van wie zijn die foto's? Paar zijn er uit een chopper gemaakt?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:29 schreef BrauN het volgende:
Gozers, foto's!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet daar gewoon een keer naartoe, ik kan het absoluut niet hebben dat ik daar nog nooit ben geweest.![]()
flatiron building! 1 van New Yorks eerste skyscrapers. Staat op 23rd tussen 5th en broadway. Staat ongeveer 10 blocks vanaf het ESB, maar je kan hem wel goed zien vanaf het ESB. De foto is volgens mij ook vanaf het ESB genomen. Kheb zo'n zelfde foto op mijjn eigen site staan, maar m'n site is nu volgens mij ff downquote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:44 schreef berc het volgende:
waar is dit en hoe heet dat gebouw ook alweer?
http://img120.exs.cx/img120/5882/32070596DSCF0167.jpg
Ja, in principe wel, alhoewel er ook een Winter Experience is.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:48 schreef komrad het volgende:
JeroenUS, dat kan dus eigenlijk alleen in de zomer? Dan hoop ik wel een baan te hebben
geen idee, volgens mij zou dat best kunnen. Het ligt er ook helemaal aan wat de vraag is van de kampen voor deze zomer. Dan zou je echt moeten bellen denk ikquote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:27 schreef komrad het volgende:
@kepler, hebben ze ook instructeurs nodig voor een muziekinstrumenten toevallig?
Ik had redelijk veel ervaring met zeilen (2x NL-kampioen zeilen) dus dat was het probleem niet. Je moet 2 mensen een referentie laten schrijven en zelf ook een brief/opstel schrijven over waarom je zo goed met kinderen kan omgaan en wat je sterke en zwakke punten zijn. Ik zit ook bij scouting dus dat is ook een groot pluspunt (ervaring met kinderen/organiseren van programma's)quote:@KEPLER, jij was counselor op een summercamp voor zeilen? Moet je veel ervaring hebben om counselor te zijn voor een bepaalde sport voor summercamp?
Dan kom je ook niet in aanmerking voor Work Experience USA, wel voor summercamps.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:34 schreef komrad het volgende:
@ braun, en als je al afgestudeerd bent?
http://www.ccusa.com/PROGRAMS/PT/intro.aspxquote:Practical Training USA is ideal for those interesting in pursuing a 12-month work placement in the United States. You may work in any state in a CCUSA approved training program in the categories of Management, Finance, Commerce or Business. The training visa allows participants to obtain practical experience and instruction in a field related to either their degree course or present field of employment.
gast! onder de 21 kan je in de states niet zomaar zuipe!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:05 schreef The.PhantoM het volgende:
* The.PhantoM moet nog beslissen wat ie gaat doen met de zomervakantie
eerst d8 ik eraan om een paar maanden in thailand te blijven en dan mijn divemaster te halen maar ik weet van vorig jaar toen ik in thailand was, dat de gemiddelde leeftijd van de backpacker toch zo rond de 23-24 jaar ligt. Het zou dan de 1e keer zijn dat ik helemaal alleen op vakantie ga. Ik ben net een paar dagen geleden 18 geworden, en dan ben ik toch echt vrij jong vergeleken met de backpackers, dus ik weet niet of het dan zo'n goed idee is om daar een paar maanden te blijven.
Dus ik zit er ook aan te denken om naar de states te gaan via zo'n burea als ccusa die dan onderdak enzo regelt (toch wel handig als je de 1e keer alleen weg gaat). Denk dat er wat jongeren mensen zullen werken op zo'n summercamp en workexperience. (ben alleen een btje bang dat ik al te laat ben)
Jeroenus en braun, hoe oud zijn jullie?
@KEPLER, jij was counselor op een summercamp voor zeilen? Moet je veel ervaring hebben om counselor te zijn voor een bepaalde sport voor summercamp?
Ik word over 3 maandjes 19. Maar afgelopen zomer ben ik wel alleen naar NY geweest, heb ook zelf alles geregeld (hotel, vlucht, verzekeringen). NY is alleen goed te doen qua veiligheid hoor.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:05 schreef The.PhantoM het volgende:
* The.PhantoM moet nog beslissen wat ie gaat doen met de zomervakantie
Dus ik zit er ook aan te denken om naar de states te gaan via zo'n burea als ccusa die dan onderdak enzo regelt (toch wel handig als je de 1e keer alleen weg gaat). Denk dat er wat jongeren mensen zullen werken op zo'n summercamp en workexperience. (ben alleen een btje bang dat ik al te laat ben)
Jeroenus en braun, hoe oud zijn jullie?
Geen idee. Mail ze ff.quote:Op woensdag 12 januari 2005 12:17 schreef komrad het volgende:
Maar nu even over die summercamps, zoeken ze ook muziek instructors toevallig?
http://www.schiphol.nl/_bestemmingsinformatie/new_york.jsp?quote:Het is de grootste stad noch de stad met de meeste inwoners ter wereld. Maar weinigen zullen er iets tegen inbrengen als je New York omschrijft als de stad der steden. New York City, met een geschiedenis die deels verweven is met de onze, is de metropool die echt nooit slaapt. Rond de klok rijden de taxi's, kun je eten wat je wil of de gehaaste inwoners hun dromen zien najagen.
pff, die leeftijd. Ik ben 20 en heb deze zomer ook in amerika gewerkt en gereisd. Samen met een maat van die 19 is. Idd minder dat je echt 0,00 liter kan drinken. Ook geen auto kan huren, veel clubs/disco's niet binnen kan. Die leeftijdsgrens van 21 is zwaar klote. Ook veel mensen (amerikanen) vonden het best raar dat we zo 'jong' al gingen reizen/werken enzo. Daar hadden ze wel respect voor.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:48 schreef mechatronics het volgende:
[..]
gast! onder de 21 kan je in de states niet zomaar zuipe!![]()
![]()
![]()
dan wacht je toch gewoon nog even? en kies je n ander land (UK ofzo)
Ja het is jammer dat je nog geen alcohol mag onder je 21ste maar als je gaat werken in de states of iets met summercamp doet kan je je toch niet klemzuipen 'savonds want je moet de volgende dag toch weer werken. Ik weet niet hoeveel dagen je vrij krijgt, d8 iets gelezen te hebben van 1 dag p. week. Dus het is jammer , maar zo erg lijkt het me niet. Als je dan nog een tijdje gaat reizen door de states is het idd wel irritant lijkt mij.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:54 schreef Dizzee het volgende:
[..]
pff, die leeftijd. Ik ben 20 en heb deze zomer ook in amerika gewerkt en gereisd. Samen met een maat van die 19 is. Idd minder dat je echt 0,00 liter kan drinken. Ook geen auto kan huren, veel clubs/disco's niet binnen kan. Die leeftijdsgrens van 21 is zwaar klote. Ook veel mensen (amerikanen) vonden het best raar dat we zo 'jong' al gingen reizen/werken enzo. Daar hadden ze wel respect voor.![]()
heb trouwens NY (nog) niet gezien.![]()
Lijkt mij logischer om op je 16e te mogen rijden dan op je 16e legaal te mogen zuipen. Drank doet allerlei dingen met je, en als je niet een btje oplet met hoeveel je drinkt raak je gewoon de controle kwijt overjezelf. Het is natuurlijk wel gevaarlijk om auto te rijden, maar het verkeer blijft gewoon altijd gevaarlijk, en ik denk dat jongeren eerder controle hebbe over de situaties in autorijden dan bij drank. En je mag hier vanaf je 16e ook op de brommer en scooter, dan rij je dus ook in het verkeer.quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:44 schreef komrad het volgende:
Ja maar als je zo redeneert is het onverklaarbaar dat je in de states vanaf je 16e mag autorijden, maar ja alleen maar rechte wegen en haakse bochten daar.
ja waarom is autorijden dan zoveel anders? Als er geen leeftijdsgrens is om te fietsen in het openbaar verkeer, dan zou ik het ook niet gek vinden om al op je 16e te mogen rijden. Jij stelt namelijk dat fietsen ook heel gevaarlijk is..quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:56 schreef komrad het volgende:
Omdat ze je waarschijnlijk pas vanaf je 24/25 een auto willen verhuren en omdat je anders jezelf blauw betaald aan toeslagen.
@Phantom, als fietser neem je ook deel aan het verkeer hoor, en hoe kwetsbaar ben je dan wel niet, maar dat is off topic
dat had ik in de USA ook wel, das aan de ene kant wel cool, aan de andere kant vrij vreemd.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:54 schreef Dizzee het volgende:
[..]
pff, die leeftijd. Ik ben 20 en heb deze zomer ook in amerika gewerkt en gereisd. Samen met een maat van die 19 is. Idd minder dat je echt 0,00 liter kan drinken. Ook geen auto kan huren, veel clubs/disco's niet binnen kan. Die leeftijdsgrens van 21 is zwaar klote. Ook veel mensen (amerikanen) vonden het best raar dat we zo 'jong' al gingen reizen/werken enzo. Daar hadden ze wel respect voor.![]()
heb trouwens NY (nog) niet gezien.![]()
Auto huren in Manhattanquote:Op woensdag 12 januari 2005 23:56 schreef komrad het volgende:
Omdat ze je waarschijnlijk pas vanaf je 24/25 een auto willen verhuren en omdat je anders jezelf blauw betaald aan toeslagen.
je kan echt wel drinken op je 18e in Amerikaquote:Op woensdag 12 januari 2005 23:35 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Ja het is jammer dat je nog geen alcohol mag onder je 21ste maar als je gaat werken in de states of iets met summercamp doet kan je je toch niet klemzuipen 'savonds want je moet de volgende dag toch weer werken. Ik weet niet hoeveel dagen je vrij krijgt, d8 iets gelezen te hebben van 1 dag p. week. Dus het is jammer , maar zo erg lijkt het me niet. Als je dan nog een tijdje gaat reizen door de states is het idd wel irritant lijkt mij.
Ik vond dat ze in NYC toch wel erg streng waren met het deurbeleid en leeftijd dus. Tenminste naar de clubs waar wij heen gingen. Of zijn jullie naar van die vage kroegjes geweest?quote:Op donderdag 13 januari 2005 09:32 schreef kepler het volgende:
[..]
je kan echt wel drinken op je 18e in Amerika. Het mag wel niet, maar iedereen doet het daar. Ook heb ik zelfs wiet gerookt daar
![]()
Die jongeren daar zijn niks beter dan hier, ze drinken evenveel als wij (zo niet meer)
Is ook mijn ervaring. Ik moest een paar jaar geleden mijn ID laten zien om een club (Live) binnen te komen, en ik kan je verzekeren dat ik de 21 leeftijdsgrens toen al heel lang en nog breder was gepasseerd.quote:Op donderdag 13 januari 2005 09:44 schreef Wytze het volgende:
Ik vond dat ze in NYC toch wel erg streng waren met het deurbeleid en leeftijd dus. Tenminste naar de clubs waar wij heen gingen.
jah ok, dat bedoelde ik nietquote:Op donderdag 13 januari 2005 09:44 schreef Wytze het volgende:
[..]
Ik vond dat ze in NYC toch wel erg streng waren met het deurbeleid en leeftijd dus. Tenminste naar de clubs waar wij heen gingen. Of zijn jullie naar van die vage kroegjes geweest?
de 'houseparty's' waar je bij mensen(studenten) thuis gaat drinken/smoken/neucken ect ect.quote:Op donderdag 13 januari 2005 17:35 schreef kepler het volgende:
[..]
jah ok, dat bedoelde ik niet
je komt idd niet de clubs binnen als je jonger bent dan 21. Wij gingen gewoon bij mensen thuis en op straat drinken
Ach, look on the bright side je hebt een extended holidayquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is ook mijn ervaring. Ik moest een paar jaar geleden mijn ID laten zien om een club (Live) binnen te komen, en ik kan je verzekeren dat ik de 21 leeftijdsgrens toen al heel lang en nog breder was gepasseerd.
Voelde ergens wel okay, maar ook penibel aangezien mijn ID in hetzelfde vakje zat als mijn energiepoeder. Om nu met coke te worden betrapt in NY leek me niet zo'n cool plan.
Ach... die jonge jaren.
mwuah, de ene keer wel andere keer niet. Wij hadden er eentje bij ons die 20 was. Daar zeiden ze tegen in de eerste club toen ze ons passport hadden gezien "Come on in, I'm not sure about you though but continue". 2e club die nacht was Crowbar, hier werd hij helaas geweigerd. De derde club weet ik niet meer hoe die heette, was iig in dezelfde buurt. Heel fancy iets volgens mij, want er stonden allemaal ontzettend dikke autos in de straat. We gingen over een rode loper naar binnen, en ze keurde ID en alles goed. Helaas konden we 10 meter verder weer omdraaien omdat we niet op de guestlist stondenquote:Op donderdag 13 januari 2005 17:35 schreef kepler het volgende:
[..]
jah ok, dat bedoelde ik niet
je komt idd niet de clubs binnen als je jonger bent dan 21. Wij gingen gewoon bij mensen thuis en op straat drinken
je kan 3 dingen doen:quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:56 schreef The.PhantoM het volgende:
@ Domie, hoe heb je die 2e foto gemaakt (op times square) die op je pagina staat van ny 2004. Heb je die met de camera in je hand genomen of met een statief? Wij probeerde soms ook 'savonds foto's te maken, maar meestal was het te donker om een foto te schieten met de camera uit je hand.
Of weet iemand anders hoe je dat doet? Mss Berc? (http://www.de-caluwe.nl/gallery/index.php)
coolquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:21 schreef berc het volgende:
* berc gaat 1 mei naaaaaaaaar nyc whoehoe
[afbeelding][afbeelding]
ehm nee was dat maar waarquote:
ah. Wel mooie foto's maken!quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:28 schreef berc het volgende:
[..]
ehm nee was dat maar waar
mijn broer gaat mee, mijn vader, mijn oma, mijn tante, mijn oom, mijn nichtje.
maar daar hoef ik natuurlijk niet mee op te trekken. Ik ga lekker met mijn broer ofzo rondwandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |