Bimmel, mijn nederige excuses. Ik ben helaas verhinderd om uitgebreide recherche te verrichten...quote:
Het was toevallig wel een zebravink jaquote:Op vrijdag 14 januari 2005 08:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En ik heb geen zin in de zoveelste obscure vakidioot, alleen bekend bij iemand die er toevallig zijn levenswerk van gemaakt heeft om de levensgewoonten van de groen-grijs gestreepte dwergkuifparkiet te bestuderen omdat de gezochte persoon ooit een dissertatie schreef over het paringsgedrag van de roodzwart gekuifte dwergparkiet, waarin hij in voetnoot 375 verwees naar de groen-grijs gestreepte dwergkuifparkiet...
Zit te weinig vlees aan...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:39 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Het was toevallig wel een zebravink ja![]()
Juistemquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:00 schreef Gellius het volgende:
Ach, wat dom. Dat is gewoon Marcel Duchamp. Niet bepaald de obscure vink waar Lord_V hem voor hield, neenee.
Readymade'tje!

quote:Duchamp was daar omdat hij samen met samen met Magritte, Max Ernst, Man Ray en Dorothea Tanning (een schilderes en een vriendin van Picasso) aanwezig was om een tentoonstelling van de Amerikaanse schilder en miljonair William Copley bij te wonen. Schippers: "Ik herinner mij nog dat ook Hein Donner was gekomen. Donner vond het een grote eer om aan Duchamp te worden voorgesteld en hij stond al met de hoed in de hand. Maar Duchamp - over ironie gesproken - keerde onmiddellijk alles om en riep tegen zijn vrouw: 'Chérie! C'est Donnèrre! Donnèrre!'. Ik zie nog hoe directeur De Wilde een of andere schilder aan Duchamp wilde voorstellen, maar die wuifde dat weg met een handgebaar. Hij wilde alleen maar over schaken praten. Ik denk dat hij dat meende. Een schaakpartij was voor hem even belangrijk als een kunstwerk".
Of K.Schippers gelijk heeft weet ik niet, in ieder geval vond Duchamp in 1927 het schaken belangrijker dan zijn huwelijk. Volgens een andere anekdote zou zijn eerste vrouw, Lydie Lavassor-Sarrazin, al na een week zijn vertrokken toen zij bemerkte dat Duchamp 's avonds liever naar de schaakclub ging dan naar het echtelijk bed. Voor haar vertrek lijmde zij nog wel alle stukken aan het bord.
Dat is iig juist.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:01 schreef pyl het volgende:
Het schilderij is van de hand van Titiaan.
En het Lam Gods, natuurlijk...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:28 schreef Z het volgende:
Waar zie je dan water Bimmel? Vooral de kleding verraadt dat het Johannes de Doper is overigens.
Hoewel ik dit schilderij niet ken doet het me sterk denken aan de schilderijen van Guido di Pietro.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:25 schreef pyl het volgende:
Maar heer Bimmel, U heeft meneer zojuist geraden!![]()
Laten we er toch een opgave van maken: wie maakte deze prent?
Dartspelers en mafiosi.quote:Op maandag 17 januari 2005 11:49 schreef Bimmel het volgende:
(Wie loopt er anders in zwarte overhemden??)
Dat gebroeders limburg/ broers uit limburg is mijn foutquote:Op maandag 17 januari 2005 08:54 schreef pyl het volgende:
Da's een vrouw naar mijn hart, die moeder van je, Feldhofer. Heeft zeker nog een echte opleiding gehad? Het antwoord is weliswaar niet volledig correct, maar een kniesoor enzovoorts. De illustraties zijn inderdaad uit LES TRES RICHES HEURES DU DUC DE BERRY, het beroemde laat-Middeleeuwse getijdenboek, en ze zijn gemaakt door drie broers, de broers Van Limburg, afkomstig uit de stad der steden: Nijmegen.
Mevrouw Feldhofer, ik zou zeggen: Plaatje!
Irt John Irving ving, of vingt hij Ir?quote:Op maandag 17 januari 2005 12:09 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is scheppend bezig en Duits noch Siciliaans, vingirt (?) noch pyltjesgooier.
Maar anyway hoezo dan?quote:Op maandag 17 januari 2005 12:47 schreef Feldhofer het volgende:
Anyway Gellius kan wel blij een plaatje posten, maar het is mijn beurt:
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |