quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:38 schreef Bimmel het volgende:Scribuleert mevrouw maatschappij kritische stapels faxen of beperkt zij zich tot het Roman en Leni Saris domein van de letteren? Of misschien schrijft zij zelf kinderboeken....
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:39 schreef Gellius het volgende:Bibliothecair leengedrag? waar zie je me voor
aan, zeg
![]()
!
Enfin. Moet ik het zoeken in de zelfhulphoek, qua boeken die mevrouw afscheidt?
M'vrouw schrijft in hoofdzaak fictie, maar is ook bekend van haar essays. Deze behandelen weliswaar de maatschappij en zijn daarin niet onkritisch, maar ik zou dat niet direct aanmerken als maatschappij kritisch. Van kinderboeken van m'vrouw's hand is mij niets bekend. En zelfhulp? In zekere zin. Een deel van haar werk zal een deel van de mensheid verder helpen, allicht. En zij krabbelde het een en ander over hoe te krabbelen, ook dat helpt. Maar zelfhulp a la René Diekstra
maar dan zonder plagiaat, dat dan weer niet.
M'vrouw's laatste werk, een verhalenbundel, draagt een titel die doet vermoeden dat zij ergens best wel een gek mens is. De titel is, hoe zal ik het zeggen, een tikje rjp-erig.
ik moet er even een uurke of twee tussenuit. Vermaakt u zich gerust met een tussen-Solomon.