Morgen koelt de bovenlucht sterk af, daardoor kunnen er heel goed winterse buien (met onweer ook nog) ontstaan. Dus voor morgen kan ik hem wel volgen daarin.quote:Op maandag 17 januari 2005 12:35 schreef clauwheee het volgende:
Ik hoorde net Piet Paulusma op radio Noord. Hij heeft het voor morgen en komend weekend over sneeuw?
Wat echter wel raar is is dat de modellen echter amper neerslag berekenen bij deze trogquote:Het synoptische weerbeeld in deze periode:
Een occlusie boven ons land trekt langzaam oostwaarts en ligt om 06 UTC boven
Duitsland. Na passage stroomt onstabiele (polaire) lucht over het land uit.
Vooral bij passage van de hoogtetrog grote kans op winterse buien (dikte 5200
d.w.z. ongeveer 80% kans op sneeuw) en onweer (boyden 95-96).
Laten we het hopen, ik zit toch lekker binnenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:17 schreef Blik het volgende:
word misschien een interessante dag vandaag qua weer
Hellevoetsluis had een half uurtje terug ook sneeuw hoorde ik.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:34 schreef -Carioca- het volgende:
In Rotterdam sneeuwt het nu behoorlijk. Is alleen boven nul, dus blijft niet liggen.
En volgens mij hoorde ik hier net wat rommelen in Amsterdamquote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:38 schreef Oom_Agent het volgende:
en het onweert weer eens een keer !
[afbeelding]
Klinkt een beetje als PP-optimisme.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:36 schreef leviathanfd het volgende:
Er is zelfs een mogelijkheid dat we een harde Noordooster krijgen, met temperaturen 's nachts -10/-15 en overdag -5. Dit alles voorafgegaan door flink wat sneeuw.
Maar de laatste tijd zijn de kaarten wisselvallig, dus of dit uitkomt moeten we afwachten...
Dat is voorlopig niet de meest waarschijnljike oplossingquote:Op woensdag 19 januari 2005 10:36 schreef leviathanfd het volgende:
Er is zelfs een mogelijkheid dat we een harde Noordooster krijgen, met temperaturen 's nachts -10/-15 en overdag -5. Dit alles voorafgegaan door flink wat sneeuw.
Maar de laatste tijd zijn de kaarten wisselvallig, dus of dit uitkomt moeten we afwachten...
voor wanneer is het uitgerekent dan?quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:16 schreef Blik het volgende:
www.weerwoord.be
lees de euforie over wat komen gaat (en misschien helemaal niet uitkomt)
Zeer interessant scenario, maar nog erg onwaarschijnlijk helaas.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:43 schreef Blik het volgende:
ze zeggen dat zondag de prik komt, en dat het dan koud blijft met kans op sneeuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |