wat klinkt dat engze gaan niet dood hoor
![]()
dat krijg je ervan met zo'n ondertitelquote:Op zondag 9 januari 2005 23:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik zal wel, mits ik het overleef, alhier laten weten hoe.
zo niet.. dan doei!quote:Op zondag 9 januari 2005 23:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik zal wel, mits ik het overleef, alhier laten weten hoe.
quote:Op maandag 10 januari 2005 09:10 schreef vdo28 het volgende:
Update?
Let's hope so....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |